Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Akehurst2
Indlæg: 14187
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40721

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Akehurst2 » 24. jan 2018, 09:45

paint skrev:Ja. Og det mener jeg at de gør ved at først at fremhæve de aspekter, der taler imod/kaster tvivl om skyld, og derefter argumentere imod dem og afvise dem (med juridisk belæg).

Men jeg er ikke jurist. Jeg har bare overværet en hel del retssager, i både Grundlovsvagten, Byretten og Landsretten - i forbindelse med faget Kriminologi, på mit studie.(at møde op var obligatorisk)


Der hvor det især kommer til udtryk er i forhold til alle de mange sager, der sorteres fra før retssagen, fordi anklagemyndigheden vurderer, de ikke vil kunne løfte bevisbyrden. Det er i høj grad medvirkende til, at så mange af dem, der kommer for retten i Danmark, også dømmes.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 24. jan 2018, 09:47

Akehurst2 skrev:
paint skrev:Ja. Og det mener jeg at de gør ved at først at fremhæve de aspekter, der taler imod/kaster tvivl om skyld, og derefter argumentere imod dem og afvise dem (med juridisk belæg).

Men jeg er ikke jurist. Jeg har bare overværet en hel del retssager, i både Grundlovsvagten, Byretten og Landsretten - i forbindelse med faget Kriminologi, på mit studie.(at møde op var obligatorisk)


Der hvor det især kommer til udtryk er i forhold til alle de mange sager, der sorteres fra før retssagen, fordi anklagemyndigheden vurderer, de ikke vil kunne løfte bevisbyrden. Det er i høj grad medvirkende til, at så mange af dem, der kommer for retten i Danmark, også dømmes.


Jeps. Dét blev vi også belært om, hos Anklagemyndigheden ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 24. jan 2018, 10:25

DannyZuko skrev:Ligger ubåden egentlog stadig til offentligt skue ude i Nordhavn?
Den står der stadig.
Og så er der nogle som har malet ”Free Madsen” og ”Uskyldig” på siden af den.
Mon ikke den bliver ophugget når der er faldet dom.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 24. jan 2018, 12:25

Pax Romana skrev:
DannyZuko skrev:Ligger ubåden egentlog stadig til offentligt skue ude i Nordhavn?
Den står der stadig.
Og så er der nogle som har malet ”Free Madsen” og ”Uskyldig” på siden af den.
Mon ikke den bliver ophugget når der er faldet dom.

Det behøver den jo ikke nødvendigvis.

Politiet har da før solgt beslaglagte genstande fra mennesker som har bedraget og andet, så hvis det nu var en bil, så ville den da sikkert sælges på auktion. Så mon ikke de forsøger at komme af med den , som sagt efter domsafsigelse, så er den guld værd for samlere og SKAT som mangler lidt penge.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2018, 12:42

[...]
Senest rettet af dgd2007 24. jan 2018, 12:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2018, 12:43

Pax Romana skrev:[...]
Mon ikke den bliver ophugget når der er faldet dom.

Jo, det synes jeg, der blev sagt forleden.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 24. jan 2018, 12:45

DenBruneMunk skrev:
Pax Romana skrev:
DannyZuko skrev:Ligger ubåden egentlog stadig til offentligt skue ude i Nordhavn?
Den står der stadig.
Og så er der nogle som har malet ”Free Madsen” og ”Uskyldig” på siden af den.
Mon ikke den bliver ophugget når der er faldet dom.

Det behøver den jo ikke nødvendigvis.

Politiet har da før solgt beslaglagte genstande fra mennesker som har bedraget og andet, så hvis det nu var en bil, så ville den da sikkert sælges på auktion. Så mon ikke de forsøger at komme af med den , som sagt efter domsafsigelse, så er den guld værd for samlere og SKAT som mangler lidt penge.
Det ville være temmelig usmageligt.
Mit bud er at den bliver konfiskeret og ophugget.
4
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 24. jan 2018, 12:46

dgd2007 skrev:
Pax Romana skrev:[...]
Mon ikke den bliver ophugget når der er faldet dom.

Jo, det synes jeg, der blev sagt forleden.
Ok, har jeg så ikke hørt.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 14:09

Jeg synes det er synd den ophugges. Ville hellere bevare den hvor man "gemmer" den i mange år, og så udstille den om 40 år, når bølgerne har lagt sig.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Pax Romana » 24. jan 2018, 14:27

eks-Maupassant skrev:Jeg synes det er synd den ophugges. Ville hellere bevare den hvor man "gemmer" den i mange år, og så udstille den om 40 år, når bølgerne har lagt sig.
Tror ikke Kims familie til den tid vil have helt den samme forståelse.
12
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 24. jan 2018, 14:43

Pax Romana skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg synes det er synd den ophugges. Ville hellere bevare den hvor man "gemmer" den i mange år, og så udstille den om 40 år, når bølgerne har lagt sig.
Tror ikke Kims familie til den tid vil have helt den samme forståelse.

Det er jo ikke den fysiske båd som gjorde udfaldet, det var Madsen som er formodet morder her.

Hvis genstande altid skal betragtes som noget vi destruerer, så ville mange genstande gennem tiden og krige slet ikke eksistere mere. Så måske er det en vurderingssag i hvert enkelte tilfælde.

Der findes rigtig mange ting fra 2. verdenskrig stadig velbevaret som minder fra dengang, særligt dårlige. De står som bevis på dette og ikke destueret pga. af det som skete, så det sker jo. UBåden kunne være et lige så godt eksempel som det dengang.

et par eksempler lige fundet på google, der er en del andre: https://listverse.com/2013/11/18/10-dis ... derabilia/
1
Brugeravatar
mucher
Indlæg: 452
Tilmeldt: 14. jul 2016, 13:02
Kort karma: 7
Likede indlæg: 337

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mucher » 24. jan 2018, 16:19

Jeg går ud fra at der er dele af sådan et anklageskrift som pressen er forhindret i at formidle; ellers var det vel allerede blevet offentliggjort i sin helhed. Men hvad kan der konkret være tale om, bortset fra private oplysninger såsom CPR-numre? Selve anklageformuleringen kan der vel ikke være noget i vejen for at gengive ordret?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 17:12

Pax Romana skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg synes det er synd den ophugges. Ville hellere bevare den hvor man "gemmer" den i mange år, og så udstille den om 40 år, når bølgerne har lagt sig.
Tror ikke Kims familie til den tid vil have helt den samme forståelse.


Man river jo ikke normalt huse og boligblokke ned hvis der bliver begået mord i dem?
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf POCKETKITTEN » 24. jan 2018, 18:02

mucher skrev:Jeg går ud fra at der er dele af sådan et anklageskrift som pressen er forhindret i at formidle; ellers var det vel allerede blevet offentliggjort i sin helhed. Men hvad kan der konkret være tale om, bortset fra private oplysninger såsom CPR-numre? Selve anklageformuleringen kan der vel ikke være noget i vejen for at gengive ordret?


Der står ikke rigtig noget i, der ikke er offentliggjort. Politiet fjerner personnumre, som ikke er omfattet af retten til aktindsigt, og nogle gange identitetsoplysninger.
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf MOGA » 24. jan 2018, 18:07

eks-Maupassant skrev:
Pax Romana skrev:
eks-Maupassant skrev:Jeg synes det er synd den ophugges. Ville hellere bevare den hvor man "gemmer" den i mange år, og så udstille den om 40 år, når bølgerne har lagt sig.
Tror ikke Kims familie til den tid vil have helt den samme forståelse.


Man river jo ikke normalt huse og boligblokke ned hvis der bliver begået mord i dem?


Fritzls kælder blev fyldt op med beton.
0

Tilbage til "Livets forhold"