Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 24. jan 2018, 19:49

Bortset fra nogle evt. juridiske spidsfindigheder omkring ejerforholdene til Ubåden - PM, er vist ikke éneejer - så kan jeg ikke se at båden har nogen værdi, som hverken kulturhistorisk eller teknisk fænomen.

Den er skueplads for et bestialsk drab, og dét synes jeg ikke ligefrem er noget man skal sælge billetter til.
10
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 24. jan 2018, 19:51

Hvad menes der med anden seksuel omgang? At stikke våben af forskellig art ind diverse steder (føj for satan, kan ikke skrive det uden at få kvalme) er jo ikke seksuelt? Jeg er med på at PM sikkert fik noget ud af det seksuelt, men det gjorde han (sandsynligvis) af det hele? Jeg forstår ikke udtrykket i denne forbindelse? Jeg ville forbinde udtrykket med (tvungen) oralsex eller noget i den stil?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 24. jan 2018, 19:52

Igen, Auschwitz og den skide ubåd er ikke det samme ift historisk relevant materiale. Det må du simpelthen kunnne gøre bedre, eks-m.
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf DenBruneMunk » 24. jan 2018, 19:56

Den ubåd har kun en symbolsk værdi for den som evt. køber den, alle andre tvangstanker folk gør sig omkring ejerskab og hvor ofte de hører navnet og husker retssagen og Kim Wall osv, osv.. Rent gætteri.

Køber en Italiener ubåden , bliver den kun set i Italien, så ja, der bliver snakket et par gange, sikkert, så går det hen og bliver glemt og måske ruster den op, og aldrig nogensinde nævnt.

Som jeg linkede til tidligere, så er der folk som har købt billeder, biler og andre mærkelige ting, som de fleste her aldrig har hørt om eller er blevet påmindet om er relateret til en seriemorder eller forfærdeligt mord, så det er kun tanker som relaterer til en nu og her historie, om nogle år, hvis ubåden sælges, så er den ubåd glemt og Kim's familie vil måske stadig have folk som husker dem og henvender sig men ikke på grund af en ubåd blev solgt til en mand i Italien eller i Amerika.

Kan i huske denne pistol?
Billede
eller måske denne bil?
Billede
Og denne telefon? Gæt selv oprindelig ejer
Billede

Bilen er da et rigtig godt eksempel på et objekt som relaterer til et mord og det måske endda foregik der.
Det er så ikke Danmark men kunne være England eller Frankrig, gider ikke søge på alle de historier som kan findes.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 24. jan 2018, 19:58

Du starter med at sige den første privatbyggede ubåd, det er (dit skarpe) argument for at den er bevaringsværdig. Så bliver du modsagt fordi det faktisk er nummer 3 som han har bygget. Nu er det den største, og det er det der g'r den bevaringsværdig. Udver at det er ikke er god argumentation så kan man sige at om 40 år når hendes familie (du ved, søskende eller kæresten for eksempel der stadig er i live til den tid) er ligeglade med at få genplivet deres sorg for "befolkningens bedste" så er chancen for at den stadig er den største privatbyggede ubåd ret lille.

Indrøm dog bare at du gerne vil se den bevaret, og lad være med at prøve at komme med lousy argumenter der gør det mere politisk korrekt.
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 24. jan 2018, 20:07

DenBruneMunk skrev:Den ubåd har kun en symbolsk værdi for den som evt. køber den, alle andre tvangstanker folk gør sig omkring ejerskab og hvor ofte de hører navnet og husker retssagen og Kim Wall osv, osv.. Rent gætteri.

Køber en Italiener ubåden , bliver den kun set i Italien, så ja, der bliver snakket et par gange, sikkert, så går det hen og bliver glemt og måske ruster den op, og aldrig nogensinde nævnt.

Som jeg linkede til tidligere, så er der folk som har købt billeder, biler og andre mærkelige ting, som de fleste her aldrig har hørt om eller er blevet påmindet om er relateret til en seriemorder eller forfærdeligt mord, så det er kun tanker som relaterer til en nu og her historie, om nogle år, hvis ubåden sælges, så er den ubåd glemt og Kim's familie vil måske stadig have folk som husker dem og henvender sig men ikke på grund af en ubåd blev solgt til en mand i Italien eller i Amerika.

Kan i huske denne pistol?
Billede
eller måske denne bil?
Billede
Og denne telefon? Gæt selv oprindelig ejer
Billede

Bilen er da et rigtig godt eksempel på et objekt som relaterer til et mord og det måske endda foregik der.
Det er så ikke Danmark men kunne være England eller Frankrig, gider ikke søge på alle de historier som kan findes.


absolut bedre eksempler end Auschwitz. Omend der, i hvert fald for mig, er en vis forskel på at "sælge" lokationen for et mord. Jeg har ingen anelse om hvilke sager de viste ting vedrører eller hvor gamle de er, men hvis de er blevet solgt synes jeg stadig at det er dybt usmageligt. Og så er der altså også en ret stor forskel på at vide hvilken sag en ubåd relaterer til ift en pistol eller en telefon.
0
My world 12-10-18 :lun:
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf MOGA » 24. jan 2018, 20:22

Moxy-lady skrev:Hvad menes der med anden seksuel omgang? At stikke våben af forskellig art ind diverse steder (føj for satan, kan ikke skrive det uden at få kvalme) er jo ikke seksuelt? Jeg er med på at PM sikkert fik noget ud af det seksuelt, men det gjorde han (sandsynligvis) af det hele? Jeg forstår ikke udtrykket i denne forbindelse? Jeg ville forbinde udtrykket med (tvungen) oralsex eller noget i den stil?


Jeg tror det er fordi motivet til de specifikke handlinger er seksuelt.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Moxy-lady » 24. jan 2018, 20:45

MOGA skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad menes der med anden seksuel omgang? At stikke våben af forskellig art ind diverse steder (føj for satan, kan ikke skrive det uden at få kvalme) er jo ikke seksuelt? Jeg er med på at PM sikkert fik noget ud af det seksuelt, men det gjorde han (sandsynligvis) af det hele? Jeg forstår ikke udtrykket i denne forbindelse? Jeg ville forbinde udtrykket med (tvungen) oralsex eller noget i den stil?


Jeg tror det er fordi motivet til de specifikke handlinger er seksuelt.


Men det er det at han kvalte hende/skar halsen over på hende vel også? Og jeg tænker da også at de fleste der bruger våben mod kvinders kønsdele har et seksuelt motiv, uanset om de penetrerer eller ej?

Det er ikke fordi du skal kunne svare på det :) det var bare fordi jeg undrede mig.
0
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 21:00

Moxy-lady skrev:
DenBruneMunk skrev:Den ubåd har kun en symbolsk værdi for den som evt. køber den, alle andre tvangstanker folk gør sig omkring ejerskab og hvor ofte de hører navnet og husker retssagen og Kim Wall osv, osv.. Rent gætteri.

Køber en Italiener ubåden , bliver den kun set i Italien, så ja, der bliver snakket et par gange, sikkert, så går det hen og bliver glemt og måske ruster den op, og aldrig nogensinde nævnt.

Som jeg linkede til tidligere, så er der folk som har købt billeder, biler og andre mærkelige ting, som de fleste her aldrig har hørt om eller er blevet påmindet om er relateret til en seriemorder eller forfærdeligt mord, så det er kun tanker som relaterer til en nu og her historie, om nogle år, hvis ubåden sælges, så er den ubåd glemt og Kim's familie vil måske stadig have folk som husker dem og henvender sig men ikke på grund af en ubåd blev solgt til en mand i Italien eller i Amerika.

Kan i huske denne pistol?
Billede
eller måske denne bil?
Billede
Og denne telefon? Gæt selv oprindelig ejer
Billede

Bilen er da et rigtig godt eksempel på et objekt som relaterer til et mord og det måske endda foregik der.
Det er så ikke Danmark men kunne være England eller Frankrig, gider ikke søge på alle de historier som kan findes.


absolut bedre eksempler end Auschwitz. Omend der, i hvert fald for mig, er en vis forskel på at "sælge" lokationen for et mord. Jeg har ingen anelse om hvilke sager de viste ting vedrører eller hvor gamle de er, men hvis de er blevet solgt synes jeg stadig at det er dybt usmageligt. Og så er der altså også en ret stor forskel på at vide hvilken sag en ubåd relaterer til ift en pistol eller en telefon.


Måske er det Hitlers telefon? Jeg kan huske noget med at Hitlers telefon kom på auktion.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 21:08

Moxy-lady skrev:Du starter med at sige den første privatbyggede ubåd, det er (dit skarpe) argument for at den er bevaringsværdig. Så bliver du modsagt fordi det faktisk er nummer 3 som han har bygget. Nu er det den største, og det er det der g'r den bevaringsværdig. Udver at det er ikke er god argumentation så kan man sige at om 40 år når hendes familie (du ved, søskende eller kæresten for eksempel der stadig er i live til den tid) er ligeglade med at få genplivet deres sorg for "befolkningens bedste" så er chancen for at den stadig er den største privatbyggede ubåd ret lille.

Indrøm dog bare at du gerne vil se den bevaret, og lad være med at prøve at komme med lousy argumenter der gør det mere politisk korrekt.


Som jeg forstpd det var de 2 første ikke helt så gode som nr 3?

Freya var en prototype og tomands, og er i øvrigt sænket i Øresund.

Kraka er udstillet i Helsingør = de her ubåde er jo bevaringsværdige.

Om Nautilius:

- Det er verdens største privatbyggede ubåd. Normalt er der tre personer til at betjene en ubåd af den type, men det er jo lige som et fly, hvor der i virkeligheden kun er én pilot, der flyver, selv om der er to piloter, siger Søren Nørby, ubådsekspert og marinehistoriker ved Flådeakademiet, til TV 2.

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-08-1 ... -i-danmark


Når jeg ikke nævner i første post at det er verdens største private ubåd, så er det altså ikke fordi jeg prøver at holde esser i ærmerne eller noget :) Jeg har lige som absorberet "verdens største private ubåd" og tænker så at den ubåd er noget specielt, når jeg så måneder efter skal forsvare hvorfor jeg synes den er speciel, så skal jeg lige komme i tanke om tingene.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 24. jan 2018, 21:11

Moxy-lady skrev:Hvad menes der med anden seksuel omgang? At stikke våben af forskellig art ind diverse steder (føj for satan, kan ikke skrive det uden at få kvalme) er jo ikke seksuelt? Jeg er med på at PM sikkert fik noget ud af det seksuelt, men det gjorde han (sandsynligvis) af det hele? Jeg forstår ikke udtrykket i denne forbindelse? Jeg ville forbinde udtrykket med (tvungen) oralsex eller noget i den stil?


Som regel menes der, alt andet end penetrering (almindeligt samleje). Det er formentlig for at undgå at skulle gå i detaljer om, hvad det så er der er foregået.

Mht. det seksuelle motiv, så er det oplagt at der har været et seksuelt motiv. Men der har, tror jeg, også været et lige så stærkt aggressivt motiv. Når man maltrakterer en kvindes kønsdele (også indvendigt), som han har gjort, er der også voldsom vrede indblandet. Enten er det hende specifikt, eller også er det kvinder i al almindelighed. Måske en kombination.

Hun kan have afvist ham. Måske på en for ham, ydmygende måde. Men hvis drabet er planlagt, som Anklagemyndigheden er inde på, forudsætter det måske at de har haft kontakt med hinanden, inden hun kom med i båden - og dér har afvist hans tilnærmelser. Og troet at det tog han sikkert bare i stiv arm, og dét gjorde han så ikke. (hvis det er sådan, det er foregået. Men det ved vi jo ikke)
Men at PM, har ét eller andet issue med kvinder (som indbefatter vrede), kan der vist ikke herske tvivl om.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 21:16

paint skrev:Bortset fra nogle evt. juridiske spidsfindigheder omkring ejerforholdene til Ubåden - PM, er vist ikke éneejer - så kan jeg ikke se at båden har nogen værdi, som hverken kulturhistorisk eller teknisk fænomen.

Den er skueplads for et bestialsk drab, og dét synes jeg ikke ligefrem er noget man skal sælge billetter til.


Ja altså rent konkret så er det vist en forening der ejer den, og ydermere ville det koste et større beløb at gøre den sødygig igen, og de vil i sagens natur jo ikke bruge penge på at sejle rundt i den igen. Så at de ikke vil have den tilbage kan jeg godt forstå.

Jeg synes det offentlige skal overtage den, opmaganisere den et diskret sted til bølgerne har lagt sig og så kan vi udstille den ved siden at grauballemanden der fik halsen skåret over og blev smidt i en mose, uden at nogen har det dårligt med at vi udstiller et mordoffer i stedet for at begrave ham.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 24. jan 2018, 21:18

Jeg tror faktisk at lige netop maltrakteringen af Walls kønsdele, er et meget centralt element, som man nødvendigvis må tage udgangspunkt i, hvis man vil forsøge sig med en analyse af, hvad der er foregået i hovedet på PM. Dét siger en hel del om, hvad der har drevet ham.
Senest rettet af paint 24. jan 2018, 21:18, rettet i alt 1 gang.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 21:18

Kan huske en lidt parallelting, det var Berlinmuren, der har det tilfælles med det her at a) det er en grim ting b) folk døde pga den c) det er en del af historien

Og back in the days der ville jeg også gerne have at man fjernede den rub og stub fordi jeg helst helt ville glemme den mur. Kan huske vi sad og snakkede om det i Berlin, hvor d fleste helst ville smadre det sidste stykke ved Checkpoint Charlie.

Men i dag er jeg faktisk glad for at man beholdt et lille stykke mur, sådan at de kommende generationer kan se fortidens vanvid og muligvis ikke gøre samme fejl igen.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 24. jan 2018, 21:20

paint skrev:
Moxy-lady skrev:Hvad menes der med anden seksuel omgang? At stikke våben af forskellig art ind diverse steder (føj for satan, kan ikke skrive det uden at få kvalme) er jo ikke seksuelt? Jeg er med på at PM sikkert fik noget ud af det seksuelt, men det gjorde han (sandsynligvis) af det hele? Jeg forstår ikke udtrykket i denne forbindelse? Jeg ville forbinde udtrykket med (tvungen) oralsex eller noget i den stil?


Som regel menes der, alt andet end penetrering (almindeligt samleje). Det er formentlig for at undgå at skulle gå i detaljer om, hvad det så er der er foregået.

Mht. det seksuelle motiv, så er det oplagt at der har været et seksuelt motiv. Men der har, tror jeg, også været et lige så stærkt aggressivt motiv. Når man maltrakterer en kvindes kønsdele (også indvendigt), som han har gjort, er der også voldsom vrede indblandet. Enten er det hende specifikt, eller også er det kvinder i al almindelighed. Måske en kombination.

Hun kan have afvist ham. Måske på en for ham, ydmygende måde. Men hvis drabet er planlagt, som Anklagemyndigheden er inde på, forudsætter det måske at de har haft kontakt med hinanden, inden hun kom med i båden - og dér har afvist hans tilnærmelser. Og troet at det tog han sikkert bare i stiv arm, og dét gjorde han så ikke. (hvis det er sådan, det er foregået. Men det ved vi jo ikke)
Men at PM, har ét eller andet issue med kvinder (som indbefatter vrede), kan der vist ikke herske tvivl om.


Der er noget md at PM havde et mærkeligt forhold til sin mor, forældrene blev skilt, han boede hos faren, flyttede så tilbage til moren, more fik en ny kæreste, så ville PM flytte ud og om tilbage til faren (som jeg husker det)

Lidt specielt forløb hvor der måske skete noget hvor han blev vred og bitter på kvinder af.
0

Tilbage til "Livets forhold"