At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Annione » 28. nov 2015, 07:59

Jeg opretter en selvstændig tråd til emnet, så den ikke fylder for meget i bryllupstråden.

Hvordan ville du have det med at blive inviteret til bryllup uden din partner? Gør det en forskel din ven/veninde, der skulle giftes,ikke kendte din partner?

Jeg har 16 veninder, der skal med til mit bryllup. Det er pludselig op til 10 mænd, der i så fald skal med til mit bryllup. Mænd som jeg ikke kender, flere har jeg mødt, men enkelte har jeg ikke engang set.
De veninder, som skal have deres partner med er i forhold med min kærestes fætre - det er gennem deres forhold, jeg kender pigerne.

Jeg har selv været til 3 bryllupper uden min kærste, fordi han ikke kendte bruden. Det havde jeg intet problem med, jeg tænkte faktisk ikke over det.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Spjaerten » 28. nov 2015, 08:23

Jeg ville synes det var ok. Vennekredse synes jeg er ok at praktisere sådan noget i. Og særligt når det er alle skåret over en kam (synes det er ok med veninden fra Norge er et særtilfælde).

Havde det været familie, havde jeg syntes det var en anden sag.
4
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf HappyPaww » 28. nov 2015, 08:27

Jeg synes som udgangspunkt at brudeparret bestemmer - men det er lidt "off" på en måde... Måske hvis alle veninderne kender hinanden godt og ligesom er en sammentømret gruppe ville det være bedre. Hvis jeg skulle til en venindes bryllup uden at kende så mange andre, ville jeg nemlig ikke synes det var fedt, at min kæreste ikke måtte komme med...

Det er lidt ligesom at jeg havde en veninde ud af en ellers rimelig fast veninde gruppe på 7 piger - undlod at invitere en enkelt at pigerne til sit bryllup. Det synes jeg sgu var strengt og ret uforskammet.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Urtekussen » 28. nov 2015, 08:29

Jeg ville blive ked af det, hvis min kæreste blev inviteret til bryllup og jeg ikke var inviteret med.
Også selv om jeg kun har mødt nogle af hans venner begrænsede gange.

Vi inviterer altid faste kærester med, også dem, som vi kun har mødt enkelte gange. Vi har ikke holdt bryllup, men 2x navngivning, hvor vi også inviterede kærester med.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Rapfisk » 28. nov 2015, 08:40

HappyPaww skrev:Hvis jeg skulle til en venindes bryllup uden at kende så mange andre, ville jeg nemlig ikke synes det var fedt, at min kæreste ikke måtte komme med...

Det ville jo være vilkåret for dem, hvis de ikke havde kærester. Jeg kan sagtens se, at det er tryggere at have en kæreste med, men jeg synes ikke, det holder som argument for at skulle invitere kærester med.

@Anni: Det er en kæmpestor udskrivning at invitere kærester med, og jeg kan godt forstå, at man tænker tanken. Omvendt synes jeg, at et bryllup er en kærlighedsfest, og at det ville være synd at splitte parrene. Personligt ville jeg hellere gå lidt ned i standard og så kunne invitere alle. Ikke for mændenes skyld, men for dine veninders.

Derudover også for din egen skyld. Det gør noget ved en fest, når der sidder en stor gruppe kvinder i fast parforhold, der bruger deres lørdag dag og aften uden kæresten. De vil helt klart være mindre tilbøjelige til at feste og danse og mere tilbøjelige til at tage hjem efter brudevalsen. Kunne de derimod dele oplevelsen med kæresten, er chancen for god stemning og fest enormt meget større. Hvis I regner med at lukke festen klokken 1, betyder det nok ikke alverden, men vil I have musik, dans og drinks bagefter, ville jeg invitere dem med.
Senest rettet af Rapfisk 28. nov 2015, 08:43, rettet i alt 1 gang.
7
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf HappyPaww » 28. nov 2015, 08:41

Synes også at brylluppet er en oplagt anledning til faktisk at møde kæresterne og lære dem at kende.

Dog kan jeg sagtens se at antallet kan blive et problem med så mange veninder, der skal med - især hvis manden har lige så stor en vennekreds. Den er tricky og jeg ville nok afgøre det ud fra "historikken" for bryllupper og større fester i vennegruppen.
2
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Firebird » 28. nov 2015, 08:52

Nu står det jo jer frit for at gøre som i har lyst til, men hvis jeg blev inviteret uden min partner, ville der ryge et afbud afsted. Vi har alle været nye i hinandens liv på et eller andet tidspunkt, Det er de fælles oplevelser der binder os sammen som mennesker og venner. Jeg kan godt forstå, hvis min partner ville føle sig uden for den esklusive klub. Når vores store dag så oprandt, kunne jeg godt glemme den person der ikke ville min partner og dermed heller ikke mig. Men som sagt. Det er dit valg, og jeg har blot svaret på hvordan jeg ville reagere.
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. nov 2015, 09:05

Sådan noget kan man ikke sige noget entydigt om, da det afhænger af kulturen i vennekredsen, men som vært synes jeg generelt, at man skal afholde sig fra at opføre sig på en måde, som man inderst inde godt ved ikke helt vil holde i byretten. Jeg tror, at de fleste kender den der følelse af, at nu slipper man lige afsted med, eller let omkring, noget, fordi det er nemmere eller billigere sådan, hvorefter man satser på, at alle er for høflige til at give udtryk for den skuffelse og undren, som man udmærket er klar over vil komme.

Dermed ikke sagt at man skal tækkes alle, men efter min mening skylder man altid sig selv og sine nærmeste at træffe en velbegrundet beslutning, og ret ofte gør man det faktisk også i sidste ende lettere for sig selv, hvis man kommunikerer denne klart ud til dem, man ved, vil kunne blive kede af det eller stødte eller som vil misforstå.
Derfor tror jeg også, at man kommer længere ved at se på, hvordan de involverede mon vil reagere i stedet for på, hvad man selv eller udenforstående ville synes om situationen.
6
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Fru Sunshine » 28. nov 2015, 16:36

Jeg tror altså også, at jeg ville melde afbud, hvis jeg ikke måtte tage min mand med.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Thestral » 28. nov 2015, 16:44

Jeg har før meldt afbud med den begrundelse at min kæreste ikke var inviteret så der skulle en rigtig god grund til, fra den der inviterer, hvis ikke der skulle komme et afbud mere
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2023

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Fuck.exe » 28. nov 2015, 16:57

Jeg ville ikke have noget imod at deltage til et bryllup uden min mand, ligesom han ikke ville have noget imod at deltage uden mig. Vi kan godt lave ting hver for sig :D

MEN! Det afhænger af konteksten. Hvis brylluppet er hos et nær veninde som min mand også har meget med at gøre, så ville det være være lidt sært hvis han ikke også var inviteret. Men jeg kunne ikke drømme om at melde afbud af den årsag. Jeg skal nok hygge mig alligevel :)

Det er brudeparrets dag, og jeg stoler på at de planlægger deres gæsteliste ud fra hvad de har lyst til -og ikke mindst råd til.
8
Gulvaber er også mennesker.
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf D.itsen » 28. nov 2015, 17:00

Rapfisk skrev:
HappyPaww skrev:Hvis jeg skulle til en venindes bryllup uden at kende så mange andre, ville jeg nemlig ikke synes det var fedt, at min kæreste ikke måtte komme med...

Det ville jo være vilkåret for dem, hvis de ikke havde kærester. Jeg kan sagtens se, at det er tryggere at have en kæreste med, men jeg synes ikke, det holder som argument for at skulle invitere kærester med.

@Anni: Det er en kæmpestor udskrivning at invitere kærester med, og jeg kan godt forstå, at man tænker tanken. Omvendt synes jeg, at et bryllup er en kærlighedsfest, og at det ville være synd at splitte parrene. Personligt ville jeg hellere gå lidt ned i standard og så kunne invitere alle. Ikke for mændenes skyld, men for dine veninders.

Derudover også for din egen skyld. Det gør noget ved en fest, når der sidder en stor gruppe kvinder i fast parforhold, der bruger deres lørdag dag og aften uden kæresten. De vil helt klart være mindre tilbøjelige til at feste og danse og mere tilbøjelige til at tage hjem efter brudevalsen. Kunne de derimod dele oplevelsen med kæresten, er chancen for god stemning og fest enormt meget større. Hvis I regner med at lukke festen klokken 1, betyder det nok ikke alverden, men vil I have musik, dans og drinks bagefter, ville jeg invitere dem med.

Hvorfor er det klart at de går tidligere hjem hvis de ikke har deres kærester med? Jeg synes da en del par " trækker hinanden ned" på festligheds- barometeret, hvis de begge er der. Så den forstår jeg ikke lige
7
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf D.itsen » 28. nov 2015, 17:05

Og hvis det er en del af en venindeflok, hvor det var kutyme at mødes uden kærester, så har jeg svært ved at se problemet.
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Akehurst2 » 28. nov 2015, 17:09

Som Firebird skriver: Vi har alle været den nye engang.

Hvis det handler om, at I ikke bryder jer om at have folk med til jeres bryllup, I ikke kender (hvilket jeg godt forstår), så ville jeg hellere prioritere at bruge det næste års tid frem til brylluppet på at få lært folk at kende.

Ellers kan det også blive meget akavet i det kommende år, hvis I ses med de pågældende par. Bryllupper fylder tit en del i samtalerne, og det er mærkeligt at sidde og tale om en fest, hvor en eller flere ikke er inviteret med, men hvor vedkommendes partner er.
Senest rettet af Akehurst2 28. nov 2015, 17:10, rettet i alt 1 gang.
3
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: At være invitert til bryllup - uden ens partner.

Indlægaf Rapfisk » 28. nov 2015, 17:09

D.itsen skrev:
Rapfisk skrev:
HappyPaww skrev:Hvis jeg skulle til en venindes bryllup uden at kende så mange andre, ville jeg nemlig ikke synes det var fedt, at min kæreste ikke måtte komme med...

Det ville jo være vilkåret for dem, hvis de ikke havde kærester. Jeg kan sagtens se, at det er tryggere at have en kæreste med, men jeg synes ikke, det holder som argument for at skulle invitere kærester med.

@Anni: Det er en kæmpestor udskrivning at invitere kærester med, og jeg kan godt forstå, at man tænker tanken. Omvendt synes jeg, at et bryllup er en kærlighedsfest, og at det ville være synd at splitte parrene. Personligt ville jeg hellere gå lidt ned i standard og så kunne invitere alle. Ikke for mændenes skyld, men for dine veninders.

Derudover også for din egen skyld. Det gør noget ved en fest, når der sidder en stor gruppe kvinder i fast parforhold, der bruger deres lørdag dag og aften uden kæresten. De vil helt klart være mindre tilbøjelige til at feste og danse og mere tilbøjelige til at tage hjem efter brudevalsen. Kunne de derimod dele oplevelsen med kæresten, er chancen for god stemning og fest enormt meget større. Hvis I regner med at lukke festen klokken 1, betyder det nok ikke alverden, men vil I have musik, dans og drinks bagefter, ville jeg invitere dem med.

Hvorfor er det klart at de går tidligere hjem hvis de ikke har deres kærester med? Jeg synes da en del par " trækker hinanden ned" på festligheds- barometeret, hvis de begge er der. Så den forstår jeg ikke lige

Det er bare min oplevelse, når der er mange "græsenker", og jeg synes, det er klart eller forståeligt, at de tager hjem, når den officielle del af programmet er slut, for at dele sol og vind lige, når der er begrænset tid til parforholdet i en travl hverdag og kort weekend.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Fest og bryllup"