Naboens nye køkken.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Artem » 31. jan 2018, 16:08

Jeg ville starte med at gå til formanden i ejerforeningen, som må vide hvordan du skal forholde dig, og om der er en forsikring der dækker osv.
Det er dog håndværkerens problem i sidste ende, eller hans forsikring.

Du kan naturligvis også kontakte din egen forsikring, men når du bor i lejlighed har du jo kun en indboforsikring, hvor hus forsikringen kører gennem ejerforeningen, hvorfor det er bedre at gå til formanden.

Det undrer mig forøvrigt at den væg er så "dårlig" for det er jo en brandsektions væg. Som kræver en meget tyk væg, eller at den er bygget op af to vægge med mellemrum. Men vi taler måske om gammelt byggeri?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 16:53

Artem skrev:Jeg ville starte med at gå til formanden i ejerforeningen, som må vide hvordan du skal forholde dig, og om der er en forsikring der dækker osv.
Det er dog håndværkerens problem i sidste ende, eller hans forsikring.

Du kan naturligvis også kontakte din egen forsikring, men når du bor i lejlighed har du jo kun en indboforsikring, hvor hus forsikringen kører gennem ejerforeningen, hvorfor det er bedre at gå til formanden.

Det undrer mig forøvrigt at den væg er så "dårlig" for det er jo en brandsektions væg. Som kræver en meget tyk væg, eller at den er bygget op af to vægge med mellemrum. Men vi taler måske om gammelt byggeri?


Det er et gammelt byggeri. Jeg begynder også at undre mig over hvad mine overskabe egentlig hænger i, hvis den væg er så skrøbelig.

Men som om det ikke var nok, så er jeg lige blevet mødt af min underbo. Han har fået vandskade fordi et rør på den bemeldte væg( på min side, men forbundet til naboens rør) er begyndt at dryppe. Det er sjovt nok startet i forbindelse med the håndværkers of destruction er begyndt på deres opgave med at volde køkkenet ned, så det har sandsynligvis stået og dryppet siden i mandags. Jeg ringede til chefen for fimaet, som mente at " det skulle rørene jo kunne holde til". Jeg er lige ved at skrige.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2018, 16:55

Troldepuss skrev:
Artem skrev:Jeg ville starte med at gå til formanden i ejerforeningen, som må vide hvordan du skal forholde dig, og om der er en forsikring der dækker osv.
Det er dog håndværkerens problem i sidste ende, eller hans forsikring.

Du kan naturligvis også kontakte din egen forsikring, men når du bor i lejlighed har du jo kun en indboforsikring, hvor hus forsikringen kører gennem ejerforeningen, hvorfor det er bedre at gå til formanden.

Det undrer mig forøvrigt at den væg er så "dårlig" for det er jo en brandsektions væg. Som kræver en meget tyk væg, eller at den er bygget op af to vægge med mellemrum. Men vi taler måske om gammelt byggeri?


Det er et gammelt byggeri. Jeg begynder også at undre mig over hvad mine overskabe egentlig hænger i, hvis den væg er så skrøbelig.

Men som om det ikke var nok, så er jeg lige blevet mødt af min underbo. Han har fået vandskade fordi et rør på den bemeldte væg( på min side, men forbundet til naboens rør) er begyndt at dryppe. Det er sjovt nok startet i forbindelse med the håndværkers of destruction er begyndt på deres opgave med at volde køkkenet ned, så det har sandsynligvis stået og dryppet siden i mandags. Jeg ringede til chefen for fimaet, som mente at " det skulle rørene jo kunne holde til". Jeg er lige ved at skrige.

Han har muligvis ret. Altså i at det burde rørene kunne holde til.
Den ejendomsforening skal bare have fat i forsikringen pronto. Men det lyder som om hele bygningen er nedrivningsværdig på det du fortæller :nerve:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf IrmaPigen » 31. jan 2018, 17:07

Naboen har jo ikke handlet uagtsomt, det er håndværkerne det evt har det.

Du skal tage billeder og skrive en mail til håndværker virksomheden. Så skal de anmelde det på deres ansvarsforsikring.
0
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 17:13

Den ejendomsforening skal bare have fat i forsikringen pronto. Men det lyder som om hele bygningen er nedrivningsværdig på det du fortæller :nerve:[/quote]

Jeg har skrevet til ejerforeningen at de skal tage affære. Jeg tror faktisk ikke at røret fejler noget i udgangspunktet og bygningen som helhed er også i ret fin stand. Jeg tror simpelthen bare de har taget mere af væggen ned end de burde og at de har rykket og skubbet sådan på rørene at de simpelthen ikke har kunne holde til det. Altså de har virkelig gået til den. Sådan virkelig!!!
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf kidkomb » 31. jan 2018, 17:15

Troldepuss skrev:
kidkomb skrev:Den ejendomsforening skal bare have fat i forsikringen pronto. Men det lyder som om hele bygningen er nedrivningsværdig på det du fortæller :nerve:


Jeg har skrevet til ejerforeningen at de skal tage affære. Jeg tror faktisk ikke at røret fejler noget i udgangspunktet og bygningen som helhed er også i ret fin stand. Jeg tror simpelthen bare de har taget mere af væggen ned end de burde og at de har rykket og skubbet sådan på rørene at de simpelthen ikke har kunne holde til det. Altså de har virkelig gået til den. Sådan virkelig!!!

Vanvittigt. Jeg er ikke super overrasket dog. Sådan nogle håndværkere forstår nogle gange ikke hvad at passe på betyder.
Når min svoger har hjulpet os nogle gange (han er tømrer) så forstår jeg ikke hvorfor der skal smides sådan med tingene heller.
Men hvad ved jeg.
Under alle omstændigheder er det gudskelov ikke dig der skal betale for det, men jeg kan virkelig godt forstå at det er træls :ae:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Delfin » 31. jan 2018, 17:33

Jeg ville tage fat i ejerforening og relevant forsikringsselskab, det har jeg ikke meget forstand på i ejerboliger, men jeg ville vente med at få udbedret skaden, til de er færdige med at smadre løs i den anden lejlighed, så du ikke risikerer, at det bliver smadret en gang til.
0
14 11 14
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 18:07

Delfin skrev:Jeg ville tage fat i ejerforening og relevant forsikringsselskab, det har jeg ikke meget forstand på i ejerboliger, men jeg ville vente med at få udbedret skaden, til de er færdige med at smadre løs i den anden lejlighed, så du ikke risikerer, at det bliver smadret en gang til.


Vandskaden er jeg jo i hvert fald nødt til at forholde mig til her og nu, men jeg går stærkt ud fra at min væg er det sidste, der bliver ordnet.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9416

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Modesty Blame » 31. jan 2018, 18:57

Og så skal du holde op med at være en undskyldning for dig selv. Du har ret til at klage. Der er hul ind til naboen for helvede! Hvis du ikke har fået svar fra ejerforeningen inden klokken 12 middag i morgen, så skal du ringe til ham. Og hvis han ikke har tænkt sig at gøre noget sådan lige med det samme, så skal du bede om policenummeret, og ringe til forsikringen selv.
17
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf vibbsen » 31. jan 2018, 19:07

Modesty Blame skrev:Og så skal du holde op med at være en undskyldning for dig selv. Du har ret til at klage. Der er hul ind til naboen for helvede! Hvis du ikke har fået svar fra ejerforeningen inden klokken 12 middag i morgen, så skal du ringe til ham. Og hvis han ikke har tænkt sig at gøre noget sådan lige med det samme, så skal du bede om policenummeret, og ringe til forsikringen selv.


This.

Hvis der er ramt et vandrør så SKAL der tages aktion på sagen NU !!! Det er man som forsikringstager faktisk forpligtet til...Det kaldes at begrænse skaden. Og med forsikringstager så mener jeg ejerforeningen som er forsikringstager på bygningsforsikringen, og ikke TS.

De skal sådan på godt jydsk se at få fingeren ud og komme op i omdrejningen.
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Artem » 31. jan 2018, 20:52

Troldepuss skrev:
Artem skrev:Jeg ville starte med at gå til formanden i ejerforeningen, som må vide hvordan du skal forholde dig, og om der er en forsikring der dækker osv.
Det er dog håndværkerens problem i sidste ende, eller hans forsikring.

Du kan naturligvis også kontakte din egen forsikring, men når du bor i lejlighed har du jo kun en indboforsikring, hvor hus forsikringen kører gennem ejerforeningen, hvorfor det er bedre at gå til formanden.

Det undrer mig forøvrigt at den væg er så "dårlig" for det er jo en brandsektions væg. Som kræver en meget tyk væg, eller at den er bygget op af to vægge med mellemrum. Men vi taler måske om gammelt byggeri?


Det er et gammelt byggeri. Jeg begynder også at undre mig over hvad mine overskabe egentlig hænger i, hvis den væg er så skrøbelig.

Men som om det ikke var nok, så er jeg lige blevet mødt af min underbo. Han har fået vandskade fordi et rør på den bemeldte væg( på min side, men forbundet til naboens rør) er begyndt at dryppe. Det er sjovt nok startet i forbindelse med the håndværkers of destruction er begyndt på deres opgave med at volde køkkenet ned, så det har sandsynligvis stået og dryppet siden i mandags. Jeg ringede til chefen for fimaet, som mente at " det skulle rørene jo kunne holde til". Jeg er lige ved at skrige.

Aha det lyder til at de er ved at banke nye vandinstallationer ind i væggen, Men det kan godt gøres mere blidt ved at skære og fræse. Det støver bare helt vildt.
Men det er jo heller ikke dit problem hvordan de gør det. Det er jo bare ikke holdbart at de er så voldsomme at det giver skader ved jer naboer.
Så godt at du har kontaktet ejerforeningen. Jeg ville dog have ringet og få kontakt med det samme.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 31. jan 2018, 21:13

Artem skrev:
Troldepuss skrev:
Artem skrev:Jeg ville starte med at gå til formanden i ejerforeningen, som må vide hvordan du skal forholde dig, og om der er en forsikring der dækker osv.
Det er dog håndværkerens problem i sidste ende, eller hans forsikring.

Du kan naturligvis også kontakte din egen forsikring, men når du bor i lejlighed har du jo kun en indboforsikring, hvor hus forsikringen kører gennem ejerforeningen, hvorfor det er bedre at gå til formanden.

Det undrer mig forøvrigt at den væg er så "dårlig" for det er jo en brandsektions væg. Som kræver en meget tyk væg, eller at den er bygget op af to vægge med mellemrum. Men vi taler måske om gammelt byggeri?


Det er et gammelt byggeri. Jeg begynder også at undre mig over hvad mine overskabe egentlig hænger i, hvis den væg er så skrøbelig.

Men som om det ikke var nok, så er jeg lige blevet mødt af min underbo. Han har fået vandskade fordi et rør på den bemeldte væg( på min side, men forbundet til naboens rør) er begyndt at dryppe. Det er sjovt nok startet i forbindelse med the håndværkers of destruction er begyndt på deres opgave med at volde køkkenet ned, så det har sandsynligvis stået og dryppet siden i mandags. Jeg ringede til chefen for fimaet, som mente at " det skulle rørene jo kunne holde til". Jeg er lige ved at skrige.

Aha det lyder til at de er ved at banke nye vandinstallationer ind i væggen, Men det kan godt gøres mere blidt ved at skære og fræse. Det støver bare helt vildt.
Men det er jo heller ikke dit problem hvordan de gør det. Det er jo bare ikke holdbart at de er så voldsomme at det giver skader ved jer naboer.
Så godt at du har kontaktet ejerforeningen. Jeg ville dog have ringet og få kontakt med det samme.


De har ikke sat noget op endnu, det er alene fordi de har skubbet og mast og banket rundt med de elementer de skulle tage ned. Det har støvet ganske rigeligt også. Det sørgede hullet i væggen for at jeg også fik glæde af.
Jeg havde planer om at kontakte ejerforeningen i det samme jeg kom hjem på baggrund af alt hvad I har skrevet, men det var lige noget mere akut at se til. Og hvis man vil i kontakt med min ejerforening kan man skrive en mail, de opgiver slet ikke noget nummer på formanden eller nogen andre. Det er meget tjekket på den måde :nej:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf vibbsen » 1. feb 2018, 11:52

Troldepuss skrev:
Artem skrev:
Troldepuss skrev:
Artem skrev:Jeg ville starte med at gå til formanden i ejerforeningen, som må vide hvordan du skal forholde dig, og om der er en forsikring der dækker osv.
Det er dog håndværkerens problem i sidste ende, eller hans forsikring.

Du kan naturligvis også kontakte din egen forsikring, men når du bor i lejlighed har du jo kun en indboforsikring, hvor hus forsikringen kører gennem ejerforeningen, hvorfor det er bedre at gå til formanden.

Det undrer mig forøvrigt at den væg er så "dårlig" for det er jo en brandsektions væg. Som kræver en meget tyk væg, eller at den er bygget op af to vægge med mellemrum. Men vi taler måske om gammelt byggeri?


Det er et gammelt byggeri. Jeg begynder også at undre mig over hvad mine overskabe egentlig hænger i, hvis den væg er så skrøbelig.

Men som om det ikke var nok, så er jeg lige blevet mødt af min underbo. Han har fået vandskade fordi et rør på den bemeldte væg( på min side, men forbundet til naboens rør) er begyndt at dryppe. Det er sjovt nok startet i forbindelse med the håndværkers of destruction er begyndt på deres opgave med at volde køkkenet ned, så det har sandsynligvis stået og dryppet siden i mandags. Jeg ringede til chefen for fimaet, som mente at " det skulle rørene jo kunne holde til". Jeg er lige ved at skrige.

Aha det lyder til at de er ved at banke nye vandinstallationer ind i væggen, Men det kan godt gøres mere blidt ved at skære og fræse. Det støver bare helt vildt.
Men det er jo heller ikke dit problem hvordan de gør det. Det er jo bare ikke holdbart at de er så voldsomme at det giver skader ved jer naboer.
Så godt at du har kontaktet ejerforeningen. Jeg ville dog have ringet og få kontakt med det samme.


De har ikke sat noget op endnu, det er alene fordi de har skubbet og mast og banket rundt med de elementer de skulle tage ned. Det har støvet ganske rigeligt også. Det sørgede hullet i væggen for at jeg også fik glæde af.
Jeg havde planer om at kontakte ejerforeningen i det samme jeg kom hjem på baggrund af alt hvad I har skrevet, men det var lige noget mere akut at se til. Og hvis man vil i kontakt med min ejerforening kan man skrive en mail, de opgiver slet ikke noget nummer på formanden eller nogen andre. Det er meget tjekket på den måde :nej:


Skriv en mail om at der er vandskade i opgangen som følge af skade på et vandrør opstået i forbindelse med renoveringsarbejde i den-og-den lejlighed. Og at bygningsforsikringen nok bør indover....Det skal nok få dem op på tæerne....Siger damen som er vandt til at rådgive folk i hvad de skal sige når udlejere/bestyrelser/administratorer er lidt træge i det :fløjt:
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Troldepuss
Indlæg: 10
Tilmeldt: 3. feb 2016, 11:59
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Troldepuss » 8. feb 2018, 16:39

Jeg har lige et opfølgende spørgsmål til køkkensituationen. Der er kommet styr på vandet og hullet i væggen bliver lappet inden de afleverer det nye køkken.
Sagen er bare den at de håndværkere som går derinde nu (som er nogle andre end dem, der lavede huller i væggen) ryger. Meget. Eller det ved jeg jo ret beset ikke, men det er i hvert fald nok til at hele min lejlighed stinker af røg når jeg kommer hjem, og det giver jo sig selv, når der er hul i væggen. Kan man tillade sig at bede dem om at lade være med det? Altså, det er jo et privat hjem og det er sådan set ikke dem der har lavet hullet. Jeg er helt sikker på at hende der bor derinde ikke ryger, men hun er stadig på ferie så hende støder jeg ikke sådan lige på, men jeg har en idé om at hun måske heller ikke ligefrem bliver imponeret over at komme hjem til et hul i væggen og et hjem der lugter af røg.
Er det bare mig der er sart? Skal de have lov til at ryge i fred?
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Naboens nye køkken.

Indlægaf Hunkat » 8. feb 2018, 16:43

Øh nej?
Man ryger ikke i kunders hjem uden deres udtrykte tilladelse. Det er fandme ikke okay.
8
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Livets forhold"