Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 29. nov 2015, 19:50

Tak for jeres tanker :kys:
S kastede ikke op mere, men har hængt lidt i bremsen her i weekenden, og har ikke spist alverden. Men ellers virker hun ok. Fx kan hun igen kommandere i stor stil igen, så satser på hun er frisk! :lol:


Til gengæld har jeg da vist raget noget til mig nu, har lidt bøvl med maven!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 29. nov 2015, 20:10

Ej Vibbsen sådan en skod chef/job. Men fedt, at din læge er så cool. Min mand fik cirka samme melding af sin chef, da han frabad sig at blive chikaneret af selv samme chef, nemlig "så må du mande dig op og sige op..."

Håber, at du snart får det bedre - og ikke mindst snart finder et bedre job.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2015, 21:21

FruKuk skrev:Ej Vibbsen sådan en skod chef/job. Men fedt, at din læge er så cool. Min mand fik cirka samme melding af sin chef, da han frabad sig at blive chikaneret af selv samme chef, nemlig "så må du mande dig op og sige op..."

Håber, at du snart får det bedre - og ikke mindst snart finder et bedre job.


Min læge kalder "grænsen til voksenmobning"....Hvilket hun har skrevet i henvisningen til arbejdsmedicinsk....Hun er PISSE skrap....Langt mere skrap end mig, og finder sig ikke i noget som helst på mine vegne....Hun sagde allerede for længe siden til mig "Du kan bare lige understå dig i at lade dig presse til at sige op selv....Du ringe til mig, så finder vi ud af det i fællesskab"....Min fagforening var rimelig kolde "Du siger at de ikke vil sige dig op...Men hvis du bliver ved med at være sygemeldt så er de jo nødt til at foretage sig noget....Om ikke andet når sygedagpenge refusionen udløber". De mente ikke at jeg skulle sige op...Det kan de sgu selv gøre...Rimelig kontant dame jeg talte med der :lol:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. nov 2015, 23:37

vibbsen skrev:
FruKuk skrev:Ej Vibbsen sådan en skod chef/job. Men fedt, at din læge er så cool. Min mand fik cirka samme melding af sin chef, da han frabad sig at blive chikaneret af selv samme chef, nemlig "så må du mande dig op og sige op..."

Håber, at du snart får det bedre - og ikke mindst snart finder et bedre job.


Min læge kalder "grænsen til voksenmobning"....Hvilket hun har skrevet i henvisningen til arbejdsmedicinsk....Hun er PISSE skrap....Langt mere skrap end mig, og finder sig ikke i noget som helst på mine vegne....Hun sagde allerede for længe siden til mig "Du kan bare lige understå dig i at lade dig presse til at sige op selv....Du ringe til mig, så finder vi ud af det i fællesskab"....Min fagforening var rimelig kolde "Du siger at de ikke vil sige dig op...Men hvis du bliver ved med at være sygemeldt så er de jo nødt til at foretage sig noget....Om ikke andet når sygedagpenge refusionen udløber". De mente ikke at jeg skulle sige op...Det kan de sgu selv gøre...Rimelig kontant dame jeg talte med der :lol:



Men det er jo sådan det skal og bør være.
jeg havde en kollega der for nogle år siden kæmpede med stress, så kom hun tilbage, langsomt, stille og roligt, eget tempo, sidste sommer gik hun så ned med flaget igen, depression, fordi hun selv fyldte for meget på, ikke os - vi tog hensyn, sørgede for at lave benspænd osv - men har selvfølgelig også brug for en kollega der kan yde. Hun kørte i bølger igen, efter en 4 mdrs sygemelding, og blev igen i sommers sygemeldt, vi vidste godt hun var skidt, spurgte til det, drog omsorg, lavede igen benspænd, tog over, kørte 80% af arbejdsopgaverne på dagen...
Da der fra arbejdspladsens HR og psykolog, samt fra hendes egen psykolog, læge og psykiater, kom udtalelser om at hun umiddelbart ikke egner sig til de type job vi har, ikke var i stand til at rumme og drage omsorg for andre mennesker i det omfang vi gør det, ja så blev hun afskediget. Meget udramatisk og lige til. 5 måneder med løn, og så farvel og tak...
Som det bør være.
Det er naturligvis ikke fedt at stå uden job, hun overvejede også at sige op selv, eller finde noget andet, men turde ikke tage springet.

Jeg håber din sygemelding bekommer dig vel, giver dig ro og overskud.
Og så må røvhullerne da blot leve med, og indrette sig efter at du altså er sygemeldt! Det er dejligt, synes jeg, at du har nogle skrappe kompetente madammer i ryggen, for de har ret - så må de sku vælge at fyre dig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 30. nov 2015, 05:10

Ej Vibbsen det lyder satme ikke godt. Godt din læge står bag dig. Ellers kunne det gå hen og blive rigtig grimt
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2015, 07:31

DD_81 skrev:

Men det er jo sådan det skal og bør være.
jeg havde en kollega der for nogle år siden kæmpede med stress, så kom hun tilbage, langsomt, stille og roligt, eget tempo, sidste sommer gik hun så ned med flaget igen, depression, fordi hun selv fyldte for meget på, ikke os - vi tog hensyn, sørgede for at lave benspænd osv - men har selvfølgelig også brug for en kollega der kan yde. Hun kørte i bølger igen, efter en 4 mdrs sygemelding, og blev igen i sommers sygemeldt, vi vidste godt hun var skidt, spurgte til det, drog omsorg, lavede igen benspænd, tog over, kørte 80% af arbejdsopgaverne på dagen...
Da der fra arbejdspladsens HR og psykolog, samt fra hendes egen psykolog, læge og psykiater, kom udtalelser om at hun umiddelbart ikke egner sig til de type job vi har, ikke var i stand til at rumme og drage omsorg for andre mennesker i det omfang vi gør det, ja så blev hun afskediget. Meget udramatisk og lige til. 5 måneder med løn, og så farvel og tak...
Som det bør være.
Det er naturligvis ikke fedt at stå uden job, hun overvejede også at sige op selv, eller finde noget andet, men turde ikke tage springet.

Jeg håber din sygemelding bekommer dig vel, giver dig ro og overskud.
Og så må røvhullerne da blot leve med, og indrette sig efter at du altså er sygemeldt! Det er dejligt, synes jeg, at du har nogle skrappe kompetente madammer i ryggen, for de har ret - så må de sku vælge at fyre dig.


Min arbejdsgiver skal have mig tilbage i arbejde, og det skal være nu. Dog med det forbehold at der jo som sådan ikke rigtig er nogen grund til at køre mig ind igen i et job som jeg alligevel ikke kan bestride.....Det "vil jo også være spild af min tid"......Samtidig så har man det man nærmest kalder en "vi fyrer ikke folk hos os-her siger folk selv op" politik....Det er gået op for mig....Andre kolleger er gået ned med stress relaterede sygdomme og er aldrig rigtig vendt tilbage, og der har været hvisketisket om at de måske ikke var blevet behandlet så pænt....

Om lidt skal jeg ringe til min chef....Og uha det synes jeg ikke er særlig fedt....Selvom hun egentlig er sød nok og egentlig udviser ægte omsorg for mig....Og egentlig har mere brug for en afklaring end jeg har....Hun skal trods alt snart til at tænke i en ny højsæson...Det forstår jeg jo til fulde...Men så fyr mig dog.....Det tror jeg dog hun får svært ved at komme igennem med....Selvom jeg på ingen måde vil sætte mig til modværge...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 30. nov 2015, 07:48

Hvordan har i grebet det med nisser og julemanden an, altså hvornår er de så store at de ikke tror på nisser mere ?

Jeg er så meget i tvivl om yngstesønnen stadig tror på nisser og jeg synes ikke rigtig det er noget jeg kan spørge ham om. Men igen så skal man vel på et tidspunkt have snakke om, at det bare er mor der er nissen :genert:

Jeg er ret sikker på at ældstesønnen bare spiller med for lillebrors skyld.
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2015, 07:55

Muuh skrev:Hvordan har i grebet det med nisser og julemanden an, altså hvornår er de så store at de ikke tror på nisser mere ?

Jeg er så meget i tvivl om yngstesønnen stadig tror på nisser og jeg synes ikke rigtig det er noget jeg kan spørge ham om. Men igen så skal man vel på et tidspunkt have snakke om, at det bare er mor der er nissen :genert:

Jeg er ret sikker på at ældstesønnen bare spiller med for lillebrors skyld.


Vi står ikke i den situation endnu men jeg tænker at det kommer lidt af sig selv....Så meddeler de selv overfor forældrene at de altså godt ved at der ikke findes nisser.....Det er ihvertfald det jeg har hørt fra mine veninder som har børn der er større end vores.

Emma tror både på nisser og på julemanden....Det er bare SÅ hyggeligt...Altså bortset fra en mindre sammenbrud i Waves den anden dag....Hun udviste INGEN forståelse for hvorfor julemanden sad på taget, og ikke vendte sig om og vinkede når hun råbte hej....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
xxx---xxx
Indlæg: 621
Tilmeldt: 10. sep 2015, 20:15
Kort karma: 77
Likede indlæg: 339

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf xxx---xxx » 30. nov 2015, 08:15

Vibbsen jeg håber samtalen kommer til at gå godt.
Det må være så hårdt for dig. Men det lyder helt fantastisk at din læge er 100% på din side.

Og så er det totalt sejt at du mærker efter og når at sige stop! Der er så mange der kommer helt ud til kanten fordi der er så meget Press.
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 30. nov 2015, 09:05

Nå, jeg tror min arbejdsgiver har "givet op"....Jeg talte med min chef her til morgen og fik efter at vi lige havde småsludret lidt om vores respektive weekend sagt at jeg er sygemeldt foreløbig indtil 1/1. Min chef er rigtig professionel og ikke sådan en der bliver ubehagelig eller noget, så der var ikke noget der. Ikke at der er så meget hun kan gøre. Hun vil få vores HR chef til at ringe til mig...Og det kan til gengæld godt blive ubehageligt. Hun er noget mere kold i røven .... Men man kunne jo være heldig at de beslutter sig for at opsige mig idag, eftersom det er sidste dag i måneden og de derved sparer en måned.

Jeg har besluttet at idag gider jeg ikke lave en skid. Vi møde i børnehaven i eftermiddag 14.45 men indtil da agter jeg ikke at lave noget som helst andet end at kigge på at mit kalenderlys bliver klar til 1/12 og måske rode lidt med noget julepynt....Jeg gider ikke engang tage min pyjamas af :D
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Charly » 30. nov 2015, 09:22

Jeg læser med herinde, men får ikke rigtigt kommenteret – jeg er temmelig underskudsramt. Men Vibbsen, jeg kan simpelthen ikke læse dine stressindlæg uden at komme med en kommentar. Det lyder møghårdt og rædselsfuldt. Hvor er det godt at læse, at du har gode og seje mennesker i dit ringhjørne – når man er nede med stress, så magter man ikke også en arbejdsgiver som din. Men jeg tænker også at du selv må have nogle solide ben i næsen – jeg synes du lyder fucking sej.

Pas godt på dig selv!
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. nov 2015, 10:13

vibbsen skrev:Nå, jeg tror min arbejdsgiver har "givet op"....Jeg talte med min chef her til morgen og fik efter at vi lige havde småsludret lidt om vores respektive weekend sagt at jeg er sygemeldt foreløbig indtil 1/1. Min chef er rigtig professionel og ikke sådan en der bliver ubehagelig eller noget, så der var ikke noget der. Ikke at der er så meget hun kan gøre. Hun vil få vores HR chef til at ringe til mig...Og det kan til gengæld godt blive ubehageligt. Hun er noget mere kold i røven .... Men man kunne jo være heldig at de beslutter sig for at opsige mig idag, eftersom det er sidste dag i måneden og de derved sparer en måned.

Jeg har besluttet at idag gider jeg ikke lave en skid. Vi møde i børnehaven i eftermiddag 14.45 men indtil da agter jeg ikke at lave noget som helst andet end at kigge på at mit kalenderlys bliver klar til 1/12 og måske rode lidt med noget julepynt....Jeg gider ikke engang tage min pyjamas af :D


Er ikke lige inde i teknikken omkrign det, men hvis du kan finde ud af det, så var det måske en god ide at optage samtalen med HR chefen :)
Så det ikke senere kan være ord mod ord.
Men det er da lige før jeg håber at de vælger at trække stikket, for din skyld, så du er fri af det! forstår sagtens at du ikke bare vil sige op, det er trods alt jobbet der har gjort dig syg, og det er jo deres ansvar at have ordentlige arbejdsvilkår, og at arbejdsbyrden ikke er større end den kan klares på de timer man nu er ansat.

Lyder som en god ide med pyjamas og sofa :rock: må det bekomme dig vel.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Muuh » 30. nov 2015, 13:13

vibbsen skrev:
Muuh skrev:Hvordan har i grebet det med nisser og julemanden an, altså hvornår er de så store at de ikke tror på nisser mere ?

Jeg er så meget i tvivl om yngstesønnen stadig tror på nisser og jeg synes ikke rigtig det er noget jeg kan spørge ham om. Men igen så skal man vel på et tidspunkt have snakke om, at det bare er mor der er nissen :genert:

Jeg er ret sikker på at ældstesønnen bare spiller med for lillebrors skyld.


Vi står ikke i den situation endnu men jeg tænker at det kommer lidt af sig selv....Så meddeler de selv overfor forældrene at de altså godt ved at der ikke findes nisser.....Det er ihvertfald det jeg har hørt fra mine veninder som har børn der er større end vores.

Emma tror både på nisser og på julemanden....Det er bare SÅ hyggeligt...Altså bortset fra en mindre sammenbrud i Waves den anden dag....Hun udviste INGEN forståelse for hvorfor julemanden sad på taget, og ikke vendte sig om og vinkede når hun råbte hej....


Jeg troede egentlig også de ville komme og sige det selv, men ældstesønnen har intet sagt og jeg kan fornemme at han ikke tror på nisser mere og jeg synes at yngstesønnen med hans 10 år burde være der, hvor man ikke tror på nisser mere.
Men i går da vi gik og pyntede op, begyndte han at snakke om nisserne på loftet. Vi har en masse nisser, som hver år kommer ned fra loftet og laver ballade og giver gaver.
Jeg havde egentlig tænkt mig at lade dem blive på loftet i år, fordi drengene er så store, men er kommet i stor tvivl
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. nov 2015, 14:00

Muuh skrev:
vibbsen skrev:
Muuh skrev:Hvordan har i grebet det med nisser og julemanden an, altså hvornår er de så store at de ikke tror på nisser mere ?

Jeg er så meget i tvivl om yngstesønnen stadig tror på nisser og jeg synes ikke rigtig det er noget jeg kan spørge ham om. Men igen så skal man vel på et tidspunkt have snakke om, at det bare er mor der er nissen :genert:

Jeg er ret sikker på at ældstesønnen bare spiller med for lillebrors skyld.


Vi står ikke i den situation endnu men jeg tænker at det kommer lidt af sig selv....Så meddeler de selv overfor forældrene at de altså godt ved at der ikke findes nisser.....Det er ihvertfald det jeg har hørt fra mine veninder som har børn der er større end vores.

Emma tror både på nisser og på julemanden....Det er bare SÅ hyggeligt...Altså bortset fra en mindre sammenbrud i Waves den anden dag....Hun udviste INGEN forståelse for hvorfor julemanden sad på taget, og ikke vendte sig om og vinkede når hun råbte hej....


Jeg troede egentlig også de ville komme og sige det selv, men ældstesønnen har intet sagt og jeg kan fornemme at han ikke tror på nisser mere og jeg synes at yngstesønnen med hans 10 år burde være der, hvor man ikke tror på nisser mere.
Men i går da vi gik og pyntede op, begyndte han at snakke om nisserne på loftet. Vi har en masse nisser, som hver år kommer ned fra loftet og laver ballade og giver gaver.
Jeg havde egentlig tænkt mig at lade dem blive på loftet i år, fordi drengene er så store, men er kommet i stor tvivl


Eller også så synes de bare det er så hyggeligt at de leger med :)

Her var det da den store var en 8 eller 9 år den ikke gik længere og han kom og spurgte om det nu ikke bare var os! og jo...
Han havde spurgt tidligere også, fordi andre fra hans klasse sagde at det bare var forældrene, og der vidste han ikke helt - så vi tog en snak om at man fik gaver af julemanden hvis man tror på ham, gør man ikke så er man måske heldig det er forældrene ;)
Det godtog han...
Da han selv var skeptisk og vi gik til bekendelse fik ældste lillebror det også at vide.

De 2 små tror stadig og ældsten har gjort sine forsøg på at afsløre det for dem, så vi blev ret skrappe og sagde at hørte vi så meget som et eneste forsøg på at afsløre det, så fik han selv nul og niks i julesokken, og at vi forventede at ham at han kan tage det hensyn til sine småbrødre og deres tro på julemanden. Det har han da heldigvis taget til sig, måske truslen om tom sok var skrap nok ;)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 30. nov 2015, 16:00

Efter en lang periode med mange vækninger, er vi endelig på rette spor igen ift. søvnen :banan:

Både mini og jeg har meget mere overskud pga. dette, og endelig ENDELIG føler jeg oprigtig glæde ved de uger jeg er alene med ham. Der sker så meget vildt med ham udviklingsmæssigt lige nu, og han er bare så sød og sjov :D Lige for tiden har han kæmpe optur over musik og danser og rocker ud, starter små lege selv, og driller lidt, og griner vildt meget, når man siger at han er en bisse :) Han går også selv med gåvognen og lidt, når man har ham i hånden. Men har ikke helt mod på at gå selv endnu. Han klatrer også selv op og ned af sofaer og senge, hvilket jeg ikke altid har nerver til, haha :lol:

Eneste udfordringer har været at jeg ikke kan få det til at klappe med timerne i døgnet ift. de flextider mit firma har udstukket. Mini sover i mellem 18.00-18.30 om aftenen, og det kan jeg slet ikke nå, når jeg først må gå 16.00. Jeg har derfor besluttet to ting: At de kan rende og hoppe med de tider, når jeg kan nå at arbejde om aftenen efter han er lagt og at jeg ikke serverer det vilde hjemmelavede mad til middag hver dag. Han får varm mad (øko og sukkerfri) i vuggestuen, så den står tit på rugbrød med pålæg, spejlæg og avocado/gnavegrønt når jeg har ham. Tandbørstning var også MEGET dramatisk og ødelagde den ellers gode stemning. Efter at have afprøvet samtlige politisk korrekte råd, fandt jeg en tandbørstevideo med Elmo på YouTube, og så kan jeg ellers få lov at børste og børste :D

Nu spørger vores familier hvad han ønsker sig til jul. Jeg er helt blank.... Vi bor småt, og det eneste jeg selv er kommet på er Duplo og penge til tøj...
2
All Adventurous women do

Tilbage til "Forældre"