Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 7. feb 2018, 07:00

Jeg synes, det er lidt upassende, at nogen har valgt at parkere en trailer på en af firmaets parkeringspladser, når vi kun har 14 parkeringspladser til ca. 30 medarbejdere. Foruden de afmærkede parkeringspladser reserveret til de enkelte firmaer i byggeriet, er der en grusplads, man kan parkere på. Der kunne man da med fordel placere sin trailer, synes jeg.
5
You can't spell awesome without me.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 7. feb 2018, 07:05

Jeg syntes det er upassende at være syg, jeg røvkeder mig... om lidt vil jeg gå op og sove lidt mere.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 7. feb 2018, 07:11

sigge skrev:Jeg synes, det er lidt upassende, at nogen har valgt at parkere en trailer på en af firmaets parkeringspladser, når vi kun har 14 parkeringspladser til ca. 30 medarbejdere. Foruden de afmærkede parkeringspladser reserveret til de enkelte firmaer i byggeriet, er der en grusplads, man kan parkere på. Der kunne man da med fordel placere sin trailer, synes jeg.


Folk er så ligeglade, når det kommer til parkering.

Vi har 3 gæstepladser foran vores bygning - og resten af vores pladser bag ved bygningen. Hos os skal man bruge p-kort, og vi kan kun udskrive gæstetilladelser til vores egne pladser. Ved de 3 gæstepladser er der så flyttet et eventfirma ind bagved. Ikke nok med at de jævnligt optager vores pladser med varevogne for at læsse ting af og på, de holder også jævnligt store fester, teambuilding osv. Og så inddrager de da bare vores pladser! Vi har haft en stor container stående, en rygepavillon, et telt med slagter og grill og senest et par jaguarer ifm. bilshow. En enkelt gang havde de endda hevet vores p-skilt op ad jorden og bare efterladt det op ad væggen!?

Da jeg havde skrevet til dem et par gange og spurgt til, om vi ikke kunne aftale, at de lige kom og lavede en aftale med os, hvis de gerne vil låne pladserne, men vi blev ignoreret, kontaktede vi udlejer. Som først foreslog, at vi fik andre pladser. Nej tak, disse er lige foran bygningen og vores kunder gennem mange år ved, at det er der, de skal holde. De nærmeste ledige er langt væk. Næste forslag var, at vi holdt et møde med eventfirmaet. Som jeg skrev; det gider vi faktisk ikke bruge tid på, når vi har været meget imødekommende og foreslået en aftale - og blevet fuldstændig ignoreret på trods af flere henvendelser både til direktør og sekretær. Skrev at det tilbud stadig var gældende, og så har vi ikke hørt mere.
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 7. feb 2018, 08:29

Det med parkering er også et kæmpe problem her. Vi er ved at etablere en kiss-and-ride-bane ved indskolingen, idet det tidligere har været et problem med parkeringsforholdene ved den del af skolen. Mens byggeriet står på, er stopforbud ved vores indgang ophævet, så forældrene kan sætte deres børn af og køre videre. Så har vi en godmorgenpatrulje, som følger børnene ned til deres ende af skolen.

Det kan forældrene ikke ha'. Næ nej, de skal parkere i en lang række lige foran to cykelindkørsler, så de da selv kan følge deres børn ind. Dvs. parkering i op til 15-20 minutter ad gangen. Hver morgen oplever vi kaos med dyttende biler og børn på cykel, der zigzagger rundt, mens vi ansatte bare forsøger at komme forbi op til vores p-plads uden at ramme nogen. Hvis vi altså er så heldige, at der er plads på p-pladsen pga. endnu flere forældre.

Det værste er, at forældre klager på skolens hjemmeside over, at der ikke etableres skrå p-pladser på kiss-and-ride-banen. Deres små poder kan jo ikke selv gå ud af bilen og de 10-50 meter hen til døren til deres indskoling. Ejmen, FFS! Tag jer fucking sammen!
9
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 7. feb 2018, 08:45

Guilded_Lily skrev:Det med parkering er også et kæmpe problem her. Vi er ved at etablere en kiss-and-ride-bane ved indskolingen, idet det tidligere har været et problem med parkeringsforholdene ved den del af skolen. Mens byggeriet står på, er stopforbud ved vores indgang ophævet, så forældrene kan sætte deres børn af og køre videre. Så har vi en godmorgenpatrulje, som følger børnene ned til deres ende af skolen.

Det kan forældrene ikke ha'. Næ nej, de skal parkere i en lang række lige foran to cykelindkørsler, så de da selv kan følge deres børn ind. Dvs. parkering i op til 15-20 minutter ad gangen. Hver morgen oplever vi kaos med dyttende biler og børn på cykel, der zigzagger rundt, mens vi ansatte bare forsøger at komme forbi op til vores p-plads uden at ramme nogen. Hvis vi altså er så heldige, at der er plads på p-pladsen pga. endnu flere forældre.

Det værste er, at forældre klager på skolens hjemmeside over, at der ikke etableres skrå p-pladser på kiss-and-ride-banen. Deres små poder kan jo ikke selv gå ud af bilen og de 10-50 meter hen til døren til deres indskoling. Ejmen, FFS! Tag jer fucking sammen!


I vores by er det også et problem ved skolen. Lige foran indgangen til skolen er der p-båse både til højre og venstre. Men er disse optaget, så holder forældrene da bare bagved de parkerede biler i båsene og forlader bilen for at følge deres børn ind. Hvilket jo så resulterer i, at de, der har parkeret lovligt og korrekt, ikke kan forlade deres p-bås. Og dem der parkerede ulovligt er yderligere blevet spærret inde af de næste forældre, som ikke magter at gå lidt længere. Kæmpe p-knude hver morgen åbenbart! Og det er altså ikke fordi, der er mangel på p-pladser, skolen ligger ved et center. Folk gider bare ikke gå. :rulle:

Parkering.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 7. feb 2018, 18:31

Rosa Espinosa skrev:Kvinder der er til Fifty Shades premiere og som gerne vil undskylde på forhånd for de drivvåde sæder :tie: Så stopper I altså :sur:

Yikes! Så burde de udlevere en ble sammen med billetten :lol:
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 7. feb 2018, 18:42

Mi55y skrev:
Guilded_Lily skrev:Det med parkering er også et kæmpe problem her. Vi er ved at etablere en kiss-and-ride-bane ved indskolingen, idet det tidligere har været et problem med parkeringsforholdene ved den del af skolen. Mens byggeriet står på, er stopforbud ved vores indgang ophævet, så forældrene kan sætte deres børn af og køre videre. Så har vi en godmorgenpatrulje, som følger børnene ned til deres ende af skolen.

Det kan forældrene ikke ha'. Næ nej, de skal parkere i en lang række lige foran to cykelindkørsler, så de da selv kan følge deres børn ind. Dvs. parkering i op til 15-20 minutter ad gangen. Hver morgen oplever vi kaos med dyttende biler og børn på cykel, der zigzagger rundt, mens vi ansatte bare forsøger at komme forbi op til vores p-plads uden at ramme nogen. Hvis vi altså er så heldige, at der er plads på p-pladsen pga. endnu flere forældre.

Det værste er, at forældre klager på skolens hjemmeside over, at der ikke etableres skrå p-pladser på kiss-and-ride-banen. Deres små poder kan jo ikke selv gå ud af bilen og de 10-50 meter hen til døren til deres indskoling. Ejmen, FFS! Tag jer fucking sammen!


I vores by er det også et problem ved skolen. Lige foran indgangen til skolen er der p-båse både til højre og venstre. Men er disse optaget, så holder forældrene da bare bagved de parkerede biler i båsene og forlader bilen for at følge deres børn ind. Hvilket jo så resulterer i, at de, der har parkeret lovligt og korrekt, ikke kan forlade deres p-bås. Og dem der parkerede ulovligt er yderligere blevet spærret inde af de næste forældre, som ikke magter at gå lidt længere. Kæmpe p-knude hver morgen åbenbart! Og det er altså ikke fordi, der er mangel på p-pladser, skolen ligger ved et center. Folk gider bare ikke gå. :rulle:

Parkering.png


Ja, det er så åndsvagt. Jeg forstår slet ikke, de har lyst til at bevæge sig ind i det bil-tetris, der foregår der om morgenen i det mørkegrå område, når der er masser af pladser ovre i det lysegrå parkeringsområde.
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 7. feb 2018, 18:45

Rosa Espinosa skrev:Kvinder der er til Fifty Shades premiere og som gerne vil undskylde på forhånd for de drivvåde sæder :tie: Så stopper I altså :sur:

Så ultimativt prollet som noget kan være :lol:
7
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 7. feb 2018, 19:04

Det er upassende at bakke i lidt frisk tempo uden at orientere sig bagud - særligt når man befinder sig i et område, hvor der primært færdes fodgængere og cyklister (herunder en del børn) og krydser deres primære færdselsretning. Jeg var 20 cm fra at blive ramt af bilen, og jeg blev så forskrækket, at jeg ikke engang fik sagt noget surt, jeg lavede bare en ubestemmelig håndbevægelse, der lige så godt kunne betyde "hej" som "så se dig dog for!"
2
You can't spell awesome without me.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 7. feb 2018, 21:28

HappyPaww skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kvinder der er til Fifty Shades premiere og som gerne vil undskylde på forhånd for de drivvåde sæder :tie: Så stopper I altså :sur:

Så ultimativt prollet som noget kan være :lol:


I min facebookfeed har hashtagget #sneglesporhelevejenhjem optrådt i dag. :tie:
10
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 7. feb 2018, 21:31

Rikke skrev:
Muspel skrev:
HappyPaww skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kvinder der er til Fifty Shades premiere og som gerne vil undskylde på forhånd for de drivvåde sæder :tie: Så stopper I altså :sur:

Så ultimativt prollet som noget kan være :lol:


I min facebookfeed har hashtagget #sneglesporhelevejenhjem optrådt i dag. :tie:

#fyforhelvede


#derkastedejeghvislidtopimunden
4
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10763

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 7. feb 2018, 21:38

Rikke skrev:
Muspel skrev:
Rikke skrev:
Muspel skrev:
HappyPaww skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kvinder der er til Fifty Shades premiere og som gerne vil undskylde på forhånd for de drivvåde sæder :tie: Så stopper I altså :sur:

Så ultimativt prollet som noget kan være :lol:


I min facebookfeed har hashtagget #sneglesporhelevejenhjem optrådt i dag. :tie:

#fyforhelvede


#derkastedejeghvislidtopimunden

#visterudenh :lol:


#detgørdetikkemindreklamt
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 7. feb 2018, 21:43

Rikke skrev:
Muspel skrev:
Rikke skrev:
Muspel skrev:
Rikke skrev:
Muspel skrev:
HappyPaww skrev:
Rosa Espinosa skrev:Kvinder der er til Fifty Shades premiere og som gerne vil undskylde på forhånd for de drivvåde sæder :tie: Så stopper I altså :sur:

Så ultimativt prollet som noget kan være :lol:


I min facebookfeed har hashtagget #sneglesporhelevejenhjem optrådt i dag. :tie:

#fyforhelvede


#derkastedejeghvislidtopimunden

#visterudenh :lol:


#detgørdetikkemindreklamt

#jegerSÅmegetmeddig

Jeg læste det som "der kastede jeg hvidt slim op i munden" og fik det endnu mere dårligt :whine:
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 8. feb 2018, 01:23

Hahahhaa ad hvor er de sidste to siders indlæg dog ulækre :lol:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 12. feb 2018, 08:12

Folk der snakker med mad i munden. Lyder så nasty! Der er en af mine kolleger her på kontoret der gør. Han sidder et stykke fra mig og vi er ikke i samme team, men det vender sig i mig hver gang han snakker med sine kolleger.

Min mor er også begyndt på det! Nu begynder den omvendte opdragelse åbenbart...
6

Tilbage til "Generelt"