Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2015, 13:34

Jeg synes også, det er noget mærkeligt noget ikke at benytte sig af sin ret til at stemme. Folk rundt om i verden slår ihjel for langt mindre rettigheder ...

Men jeg synes stadig, det er folks egen sag. Til gengæld synes jeg så virkelig, brokkeretten er inddraget, når de så mærker konsekvenserne af deres ikke-valg.

Ps. Ved folketingsvalg synes jeg så i øvrigt, alle bør stemme.
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 30. nov 2015, 14:00

Al sympati for klimamarch,men københavn er stort og når nu talerne blev holdt på Christiansborg så kunne man måske have holdt sig fra Rådhuspladsen.
Jeg fatter slet ikke politiet har givet dem lov at gå derned,10.000 demonstranter der lige vælter ned til 5000 børnefamilier ,de fleste med småbørn,det må høre under mindre end optimalt...

Og nej jeg er ikke ligeglad med klimaet.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 30. nov 2015, 19:11

ShuruQ skrev:Jeg lossede mit valgkort direkte i skraldespanden da det var det der føltes rigtigt.

Jeg ved ærligt talt ikke hvad jeg har ændret sig men i hvert fald ringede jeg til Borgerservice for at få oplyst valgbordet, så jeg tropper op med mit kørekort på torsdag og får sat det kryds.

Det ændrer dog på ingen måde ved mit førnævnte syn på stemmeret og brokkeri.


Tillykke :)
Siden dette er tråden, hvor man siger det, man ikke må sig, vover jeg pelsen med lidt "hjemmestrik".

Jeg finder det noget yderligtgående ikke at ville stemme til valg med begrundelse i Islam.
Se, hvad der sker med Allahs skaberværk, når nogle få tiltager sig magten og retten til at være den/dem, som ejer den korrekte tolkning af Koranen, mens de bekriger hinanden.
»Kongedømmet over himlene og jorden tilhører Allah.« (hedder det vist nogenlunde) Men Allah må vel have sat menneskene til at hjælpe sig med at passe på jorden. Den logiske følge af det må vel være, at mennesket har pligt at vælge dem, der egner sig bedst til det, i stedet for at lade dem, der bilder sig ind, at være noget i retning af Allahs nærmeste tjener, spolere hans jord.
2
14 11 14
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 30. nov 2015, 20:45

ShuruQ skrev:Karen Ellemand.

Jeg kan ikke fordrage den forskelsbehandling af homosexuelle mænd. Kvinder har kæmpet for ligestilling, men ligestilling gælder sgu begge veje. Det går lidt i sig selv når mænd så diskrimineres her.

Lesbiske par kan sågar få hjælp til fertilitetsbehandling, ikke et ondt ord om det, men der skal ikke være forskel.

"Det er ikke en menneskeret at få børn", nej det er ikke, men det er en menneskeret at der i vores lille demokratiske Danmark ikke finder den slags forskelsbehandlibg sted.

Må jeg garanteret gerne sige her, men i mine vanlige kredse er det nok ikke velanset.


Altså jeg er i og for sig enig, men forskellen ligger vel i at det er jævnt svært at gøre en mand gravid. Og formentlig også svært at finde en rugemor til dem.
Senest rettet af Bøtte 30. nov 2015, 20:53, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dime » 30. nov 2015, 20:47

Fuck you... And everything...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2015, 20:49

Bøtte skrev:
ShuruQ skrev:Karen Ellemand.

Jeg kan ikke fordrage den forskelsbehandling af homosexuelle mænd. Kvinder har kæmpet for ligestilling, men ligestilling gælder sgu begge veje. Det går lidt i sig selv når mænd så diskrimineres her.

Lesbiske par kan sågar få hjælp til fertilitetsbehandling, ikke et ondt ord om det, men der skal ikke være forskel.

"Det er ikke en menneskeret at få børn", nej det er ikke, men det er en menneskeret at der i vores lille demokratiske Danmark ikke finder den slags forskelsbehandlibg sted.

Må jeg garanteret gerne sige her, men i mine vanlige kredse er det nok ikke velanset.


Altså jeg er i og for sig enig, men forskellen ligger vel i at det er jævnt svært at gøre en mand gravid. Og formentlig også svært at finde en rygemor til dem.

Obvious fun, is obvious :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 11:13

Jeg troede ikke, at det kunne blive værre end "Jordens Søjler" i sig selv, men det kunne det:

Billede
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 1. dec 2015, 11:25

DetSorteCirkus skrev:Jeg troede ikke, at det kunne blive værre end "Jordens Søjler" i sig selv, men det kunne det:

Jeg kender jo ikke de søjler, så jeg ved ikke, hvad der er værst der ...
Men det skurrer fælt med den overdrevne brug af ord som "episk" og "ikonisk" for tiden ;)
3
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 1. dec 2015, 11:35

Med fare for at blive totalt BLASTED, synes jeg nu at Jordens søjler var en udemærket bog. Efterfølgeren led lidt under gentagelsens tvang.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 11:46

Firebird skrev:Med fare for at blive totalt BLASTED, synes jeg nu at Jordens søjler var en udemærket bog. Efterfølgeren led lidt under gentagelsens tvang.


Det er mere mit indtryk, at flertallet deler din opfattelse, og det var netop derfor, jeg skrev mit indlæg i denne tråd :genert:
Senest rettet af DetSorteCirkus 1. dec 2015, 11:51, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 1. dec 2015, 11:48

Jeg synes faktisk rigtig godt om Jordens søjler. Altså bogen. Ikke efterfølgeren (den var da ok, men ikke mere) og ikke tv-serien.
Men jeg bliver også lidt kvalm ved tanken om den episke musical :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 1. dec 2015, 11:49

DetSorteCirkus skrev:
Firebird skrev:Med fare for at blive totalt BLASTED, synes jeg nu at Jordens søjler var en udemærket bog. Efterfølgeren led lidt under gentagelsens tvang.


Det er mere mit indtryk, at flertallet deler sin opfattelse, og det var netop derfor, jeg skrev mit indlæg i denne tråd :genert:


Øøhh :gruble: Sin, din eller min. Hjælp mig lige her. :)
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 11:51

Firebird skrev:Øøhh :gruble: Sin, din eller min. Hjælp mig lige her. :)


:lol: DIN

Men vi må da samtidig håbe, at alle deler deres egen opfattelse.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 11:54

Bog, der bliver til endnu en bog, en tv-serie og en musical; skal de ikke snart i gang med sengesæt, skumbad og chokoladekalendere?
6
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 1. dec 2015, 11:56

DetSorteCirkus skrev:Bog, der bliver til endnu en bog, en tv-serie og en musical; skal de ikke snart i gang med sengesæt, skumbad og chokoladekalendere?


Du glemte lego figurerne. :fløjt:
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.

Tilbage til "Generelt"