Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. feb 2018, 12:34

En kollega der nu har meldt sig ud af vores frokostordning.
Vi overgik til en anden leverandør (Meyers) her fornylig, og det har helt klart været et løft kvalitetsmæssigt. Råvarerne er bedre, der er kræset mere om retterne og en stor del af det er økologisk.
Men min kollega har ikke lavet andet end at bitche over maden allerede fra før det overhovedet startede :stoned: Hun var så forudindtaget omkring hele konceptet, at hun ganske enkelt ikke har været i stand til at se noget som helst positivt i ændringen. Maden er "mærkelig" hvis de har pyntet salaten med lidt bønnespirer eller hvis der ikke lige er roastbeef eller makrelsalat som pålæg.
Men hun er generelt den der type der er skrækslagen for ændringer i sit liv. Jeg vidste bare ikke at det var så ekstremt at en ny frokostordning ligefrem kunne vælte hendes verden.
Men nu har hun altså besluttet sig for at bytte en lækker frokostordning til 18 kr. om dagen ud med en hjemmelavet madpakke.
Velbekomme.
8
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 14. feb 2018, 14:19

Vira skrev:At jeg har lige har set et opslag på Facebook hvor en dame spørger om der nu "kommer en konge eller noget" når Prins Henrik er død. Det undrer mig at man kan være så uvidende

Og ikke bare googler det..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 14. feb 2018, 14:41

NejJegErIkkeAsiat skrev:En kollega der nu har meldt sig ud af vores frokostordning.
Vi overgik til en anden leverandør (Meyers) her fornylig, og det har helt klart været et løft kvalitetsmæssigt. Råvarerne er bedre, der er kræset mere om retterne og en stor del af det er økologisk.
Men min kollega har ikke lavet andet end at bitche over maden allerede fra før det overhovedet startede :stoned: Hun var så forudindtaget omkring hele konceptet, at hun ganske enkelt ikke har været i stand til at se noget som helst positivt i ændringen. Maden er "mærkelig" hvis de har pyntet salaten med lidt bønnespirer eller hvis der ikke lige er roastbeef eller makrelsalat som pålæg.
Men hun er generelt den der type der er skrækslagen for ændringer i sit liv. Jeg vidste bare ikke at det var så ekstremt at en ny frokostordning ligefrem kunne vælte hendes verden.
Men nu har hun altså besluttet sig for at bytte en lækker frokostordning til 18 kr. om dagen ud med en hjemmelavet madpakke.
Velbekomme.


Sådan en havde jeg også på mit gamle arbejde. Tror ogås det var Meyers vi gik over til og udvalget og kvaliteten blev i manges øjne løftet gevaldigt. Det var dog ikke et hit for dem med lidt for traditonel smag og i stedet for at være lidt åben prøve de nye retter, tog hende her 3 stykker rugbrød og lavede 3 bananmadder for det var noget hun kendte.
1
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7626

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. feb 2018, 15:31

Ghattner skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:En kollega der nu har meldt sig ud af vores frokostordning.
Vi overgik til en anden leverandør (Meyers) her fornylig, og det har helt klart været et løft kvalitetsmæssigt. Råvarerne er bedre, der er kræset mere om retterne og en stor del af det er økologisk.
Men min kollega har ikke lavet andet end at bitche over maden allerede fra før det overhovedet startede :stoned: Hun var så forudindtaget omkring hele konceptet, at hun ganske enkelt ikke har været i stand til at se noget som helst positivt i ændringen. Maden er "mærkelig" hvis de har pyntet salaten med lidt bønnespirer eller hvis der ikke lige er roastbeef eller makrelsalat som pålæg.
Men hun er generelt den der type der er skrækslagen for ændringer i sit liv. Jeg vidste bare ikke at det var så ekstremt at en ny frokostordning ligefrem kunne vælte hendes verden.
Men nu har hun altså besluttet sig for at bytte en lækker frokostordning til 18 kr. om dagen ud med en hjemmelavet madpakke.
Velbekomme.


Sådan en havde jeg også på mit gamle arbejde. Tror ogås det var Meyers vi gik over til og udvalget og kvaliteten blev i manges øjne løftet gevaldigt. Det var dog ikke et hit for dem med lidt for traditonel smag og i stedet for at være lidt åben prøve de nye retter, tog hende her 3 stykker rugbrød og lavede 3 bananmadder for det var noget hun kendte.


Jeg må indrømme at jeg er spændt på at se hvad hun disker op med i madpakken, for hun slår mig ikke lige som typen der er voldsom kreativ i køkkenet.
Men hun kan selvfølge fortryde og melde sig ind igen om 3 måneder.
1
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 14. feb 2018, 15:34

Vira skrev:At jeg har lige har set et opslag på Facebook hvor en dame spørger om der nu "kommer en konge eller noget" når Prins Henrik er død. Det undrer mig at man kan være så uvidende

Jeg har lige grinet af det samme. Håber dog at hendes undskyldning er at hun bare er meget ung. :D
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Miss_no_More » 14. feb 2018, 16:12

Ellin skrev:En person på facebook, der fraråder at bruge en bestemt blond/affarvning til håret, fordi hun fik farven i øjet og måtte have det renset/skyllet.

De billeder, der blev lagt op sammen med, kom jeg til at grine lidt af. Fordi så dårligt et menneske var jeg lige på det tidspunkt. :genert:


Ha ha, men den var vel heller ikke beregnet til øjet? :D

"ADVARSEL! Køb ALDRIG mandler fra REMA. Af en uforklarlig grund puttede jeg tre i næsen og efter et døgn, gjorde det afsindigt ondt :(
Derfor HOLD JER FRA DERES MANDLER!"
11
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 14. feb 2018, 18:22

Rosa Espinosa skrev:Da kæresten er ude ved postkassen tidligere, så kommer der en ældre dame gående med hendes hund. Hun hiver den ind i vores forhave, så den åbenbart kan bruge den som toilet. Min kæreste siger ret befippet "jeg håber ikke den laver noget", hvortil damen svarer "gør det da noget?". Min kæreste svarer at ja selvfølgelig gør det noget, det er vores forhave, damen siger skuffet nå og hiver sin hund til sig og går videre.
Hvorfor opfører ældre mennesker sig tit som om de kan tillade sig hvad som helst. Det er da grotesk.


Nej det er da ‘ungdommen’ som der er noget galt med. Da ikke de ældre!! Det er altid dem som er høflige. Kun unge mennesker springer over i køen, eller lader deres hunde skide i andre menneskers forhaver... eller...
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 14. feb 2018, 18:34

Lemonella skrev:
Lykke skrev:
Rosa Espinosa skrev:Da kæresten er ude ved postkassen tidligere, så kommer der en ældre dame gående med hendes hund. Hun hiver den ind i vores forhave, så den åbenbart kan bruge den som toilet. Min kæreste siger ret befippet "jeg håber ikke den laver noget", hvortil damen svarer "gør det da noget?". Min kæreste svarer at ja selvfølgelig gør det noget, det er vores forhave, damen siger skuffet nå og hiver sin hund til sig og går videre.
Hvorfor opfører ældre mennesker sig tit som om de kan tillade sig hvad som helst. Det er da grotesk.


Nej det er da ‘ungdommen’ som der er noget galt med. Da ikke de ældre!! Det er altid dem som er høflige. Kun unge mennesker springer over i køen, eller lader deres hunde skide i andre menneskers forhaver... eller...


Jeg tror nu alle aldersgrupper, kan være repræsenteret når det gælder, “hvem gør, hvad”.


:ad!:

Ja selvfølgelig.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 14. feb 2018, 19:52

At jeg ikke er sulten. Jeg har ellers kun fået morgenmad.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 14. feb 2018, 20:28

At jeg ikke kan være syg med ynde.

Een ting er at jeg har det rigtig skidt, men så har jeg også fået en stor rød bums i ansigtet. Og ikke bare eet men TO forkølelsessår. :/
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Miss_no_More » 14. feb 2018, 20:41

Ellin skrev:
Miss_no_More skrev:
Ellin skrev:En person på facebook, der fraråder at bruge en bestemt blond/affarvning til håret, fordi hun fik farven i øjet og måtte have det renset/skyllet.

De billeder, der blev lagt op sammen med, kom jeg til at grine lidt af. Fordi så dårligt et menneske var jeg lige på det tidspunkt. :genert:


Ha ha, men den var vel heller ikke beregnet til øjet? :D

"ADVARSEL! Køb ALDRIG mandler fra REMA. Af en uforklarlig grund puttede jeg tre i næsen og efter et døgn, gjorde det afsindigt ondt :(
Derfor HOLD JER FRA DERES MANDLER!"


Tutten var åbenbart EKSPLODERET op i øjet på hende.


Ah okay, så gi er det jo lidt mere mening (med mindre hun ikke havde åbnet den med det samme :ninja: )
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 14. feb 2018, 20:41

Hvorfor det er helt umuligt for os at vælge lamper til soveværelset.
Altså det er lamper... Hvor svært kan det være?!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 14. feb 2018, 20:43

I samme ombæring: Hvorfor der ikke fåes GU10 pærer der ikke kan lyse hele Brøndby Stadion op?
Hvorfor skal det føles som at være til tandlægen ligegyldigt hvilken lumen man vælger?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Miss_no_More » 14. feb 2018, 21:08

At man i en messengersamtale kan "reply instantly" på sin egen gif, men ikke på afsenderens :gruble:
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 14. feb 2018, 21:09

kidkomb skrev:I samme ombæring: Hvorfor der ikke fåes GU10 pærer der ikke kan lyse hele Brøndby Stadion op?
Hvorfor skal det føles som at være til tandlægen ligegyldigt hvilken lumen man vælger?


Hvad med nogle philips hue pærere, så kan du selv skrue på farve og intensitet?
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"