Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 1. dec 2015, 09:11

icelady skrev:
Firebird skrev:Jameeen :nerve: Den kvinde fatter da virkelig ikke en plukflis. :lol: Mod sådan noget kæmper man jo forgæves.


Altså...jeg hænger stadig fast i "Jeg besøger politiet idag"..... Måske hun har kaffe og kage med til dem? :gruble: :D

For et stykke tid siden havde vi en der var værrere; tro det eller ej. :nerve:

Vi er 4 admins; han var rundt ved os alle, og ligemeget hvad vi skrev, så fattede han nada. Han ville også anmelde os til Østjyllands Politi, for at "nægte ham hans ytringsfrihed." Jow jow...ham og Plukflis-damen kan tage hinanden i hånden. :D


Problemet med den slags folk er at de blander ytringsret -og pligt sammen. Det samme gør sig i øvrigt gældende for deres opfattelse af andres lytteret- og pligt. :rulle:

Politiet... altså, hvis de kan finde en betjent som ikke brækker sig af grin så skal de da være velkomne.
Det er faktisk enormt upassende at være (eller bare opfører sig så mindrebegavet)
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 1. dec 2015, 09:18

Hunkat skrev:
Problemet med den slags folk er at de blander ytringsret -og pligt sammen. Det samme gør sig i øvrigt gældende for deres opfattelse af andres lytteret- og pligt. :rulle:

Politiet... altså, hvis de kan finde en betjent som ikke brækker sig af grin så skal de da være velkomne.
Det er faktisk enormt upassende at være (eller bare opfører sig så mindrebegavet)


Problemet med manden var, at han blev ved at poste "Danmark for danskere"-opslag. Og de endte hver gang i mudderkast og ævl.

2 gange skrev vi til ham, at han skulle stoppe, da vi ikke gad den slags i gruppen. (og slet ikke når han postede det flere gange om dagen, så andre brugere brugte mere tid på at gå efter ham end emnet.).

Da han fortsatte røg han ud. Og vi forklarede ham, at når admins beder folk stoppe, ja så skal de sgu stoppe, ellers må de tage konsekvensen.

Men niks; han kørte også på den der "jeg har ytringsrettighed." Og det har han da; bare ikke i gruppen. Men det fattede han nada af.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 09:29

En fra min studiegruppe er sprunget fra holdet tre dage før deadline på semesterets sidste aflevering, som skal laves sammen.
Det er især hans attitude, jeg finder upassende.

Allerede for 14 dage siden fortalte han mig, at han overvejede at droppe ud af det pågældende fag, men at han lige ville tage de sidste uger med, så han i hvert fald kunne få modulet godtkendt. God ide.

I sidste uge fordelte vi opgavens punkter i mellem os, men da der her til morgen bliver spurgt i vores grupperum, om vi alle er godt i gang, melder han ti minutter senere ud, at han altså stopper nu og derfor ikke længere finder det meningsfyldt at skrive sit kapitel. Det får en af de andre til, på en pæn og respektfuld måde, at påpege, at det ville være det mest rimelige at følge opgaven til dørs af hensyn til os andre. Svaret på det er, at det godt kan lade sig gøre, men at det altså ikke bliver særlig gennemarbejdet, da faget jo ikke har relevans for ham selv fremover, og er det så faktisk ikke bedre for os selv at klare det? Til det svarer den anden part, at han vel må tage sig den tid, det tager, så det ikke kommer til at gå ud over os. Og så kommer de gyldne ord: "Du skal ikke bestemme, hvad jeg skal og ikke skal" samt en forsikring om, at vi skam er de allerførste, han har meddelt sin beslutning til, og at han har gjort det så hurtigt som muligt.

Hm, så var det da et sjovt sammentræf, at hans udmelding kom lige efter spørgsmålet, om hvordan det gik med skriveriet, og det er godt nok underligt at springe fra på et tidspunkt, hvor et kapitel på en halv side + et oplæg på 5 min. ville have betydet et bestået semester...
Jeg tror, at han simpelthen ikke kan finde ud af løse sin del af opgaven, og at han for at slippe udenom har ændret sin oprindelige beslutning efter at have nærlæst problemformuleringen her til morgen.
2
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 1. dec 2015, 10:00

DetSorteCirkus skrev:En fra min studiegruppe er sprunget fra holdet tre dage før deadline på semesterets sidste aflevering, som skal laves sammen.
Det er især hans attitude, jeg finder upassende.

Allerede for 14 dage siden fortalte han mig, at han overvejede at droppe ud af det pågældende fag, men at han lige ville tage de sidste uger med, så han i hvert fald kunne få modulet godtkendt. God ide.

I sidste uge fordelte vi opgavens punkter i mellem os, men da der her til morgen bliver spurgt i vores grupperum, om vi alle er godt i gang, melder han ti minutter senere ud, at han altså stopper nu og derfor ikke længere finder det meningsfyldt at skrive sit kapitel. Det får en af de andre til, på en pæn og respektfuld måde, at påpege, at det ville være det mest rimelige at følge opgaven til dørs af hensyn til os andre. Svaret på det er, at det godt kan lade sig gøre, men at det altså ikke bliver særlig gennemarbejdet, da faget jo ikke har relevans for ham selv fremover, og er det så faktisk ikke bedre for os selv at klare det? Til det svarer den anden part, at han vel må tage sig den tid, det tager, så det ikke kommer til at gå ud over os. Og så kommer de gyldne ord: "Du skal ikke bestemme, hvad jeg skal og ikke skal" samt en forsikring om, at vi skam er de allerførste, han har meddelt sin beslutning til, og at han har gjort det så hurtigt som muligt.

Hm, så var det da et sjovt sammentræf, at hans udmelding kom lige efter spørgsmålet, om hvordan det gik med skriveriet, og det er godt nok underligt at springe fra på et tidspunkt, hvor et kapitel på en halv side + et oplæg på 5 min. ville have betydet et bestået semester...
Jeg tror, at han simpelthen ikke kan finde ud af løse sin del af opgaven, og at han for at slippe udenom har ændret sin oprindelige beslutning efter at have nærlæst problemformuleringen her til morgen.


Så er man jo bare en wanker. Kølle-slag.
4
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 1. dec 2015, 10:07

Vores skraldemænd,der ligger skrald der er røget ud hver uge,også selvom sækken til tider knap er halvt fuld.som regel er det tomme kaffeposer eller plasticbakker fra kød og grønt men til morgen kom vi ud og så lå der et brugt bind lige foran vores skraldespand.
Jeg synes ikke jeg er sart med den slags men jeg vil egentlig godt være fri for at have mine bind flashet foran havelågen.

Jeg ved ikke hvordan de håndterer de poser siden der ryger så meget ud men det er tydeligvis standard her,jeg har aldrig oplevet det.andre steder jeg har boet.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. dec 2015, 10:18

Jeg har i det hele taget haft en upassende start på december, må jeg nok have lov til at sige...

Som I ved, går jeg og venter på en håndværker, der skal male 2-3 strøg på mit vindue. Det har jeg nu gjort i 1½ måned, og jeg er indtil videre blevet brændt af fem gange uden at få besked. Tovholderen fra min andelsforening har åbenbart nu talt med store ord til entreprenøren, som igen har haft fat i malerfirmaet. Jeg bliver så ringet op kl. 8 i morges og spurgt, om de kan komme forbi en halv time senere. Nej, for jeg sidder og skriver opgave og vil ikke sidde i træk, når malingen bagefter skal tørre. Det er ok med ham, og vi bliver enige om, at han kan ringe i næste uge, når der igen viser sig en morgen uden udsigt til regn.
Som afslutning begynder han at ævle om noget med en skilsmisse "og pis og lort", og om at han glemmer ting på arbejdet for tiden, fordi han er presset i privatlivet, og at der helst ikke skal sendes flere klager til entreprenøren.

Okay. Hvad rager det dog mig?
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 1. dec 2015, 17:04

Delfin skrev:Jeg sidder og ser et program med et ægtepar, som begge er dværge. De er i Kina for at hente et adoptivbarn, og ser sig selvfølgelig om, nu da de er i landet. Hvor end de går i det offentlige rum, har de en hale af mennesker efter sig, der glor og stikker mobilkameraer op i næsen på dem. Et billede er ikke engang nok, nej da de følger dem da hele vejen gennem en gade. Mage til ubehøvlet opførsel.


Det kan man nu også opleve som alm. kornfed dansk turist :lol:
3
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 1. dec 2015, 17:07

DetSorteCirkus skrev:En fra min studiegruppe er sprunget fra holdet tre dage før deadline på semesterets sidste aflevering, som skal laves sammen.
Det er især hans attitude, jeg finder upassende.

Allerede for 14 dage siden fortalte han mig, at han overvejede at droppe ud af det pågældende fag, men at han lige ville tage de sidste uger med, så han i hvert fald kunne få modulet godtkendt. God ide.

I sidste uge fordelte vi opgavens punkter i mellem os, men da der her til morgen bliver spurgt i vores grupperum, om vi alle er godt i gang, melder han ti minutter senere ud, at han altså stopper nu og derfor ikke længere finder det meningsfyldt at skrive sit kapitel. Det får en af de andre til, på en pæn og respektfuld måde, at påpege, at det ville være det mest rimelige at følge opgaven til dørs af hensyn til os andre. Svaret på det er, at det godt kan lade sig gøre, men at det altså ikke bliver særlig gennemarbejdet, da faget jo ikke har relevans for ham selv fremover, og er det så faktisk ikke bedre for os selv at klare det? Til det svarer den anden part, at han vel må tage sig den tid, det tager, så det ikke kommer til at gå ud over os. Og så kommer de gyldne ord: "Du skal ikke bestemme, hvad jeg skal og ikke skal" samt en forsikring om, at vi skam er de allerførste, han har meddelt sin beslutning til, og at han har gjort det så hurtigt som muligt.

Hm, så var det da et sjovt sammentræf, at hans udmelding kom lige efter spørgsmålet, om hvordan det gik med skriveriet, og det er godt nok underligt at springe fra på et tidspunkt, hvor et kapitel på en halv side + et oplæg på 5 min. ville have betydet et bestået semester...
Jeg tror, at han simpelthen ikke kan finde ud af løse sin del af opgaven, og at han for at slippe udenom har ændret sin oprindelige beslutning efter at have nærlæst problemformuleringen her til morgen.


Da altid noget bedre end den studiegruppe på min uddannelse, der havde skrevet opgave og havde forskellige ting de hver i sær skulle fremlægge og effekter de skulle have med til eksamen.
Den ene i gruppen dukkede aldrig op :cuss:

Heldigvis var lærer og censor ret afslappede om det, for der var den vildeste panik i gruppen naturligvis.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 1. dec 2015, 17:51

Jeg har også haft upassende håndværkere.

I den afdeling hvor jeg bor, har vi alle fået skiftet vinduer og døre. Mit blev færdigt i september. Håndværkerne sagde at der ville komme fugemand og ordne fugerne udvendigt og i mit køkken ugen efter, og at der ville komme en murer og ordne det sokkel der var gået i stykker.
Fugemanden kom og fugede udvendigt. Han brugte lang tid på det, men han kom ikke ind for at lave det i køkkenet.

For et par uger siden ringede det på om aftenen. Det var en håndværker der skulle kigge på det der skulle laves. Det passede mig ret dårligt, da jeg sad og arbejdede, men det udvendige måtte han godt kigge på.
To dage senere var der en seddel i min postkasse om at der ville komme håndværker dagen efter, så der skulle jeg være hjemme. "Heldigvis" var jeg influenzaramt, så jeg var hjemme. Der kom ingen håndværker. Det var torsdag.
Mandag kom der 2 nye håndværkere. De vidste ikke helt hvad der skulle laves, men ind ville de. Jeg lagde stadig med influenza, så det kom de ikke. Jeg bad dem om at varsle inden de kom igen, for der havde ikke været nogen fordi den dag de havde varslet sidst. Jeg spurgte dem ad hvornår min sokkel ville blive ordnet. Den vidste de ikke noget om.
Onsdag var der en ubehjælpsom håndskrevet seddel om at jeg skulle aflevere min nøgle til dem torsdag hvor de ville være i området.
Torsdag ringede jeg til kontoret ved håndværkerfirmaet, for jeg hverken kunne eller ville aflevere min nøgle og at der desuden ville være nogen hjemme over middag fredag. Det mente kontordamen ikke kunne lade sig gøre, men hun ville kontakte håndværkerne.
Jeg blev så ringet op af en eller anden. Da jeg fortalte at der ikke var dukket håndværker op en varslet dag, kunne det godt lade sig gøre at håndværkerne kom til et aftalt tidspunkt.

Fredag havde jeg så taget tidligt fri. Håndværkerne skulle kom 12.30. Jeg var hjemme 12.28 og der holdt de og var klar.
De gik ud i mit køkken, kiggede på vinduet og så meget undrende ud. Der var ikke en eneste sprække der kunne fuges.
Jeg spurgte så endnu engang ind til min sokkel. Den vidste de heller ikke noget om.

Min sokkel er endnu ikke lavet. Det værste ved det, er at der er åbent ind under min terrassedør.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 1. dec 2015, 17:53

Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder og ser et program med et ægtepar, som begge er dværge. De er i Kina for at hente et adoptivbarn, og ser sig selvfølgelig om, nu da de er i landet. Hvor end de går i det offentlige rum, har de en hale af mennesker efter sig, der glor og stikker mobilkameraer op i næsen på dem. Et billede er ikke engang nok, nej da de følger dem da hele vejen gennem en gade. Mage til ubehøvlet opførsel.


Det kan man nu også opleve som alm. kornfed dansk turist :lol:


Det kommer ikke bag på mig :lol:


Dengang jeg var pædagog i bhv, var vi på tur ved Langelinje. Hele flokken er linet op med madpakkerne på en række bænke, og ud af en bus træder en flok japanere med store kameraer på maven. De er ikke særligt interesseret i Den lille havfrue, men madpakkerne - De bliver grundigt inspiceret, mens de vandrer kvidrende hen langs rækken og peger på de voldsomt interessante leverpostejmadder, og Nikon er i heftig aktion :lol:
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bimmerdyret » 1. dec 2015, 18:12

Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder og ser et program med et ægtepar, som begge er dværge. De er i Kina for at hente et adoptivbarn, og ser sig selvfølgelig om, nu da de er i landet. Hvor end de går i det offentlige rum, har de en hale af mennesker efter sig, der glor og stikker mobilkameraer op i næsen på dem. Et billede er ikke engang nok, nej da de følger dem da hele vejen gennem en gade. Mage til ubehøvlet opførsel.


Det kan man nu også opleve som alm. kornfed dansk turist :lol:


Det kommer ikke bag på mig :lol:


Dengang jeg var pædagog i bhv, var vi på tur ved Langelinje. Hele flokken er linet op med madpakkerne på en række bænke, og ud af en bus træder en flok japanere med store kameraer på maven. De er ikke særligt interesseret i Den lille havfrue, men madpakkerne - De bliver grundigt inspiceret, mens de vandrer kvidrende hen langs rækken og peger på de voldsomt interessante leverpostejmadder, og Nikon er i heftig aktion :lol:


Vi var som de lyshårede "særlinge" i Østen og besøgte et majet fint tempel..det syntes japanerne så ikke lige var lige så interessant som os (disclaimer: nationalitet grundet store Nikons).
Så spiste vi is, og der satte sig nogle fnisende japanere med kamera lidt i nærheden af os og...sneeeeeeeeg sig slet skjult hen imod os med zoomlinsen fremme.
VIPS..så snupped min mand SIT kamera og begyndte at tage fotos af dem :D
4
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 1. dec 2015, 18:17

Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:
Bimmerdyret skrev:
Delfin skrev:Jeg sidder og ser et program med et ægtepar, som begge er dværge. De er i Kina for at hente et adoptivbarn, og ser sig selvfølgelig om, nu da de er i landet. Hvor end de går i det offentlige rum, har de en hale af mennesker efter sig, der glor og stikker mobilkameraer op i næsen på dem. Et billede er ikke engang nok, nej da de følger dem da hele vejen gennem en gade. Mage til ubehøvlet opførsel.


Det kan man nu også opleve som alm. kornfed dansk turist :lol:


Det kommer ikke bag på mig :lol:


Dengang jeg var pædagog i bhv, var vi på tur ved Langelinje. Hele flokken er linet op med madpakkerne på en række bænke, og ud af en bus træder en flok japanere med store kameraer på maven. De er ikke særligt interesseret i Den lille havfrue, men madpakkerne - De bliver grundigt inspiceret, mens de vandrer kvidrende hen langs rækken og peger på de voldsomt interessante leverpostejmadder, og Nikon er i heftig aktion :lol:


Vi var som de lyshårede "særlinge" i Østen og besøgte et majet fint tempel..det syntes japanerne så ikke lige var lige så interessant som os (disclaimer: nationalitet grundet store Nikons).
Så spiste vi is, og der satte sig nogle fnisende japanere med kamera lidt i nærheden af os og...sneeeeeeeeg sig slet skjult hen imod os med zoomlinsen fremme.
VIPS..så snupped min mand SIT kamera og begyndte at tage fotos af dem :D


Haha så kan de lære det.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sophaya » 1. dec 2015, 19:11

Jeg synes det er mega upassende, at mine elinstallationer lugter brændt og min udlejer ikke har fulgt ordentligt op på det. Jeg er pisse bange for, at der skal gå ild i skidtet.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sevii » 3. dec 2015, 13:13

Stod og skulle finde en sang på min mobil inden jeg skulle gå en lang tur. Jeg kigger så op, faktisk i et ret godt humør, og så får jeg øje på en mand der stirrer på mig og derefter siger ret flabet og arrogant, "ja, bliv hellere en del af virkeligheden i stedet for at leve dit liv i din mobil". Man kan se han rigtigt synes han er smart og griner også af sin kommentar.
Så røg mit smil, fordi det var da upassende (og uforventet) når han slet ikke kender mig, så jeg svarer igen uden at tænke mig om: "hvem vil da det hvis du er en del af virkeligheden". Han råbte et eller andet af mig, men afsluttede samtalen ved at gå videre og sige: "nu skruer jeg altså op for musikken".
Der blev jeg måske også lidt upassende, men sikke dog en idiot. :genert:
11
:banan: :banan:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf computermus » 3. dec 2015, 13:25

Jeg synes at det er upassende at mange folk ikke kan finde ud af at man ifølge reglerne ikke må tage et billede af sin stemmeseddel og efterfølgende ligge det ud på de sociale medier.
Blandt andet Nikita Klæstrup der udtaler " Alle gør det" . Nej lille ven ALLE gør det ikke. Kun dem, der ifølge mine beregninger, ikke har særlig meget omløb i hovedet.
9

Tilbage til "Generelt"