Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf fisken80 » 22. feb 2018, 15:06

Falstria skrev:
fisken80 skrev:
Jeg er ikke folkeskolelærer, så det skal jeg ikk kunne sige om de er, men set udefra giver mange af dem rigtig god mening. Det der med, at en lærer bare kommer og underviser og går igen uden at have noget videre kendskab til klassen, til klassens øvrige lærere og til de ting der foregår i de andre fag det er ikke særlig hensigtsmæssigt i mine øjne. Selv for 30 år siden da jeg gik i skole arbejdede klassens lærere sammen om ovennævnte ting, hvilket var en rigtig god ting.
Om noget af det kan undværes, måske, men det har bare intet som helst med overenskomstforhandlingerne at gøre. Det er en del af folkeskoleloven, og den har altså ingenting at gøre med en overenskomstforhandling at gøre.
Det er desuden mit indtryk, at de fleste lærere synes de nævnte ting giver rigtig god mening, så hvorfor skulle de ønske at ændre på dem?

Skemalægning og forberedelsestid har ingen sammenhæng nej. Du er som lærer ikke sikret forberedelsestid. Jeg har hørt om lærere, der havde 25 klokketimers undervisning om ugen, oven i det kommer så forældrekontakt, møder og diverse andre ad hoc opgaver, så er der måske 6 klokketimer tilbage at forberede sig i, det er dælme ikke meget når det også skal dække kommentering af skriftligt arbejde.
Som det er nu er der kun flextid, hvis skolelederne giver lov til det. Og det er der mange steder de ikke gør.
Du vil ikke blande dig i betaling for overarbejde skriver du. Men - det gør du jo... du deltager jo i den her debat. Du synes det er forkert, at der skal strejkes, du kalder fagforeningerne for pampere. Men du vil ikke blande dig? Det giver slet ikke mening.


Nej strejk bare løs, har jeg sagt. Det skulle der da gerne komme noget bedre ud af, spørgsmålet er bare præcist hvad.
Jeg er ikke imod strejkeret, det har jeg aldrig nogensinde været.
Blokaderet derimod, men det er jo noget andet, det er først når den ret tages ibrug at jeg ser rødt.

Om de anstatte foretrækker afspadsering eller udbetaling, det er en del jeg ikke blander mig i. Det er mellem dem og arbejdsgiver.
Det er vel ikke et forhold andre bør forholde sig til end de implicerede parter.

Er det da ikke dit eget argument også, at årsagen til læremangel for en stor del skal findes i folkeskoleloven og de der ministrielle krav?


Nej, det er ikke mit argument. Mit argument er, at det skal findes i lov 409 som har fået mange lærere til at forlade folkeskolen siden 2013.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Bimmerdyret » 22. feb 2018, 17:38

Falstria skrev: Det er ikke naturvidenskab og matematik de bruger vikar til, men jeg ved godt der mangler nogle med naturvidenskab, det gælder også gymnasier osv.


Det skyldes hvad angår naturfagene at man ikke kan bruge faglokalerne uden at have sikkerhedskursus..
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Bimmerdyret » 22. feb 2018, 17:44

Falstria skrev:
Santa skrev:
Falstria skrev:
Santa skrev:Jeg ved ikke hvad en incitament struktur er?

Men det er ikke DLF forhindrer kommunerne i at fastansætte uddannet personale, tværtimod. De kræver faktisk fastansættelse fremfor tidsbegrænsede stillinger, og altid læreruddannet. Men nogen steder har man bare ikke de ansøgere til stillingerne.

Der ville være rigtig meget galt med at undervise på tre forskellige skoler, især efter lov409 blev indført. Nu kan der nemlig være meget stor forskel på hvordan skolerne sammensætter lærernes skema, andre opgaver osv, så det ville være meget svært rent logistisk. Læreren ville også skulle have kompensation for delt tjeneste (på flere tjenestesteder), og vedkommende ville ikke kunne have fuldt skema, da hun jo også skulle bruge transporttid, hvilket må indregnes i arbejdstiden. Dertil kommer evt betaling for transporten mellem skolerne.
Og hvem ville overhovedet søge sådan en stilling eller blive i den, hvis man fik det pålagt?I hvert fald ikke dem, der i forvejen er mangel på.


Hvis det der er udtryk for den generelle tilgang, så skal der røres godt og grundigt rundt i gryden, så må lærerne strejke til de kan lære det.
Undskyld.

Også så kommunerne kan lære at holde fingrene fra skemaet jo.

Der skal ske noget voldsomt lader det til.

Hvad ....f....er der galt med at ville have arbejdsvilkår som alle andre, og rammer, så man kan levere kvalitet?!
:forvirret: :forvirret: :forvirret:
Nej, jeg er done. :tie:


Intet.

Så hvad er det som hindrer at den bedste super duper dygtige fysiklærer har 3 fysikhold på samme årgang, på 3 adresser? en gang til.


For et første så er det et spøgsmål om logistik.
Altså man kan ikke tro at 3 skoler kan have en skemalægning, der passer som fod i hose, med andre ord så kan lokalerne ikke være tilgængelige i forhold til den pågældende super dygtige lærers timer.

Et fuldt skema er 26 lektioner, det er alt andet lige ikke så let for den pågældende lærer at udfylde.

Det til kommer møde i fagteam (som denne super lærer skal have på 3 forskellige lokationer, årgangsmøder på 3 forskellige lokationer osv)


Det er faktisk ret simpelt... :)
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Bimmerdyret » 22. feb 2018, 17:48

Falstria skrev:
Allmost_Famous skrev:
Falstria skrev:
Intet.

Så hvad er det som hindrer at den bedste super duper dygtige fysiklærer har 3 fysikhold på samme årgang, på 3 adresser? en gang til.

Prøliåhørher.....

Selv den mest fantastiske super duper badass lærer kan fandeme ikke trylle sig rundt mellem skole A, skole B, og skole C uden transporttid og -udgifter. Selv hvis han/hun kunne, ville der stadig være forskellige skrevne og uskrevne regler på hver skole, forskellige elevgrupper, personalesammensætniger, faciliteter - og ikke mindst en forberedelse, der kunne tilgodese alt det.
Den lærer ville ikke kunne have fuldt skema, alene fordi transporttiden ville æde en del. Dertil ville vedkommende skulle bruge tid på at bestille materialer til tre forskellige skoler.
Der skulle også være en forberedelsesplads hvert sted, medmindre der skulle bruges endnu mere tid på at køre til den skole, der så havde pladsen.

Ville du holde fast i et job, hvor du er ugens gæst? Hverken kolleger eller elever gider da bruge en masse energi på en kollega, der kom dumpende nogle timer hver onsdag formiddag.

Jeg kunne fortsætte i evigheder, men det burde ikke helt være nødvendigt, vel....?


Men at undervise i 3 fag det er bare lige til? :)


Jeg underviser i engelsk, biologi og geografi i udskolingen.
Fire 8. klasser og en 7. klasse.
Det er på samme skole, samme lokation og det er skemalagt.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Bimmerdyret » 22. feb 2018, 17:59

Falstria skrev:
Bimmerdyret skrev:
Falstria skrev: Det er ikke naturvidenskab og matematik de bruger vikar til, men jeg ved godt der mangler nogle med naturvidenskab, det gælder også gymnasier osv.


Det skyldes hvad angår naturfagene at man ikke kan bruge faglokalerne uden at have sikkerhedskursus..


Det kan ikke være vanskeligt at give det kursus til nogle flere.



Hvem skal så betale for det...og hvem skal have det?
Skal en "mellem uddannelse" ung, der arbejder som tilkaldevikar have et 2 dags kursus - for i det tilfælde at vedkommende må være i lokalet (men derudover ingen som helst faglig eller didaktisk indsigt har i faget)?

De pågældende kurser skal opdateres jævnligt, er for uddannede lærere der har arbejdet i faget i en årrække og som ligger på bestemte datoer (og tilkaldevikarer er og bliver tilkaldevikarer).
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Bimmerdyret » 22. feb 2018, 18:06

Falstria skrev:
Bimmerdyret skrev:
Falstria skrev:
Santa skrev:
Falstria skrev:
Santa skrev:Jeg ved ikke hvad en incitament struktur er?

Men det er ikke DLF forhindrer kommunerne i at fastansætte uddannet personale, tværtimod. De kræver faktisk fastansættelse fremfor tidsbegrænsede stillinger, og altid læreruddannet. Men nogen steder har man bare ikke de ansøgere til stillingerne.

Der ville være rigtig meget galt med at undervise på tre forskellige skoler, især efter lov409 blev indført. Nu kan der nemlig være meget stor forskel på hvordan skolerne sammensætter lærernes skema, andre opgaver osv, så det ville være meget svært rent logistisk. Læreren ville også skulle have kompensation for delt tjeneste (på flere tjenestesteder), og vedkommende ville ikke kunne have fuldt skema, da hun jo også skulle bruge transporttid, hvilket må indregnes i arbejdstiden. Dertil kommer evt betaling for transporten mellem skolerne.
Og hvem ville overhovedet søge sådan en stilling eller blive i den, hvis man fik det pålagt?I hvert fald ikke dem, der i forvejen er mangel på.


Hvis det der er udtryk for den generelle tilgang, så skal der røres godt og grundigt rundt i gryden, så må lærerne strejke til de kan lære det.
Undskyld.

Også så kommunerne kan lære at holde fingrene fra skemaet jo.

Der skal ske noget voldsomt lader det til.

Hvad ....f....er der galt med at ville have arbejdsvilkår som alle andre, og rammer, så man kan levere kvalitet?!
:forvirret: :forvirret: :forvirret:
Nej, jeg er done. :tie:


Intet.

Så hvad er det som hindrer at den bedste super duper dygtige fysiklærer har 3 fysikhold på samme årgang, på 3 adresser? en gang til.


For et første så er det et spøgsmål om logistik.
Altså man kan ikke tro at 3 skoler kan have en skemalægning, der passer som fod i hose, med andre ord så kan lokalerne ikke være tilgængelige i forhold til den pågældende super dygtige lærers timer.

Et fuldt skema er 26 lektioner, det er alt andet lige ikke så let for den pågældende lærer at udfylde.

Det til kommer møde i fagteam (som denne super lærer skal have på 3 forskellige lokationer, årgangsmøder på 3 forskellige lokationer osv)


Det er faktisk ret simpelt... :)


Det lyder faktisk ret bureaukratisk.


Hvad er det, der lyder bureaukratisk?

Om 2 år er det sådan at reglerne siger at ingen lærere må undervise i fag, som de ikke har linjefag i,
Det betyder ikke at man ikke kan sætte enhver idiot til at undervise i det, men er de lærereuddannede må de altså ikke.

Jeg er uddannet geografilærer, og ja..der er ikke 50% af landets geografilærere der har linjefaget.
Ser du på antallet af timer i faget, kan du snildt regne ud at det ikke ligefrem er let for en lærer med geografi at få fyldt et fuldtidskema op.
Geografi og madkundskab..hell heller ikke nemt.

1 klasse gennemsnitlig har 25 elever, geografi har 2 timer ugentlig på skemaet i udskolingen = 75 elever giver 6 ugentlige lektioner.
Der er f.. langt til de 26 lektioner der modsvarer fuld tid og husk lige på kravene til undervisningen.

Så for en geolærer i fuldt skema kræver det godt 12 klasser a 25 elever...dertilhørende mødeaktivitet med team, årgang og klasse...
1
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf fisken80 » 22. feb 2018, 18:26

Falstria skrev:
Bimmerdyret skrev:
Hvad er det, der lyder bureaukratisk?

Om 2 år er det sådan at reglerne siger at ingen lærere må undervise i fag, som de ikke har linjefag i,
Det betyder ikke at man ikke kan sætte enhver idiot til at undervise i det, men er de lærereuddannede må de altså ikke.

Jeg er uddannet geografilærer, og ja..der er ikke 50% af landets geografilærere der har linjefaget.
Ser du på antallet af timer i faget, kan du snildt regne ud at det ikke ligefrem er let for en lærer med geografi at få fyldt et fuldtidskema op.
Geografi og madkundskab..hell heller ikke nemt.

1 klasse gennemsnitlig har 25 elever, geografi har 2 timer ugentlig på skemaet i udskolingen = 75 elever giver 6 ugentlige lektioner.
Der er f.. langt til de 26 lektioner der modsvarer fuld tid og husk lige på kravene til undervisningen.

Så for en geolærer i fuldt skema kræver det godt 12 klasser a 25 elever...dertilhørende mødeaktivitet med team, årgang og klasse...



Så det kræver at læreren deles af flere skoler for at få fuldt skema?


Nej, det kræver at læreren underviser i flere fag. Det har vi snart skrevet mange gange. Og vi har også forklaret dig, hvorfor det rent logistisk ikke kan lade sig gøre at være på tre forskellige skoler. At du synes det lyder bureaukratisk er fordi du ikke har nogen som helst indsigt i lærergerningen eller for den sags skyld i skolesystemet generelt.
Det er altså ikke for sjov man har lærerteams, fagmøder, lærerråd osv. Det er der rigtig mange gode grunde til både fagligt og i forhold til klassernes sociale trivsel. Så længe du ikke VIL forstå det, så er det svært at komme videre.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf fisken80 » 22. feb 2018, 18:30

Falstria skrev:
Bimmerdyret skrev:
Falstria skrev:
Bimmerdyret skrev:
Falstria skrev: Det er ikke naturvidenskab og matematik de bruger vikar til, men jeg ved godt der mangler nogle med naturvidenskab, det gælder også gymnasier osv.


Det skyldes hvad angår naturfagene at man ikke kan bruge faglokalerne uden at have sikkerhedskursus..


Det kan ikke være vanskeligt at give det kursus til nogle flere.



Hvem skal så betale for det...og hvem skal have det?
Skal en "mellem uddannelse" ung, der arbejder som tilkaldevikar have et 2 dags kursus - for i det tilfælde at vedkommende må være i lokalet (men derudover ingen som helst faglig eller didaktisk indsigt har i faget)?

De pågældende kurser skal opdateres jævnligt, er for uddannede lærere der har arbejdet i faget i en årrække og som ligger på bestemte datoer (og tilkaldevikarer er og bliver tilkaldevikarer).


Løsning?


At give lærerne bedre arbejdsforhold ved at indgå en overenskomst frem for at lade dem arbejde under lov 409. Færre lærere forlader branchen, nogle vender måske tilbage, flere uddanner sig til lærer.
Jeg har skrevet det hvad 5 gange nu. Hvorfor er det du ikke vil forstå det?
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf ajnaM » 22. feb 2018, 19:01

Falstria skrev:
1234 skrev:
Falstria skrev:
Der findes lærere derude, vi har uddannet dem. Det er ikke længe siden at de var gale over at man ville uddanne flere.
https://www.folkeskolen.dk/61559/rekrut ... se-laerere

Det er så ikke sikkert de lige har kompetence i det som der er størst mangel på, men de kan da fylde de huller ud som opstår, hvis det altså bliver muligt at rykke lidt rundt på de andre.

Jeg ved udmærket, der findes lærer derude som ikke arbejder som det længere.
Min egen mor er uddannet lærer, men har ikke arbejdet inden for faget de sidste 5 år.
Jeg ved dog ikke helt om de er svaret på problemet.
Alt efter hvad de laver i dag kan de jo være kommet meget langt fra deres lærerfaglighed hvis de laver noget helt andet.
En stor dem af dem der er forsvundet er dog også lærer der gået tidliget på pension.
De bliver nok umulige at få tilbage, men jeg synes da det ville være fedt at se om man kunne få nogle lærer tilbage måske med tilbuddet om nogle opkvalificerende kurser i forhold til det de har tabt mens de har været væk.


De er vel ikke ringere end nybagte studenter vikarer?

Det vil da være oplagt med kurser, der kan opkvalificere folk til de stillinger som ikke ellers kan besættes.



Der er forsket i, hvorfor lærerne forlader folkeskolen og ikke vender tilbage. Og det gør de, fordi vilkårene er så ringe, at de ikke kan stå inde for den undervisning, de kan skabe i folkeskolen. Derfor flytter de over på privatskolerne (selvom lønnen er flere tusinde kroner lavere) eller skifter karriere, hvis de da ikke har haft mulighed for at gå på efterløn eller pension.

Det handler ikke om, at lærerne ikke kan - det handler om, at de ikke vil. Opkvalificerende kurser vil ikke ændre noget som helst - det vil en god overenskomst til gengæld måske kunne.

https://www.ucviden.dk/portal/da/public ... 4d1c472e22).html
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf ajnaM » 22. feb 2018, 19:03

Det er i øvrigt 'sjovt', at KL gerne vil gøre noget på SOSU-området, fordi der er rekrutteringsproblemer.

Ser man på de samme tal, der stammer fra KL selv, er der præcis lige så alvorlige rekrutteringsproblemer i folkeskolen. Men her kan man ikke indgå en aftale, fordi man så vil komme i clinch med de besparelser, der er koordineret i - tadaa - Moderniseringsstyrelsen.

KL's svar på rekrutteringsproblemerne er, at det vil begynde at løse sig hen mod år 2028. :rulle: Og selv det er tvivlsomt, når man dykker ned i tallene og kobler dem med befolkningstilvæksten.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf 1234 » 22. feb 2018, 20:13

ajnaM skrev:
Falstria skrev:
1234 skrev:
Falstria skrev:
Der findes lærere derude, vi har uddannet dem. Det er ikke længe siden at de var gale over at man ville uddanne flere.
https://www.folkeskolen.dk/61559/rekrut ... se-laerere

Det er så ikke sikkert de lige har kompetence i det som der er størst mangel på, men de kan da fylde de huller ud som opstår, hvis det altså bliver muligt at rykke lidt rundt på de andre.

Jeg ved udmærket, der findes lærer derude som ikke arbejder som det længere.
Min egen mor er uddannet lærer, men har ikke arbejdet inden for faget de sidste 5 år.
Jeg ved dog ikke helt om de er svaret på problemet.
Alt efter hvad de laver i dag kan de jo være kommet meget langt fra deres lærerfaglighed hvis de laver noget helt andet.
En stor dem af dem der er forsvundet er dog også lærer der gået tidliget på pension.
De bliver nok umulige at få tilbage, men jeg synes da det ville være fedt at se om man kunne få nogle lærer tilbage måske med tilbuddet om nogle opkvalificerende kurser i forhold til det de har tabt mens de har været væk.


De er vel ikke ringere end nybagte studenter vikarer?

Det vil da være oplagt med kurser, der kan opkvalificere folk til de stillinger som ikke ellers kan besættes.



Der er forsket i, hvorfor lærerne forlader folkeskolen og ikke vender tilbage. Og det gør de, fordi vilkårene er så ringe, at de ikke kan stå inde for den undervisning, de kan skabe i folkeskolen. Derfor flytter de over på privatskolerne (selvom lønnen er flere tusinde kroner lavere) eller skifter karriere, hvis de da ikke har haft mulighed for at gå på efterløn eller pension.

Det handler ikke om, at lærerne ikke kan - det handler om, at de ikke vil. Opkvalificerende kurser vil ikke ændre noget som helst - det vil en god overenskomst til gengæld måske kunne.

https://www.ucviden.dk/portal/da/public ... 4d1c472e22).html

Nu var kurserne heller ikke tænkt til at trække lærer tilbage, men til at gøre dem kvalificeret til at undervise hvis de har været væk fra faget og kom tilbage.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2611
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3908

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Anlewi » 22. feb 2018, 20:31

fisken80 skrev:
Falstria skrev:
Allmost_Famous skrev:Normalisering? Det kan vi begynde at snakke om når forældre er helt cool med autosvar om, at deres henvendelse bliver behandlet i løbet af 4-5 arbejdsdage. Og når alt arbejde udenfor komme-gå-tider bliver udbetalt, eller kan afspadseres - og af undervisningstimer. Og når udeblivelse fra aftalte møder koster et gebyr. Og så videre, og så videre, og så videre.

Pfft.... Normalisering...


Men hvorfor ikke?

Siden hvornår har forældre fået mulighed for at trække på en lærer en tilfældig tirsdag aften, og hvad skal det til for?
Og hvem/hvor mange benytter sig af dét?

Det er da skørt.


Øh som i altid. Det er rimelig normalt at forældre ringer privat til ders børns lærere om aftenen for at tale om lille Peters problemer. Og nu hvor det ikke er en mulighed er de smækfornærmede over, at det ikke længere er muligt.


Eller som i aldrig. Jeg har aldrig ringet til til lærere, men skrevet på intra og har det været nødvendigt med en telefonsamtale har jeg anmodet om at blive ringet op når det passede den pågældende lærer.

Jeg ringer jo heller ikke privat til min Vicevært eller bankmand
1
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26699

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf Santa » 22. feb 2018, 20:34

Anlewi skrev:
fisken80 skrev:
Falstria skrev:
Allmost_Famous skrev:Normalisering? Det kan vi begynde at snakke om når forældre er helt cool med autosvar om, at deres henvendelse bliver behandlet i løbet af 4-5 arbejdsdage. Og når alt arbejde udenfor komme-gå-tider bliver udbetalt, eller kan afspadseres - og af undervisningstimer. Og når udeblivelse fra aftalte møder koster et gebyr. Og så videre, og så videre, og så videre.

Pfft.... Normalisering...


Men hvorfor ikke?

Siden hvornår har forældre fået mulighed for at trække på en lærer en tilfældig tirsdag aften, og hvad skal det til for?
Og hvem/hvor mange benytter sig af dét?

Det er da skørt.


Øh som i altid. Det er rimelig normalt at forældre ringer privat til ders børns lærere om aftenen for at tale om lille Peters problemer. Og nu hvor det ikke er en mulighed er de smækfornærmede over, at det ikke længere er muligt.


Eller som i aldrig. Jeg har aldrig ringet til til lærere, men skrevet på intra og har det været nødvendigt med en telefonsamtale har jeg anmodet om at blive ringet op når det passede den pågældende lærer.

Jeg ringer jo heller ikke privat til min Vicevært eller bankmand

Og når du ikke gør det, gør ingen.....?
Vi sidder sq ikke og lyver, det har været almindeligt for nogen forældre at ringe om aftenen. Jeg har sågar kolleger, som foretrak det, og havde fast telefontid om aftenen.
Personligt har jeg altid meddelt forældrene at jeg holdt fri om aftenen og i weekenden, men jeg var bestemt et mindretal på lærerværelset med den holdning før lov409.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf ajnaM » 22. feb 2018, 20:43

Santa skrev:
Anlewi skrev:
fisken80 skrev:
Falstria skrev:
Allmost_Famous skrev:Normalisering? Det kan vi begynde at snakke om når forældre er helt cool med autosvar om, at deres henvendelse bliver behandlet i løbet af 4-5 arbejdsdage. Og når alt arbejde udenfor komme-gå-tider bliver udbetalt, eller kan afspadseres - og af undervisningstimer. Og når udeblivelse fra aftalte møder koster et gebyr. Og så videre, og så videre, og så videre.

Pfft.... Normalisering...


Men hvorfor ikke?

Siden hvornår har forældre fået mulighed for at trække på en lærer en tilfældig tirsdag aften, og hvad skal det til for?
Og hvem/hvor mange benytter sig af dét?

Det er da skørt.


Øh som i altid. Det er rimelig normalt at forældre ringer privat til ders børns lærere om aftenen for at tale om lille Peters problemer. Og nu hvor det ikke er en mulighed er de smækfornærmede over, at det ikke længere er muligt.


Eller som i aldrig. Jeg har aldrig ringet til til lærere, men skrevet på intra og har det været nødvendigt med en telefonsamtale har jeg anmodet om at blive ringet op når det passede den pågældende lærer.

Jeg ringer jo heller ikke privat til min Vicevært eller bankmand

Og når du ikke gør det, gør ingen.....?
Vi sidder sq ikke og lyver, det har været almindeligt for nogen forældre at ringe om aftenen. Jeg har sågar kolleger, som foretrak det, og havde fast telefontid om aftenen.
Personligt har jeg altid meddelt forældrene at jeg holdt fri om aftenen og i weekenden, men jeg var bestemt et mindretal på lærerværelset med den holdning før lov409.


Min lærermor tog altid telefonen om aftenen. Og om morgenen og i ferierne og i weekenderne. Nu tager hun den på privatskolen, hun skiftede til efter reformen.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27371

Re: Tror I der bliver generalstrejke fra april?

Indlægaf ajnaM » 23. feb 2018, 15:37

Så er der sammenbrud på det statslige område... :panik:
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"