Bomben under Europa

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 22. feb 2018, 07:19

Conway skrev:
Korrekt og når man tager forbehold er det naturligvis fordi der foreligger en risiko, ellers havde man jo ikke brug for et forbehold ;)


Så er der også en risiko for at herboende Tyrkere flytter hjem igen. ;)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 22. feb 2018, 07:22

annellaII skrev:

Messerschmidt : EU’s aftale med Tyrkiet er en dundrende fiasko :

https://www.altinget.dk/artikel/messers ... nde-fiasko

Men sandheden er, at EU’s aftale med Tyrkiet er en total fiasko.

Hvad bygger jeg det på? På FN's og EU-Kommissionens egne tal og opgørelser.

Fra marts 2016 til 1. januar 2018 er det kun lykkedes for EU at sende 1.484 migranter tilbage til Tyrkiet. (Halvdelen var fra Pakistan, Bangladesh og Nigeria.) Men i bytte har EU måttet tage imod 11.354 syrere fra Tyrkiet – og læg dertil de kommende sammenførte familiemedlemmer!

Sikken et kup af en aftale, som kommissærerne fik forhandlet på plads, ikke?

Vil de have os til at tro på, at hundredtusinder af migranter lader sig afskrække af, at 1.484 af dem bliver sendt tilbage i løbet af 21 måneder? Når de ikke lader sig afskrække af, at 2-3.000 af dem er druknet i Middelhavet? Nej, hvad der afskrækker migranter, er frygten for at strande i Grækenland.

Og hvorfor er tusinder i dag strandet i Grækenland og mange gået under jorden? Fordi Ungarn til sidst fik nok og lukkede sin grænse, hvorefter de andre EU-lande var nødt til at følge trop og genrejse deres egne grænser.

I dag kunne Østrig og Frankrig ikke drømme om at åbne deres grænser for de hundredtusinder af afrikanere, arabere og afghanere, som venter på at slippe ud af Italien. Selv dukse-danmark står fast.

Grænsekontrollen er kommet for at blive, uanset hvad kommissærerne i Bruxelles siger. Men som Dansk Folkeparti anbefalede for år tilbage.


Man kan vist ikke rigtig forvente andet fra Messer. :)
97% fald i flygtningestrømmen må alt andet end lige være en sucess -

Det er korrekt at kun små 2000 (opdaterede tal) er returneret til Tyrkiet - men det betyder ikke at det kun er 2000 som skal returnerer. Det lave tal skyldes hovedsagligt underbemanding i Græske hotspots, så sagsbehandlingen og udførelsen af at returnerer folk, er langsommelig. 1:1 aftalen står stadig ved magt, og når/hvis vi har acccepterer 11K flygtninge (mine tal er dog kun små 9K) skal optages i EU, så bliver samme antal naturligvis returneret fra Grækenland til Tyrkiet.

Det addresseres netop i de afsluttende opsumeringer:
"To improve the situation on the Greek islands, there is an urgent need for additional
significant efforts from the Greek authorities, EU Agencies and the Member States, to
improve the migration and asylum management capacity of the Greek administration and to
increase the return to Turkey of those persons who are not entitled to remain in Greece, in full
compliance with EU and international rules."

Rapporten kan læses her: https://ec.europa.eu/neighbourhood-enlargement/sites/near/files/20170906_seventh_report_on_the_progress_in_the_implementation_of_the_eu-turkey_statement_en.pdf


i 17 har man alene stoppet over 20K bådflygtninge og 27K som forsøgte at krydse grænsen til EU.

Tyrkiet.PNG


Og de tal skal jo selvfølgelig ses i lyset af man har stoppet 97% af flygtningestrømmen siden ´15

Tyrkiet deal.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 22. feb 2018, 17:35

thomassneum skrev:
Conway skrev:
Korrekt og når man tager forbehold er det naturligvis fordi der foreligger en risiko, ellers havde man jo ikke brug for et forbehold ;)


Så er der også en risiko for at herboende Tyrkere flytter hjem igen. ;)


Jeg kan godt se at vi ikke er enige om hvad der er fordele og hvad der er ulemper, men efter dagens deprimerende udmelding omkring udgifterne til ikke vestlig indvandring gætter jeg på at dine meningsfæller stadig bliver færre og færre til fordel for mine meningsfæller. ;)
Iøvrigt kan du se hvor Messerschmidt har sine tal fra ved at klikke på FN linket :)
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2018, 07:24

Conway skrev:Jeg kan godt se at vi ikke er enige om hvad der er fordele og hvad der er ulemper, men efter dagens deprimerende udmelding omkring udgifterne til ikke vestlig indvandring gætter jeg på at dine meningsfæller stadig bliver færre og færre til fordel for mine meningsfæller. ;)
Iøvrigt kan du se hvor Messerschmidt har sine tal fra ved at klikke på FN linket :)


Der er intet beskæmmede ved dagens tal.
De er helt forventelige og naturligt - hvis man altså sætter sin lidt ind i tingene.

Hovedoverskrifterne i dagens tal er følgende:

Beskæftigelsen stiger blandt ikke-vestlige indvandrere
Færre indvandrere fra ikke-vestlige lande på offentlig forsørgelse
For både vestlige og ikke-vestlige efterkommere afspejler det negative bidrag, at en stor del af gruppen er børn og unge, som ikke er en del af arbejdsmarkedet.

Desuden kan du se årsagerne og de faktiske tal om Tyrkiet aftalen i mit link. Der er altså intet der tyder på at aftalen er en fiasko - tværtimod, så søger man at udvide ordningen til andre områder. Måske du kan begrunde med dine egne ord, hvorfor du mener aftalen ikke er en sucess?
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 23. feb 2018, 08:12

thomassneum skrev:
Conway skrev:Jeg kan godt se at vi ikke er enige om hvad der er fordele og hvad der er ulemper, men efter dagens deprimerende udmelding omkring udgifterne til ikke vestlig indvandring gætter jeg på at dine meningsfæller stadig bliver færre og færre til fordel for mine meningsfæller. ;)
Iøvrigt kan du se hvor Messerschmidt har sine tal fra ved at klikke på FN linket :)


Der er intet beskæmmede ved dagens tal.
De er helt forventelige og naturligt - hvis man altså sætter sin lidt ind i tingene.

Hovedoverskrifterne i dagens tal er følgende:

Beskæftigelsen stiger blandt ikke-vestlige indvandrere
Færre indvandrere fra ikke-vestlige lande på offentlig forsørgelse
For både vestlige og ikke-vestlige efterkommere afspejler det negative bidrag, at en stor del af gruppen er børn og unge, som ikke er en del af arbejdsmarkedet.

Desuden kan du se årsagerne og de faktiske tal om Tyrkiet aftalen i mit link. Der er altså intet der tyder på at aftalen er en fiasko - tværtimod, så søger man at udvide ordningen til andre områder. Måske du kan begrunde med dine egne ord, hvorfor du mener aftalen ikke er en sucess?


Ja og til næste år falder beskæftigelsen igen, vi kan ikke bruge det småpisseri til noget som helst.
Ud af landet med de nasserøve der ikke gider lære dansk, hvorfor er det så svært ?

Det var dig selv der efterlyste hvor Messerschmidt havde flygtningenes nationalitet fra og det kan du se i FN linket !

Jeg skal gerne prøve igen Sneum, men du svarer jo ikke på hvad jeg skriver.
At du hele tiden linker til EU's egne succes historier gør jo ikke aftalen bedre.
1: Det er en lortedeal fordi antallet flygtninge ind i EU er uændret og blot bytte bytte købmand.
2: Du roser tyrkeraftalen for at bremse flygtningestrømmen og samtidig sviner du Ungarn for at gøre det samme !
3: EU evner ikke engang selv at udnytte 1:1 aftalen da Tyrkiet sender langt flere ind i EU end EU sender retur !
4: Risikoen for at 80 mill tyrkiske førtidspensionister, asylansøgere, terrorister visumfrit kan rejse ind i EU foreligger stadig !
5: Prisen for tyrkeraftalen kunne istedet dække opførslen og driften af lejre i nordafrikanske lande !
Alt ialt en møgdeal der tydeligt afspejler en panikløsning forårsaget af EU/Frontex's egen handlingslammelse da invasionen startede :(
2
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2018, 08:57

Conway skrev:
Ja og til næste år falder beskæftigelsen igen, vi kan ikke bruge det småpisseri til noget som helst.
Ud af landet med de nasserøve der ikke gider lære dansk, hvorfor er det så svært ?


De her tal viser intet om hvam der "gider" lære dansk. Det er din egen fordom som du må ligge og rode med.
Tallene viser faktisk at flere og flere kommer i arbejde. Vi ved også at det typisk er de dårligste jobs som ikke-vestlige indvandrere får, og derfor også er de første der ryger, når udbuddet falder. Det har altså ikke meget at gøre med at "gide".

Conway skrev:Det var dig selv der efterlyste hvor Messerschmidt havde flygtningenes nationalitet fra og det kan du se i FN linket !


Nej.. Jeg er ikke sport i tvivl om hvilke nationaliteter der ophober sig i Tyrkiet, og hvem vi stopper ved grænserne. Jeg efterspurgte hvor han havde antallet fra. Jeg fandt selv det korrekte tal -og forklaringen bag misforholdet på 1:1 aftalen. Det er simpelt adm. årsager, og aftalen er stadig at forholdet skal være og er 1:1. Så EU tager ikke flere end vi sender tilbage igennem denne aftale. (Du kan læse rapporten i mit link)

Conway skrev:Jeg skal gerne prøve igen Sneum, men du svarer jo ikke på hvad jeg skriver.
At du hele tiden linker til EU's egne succes historier gør jo ikke aftalen bedre.


Jeg har svart på alle spørgsmål.

Conway skrev:1: Det er en lortedeal fordi antallet flygtninge ind i EU er uændret og blot bytte bytte købmand.


Antallet af flygtningen er faldet fra over 1 mio. (´15) til under 200K (´17) - så det er absolut ikke rigtigt.

Conway skrev:2: Du roser tyrkeraftalen for at bremse flygtningestrømmen og samtidig sviner du Ungarn for at gøre det samme !


Nej. Jeg konstaterer at Tyrkiet aftalen fungerer efter hensigten. (Der er masse punkter omkring aftalen jeg kan være urolig for, men det er en anden sag.) Ungarn kritiserer jeg for ikke at følge EU´s henstillinger og regler. Og så er der en lang række punkter man bør være urolige for, omkring administrationen af deres lovgivning og pressefrihed osv. osv. - men det er ikke noget vi har debatteret i denne tråd, eller omtalt i tråden, hvorfor det er noget underligt at du tager det op her?

Conway skrev:3: EU evner ikke engang selv at udnytte 1:1 aftalen da Tyrkiet sender langt flere ind i EU end EU sender retur !


Det her jeg forklart dig årsagen til. Men aftalen er dog stadig 1:1 og det står fast. Udfordringen for EU er at blive hurtigere til deres sagsbehandling - læs mit link igen. Det er tydeligt forklaret.

Conway skrev:4: Risikoen for at 80 mill tyrkiske førtidspensionister, asylansøgere, terrorister visumfrit kan rejse ind i EU foreligger stadig !

Selv vores minister vurderer det usansynligt - visum aftalen bliver dog heller ikke aktuel, da Tyrkiet ikke lever op til aftalegrundlaget. Så vi er ststus quo. - altså ikke noget problem. Og vi har en juridisk nødbremse, skulle det usansynlige ske.

Conway skrev:5: Prisen for tyrkeraftalen kunne istedet dække opførslen og driften af lejre i nordafrikanske lande !


Penge kan naturligvis kun bruges én gang. Havde vi ikke lavet denne aftale, så havde vi ikke set en 97% reduktion i flygtningenstrømmen - så pengene er givet super godt ud. Så effektivt har det været, at man vil overføre aftalegrundlaget til andre områder.

Conway skrev:Alt ialt en møgdeal der tydeligt afspejler en panikløsning forårsaget af EU/Frontex's egen handlingslammelse da invasionen startede :(


Din konklusion giver ingen mening, da du ikke har ret i dine antagelser om resultaterne af aftalen.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 23. feb 2018, 10:50

Sneum skrev:
"Det har altså ikke meget at gøre med at "gide". "
Når man efter 10+ år i Danmark endnu ikke kan dansk har det absolut noget at gøre med ikke at gide !

"Antallet af flygtninge er faldet fra over 1 mill. i 15 til under 200k i 2017"
Det svarer til en reel reduktion på ca.80% som de jo skal dele med Ungarn og Østrigs så hvorfor bliver du ved med dine 97% ?

"Hvorfor det er noget underligt noget at tage Ungarn op her når vi ikke har drøftet det før"
Helt uenig da du alene tilskriver EU succesen for opbremsningen uagtet Ungarn var de første til at sætte prop i !

"Aftalen er dog stadig 1:1 og den står fast, udfordringen er administrationen"
Nok det tydeligste eksempel på hvorfor det er en shitdeal, da EU end ikke formår at håndhæve sin del af aftalen. Det kommer nok ikke bag på andre end EU selv med tanke på den indgroede ineffektivitet der hersker i denne klub !

"Alle anser visumaftalen for usandsynlig og der er indlagt nødbremse"
Endnu et bevis på en shitdeal, hvorfor overhovedet tage det med hvis det er så usandsynligt ?

"97% reduktion i flygtningestrømmen så pengene er supergodt givet ud"
Igen de fejlagtige 97% der ikke på nogen måde afspejler virkeligheden ifht. indrejste flygtninge !

"Din konklusion giver ingen mening"
Den giver absolut mening og afspejler præcis hvorfor problemerne i Europa fortsætter med uformindsket styrke trods EU's håbløse møgdeal ! :-(
Senest rettet af Conway 23. feb 2018, 12:03, rettet i alt 1 gang.
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Bomben under Europa

Indlægaf DenBruneMunk » 23. feb 2018, 11:27

Conway skrev:Sneum skrev:
"Det har altså ikke meget at gøre med at "gide". "
Når man efter 10+ år i Danmark endnu ikke kan dansk har det absolut noget at gøre med ikke at gide !

Jeg tror han har ret, det er et spørgsmål om livsstil og værdier, og vil man leve i et lille samfund inde i det danske samfund, så er standarden nok ikke lær dansk. Deres mål er at leve efter deres religion og den taler ikke for at integrere sig ser det jo ud til.

Måske vil de godt men mændene og deres religiøse overbevisning skal først bekæmpes før de kan forstå de skal se og komme ud af fjerene og ud på arbejdsmarkedet og bidrage præcis som deres mand, ligestilling kender de ikke til, og mændene holder dem hjemme og dårligt lader dem gå ud, uden et slør eller heldækkende dragt og andet undertrykkende.

Så får deres religion et gok i nøden, så begynder der at ske ændringer og imaner forsvinder eller bliver dem som undertrykkes af det danske samfund, for deres radikale og religiøse samfunds undertrykkende budskaber og deres syn på kvinders laveste position i familien.
1
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 23. feb 2018, 11:59

DenBruneMunk skrev:
Conway skrev:Sneum skrev:
"Det har altså ikke meget at gøre med at "gide". "
Når man efter 10+ år i Danmark endnu ikke kan dansk har det absolut noget at gøre med ikke at gide !

Jeg tror han har ret, det er et spørgsmål om livsstil og værdier, og vil man leve i et lille samfund inde i det danske samfund, så er standarden nok ikke lær dansk. Deres mål er at leve efter deres religion og den taler ikke for at integrere sig ser det jo ud til.

Måske vil de godt men mændene og deres religiøse overbevisning skal først bekæmpes før de kan forstå de skal se og komme ud af fjerene og ud på arbejdsmarkedet og bidrage præcis som deres mand, ligestilling kender de ikke til, og mændene holder dem hjemme og dårligt lader dem gå ud, uden et slør eller heldækkende dragt og andet undertrykkende.

Så får deres religion et gok i nøden, så begynder der at ske ændringer og imaner forsvinder eller bliver dem som undertrykkes af det danske samfund, for deres radikale og religiøse samfunds undertrykkende budskaber og deres syn på kvinders laveste position i familien.


Kunne ikke være mere enig DBM :)
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 23. feb 2018, 12:23

Conway skrev:Sneum skrev:
"Det har altså ikke meget at gøre med at "gide". "
Når man efter 10+ år i Danmark endnu ikke kan dansk har det absolut noget at gøre med ikke at gide !


Det er en anden debat, så lad os holde den uden for.
Men når du ikke aner noget om hvor mange som ikke er i arbejde, kan dansk eller ej. Så kan du naturligvis ikke bruge det som begrundelse. Det er logik for perlehøns. :)

Conway skrev:"Antallet af flygtninge er faldet fra over 1 mill. i 15 til under 200k i 2017"
Det svarer til en reel reduktion på ca.80% som de jo skal dele med Ungarn og Østrigs så hvorfor bliver du ved med dine 97% ?


??Har du fået noget galt i halsen her? Læser du overhoved mine links?
Tyrkiet aftalen har resulteret i et fald af den rute, på 97%.
Man har samlet moniteret et fald fra +1 mio i de hotspots hvor flygtninge ankommer, til under 200K - du skal ikke blande det sammen. men effekten af Tyrkietaftalen er ubestridt en afgørende faktor for faldet af flygtninge. Det er en konklusion som der er bred konsensus om.

Conway skrev:"Hvorfor det er noget underligt noget at tage Ungarn op her når vi ikke har drøftet det før"
Helt uenig da du alene tilskriver EU succesen for opbremsningen uagtet Ungarn var de første til at sætte prop i !


Vel gør jeg ej. At du opfatter det sådan må være dit eget problem. Jeg henviser snor lige til opgørelsen over fallet af flygtning og helt exate til hvorfra faldet er der. Det er altså noget der er konstateret, ikke noget jeg bare synes.

Conway skrev:"Aftalen er dog stadig 1:1 og den står fast, udfordringen er administrationen"
Nok det tydeligste eksempel på hvorfor det er en shitdeal, da EU end ikke formår at håndhæve sin del af aftalen. Det kommer nok ikke bag på andre end EU selv med tanke på den indgroede ineffektivitet der hersker i denne klub !


Så din anke ligger i den langsomme sagsbehandling. Fino!.. Den er de i fuld gang med at få ned, så din anke er snart væk. Resultatet er dog stadig det samme. 1:1 bliver reelt 1:1 - så har du ingen problemer med det, så er det jo blot en detalje om hastigheden du brokker dig over. - He rkan jeg da godt følge dig. Men mest af alt, fordi forholdende er miserable for dem som ligger under for den langsomme sagsbehandling.

Conway skrev:"Alle anser visumaftalen for usandsynlig og der er indlagt nødbremse"
Endnu et bevis på en shitdeal, hvorfor overhovedet tage det med hvis det er så usandsynligt ?


For at berolige folk som dig ;)
I alle gode aftaler, tager man naturligvis alle de forbehold man kan - det er ganske naturligt. Forbeholdet er selvfølgelig med, da nogen har udtrykt en bekymring herom. Hvorfor det generer dig er dog mig en gåde.

Conway skrev:"97% reduktion i flygtningestrømmen så pengene er supergodt givet ud"
Igen de fejlagtige 97% der ikke på nogen måde afspejler virkeligheden ifht. indrejste flygtninge !


Flygtningetallet er faldet fra + 1mio til under 200K. Forhold dig dog til det.
Du misforstår bare de 97% - det er alene opgørelsen for ruten fra Tyrkiet. Der er to andre hovedruter. Det burde være gennemskueligt, hvis man bare horholder sig lidt til fakta og de links jeg har smidt.

Conway skrev:"Din konklusion giver ingen mening"
Den giver absolut mening og afspejler præcis hvorfor problemerne i Europa fortsætter med uformindsket styrke trods EU's håbløse møgdeal ! :-(


Igen.. prøv at forhold dig til dine fejltagelser. Og så kan du måske prøve at besvare spørgsmålene en gang til. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 26. feb 2018, 08:23

thomassneum skrev:
Conway skrev:Sneum skrev:
"Det har altså ikke meget at gøre med at "gide". "
Når man efter 10+ år i Danmark endnu ikke kan dansk har det absolut noget at gøre med ikke at gide !


Det er en anden debat, så lad os holde den uden for.
Men når du ikke aner noget om hvor mange som ikke er i arbejde, kan dansk eller ej. Så kan du naturligvis ikke bruge det som begrundelse. Det er logik for perlehøns. :)

Conway skrev:"Antallet af flygtninge er faldet fra over 1 mill. i 15 til under 200k i 2017"
Det svarer til en reel reduktion på ca.80% som de jo skal dele med Ungarn og Østrigs så hvorfor bliver du ved med dine 97% ?


??Har du fået noget galt i halsen her? Læser du overhoved mine links?
Tyrkiet aftalen har resulteret i et fald af den rute, på 97%.
Man har samlet moniteret et fald fra +1 mio i de hotspots hvor flygtninge ankommer, til under 200K - du skal ikke blande det sammen. men effekten af Tyrkietaftalen er ubestridt en afgørende faktor for faldet af flygtninge. Det er en konklusion som der er bred konsensus om.

Conway skrev:"Hvorfor det er noget underligt noget at tage Ungarn op her når vi ikke har drøftet det før"
Helt uenig da du alene tilskriver EU succesen for opbremsningen uagtet Ungarn var de første til at sætte prop i !


Vel gør jeg ej. At du opfatter det sådan må være dit eget problem. Jeg henviser snor lige til opgørelsen over fallet af flygtning og helt exate til hvorfra faldet er der. Det er altså noget der er konstateret, ikke noget jeg bare synes.

Conway skrev:"Aftalen er dog stadig 1:1 og den står fast, udfordringen er administrationen"
Nok det tydeligste eksempel på hvorfor det er en shitdeal, da EU end ikke formår at håndhæve sin del af aftalen. Det kommer nok ikke bag på andre end EU selv med tanke på den indgroede ineffektivitet der hersker i denne klub !


Så din anke ligger i den langsomme sagsbehandling. Fino!.. Den er de i fuld gang med at få ned, så din anke er snart væk. Resultatet er dog stadig det samme. 1:1 bliver reelt 1:1 - så har du ingen problemer med det, så er det jo blot en detalje om hastigheden du brokker dig over. - He rkan jeg da godt følge dig. Men mest af alt, fordi forholdende er miserable for dem som ligger under for den langsomme sagsbehandling.

Conway skrev:"Alle anser visumaftalen for usandsynlig og der er indlagt nødbremse"
Endnu et bevis på en shitdeal, hvorfor overhovedet tage det med hvis det er så usandsynligt ?


For at berolige folk som dig ;)
I alle gode aftaler, tager man naturligvis alle de forbehold man kan - det er ganske naturligt. Forbeholdet er selvfølgelig med, da nogen har udtrykt en bekymring herom. Hvorfor det generer dig er dog mig en gåde.

Conway skrev:"97% reduktion i flygtningestrømmen så pengene er supergodt givet ud"
Igen de fejlagtige 97% der ikke på nogen måde afspejler virkeligheden ifht. indrejste flygtninge !


Flygtningetallet er faldet fra + 1mio til under 200K. Forhold dig dog til det.
Du misforstår bare de 97% - det er alene opgørelsen for ruten fra Tyrkiet. Der er to andre hovedruter. Det burde være gennemskueligt, hvis man bare horholder sig lidt til fakta og de links jeg har smidt.

Conway skrev:"Din konklusion giver ingen mening"
Den giver absolut mening og afspejler præcis hvorfor problemerne i Europa fortsætter med uformindsket styrke trods EU's håbløse møgdeal ! :-(


Igen.. prøv at forhold dig til dine fejltagelser. Og så kan du måske prøve at besvare spørgsmålene en gang til. :)


En glødende unionstilhænger der henter sin info fra unionens egne organer kontra en glødende unionsmodstander der aldrig læser unionens selvpromoverende organer men derimod læser om indvandringens fortsatte impact på Europa bliver aldrig enige om noget som helst.
Tilbage står at unionen som en skamstøtte gennem årene ved lovgivning har udraderet nationalstaternes selvbestemmelse med den ene hånd og efterfølgende oversvømmet dem med ikke vestlige horder af overvejende muslimsk herkomst med den anden hånd.
Unionen har af den årsag aldrig været så splittet som tilfældet er.
To medlemslande bryder helt ustraffet alle aftaler og inviterer horderne velkommen til at rejse tværs gennem Europa hvorefter man udskammer og straffer de lande som ikke tillader denne gennemrejse gennem deres land.
Dette åbenlyse forrædderi bliver aldrig glemt og tiltag som tyrkeraftalen ændrer intet da skaden allerede er sket og Europa er ødelagt for altid.
Tænk at en uskyldig frihandelsaftale kunne udvikle sig så grotesk på så forholdsvis kort tid, det havde ingen vist forestillet sig :(
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 26. feb 2018, 08:44

Conway skrev:
En glødende unionstilhænger der henter sin info fra unionens egne organer kontra en glødende unionsmodstander der aldrig læser unionens selvpromoverende organer men derimod læser om indvandringens fortsatte impact på Europa bliver aldrig enige om noget som helst.
Tilbage står at unionen som en skamstøtte gennem årene ved lovgivning har udraderet nationalstaternes selvbestemmelse med den ene hånd og efterfølgende oversvømmet dem med ikke vestlige horder af overvejende muslimsk herkomst med den anden hånd.
Unionen har af den årsag aldrig været så splittet som tilfældet er.
To medlemslande bryder helt ustraffet alle aftaler og inviterer horderne velkommen til at rejse tværs gennem Europa hvorefter man udskammer og straffer de lande som ikke tillader denne gennemrejse gennem deres land.
Dette åbenlyse forrædderi bliver aldrig glemt og tiltag som tyrkeraftalen ændrer intet da skaden allerede er sket og Europa er ødelagt for altid.
Tænk at en uskyldig frihandelsaftale kunne udvikle sig så grotesk på så forholdsvis kort tid, det havde ingen vist forestillet sig :(


Du finder vist ikke en bedre kilde end den jeg har fremlagt.
Min kilde er ikke sårn en "afdeling" af Unionen, men en organisation som har eksisteret længe (efter WWII) og har bla. vundet Nobel Fredsprisen for sit arbejde. De bliver økonomisk fundet af lande over hele verden.
Men altså.. du må jo holde dig til FOX, Snaphanen, Newsspeek, DKA osv. hvis du reelt mener at de leverer et bedre stykke arbejde.
Dig om det.

Og hele Tysklands ageren er OT her - og det er gennemdebatteret. Tyskland agerede med EU´s velsignelse, på et enormt flygtningepres som var ved at knække nakken på grænselandene. Så flere lande agerede, ikke kun Tyskland, og de undtagelse man gjorde, var alene for Syrieske flygtninge, og ingen andre. At give dem skylden for flygtningepresset er helt ude i hampen. Presset var der allerede, og Tyskland, Østrig, Sverige mf., agerede på dette pres - at tøre problematikken af på tyskland, er i min verden underlødigt, i bedste fald en misforståelse.

Kan du ikke lige ridse 2-3 sucesskriterier op, for at du ville se Tyrkiet aftalen som en sucess? Jeg er oprigtig interesseret i at høre hvad du ville anse som en sucess.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 26. feb 2018, 14:39

thomassneum skrev:
Conway skrev:
En glødende unionstilhænger der henter sin info fra unionens egne organer kontra en glødende unionsmodstander der aldrig læser unionens selvpromoverende organer men derimod læser om indvandringens fortsatte impact på Europa bliver aldrig enige om noget som helst.
Tilbage står at unionen som en skamstøtte gennem årene ved lovgivning har udraderet nationalstaternes selvbestemmelse med den ene hånd og efterfølgende oversvømmet dem med ikke vestlige horder af overvejende muslimsk herkomst med den anden hånd.
Unionen har af den årsag aldrig været så splittet som tilfældet er.
To medlemslande bryder helt ustraffet alle aftaler og inviterer horderne velkommen til at rejse tværs gennem Europa hvorefter man udskammer og straffer de lande som ikke tillader denne gennemrejse gennem deres land.
Dette åbenlyse forrædderi bliver aldrig glemt og tiltag som tyrkeraftalen ændrer intet da skaden allerede er sket og Europa er ødelagt for altid.
Tænk at en uskyldig frihandelsaftale kunne udvikle sig så grotesk på så forholdsvis kort tid, det havde ingen vist forestillet sig :(


Du finder vist ikke en bedre kilde end den jeg har fremlagt.
Min kilde er ikke sårn en "afdeling" af Unionen, men en organisation som har eksisteret længe (efter WWII) og har bla. vundet Nobel Fredsprisen for sit arbejde. De bliver økonomisk fundet af lande over hele verden.
Men altså.. du må jo holde dig til FOX, Snaphanen, Newsspeek, DKA osv. hvis du reelt mener at de leverer et bedre stykke arbejde.
Dig om det.

Og hele Tysklands ageren er OT her - og det er gennemdebatteret. Tyskland agerede med EU´s velsignelse, på et enormt flygtningepres som var ved at knække nakken på grænselandene. Så flere lande agerede, ikke kun Tyskland, og de undtagelse man gjorde, var alene for Syrieske flygtninge, og ingen andre. At give dem skylden for flygtningepresset er helt ude i hampen. Presset var der allerede, og Tyskland, Østrig, Sverige mf., agerede på dette pres - at tøre problematikken af på tyskland, er i min verden underlødigt, i bedste fald en misforståelse.

Kan du ikke lige ridse 2-3 sucesskriterier op, for at du ville se Tyrkiet aftalen som en sucess? Jeg er oprigtig interesseret i at høre hvad du ville anse som en sucess.


Dine ngo kilder som lever af flygtningekriser er ikke upartiske i mine øjne uanset hvor mange lande der støtter op om de forældede og utidssvarende konventioner.
Problemet med disse ngo mastodonter og især UNHCR er deres manglende evne til at forny sig og især deres manglende indblik og hensyntagen til den effekt masseimporten har på de enkelte modtagerlande.
Specielt UNHCR er jævnligt udsat for kritik for deres manglende indsigt i nationale forhold.
Det overordnede problem med sådanne humanitære mastodonter er deres urørlighed hvilket jo medfører at de kan sidde al kritik og krav om tilpasning helt øverhørig uden risiko for sanktioner af enhver art.

Du skriver at Tyskland handlede med EU's velsignelse. Mig bekendt tog Merkel og Lofven beslutningen inden velsignelsen faldt på plads og dermed har de handlet på egen hånd og overtrådt alle regler.
Du skriver at det kun gjaldt syriske flygtninge og hvor idiotisk er lige det når man ved at hele flokken følger trop uanset nationalitet og med det resultat at flere lande blev rendt over ende.
At Ungarn bliver udskammet fordi de ikke vil lukke flygtningestrømmen gennem deres land er nok det største forrædderi begået af EU til dato.

Der findes kun ET succes kriterie omkring Tyrkiet aftalen, i min optik, og det betyder at EU midlerne skulle være brugt på opførelse af lejre langs den tyrkiske/syriske grænse uden mulighed for at rejse ind i Europa.
Driften af disse kæmpelejre skulle EU stå for som et krav til gengæld for genoptagelse af medlemsforhandlingerne :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Bomben under Europa

Indlægaf thomassneum » 27. feb 2018, 09:51

Conway skrev:
Dine ngo kilder som lever af flygtningekriser er ikke upartiske i mine øjne uanset hvor mange lande der støtter op om de forældede og utidssvarende konventioner.
Problemet med disse ngo mastodonter og især UNHCR er deres manglende evne til at forny sig og især deres manglende indblik og hensyntagen til den effekt masseimporten har på de enkelte modtagerlande.
Specielt UNHCR er jævnligt udsat for kritik for deres manglende indsigt i nationale forhold.
Det overordnede problem med sådanne humanitære mastodonter er deres urørlighed hvilket jo medfører at de kan sidde al kritik og krav om tilpasning helt øverhørig uden risiko for sanktioner af enhver art.


Sjovt som dine debatter altid kommer til at handle om alt andet en essensen, og at jeg plejer at blive kritiseret for at udstille useriøse kilder som DKA. At du har en problem med en prismodtager som kilde, kan jeg ikke rigtigt tage seriøst. Hvis du mener der er noget som ikke stemmer i kilden, så må du sige til, ellers så er det vist mest af alt en masse udenomsnak.

Conway skrev:Du skriver at Tyskland handlede med EU's velsignelse. Mig bekendt tog Merkel og Lofven beslutningen inden velsignelsen faldt på plads og dermed har de handlet på egen hånd og overtrådt alle regler.


Tyskland og Østrig handlede for at hjælpe og redde en uholdbar situation - EU har ingen henstillinger eller sanktioner omkring denne handling, som de var orienteret om igennem hele prosessen.

Conway skrev:Du skriver at det kun gjaldt syriske flygtninge og hvor idiotisk er lige det når man ved at hele flokken følger trop uanset nationalitet og med det resultat at flere lande blev rendt over ende.


Det er noget vrøvl.
Flygtningevandringen skete ikke pga. Tysklands og Østrigs optagelse af flygtninge, men pga. de øvrige medlemslandes nedbrud og at de ikke overholder div. aftaler om asylpolitikken. Tyskland og Østrig gav Syriske flygtninge særstaus ift. asyl, men intet andet, alle andre regler er opretholdt. Dette blev gjrit grundet de særlige omstændigheder i Syrien, og presset på EU´s grænselande.

Conway skrev:At Ungarn bliver udskammet fordi de ikke vil lukke flygtningestrømmen gennem deres land er nok det største forrædderi begået af EU til dato.


Tro ikke du er klar over hvad der kritiseres for omkring Ungarn. - men det er også OT i denne debat.

Conway skrev:Der findes kun ET succes kriterie omkring Tyrkiet aftalen, i min optik, og det betyder at EU midlerne skulle være brugt på opførelse af lejre langs den tyrkiske/syriske grænse uden mulighed for at rejse ind i Europa.
Driften af disse kæmpelejre skulle EU stå for som et krav til gengæld for genoptagelse af medlemsforhandlingerne :gruble:


En del af aftalen ER lejre/hotspots langs grænsen.
Alle kan jo søge asyl i EU, så du vil ikke kunne fraholde asylsøgere alligevel. Med denne aftale sikre man at det kun er de der søger lovligt, som kommer ind, hvis de altså er berettiget. Det er ikke alle som søger der er berettiget.
Aftalen sikre også at vi reelt kan sende illegale ud af EU igen - det kunne vi ikke før, her skulle behandlingen ske i første medlemsland.

At man ikke kan se det positive en en sådan aftale er mig en gåde. Men dig om det.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Bomben under Europa

Indlægaf Conway » 27. feb 2018, 17:20

thomassneum skrev:
Conway skrev:
Dine ngo kilder som lever af flygtningekriser er ikke upartiske i mine øjne uanset hvor mange lande der støtter op om de forældede og utidssvarende konventioner.
Problemet med disse ngo mastodonter og især UNHCR er deres manglende evne til at forny sig og især deres manglende indblik og hensyntagen til den effekt masseimporten har på de enkelte modtagerlande.
Specielt UNHCR er jævnligt udsat for kritik for deres manglende indsigt i nationale forhold.
Det overordnede problem med sådanne humanitære mastodonter er deres urørlighed hvilket jo medfører at de kan sidde al kritik og krav om tilpasning helt øverhørig uden risiko for sanktioner af enhver art.


Sjovt som dine debatter altid kommer til at handle om alt andet en essensen, og at jeg plejer at blive kritiseret for at udstille useriøse kilder som DKA. At du har en problem med en prismodtager som kilde, kan jeg ikke rigtigt tage seriøst. Hvis du mener der er noget som ikke stemmer i kilden, så må du sige til, ellers så er det vist mest af alt en masse udenomsnak.

Conway skrev:Du skriver at Tyskland handlede med EU's velsignelse. Mig bekendt tog Merkel og Lofven beslutningen inden velsignelsen faldt på plads og dermed har de handlet på egen hånd og overtrådt alle regler.


Tyskland og Østrig handlede for at hjælpe og redde en uholdbar situation - EU har ingen henstillinger eller sanktioner omkring denne handling, som de var orienteret om igennem hele prosessen.

Conway skrev:Du skriver at det kun gjaldt syriske flygtninge og hvor idiotisk er lige det når man ved at hele flokken følger trop uanset nationalitet og med det resultat at flere lande blev rendt over ende.


Det er noget vrøvl.
Flygtningevandringen skete ikke pga. Tysklands og Østrigs optagelse af flygtninge, men pga. de øvrige medlemslandes nedbrud og at de ikke overholder div. aftaler om asylpolitikken. Tyskland og Østrig gav Syriske flygtninge særstaus ift. asyl, men intet andet, alle andre regler er opretholdt. Dette blev gjrit grundet de særlige omstændigheder i Syrien, og presset på EU´s grænselande.

Conway skrev:At Ungarn bliver udskammet fordi de ikke vil lukke flygtningestrømmen gennem deres land er nok det største forrædderi begået af EU til dato.


Tro ikke du er klar over hvad der kritiseres for omkring Ungarn. - men det er også OT i denne debat.

Conway skrev:Der findes kun ET succes kriterie omkring Tyrkiet aftalen, i min optik, og det betyder at EU midlerne skulle være brugt på opførelse af lejre langs den tyrkiske/syriske grænse uden mulighed for at rejse ind i Europa.
Driften af disse kæmpelejre skulle EU stå for som et krav til gengæld for genoptagelse af medlemsforhandlingerne :gruble:


En del af aftalen ER lejre/hotspots langs grænsen.
Alle kan jo søge asyl i EU, så du vil ikke kunne fraholde asylsøgere alligevel. Med denne aftale sikre man at det kun er de der søger lovligt, som kommer ind, hvis de altså er berettiget. Det er ikke alle som søger der er berettiget.
Aftalen sikre også at vi reelt kan sende illegale ud af EU igen - det kunne vi ikke før, her skulle behandlingen ske i første medlemsland.

At man ikke kan se det positive en en sådan aftale er mig en gåde. Men dig om det.


EU og nabolandene var ikke orienteret da Merkel traf sin egoistiske beslutning:
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ik/6043292

Fredsprisen har mistet sin prestige så den kan du ikke bruge som et kvalitetsmærke.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/omstri ... t-prestige

Jeg er fuldt ud klar over hvad Ungarn blev kritiseret for. Ungarn standsede flygtningestrømmen for at registrere dem og for at undgå at de smuttede igennem opførte de hegnet.( Kvoteflygtninge kom først ind i billedet senere.)
Samme løsning har EU nu betalt kassen for gennem tyrkeraftalen. Forstår til fulde Ungarns harme over forløbet.

Tilbage står stadig at alt hvad EU rører ved der har med indvandring at gøre går i lort og koster medlemslandene kassen.
I det lys er vi nok mange der frygter hvornår Erdogan tryner EU endnu engang og sender 80mill. landsmænd nordpå.

Så ja, det er en rådden aftale igen igen...
1
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"