Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 2. dec 2015, 09:18

dykkersild skrev:
Ja - for f.... da også - jeg ville være fuldt ud tilfreds med en lille lampe i navlen der lyste rødt for gravid og grønt for go go hver den 1. i mdr. kl. 1200.

Jeg valgte at droppe prævention i begyndelsen af 40érne - slut med hormoner og manden blev steriliseret - men så også slut med at vælge hvornår man vil have menstruation, den kommer hver 3 uge - og for fuld drøn, velkommen til smerten som jeg kun kan huske fra mine unge teenagerdage.
Nogle gange når ingen hører det - så siger jeg altså: jeg savner mine p-piller for hold nu op hvor var det bare nemt og smertefrit.


Åh ja, det vil jeg godt tilslutte mig: Jeg savner også p-piller. Jeg har godt nok ikke de vilde smerter eller kæmpe humørudsving, men jeg savner så meget at vide præcis, hvornår min menstruation kommer, og at have mulighed for at udskyde den, hvis den f.eks. ramler sammen med en ferie.

Jeg forsøger ikke at blive gravid, jeg var bare nødt til at stoppe med p-pillerne pga. forhøjet blodtryk, så der er nok desværre ingen mulighed for at komme tilbage på dem.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. dec 2015, 09:41

ShuruQ skrev:Jeg er dig svar skyldig, jeg ved ikke hvorfor det udtales som det gør.


Fordi det er et fransk ord, uanset hvad andre måtte bruge det til.

Fondant ser ud til at have europæiske rødder (i en mindre kemisk version), da det i 1700-tallet og muligvis også tidligere er blevet brugt i kongelige husholdninger, hvilket man aldrig har haft i USA.

Produktets historie er altså anderledes end fx. den danske risalamande, hvor man bare har givet sin dessert et fransk navn, og selv der ville jeg faktisk undre mig, hvis man udtalte navnet "risalamante" med fladt "a" og det hele.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 2. dec 2015, 10:15

Fyrst Eberhard skrev:
Dikus skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
ShuruQ skrev:
Fyrst Eberhard skrev:At sende sine børn på kostskole i en tidlig alder, er i mine øjne en erkendelse af, at man ikke rigtig gider dem. Man skal selvfølgelig have dem, hvis man ikke vil opfattes som en freak, men man er lidt for forgabt i sig selv til sådan for alvor at kunne mønstre kræfterne til at engagere sig i dem. Man viser naturligvis gerne billeder og praler gerne med, hvor godt de er med i skolen, men i grunden er de en nødvendig klods om benet, som man må have andre til at tage sig af.

Jeg fatter ikke konceptet. Det kan da aldrig være bedre end at få kærlighed derhjemme i familien. Ikke forkælelse, men kærlighed.


Aldeles enig.

Dertil kommer der at det i de fleste tilfælde, i mine øjne, er ren snobberi a ala se hvad vi har råd til og bla. Husker en serie om Herlufs Holm, den ene dreng havde så megeg hjemve det gjorde helt ondt i hjertet på mig men han skulle død og pine gennemføre.

I går så jeg et program om hoardere, ham den ene var blevet sendt afsted 8 år gammel, det er jo hul i hovedet.

Og nu når vi er i det, så er jeg glad for at Danmarks royale børn ikke længere nærmest kun passes af barnepiger frem for forældrene. Man får vel børn for faktisk at bruge tid sammen med dem.


Prins Nikolai blev sendt på Herlufsholm som 14 årig.

Jeg kender flere, der sender børnene på Herlufsholm i samme alder. Dem forstår jeg heller ikke - på trods af venskaber eller bekendtskaber. De har typisk selv gået der, har fastholdt venskaberne fra skolen i sin tid, og der er en indforståethed i flokken om, at ens egne børn senere skal samme vej. Gruppepres hos adel og elite. Jeg er ikke overbevist om, at alle inderst inde mener, det er for barnets bedste.

Der må opstå et tomrum et sted, når man sendes væk.


Er det ikke bare at bruge skolen som efterskole?

Dem bliver folk da sjældent oprørte over, folk sender deres børn væk på.


Jo, måske. Men stedet er egentlig underordnet i forhold til min undren. Det er mere det, at man "placerer" sine børn udenfor hjemmet, jeg ikke forstår.


Jeg forstaar heller ikke at man sender sine boern paa kostskole naar de er helt smaa - men i 14 aars alderen kan jeg nu ikke se problemet. Saa laenge at barnet selv vil, selvfoelgelig.
Jeg gik selv paa efterskole i et aar da jeg var 15 - og jeg elskede det! Jeg kunne snildt have tilbragt et par aar der, men desvaerre havde mine foraeldre ikke raad til mere end et aar hver til mig og mine soeskende.
Aerligt, saa tror jeg at rigtig rigtig mange unge i DK, ville have godt af at komme et aar eller to paa efterskole - det udvikler og modner ofte en helt vildt meget. Mine boern skal i hvert fald have muligheden for at komme paa efterskole, hvis de har lyst :)
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 2. dec 2015, 10:37

KitKat skrev:
dykkersild skrev:Ja - for f.... da også - jeg ville være fuldt ud tilfreds med en lille lampe i navlen der lyste rødt for gravid og grønt for go go hver den 1. i mdr. kl. 1200.

Jeg valgte at droppe prævention i begyndelsen af 40érne - slut med hormoner og manden blev steriliseret - men så også slut med at vælge hvornår man vil have menstruation, den kommer hver 3 uge - og for fuld drøn, velkommen til smerten som jeg kun kan huske fra mine unge teenagerdage.
Nogle gange når ingen hører det - så siger jeg altså: jeg savner mine p-piller for hold nu op hvor var det bare nemt og smertefrit.


Jeg blev steriliseret for små 10 år siden, men tager stadig p-piller udelukkende for at kunne styre (og springe over) menstruation :tie:


Jeg er så f..... fristet - men jeg droppede dem jo pg.a. hormoner og "den høje alder" som alle de kloge jo siger, ikke harmonerer.

Åh hvor jeg dog saver kun at have menstruation hver 3 mdr. - og så var det overstået på 3 dage uden smerter.

Jeg er vel i virkeligheden klar til slet ikke høre til den bind-brugende del af damerne mere - ja tak til det.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. dec 2015, 11:23

KitKat skrev:
dykkersild skrev:Jeg er så f..... fristet - men jeg droppede dem jo pg.a. hormoner og "den høje alder" som alle de kloge jo siger, ikke harmonerer.

Åh hvor jeg dog saver kun at have menstruation hver 3 mdr. - og så var det overstået på 3 dage uden smerter.

Jeg er vel i virkeligheden klar til slet ikke høre til den bind-brugende del af damerne mere - ja tak til det.



:lol: Jeg ønsker mig tidlig overgangsalder i julegave.
(men det skal man vist heller ikke sige for højt)


Gud, jeg troede jeg var den eneste med det ønske... :blush:
2
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 2. dec 2015, 11:49

Jeg gik rundt og troede, at når man som kvinde blev steriliseret, så gik man i overgangsalderen og derfor er det næsten umuligt at reverse, til forskel fra, når mænd får foretaget lignende indgreb?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 2. dec 2015, 11:54

kidkomb skrev:Jeg gik rundt og troede, at når man som kvinde blev steriliseret, så gik man i overgangsalderen og derfor er det næsten umuligt at reverse, til forskel fra, når mænd får foretaget lignende indgreb?

Man cutter vel bare æggelederne, man fjerne jo ikke hele underlivet som ville give overgangsalder. Får man fjernet det pga f.eks kræft, mener jeg bestemt man går i overgangsalderen (fjernet underlivet.... Mærkeligt udtryk - Det lyder som om skeden også forsvinder)
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 2. dec 2015, 11:57

D.itsen skrev:Man cutter vel bare æggelederne, man fjerne jo ikke hele underlivet som ville give overgangsalder. Får man fjernet det pga f.eks kræft, mener jeg bestemt man går i overgangsalderen (fjernet underlivet.... Mærkeligt udtryk - Det lyder som om skeden også forsvinder)

Yaks! Det gør helt ondt, at tænke på :lol:
Det er en del år siden jeg undersøgte det, for jeg skal jo ikke have børn.
Måske kom jeg dengang til den konklusion, at det kunne være lige meget, når nu man stadig skulle trækkes med menstruation og fjernelse af hele underlivet (uadr hehe) er et meget stort indgreb og der kan opstå temmelig svære komplikationer.
Øv,for ingen nemme udveje :mellow:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 2. dec 2015, 12:30

Dirtylittledevil skrev:
KitKat skrev:
dykkersild skrev:Jeg er så f..... fristet - men jeg droppede dem jo pg.a. hormoner og "den høje alder" som alle de kloge jo siger, ikke harmonerer.

Åh hvor jeg dog saver kun at have menstruation hver 3 mdr. - og så var det overstået på 3 dage uden smerter.

Jeg er vel i virkeligheden klar til slet ikke høre til den bind-brugende del af damerne mere - ja tak til det.



:lol: Jeg ønsker mig tidlig overgangsalder i julegave.
(men det skal man vist heller ikke sige for højt)


Gud, jeg troede jeg var den eneste med det ønske... :blush:


You are not alone - jeg er max. klar - tror jeg nok :panik:
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 2. dec 2015, 12:51

Ballademager skrev:Jeg orker (!!) ikke at arbejde med folk, der bliver ved med at lave ændringer indtil sidste øjeblik før man skal et eller andet. Det er respektløst og irriterende!

Amen to that!
Det gælder også i mit privatliv. Jeg bliver tosset oven i hovedet, når alting bliver lavet om hele tiden.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 2. dec 2015, 13:02

D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Jeg gik rundt og troede, at når man som kvinde blev steriliseret, så gik man i overgangsalderen og derfor er det næsten umuligt at reverse, til forskel fra, når mænd får foretaget lignende indgreb?

Man cutter vel bare æggelederne, man fjerne jo ikke hele underlivet som ville give overgangsalder. Får man fjernet det pga f.eks kræft, mener jeg bestemt man går i overgangsalderen (fjernet underlivet.... Mærkeligt udtryk - Det lyder som om skeden også forsvinder)


Præcis, ved en sterilisation bliver æggelederne bare enten afklemt eller skåret (brændt) over. Man fjerner hverken æggestokkene, som bl.a. produceret kvindeligt kønshormon, eller livmoderen. Så der er forsat menstruationer og alt hvad dertil hører af symptomer efter indgrebet. Der er bare blokeret for, at ægget kan blive befrugtet og nå frem til livmoderen. Så ligger der bare en flok rådne æg i æggelederen (ej, det er pjat, de går bare i opløsning med tiden).
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 2. dec 2015, 13:05

sigge skrev:
Præcis, ved en sterilisation bliver æggelederne bare enten afklemt eller skåret (brændt) over. Man fjerner hverken æggestokkene, som bl.a. produceret kvindeligt kønshormon, eller livmoderen. Så der er forsat menstruationer og alt hvad dertil hører af symptomer efter indgrebet. Der er bare blokeret for, at ægget kan blive befrugtet og nå frem til livmoderen. Så ligger der bare en flok rådne æg i æggelederen (ej, det er pjat, de går bare i opløsning med tiden).

No. No. No no no no no :panik: :puke: :puke:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. dec 2015, 13:18

Panic-smiley er virkelig blevet den nye banan-smiley, det er svært at forstå hvad vi gjorde før den!
10
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2015, 13:28

ShuruQ skrev:Det jeg mente var, i forhold til fx da Joachim og Frederik var børn tror jeg barnepiger blev brugt mere hyppigt end i dag.
[...]

Det er jeg nu ikke sikker på. I Whiskeybæltet har de vist alle sammen hver deres filippinere :genert:
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2015, 13:35

DetSorteCirkus skrev:Fordi det er et fransk ord, uanset hvad andre måtte bruge det til.

Fondant ser ud til at have europæiske rødder (i en mindre kemisk version), da det i 1700-tallet og muligvis også tidligere er blevet brugt i kongelige husholdninger, hvilket man aldrig har haft i USA.

Produktets historie er altså anderledes end fx. den danske risalamande, hvor man bare har givet sin dessert et fransk navn, og selv der ville jeg faktisk undre mig, hvis man udtalte navnet "risalamante" med fladt "a" og det hele.

Jeg vil nu også mene, at der ikke er noget mere kikset end at udtale et fransk ord på amerikansk :)

Til gengæld fandt jeg engang ud af, at vi på dansk udtaler bilmærket Citroën mere fransk, end franskmændene selv gør :fløjt: De siger ikke n'et som "ng" (det er sikkert noget med de to prikker over e'et).

Masseimporten af engelske ord begyndte først i 1940'erne. I gamle dage gik man automatisk ud fra, at alle fremmedartede ord var franske. Derfor har det engelske importord "sherif" tryk på sidste stavelse, selv om det ikke har det på originalsproget. (Nå, men den slags hører vist egentlig hjemme i sprogtrådene ... pardon!) ;)
1

Tilbage til "Generelt"