Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anigav
Kort karma: 20
Likede indlæg: 141

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anigav » 3. dec 2015, 00:17

Jeg gider ikke rigtig være helt vildt opfindsom og kreativ, når det kommer til folks julegaver. Jeg foretrækker at få en ønskeseddel og så vælge noget derfra. Til fødselsdage kan jeg godt svinge mig op til at bruge lidt mere tid og opmærksomhed på en gave. Det eneste der stopper mig i at købe en bunke citygavekort til hele flokken i julegave, er min samvittighed.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 914
Likede indlæg: 14848

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. dec 2015, 00:27

Det bedste, der nogensinde har været ved noget tv-køkken, er denne her.
Titlen i sig selv er jo G-E-N-I-A-L.

1
Tingene er uden tvivl mere komplekse end jeg har nogen idé om.
Ukendt konspirationsteoretiker
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1227
Likede indlæg: 18450

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. dec 2015, 01:03

polavyk skrev:Racister er dumme!

Gu er de så!
1
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 518
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6484

Indlægaf Delfin » 3. dec 2015, 01:44

Nu har du fandeme bare at bestå den bachelor.
Jeg er ikke det mindste ambitiøs på dine vegne, men din gave kan altså ikke byttes. :whip:
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 375
Likede indlæg: 5813

Indlægaf Lemonella » 3. dec 2015, 06:15

Min yndlingskok Gorm Wisweh.

Billede
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. dec 2015, 10:54

Jeg tror faktisk ikke, at jeg har nogen fordomme. Selvfølgelig er jeg fuldt ud bevidst om, at der er mennesker og miljøer, som jeg ved meget lidt om, og at jeg derfor vil kunne have en tendens til at drage forhastede konklusioner, men af samme grund stopper jeg også mig selv, inden det bliver til generel, længerevarende foragt. Hvilket er sådan, jeg definerer fordomme.

Jeg tilhører selv på nogle punkter grupperinger, som der hersker mange fordomme om, og det har lært mig at vige udenom det pis der.
Jeg gider ikke bruge min tid på at tænke kollektivt grimt om andre, og jeg tillader heller ikke mig selv at gøre det.
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 357
Likede indlæg: 9522

Indlægaf Fyrst Eberhard » 3. dec 2015, 11:24

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror faktisk ikke, at jeg har nogen fordomme. Selvfølgelig er jeg fuldt ud bevidst om, at der er mennesker og miljøer, som jeg ved meget lidt om, og at jeg derfor vil kunne have en tendens til at drage forhastede konklusioner, men af samme grund stopper jeg også mig selv, inden det bliver til generel, længerevarende foragt. Hvilket er sådan, jeg definerer fordomme.

Jeg tilhører selv på nogle punkter grupperinger, som der hersker mange fordomme om, og det har lært mig at vige udenom det pis der.
Jeg gider ikke bruge min tid på at tænke kollektivt grimt om andre, og jeg tillader heller ikke mig selv at gøre det.

Jeg tror man skal huske, at skelne mellem de ulækre seriøse fordomme nogle mennesker har, og så de komiske og harmløse på den anden side. Jeg er selv kæmpe modstander af de seriøse, og selvom jeg personligt har ret mange fordomme, er ingen af dem nogen jeg sådan for alvor selv tror på. For mit eget vedkommende er det mere et udtryk for bashing, end reel overbevisning.

Det jeg finder komisk, er, at man jo ikke kan argumentere sagligt for fordomme, men alligevel er der som regel rimelig bred enighed om, at der er noget om snakken.

Jeg mener godt man kan se/høre på en fordom, om den er ulækker eller harmløs.
3
Peace!
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. dec 2015, 11:31

Fyrst Eberhard skrev:Jeg tror man skal huske, at skelne mellem de ulækre seriøse fordomme nogle mennesker har, og så de komiske og harmløse på den anden side. Jeg er selv kæmpe modstander af de seriøse, og selvom jeg personligt har ret mange fordomme, er ingen af dem nogen jeg sådan for alvor selv tror på. For mit eget vedkommende er det mere et udtryk for bashing, end reel overbevisning.

Det jeg finder komisk, er, at man jo ikke kan argumentere sagligt for fordomme, men alligevel er der som regel rimelig bred enighed om, at der er noget om snakken.

Jeg mener ikke, at der findes harmløse foromme, når definitionen på en fordom er denne:

"fordom, hovedsagelig negativ holdning til et bestemt fænomen eller en bestemt gruppe. En fordom omfatter en række antagelser (stereotypier) om fænomenet eller gruppen, der bliver sat i et bestemt, oftest dårligt lys. Endvidere fremkalder en fordom oftest stærkt negative følelser, og endelig kan den give anledning til en række mulige adfærdsmæssige reaktioner over for den pågældende gruppe som diskrimination."
(Den Store Danske)

Jeg likede vist et af dine indlæg i fordomstråden, og det gjorde jeg netop, fordi det for mig, med definitonen in mente, mere stod som satire end fordomme.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2027
Likede indlæg: 11662

Indlægaf Wizzze » 3. dec 2015, 11:54

kidkomb skrev:Mere smør! Mere fløde!

Med andre ord, mere Price på Tv :-D
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 3. dec 2015, 12:05

DetSorteCirkus skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg tror man skal huske, at skelne mellem de ulækre seriøse fordomme nogle mennesker har, og så de komiske og harmløse på den anden side. Jeg er selv kæmpe modstander af de seriøse, og selvom jeg personligt har ret mange fordomme, er ingen af dem nogen jeg sådan for alvor selv tror på. For mit eget vedkommende er det mere et udtryk for bashing, end reel overbevisning.

Jeg mener ikke, at der findes harmløse foromme, når definitionen på en fordom er denne:

"fordom, hovedsagelig negativ holdning til et bestemt fænomen eller en bestemt gruppe. En fordom omfatter en række antagelser (stereotypier) om fænomenet eller gruppen, der bliver sat i et bestemt, oftest dårligt lys. Endvidere fremkalder en fordom oftest stærkt negative følelser, og endelig kan den give anledning til en række mulige adfærdsmæssige reaktioner over for den pågældende gruppe som diskrimination."
(Den Store Danske)

Jeg likede vist et af dine indlæg i fordomstråden, og det gjorde jeg netop, fordi det for mig, med definitonen in mente, mere stod som satire end fordomme.

Fair nok. Det er vel også at skelne.

Når man lige får tværet dén definition ud i hovedet, virker den ubehageligt meget som et slags fundament for en vis anden debatside lige pt.

Fandeme trist.
0
Peace!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10260

Indlægaf Fru Sunshine » 3. dec 2015, 12:05

Selvfølgelig findes der harmløse fordomme. Det er dem, hvor vi godt selv er klar over, at det er fordomme.
6
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Dragen
Kort karma: 12
Likede indlæg: 167

Indlægaf Dragen » 3. dec 2015, 17:17

Får ikke lukket et øje før jeg finder ud af hvad kælderånde lugter af! :nerve: :panik:
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4455

Indlægaf Sophaya » 3. dec 2015, 17:23

Dragen skrev:Får ikke lukket et øje før jeg finder ud af hvad kælderånde lugter af! :nerve: :panik:

Hengemt og mug-agtigt, måske? :gruble:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Fyrst Eberhard

Indlægaf Fyrst Eberhard » 3. dec 2015, 17:28

Dragen skrev:Får ikke lukket et øje før jeg finder ud af hvad kælderånde lugter af! :nerve: :panik:

På Københavns Hovedbanegård, kan man komme helt tæt på.
3
Peace!
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 279
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 2603

Indlægaf Lurende Peber » 3. dec 2015, 17:34

Er det en invitation? :slem:

Så må vi se, om jeg må sige det :lol:
1
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Generelt"