Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Annione » 3. dec 2015, 07:28

Jeg malede mit værelse ir-grønt, da jeg boede hjemme. Støvet, dyb grøn. Jeg var så glad for det, at jeg malede mit værelse grønt igen, da jeg flyttede hjemmefra.
I samme omgang malede min veninde og jeg stuen koks-grå. Stuen var nok 60m2 med højt til loftet - så det gjorde intet, at rummet synede mindre.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf girl_beat » 3. dec 2015, 07:50

Jeg bor i en lejlighed med runde vægge - dét giver så absolut sære indretninger i sig selv :D
4
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Hunkat » 3. dec 2015, 07:56

Jeg bor i en 1v men har heldigvis et indhak som gør det ud for soveværelse. Det indhak har jeg malet lyselilla. Det komplementere min samling af spil-collectebles ret fint synes jeg selv.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Akehurst2
Indlæg: 14179
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Akehurst2 » 3. dec 2015, 08:24

I vores ret lille stue har vi alligevel fundet plads til en klassisk flippermaskine.

Det er en, vi har overtaget fra noget familie, der fik den under et udlandsophold, og den er kæmpestor og ret slidt, men den er nu ret cool på sin egen måde. Og sjov til fester :-D
10
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Lækre Arne » 3. dec 2015, 08:42

Jeg elsker også farver.
Har malet trægulvet på børneværelset stribet. Dog har jeg fortrudt farverne, som jeg ville ønske var mere beroligende end rød, orange, og to gule nuancer. Men det ser pisse fedt ud.
Jeg har malet vores indendørs trappetrin lyserøde, dem overvejer jeg dog at male i en dybere karminrød nuance inden længe, og vores badeværelsesdør er orange.
Mit soveværelse er malet i en skøn lys himmelblå og så har jeg også en mørk grå væg i stuen.
Yes yes - der er knald på :lol:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Krølle » 3. dec 2015, 09:06

Sweet Jesus, jeg er røvkedelig og gråtonet! Det vildeste jeg har præsteret er at male en væg matsort og køkkengulvet lyst. Til gengæld er alle vægge helt svagt lysegrå herhjemme - er det lige vildt?! :slem:

Det tætteste jeg kommer på at skeje ud er vist alle mine mærelige dimser og lamper, som til gengæld er både syrede og farverige. De er nemmere at flytte og udskifte, hvis vi trænger til ro i hovedet :genert:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. dec 2015, 10:01

Da min venindes datter forleden var på besøg og ville lave en dyrefest, var hun meget forundret over, hvor meget "legetøj" det lykkedes hende at finde i en voksens stue. Og hun har ret.
Her er proppet med dyreformede pynteting (Shorebird, Zuny-flodhest, en kulørt ugle, en gammel læderflodhest med bønnefyld, en påskehoptimist, Kay Bojesens flodhest og en af hans sangfugle, min farmors blomstrede porcelænskatte, pelikanen fra Lucie Kaas og-og-og-). Det er egentlig ikke, fordi her virker overfyldt, men stortset alt, der står til pynt, er bare dyrerelateret.

Mit køkken er meget lille, så da jeg flyttede ind, droppede jeg automatisk tanken om at få opvaskemaskine. Lige indtil Harald Nyborg fik en bordmodel i sortimentet, der lige kunne klemmes ind i indhakket med vinduet. Det er ikke kønt og tager en del lys, men det virker!
Pladen foran på maskinen er flækket flere steder pga. for stramme skruer fra producentens side (og limet sammen igen), men så længe indmaden fungerer, skiller jeg mig ikke af med verdens mindste opvasker, for der vil simpelthen ikke kunne stå en anden model i mit køkken, og den, jeg har nu, laves ikke længere.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Fru Sunshine » 3. dec 2015, 10:56

Da jeg købte mit hus, malede jeg alle væggene i stuen lyslilla. Så lyse, at det næsten ikke kunne ses, og DET duede jo ikke, så jeg malede min vinkelstue med murermesterbue og noget af en tidligere mur i 3 forskellige lilla nuancer. Det var ikke kønt, men det var sjovt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2015, 12:03

Hos min familie i 90'erne (selvfølgelig) havde alle rummene i vores relativt store villa vægge i hver deres farve:

Mit værelse var mørk bordeaux (jeg var lidt wannbe-goth og syntes det var SÅ fedt med et mørkt rum)!
Min søsters havde sådan noget mønstret tapet i pastelfarver
Køkkenet var laksefarvet
Soveværelset var lavendel
Badeværelset lyserødt
Dagligstuen turkis-aqua grøn
Spisestuen lilla-lyserød

:tie: Vi havde dog ikke svampemalede gule vægge - det var alligevel for kliché :lol:

Nu bor vi "desværre" ret kedeligt - moderne lejlighed, hvide vægge, parketgulve og ikke særlig kreativ indretning... Det mest "specielle" er vist en "gadelampe" over spisebordet, som denne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Krølle » 3. dec 2015, 13:02

Hvis legetøj er sært, er jeg temmelig godt med på mærkelighedsfronten. Vi har gamle legetøjsbiler, små ståltrådsrobotter, model-planeter og et par ubehjælpsomme lerdyr stående - er pt på udkig efter et gammelt modelfly, der skal hænge i loftet :D
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9663

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Tanten » 3. dec 2015, 16:01

Jeg sover i en alkove. Min lejlighed er kun 47 m2 stor, og den er lidt sjovt indrettet med en niche, der sikkert var tænkt som en slags walk-in closet. Der står dog fint en seng på 140 x 200 cm med et forhæng for.
1
T38.1
Indlæg: 12
Tilmeldt: 26. nov 2015, 13:43
Kort karma: 2
Geografisk sted: 8.Sal på Pestegnen
Likede indlæg: 40

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf T38.1 » 3. dec 2015, 16:21

Ca. 325 modelbiler - alle af mærket VW
3
T38.1
RESERVEDELSPUSHER
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2015, 16:42

HappyPaww skrev:Hos min familie i 90'erne (selvfølgelig) havde alle rummene i vores relativt store villa vægge i hver deres farve:

Mit værelse var mørk bordeaux (jeg var lidt wannbe-goth og syntes det var SÅ fedt med et mørkt rum)!
Min søsters havde sådan noget mønstret tapet i pastelfarver
Køkkenet var laksefarvet
Soveværelset var lavendel
Badeværelset lyserødt
Dagligstuen turkis-aqua grøn
Spisestuen lilla-lyserød

:tie: Vi havde dog ikke svampemalede gule vægge - det var alligevel for kliché :lol:

Nu bor vi "desværre" ret kedeligt - moderne lejlighed, hvide vægge, parketgulve og ikke særlig kreativ indretning... Det mest "specielle" er vist en "gadelampe" over spisebordet, som denne:


Fik et kort på, om jeg ikke vil poste den rigtige lampe - den er her :) Wireophænget er ikke lavet vildt pænt - men ellers er vi glade for den!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12995
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55859
Kontakt:

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Ado » 3. dec 2015, 16:44

Jeg svampemalede hele mit værelse i to forskellige toner af laksefarvet. Det lignede man sad inde i maven i kæmpe laks.
10
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Krølle » 3. dec 2015, 17:49

HappyPaww skrev:
HappyPaww skrev:Hos min familie i 90'erne (selvfølgelig) havde alle rummene i vores relativt store villa vægge i hver deres farve:

Mit værelse var mørk bordeaux (jeg var lidt wannbe-goth og syntes det var SÅ fedt med et mørkt rum)!
Min søsters havde sådan noget mønstret tapet i pastelfarver
Køkkenet var laksefarvet
Soveværelset var lavendel
Badeværelset lyserødt
Dagligstuen turkis-aqua grøn
Spisestuen lilla-lyserød

:tie: Vi havde dog ikke svampemalede gule vægge - det var alligevel for kliché :lol:

Nu bor vi "desværre" ret kedeligt - moderne lejlighed, hvide vægge, parketgulve og ikke særlig kreativ indretning... Det mest "specielle" er vist en "gadelampe" over spisebordet, som denne:


Fik et kort på, om jeg ikke vil poste den rigtige lampe - den er her :) Wireophænget er ikke lavet vildt pænt - men ellers er vi glade for den!


De kan købes på Lauritz, hvis man ikke er i Kbh. Vores har et par år på bagen herhjemme, finder lige et billede senere.
0

Tilbage til "Bolig"