En lækker Lathyrus

Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1387

En lækker Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 25. jan 2018, 14:24

Jeg trænger til at smide nogle kilo og komme i bedre form, så tråden her er mit forsøg på at holde fokus og samtidig et sted hvor jeg kan læsse af.

Lidt baggrundsinfo hvis nogen læser med:
Jeg er over de sidste 2 år (februar 2016-januar 2018) gået fra at træne 3-4 gange ugentlig, kunne løbe 10 km og veje 70 kg, til ved årsskiftet at veje 76,5 kg, ikke løbe overhovedet og træne max en gang ugentligt.

Den onde cirkel startede med at der skete alt for meget i mit liv på en gang i foråret 2016. Vi solgte og købte hus, jeg tog en efteruddannelse, skiftede job og flyttede på 4 mrd.
Mit overskud til andet end at overleve var lig nul og jeg kom ikke rigtigt igang med at træne igen da kaos havde lagt sig.

Her i efteråret 2017 begyndte jeg dog på et Puls og Styrke hold i den lokale idrætsforening og vi har lavet et rum herhjemme med kondicykel, håndvægte, elastikker og en stor bold.

Efter nytår besluttede jeg at få trænet noget mere og jeg cykler nu 2 x 45 min om ugen og laver 15 min. mave og arm træning bagefter.

Og i dag har jeg løbet for første gang i laaaaaang tid. 3,3 km :banan:

Jeg spiser en fornuftig kost til hovedmåltiderne med grøntsager, kød og fuldkornsprodukter. Så mit problem er ikke maden til måltiderne, men at jeg godt kan lide at snacke i bilen, i sofaen osv.

Mit mål er at skære ned på snacks, komme ned på 70 kg igen (er 176 cm høj) kunne løbe 5 km på under 30 min og komme af med topmaven, som er mit ømme punkt.

————————————
31/12 2017: 76,5 kg
25/1 2018: 75,0 kg
1
Brugeravatar
Lathyrus

Re: En lækker Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 29. jan 2018, 10:13

Weekenden har været svær mht mad og træning.

Fredag var der et arrangement med min søns klasse, hvor menuen var pizza og efterfølgende var der kage.

Lørdag var jeg på job hele dagen og der var stor buffet til frokost - holdt mig dog væk fra dessertbordet og valgte fornuftigt når jeg kom mad på tallerknen.

Søndag var vi hjemme, så det gik bedre mht til mad og jeg spiste fornuftigt som jeg plejer. Men så faldt jeg i noget slik ud på aftenen da trætheden og sofaen meldte sig.

Weekender er klart der hvor jeg nemmest får spist forkert. Enten mere usund mad end i hverdagene og/eller får for meget slik indenbords.

Har lige trænet 45 min inden arbejdet kalder og skal også afsted til Puls og Styrke i aften :)
0
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 2. feb 2018, 06:55

Ugen er gået godt synes jeg :) Har fået trænet 3 gange (og skal gerne nå en gang mere i weekenden) og skåret kraftigt ned på snacks/mellemmåltider.

Jeg har besluttet at fredag skal være vejedag for jeg kan mærke det påvirker mig hvis jeg har taget bare 100 g på fra dag til dag. Og fornuftigt set ved jeg jo godt at det nemt kan svinge lidt fra dag til dag, men jeg bliver alligevel så ærgerlig.

Så fredag bliver vejedag og der skal vægten så også være faldet siden ugen før. Og jeg har også tabt mig ved vejningen i dag i forhold til sidste fredag :)
2
Brugeravatar
Lathyrus

Indlægaf Lathyrus » 2. mar 2018, 10:57

Jeg har ikke fået trænet ret meget de sidste 14 dage pga sygdom, skæve arbejdstider og generel ulyst til det.

Men mængden af slik/snacks er klart faldet og vægten falder også ganske langsomt. Det kunne klart gå hurtigere hvis jeg gjorde mere for det, men lige nu er det fint bare det går lidt ned af.
Jeg ved at min motivation til at træne kommer når lyset og varmen kommer. Så kalder mine løbesko på mig, hvilket de bestemt ikke gør her i polarkulden.

Så det går den rigtige vej - omend langsomt
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"