Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. mar 2018, 00:14

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:"Jeg laver chokolade, ikke slik."

Citat: Stifter af kommende "chokolademageri" i Kødbyen.

Åhr, kan du da komme til for din egen højrøvede selvfedme...?


Med andre ord; en chocolatier. Måske vil det snart hedde en chocolatier artist.

Tænk at slå en chocolatier i hartkorn med en gemen bolchekoger ;)


Ja, det næste bliver en bolchekoger, der også hævder ikke at lave slik.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 4. mar 2018, 01:51

paint skrev:Med andre ord; en chocolatier. Måske vil det snart hedde en chocolatier artist.

Tænk at slå en chocolatier i hartkorn med en gemen bolchekoger ;)

... for slet ikke at tale om en skumfidusoppuster :fløjt:
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 4. mar 2018, 06:27

Falstria skrev:
Dikus skrev:
Jeg er bare dybt uenig i den der, man skal have et kald og brænde for sit arbejde, når man er sygeplejersker. I mine øjne er det arbejde som alle andre og kræver hverken mere eller mindre engagement end andre jobs


Man får på puklen for at mene at det er ok at belønne de som gør det godt med lidt ekstra, har jeg erfaret.
Det må man ikke sige højt.

Det skal være ens og lige uanset om du er dårlig, umotiveret i jobbet, -eller om du er det modsatte.
Leverpostej FTW.
Det er resultatet af en stærk fagbevægelse, og folk vil slet ikke lytte til alternativer.


Det er godt nok ikke relateret til overenskomstforhandling, men kommer i tanker om noget, man ikke må sige: jeg kender en sygeplejerske, der ikke fortjener mere i løn. Hun får allerede alt for meget. Hun et elendig til sit arbejde, magter ikke simple arbejdsgange og kan/vil ikke overholde gældende lovgivning og basale retningslinjer (men det er okay, jo, for sådan noget som persondataret giver ikke mening for hende og hvorfor skulle hun så overholde det :rulle: ).
Hendes arbejdsgiver er også et fjols, der ikke magter sit arbejde for trods gentagne henvendelser er omtalte sygeplejerske ikke engang blevet indkaldt til samtale.

Disclaimer: jeg har styr på facts i sagen for det er bl.a. mig hendes eklatante brud på tavshedspligten til stadighed går ud over.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 4. mar 2018, 06:41

bluetof1 skrev:
Falstria skrev:
Dikus skrev:
Jeg er bare dybt uenig i den der, man skal have et kald og brænde for sit arbejde, når man er sygeplejersker. I mine øjne er det arbejde som alle andre og kræver hverken mere eller mindre engagement end andre jobs


Man får på puklen for at mene at det er ok at belønne de som gør det godt med lidt ekstra, har jeg erfaret.
Det må man ikke sige højt.

Det skal være ens og lige uanset om du er dårlig, umotiveret i jobbet, -eller om du er det modsatte.
Leverpostej FTW.
Det er resultatet af en stærk fagbevægelse, og folk vil slet ikke lytte til alternativer.


Det er godt nok ikke relateret til overenskomstforhandling, men kommer i tanker om noget, man ikke må sige: jeg kender en sygeplejerske, der ikke fortjener mere i løn. Hun får allerede alt for meget. Hun et elendig til sit arbejde, magter ikke simple arbejdsgange og kan/vil ikke overholde gældende lovgivning og basale retningslinjer (men det er okay, jo, for sådan noget som persondataret giver ikke mening for hende og hvorfor skulle hun så overholde det :rulle: ).
Hendes arbejdsgiver er også et fjols, der ikke magter sit arbejde for trods gentagne henvendelser er omtalte sygeplejerske ikke engang blevet indkaldt til samtale.

Disclaimer: jeg har styr på facts i sagen for det er bl.a. mig hendes eklatante brud på tavshedspligten til stadighed går ud over.

Kan man ikke klage til nogen højere oppe i systemet et eller andet sted? :nerve:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 4. mar 2018, 06:43

^evt. politiet...
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 4. mar 2018, 07:34

Strejker er ualmindeligt barnligt.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 4. mar 2018, 07:44

Ufattelig mange danskere har ikke fattet den danske model og hvilken betydning den har for, hvor velfungerende det danske arbejdsmarked er.
9
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9521
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 4. mar 2018, 08:01

Rikke skrev:
Sophies-mor skrev:Strejker er ualmindeligt barnligt.

Men du vil gerne nyde godt af de overenskomstforhandlinger, som strejkeretten er en del af? ;)

Jeg har lov til at synes at strejke er barnligt.
Så er fagforeningen jo ikke god nok til at forhandle kundernes ønsker frem eller gå ind på et ok kompromis
2
Hæklerier på hjernen :cool:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 4. mar 2018, 08:23

Sophies-mor skrev:
Rikke skrev:
Sophies-mor skrev:Strejker er ualmindeligt barnligt.

Men du vil gerne nyde godt af de overenskomstforhandlinger, som strejkeretten er en del af? ;)

Jeg har lov til at synes at strejke er barnligt.
Så er fagforeningen jo ikke god nok til at forhandle kundernes ønsker frem eller gå ind på et ok kompromis

Har du samme holdning til lockout?
For jeg synes lidt du giver fagforeningerne alt ansvaret, der skal trods alt to til en forhandling.
8
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2018, 08:28

Sophies-mor skrev:
Rikke skrev:
Sophies-mor skrev:Strejker er ualmindeligt barnligt.

Men du vil gerne nyde godt af de overenskomstforhandlinger, som strejkeretten er en del af? ;)

Jeg har lov til at synes at strejke er barnligt.
Så er fagforeningen jo ikke god nok til at forhandle kundernes ønsker frem eller gå ind på et ok kompromis


Eller også er arbejdsgiveren ikke god nok til at forhandle og indgå et kompromis - har du tænkt på det?
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 4. mar 2018, 08:32

Falstria skrev:
Dikus skrev:
Jeg er bare dybt uenig i den der, man skal have et kald og brænde for sit arbejde, når man er sygeplejersker. I mine øjne er det arbejde som alle andre og kræver hverken mere eller mindre engagement end andre jobs


Man får på puklen for at mene at det er ok at belønne de som gør det godt med lidt ekstra, har jeg erfaret.
Det må man ikke sige højt.

Det skal være ens og lige uanset om du er dårlig, umotiveret i jobbet, -eller om du er det modsatte.
Leverpostej FTW.
Det er resultatet af en stærk fagbevægelse, og folk vil slet ikke lytte til alternativer.


Men det sjove er, at du antager, at man kun kan tænkes at ville gøre lidt ekstra, hvis man belønnes for det. Er det slet ikke faldet dig ind, at der faktisk findes en del mennesker, der gerne gør en kæmpe indsats hver dag uden at forvente noget ekstra?
Mig og mine kolleger f.eks. Undersøgelser har vist, at gymnasielærere er nogle af de mest engagerede af alle offentlige ansatte og det til trods for, at muligheden for et personligt tillæg oveni den centralt bestemte løn er meget lille, fordi det er meget lidt af lønsummen der udmøntes som lokalløn. Alligevel er vi dybt engagerede og går gerne en ekstra mil for vores elever, hvis det er dét der skal til.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 4. mar 2018, 20:07

Nogen gange synes jeg det er ret irriterende, at jeg så sjældent bliver syg. For jeg kunne virkelig godt bruge en undskyldning for ikke at tage på arbejde, men i stedet ligge en dag under dynen og se netflix.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 4. mar 2018, 21:16

Falstria skrev:
Animi skrev:Nogen gange synes jeg det er ret irriterende, at jeg så sjældent bliver syg. For jeg kunne virkelig godt bruge en undskyldning for ikke at tage på arbejde, men i stedet ligge en dag under dynen og se netflix.


Du kan da blive gravid :D


Hahahaha! :-D Det har bare en lidt længerevarende bivirkning, jeg ikke helt er klar til :panik: Så hellere de ekstra dage på arbejdet :lol:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8692

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 5. mar 2018, 12:48

Jeg synes at det er fjollet, når bloggere eller Instragrammere med 12.000 følgere tagger deres indlæg med #ladyboss eller #HBIC (hvilket jeg har fundet ud af betyder "Head Bitch in Charge"), når deres eneste "arbejde" er at tage billeder af sig selv. Hvis du er ikke har ansvaret for nogen eller noget andet end dig selv, er du ikke boss. En kassedame er mere "boss" end dig. Hun tjener i hvert fald flere penge og har mere ansvar.
26
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nuttede-Nuser » 6. mar 2018, 22:19

Jeg er så led og ked af at hører om at gule fagforeninger ikke er gode nok, at læse at jeg er skruebrækker, pamper og hvad har vi. At man skal mobbes, blokeres og fryses ud. For sagen er den, at den OK fagforening, som hører til mit dag, jeg var i da jeg var under udannelse pissede mig op og ned af ryggen. De rådgav mig forkert og kostede mig knap 10.000kr.
4

Tilbage til "Generelt"