Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 16:56

Buffy skrev:
Filipai skrev:
Buffy skrev:Det vigtigste er i virkeligheden også at terrassen vender mest mod syd :)

Nu skriver jeg noget, du garanteret ved i forvejen. Men hvis du står og se lige mod nord, så er syd bag dig, højre er øst og venstre er vest.


Spørger du seriøst om jeg kan verdenshjørnerne ? :D Som du skriver, så ja, det ved jeg godt.
Nu skriver jeg noget du garanteret godt ved, så har Boliga sådan en smart feature at man kan se hvor solen vender på en given dato. 1.6 f.eks, der rammer solen forbi vinklen 14.30. Hvis man lagde vinklen på den anden side ville man sidde i mørke når man sidder på læ delen af terrassen når man spiser aftensmad, og det vil også være fjollet, da jeg er overbevist om at vi oftere vil spise aftensmad ude, end morgenmad :)

Det eneste der er ærgeligt er at carporten vil give bedst mening i den side af huset, hvor en morgenplads ville give god mening :)


Jeg var ret gammel, før jeg selv helt havde regnet den ud :genert: og jeg er fra landet OG har været spejder....

Nix det viste jeg ikke man kunne, smart :)

Hahaha :D Buffy dog. Jeg er højre/venstre blind og kan det :P

Men den der funktion på boliga er skide smart, så taster man sin adresse ind, og så dato hvor man gerne vil se solens forløb, og så kan man justere på tidspunktet på dagen og se hvor solen rammer :D
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf kidkomb » 5. mar 2018, 17:54

Filipai skrev:
Buffy skrev:
Filipai skrev:
Buffy skrev:Det vigtigste er i virkeligheden også at terrassen vender mest mod syd :)

Nu skriver jeg noget, du garanteret ved i forvejen. Men hvis du står og se lige mod nord, så er syd bag dig, højre er øst og venstre er vest.


Spørger du seriøst om jeg kan verdenshjørnerne ? :D Som du skriver, så ja, det ved jeg godt.
Nu skriver jeg noget du garanteret godt ved, så har Boliga sådan en smart feature at man kan se hvor solen vender på en given dato. 1.6 f.eks, der rammer solen forbi vinklen 14.30. Hvis man lagde vinklen på den anden side ville man sidde i mørke når man sidder på læ delen af terrassen når man spiser aftensmad, og det vil også være fjollet, da jeg er overbevist om at vi oftere vil spise aftensmad ude, end morgenmad :)

Det eneste der er ærgeligt er at carporten vil give bedst mening i den side af huset, hvor en morgenplads ville give god mening :)


Jeg var ret gammel, før jeg selv helt havde regnet den ud :genert: og jeg er fra landet OG har været spejder....

Nix det viste jeg ikke man kunne, smart :)

Hahaha :D Buffy dog. Jeg er højre/venstre blind og kan det :P

Men den der funktion på boliga er skide smart, så taster man sin adresse ind, og så dato hvor man gerne vil se solens forløb, og så kan man justere på tidspunktet på dagen og se hvor solen rammer :D

Jeg kan ikke finde den der funktion på Boliga :(
Vil du kort guide mig? :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf ina » 5. mar 2018, 18:52

Filipai skrev:
Daine skrev:Jeg kan også godt lide den nye grundtegning. Jeg har lige ét spørgsmål: Døren fra køkken til multirum ... vil den kunne åbne 180 grader, så den kan stå åben op mod væggen? Jeg kunne godt forudse, at den kunne blive i vejen ellers (blive et irritationsmoment), den blokerer adgangen ind i multirummet når den står åben. Men måske der kunne laves en smart løsning med en anden type dør, hvis det er ... jeg kender ikke lige mulighederne :gruble: :)


Det var faktisk noget af det jeg havde skrevet i det indlæg der ikke kom med, der skal ske et eller andet smart, så døren kan komme til at være helt åben. Det må kunne gøres på en fiks måde, evt med en anden type dør. Når man ser rummet indefra stuen ser det også meget harmonisk ud med den overgang. Og det er fedt man får et ende stykke på bordpladen i den ene side.


Kan man ikke sætte væggen anderledes ellers? Så den går lige over i på den væg hvor der er dør ind til badeværelse stedet for skrå og der er indgang til bryggerset direkte fra køkkenet?
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Buffy » 5. mar 2018, 19:56

Nok meget godt jeg ikke er arkitekt :lol:

Nå, men det er 182,5 uden garage, indvendige mål... Tror jeg nok, kunne ikke finde et sted hvor total stod. :genert:

hus.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 19:59

Buffy skrev:Nok meget godt jeg ikke er arkitekt :lol:

Nå, men det er 182,5 uden garage, indvendige mål... Tror jeg nok, kunne ikke finde et sted hvor total stod. :genert:

hus.jpg


Tror ikke liiige jeg kan lure hvor et køkken kan stå. Udover det er det ret meget for stort hvis de er 182,5 i indvendige mål. Det bliver noget med 210 kvm med ydervægge, som man desværre også skal betale for :D
Men synes især børneværelsesafdelingen er nice :D
Jeg tror heller ikke helt jeg forstår garagen? Men eitherways. Huset vil aldrig gå. Det bliver alt for dyrt :( Alle de hakker, de koster 20.000 pr underlig vinkel :(
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 20:04

ina skrev:
Filipai skrev:
Daine skrev:Jeg kan også godt lide den nye grundtegning. Jeg har lige ét spørgsmål: Døren fra køkken til multirum ... vil den kunne åbne 180 grader, så den kan stå åben op mod væggen? Jeg kunne godt forudse, at den kunne blive i vejen ellers (blive et irritationsmoment), den blokerer adgangen ind i multirummet når den står åben. Men måske der kunne laves en smart løsning med en anden type dør, hvis det er ... jeg kender ikke lige mulighederne :gruble: :)


Det var faktisk noget af det jeg havde skrevet i det indlæg der ikke kom med, der skal ske et eller andet smart, så døren kan komme til at være helt åben. Det må kunne gøres på en fiks måde, evt med en anden type dør. Når man ser rummet indefra stuen ser det også meget harmonisk ud med den overgang. Og det er fedt man får et ende stykke på bordpladen i den ene side.


Kan man ikke sætte væggen anderledes ellers? Så den går lige over i på den væg hvor der er dør ind til badeværelse stedet for skrå og der er indgang til bryggerset direkte fra køkkenet?


Ja, det kunne man godt, ved ikke lige om jeg faktisk har vidst en plategning med den løsning. Men som godtnavn nævnte var det meget rart at man ikke skulle slæbe vasketøj fra ungerne og ud igennem køkkenet og så til bryggerset. Kan ret godt lide den skrå væg :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 20:08

Lige et flash med skråvæg. Vi snakkede om en dobbelt jerndør kunne være mega cool, så det er vi lige ved at høre hvad vil koste.

Screen Shot 2018-03-05 at 21.05.48.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daine » 5. mar 2018, 20:12

Nu blev jeg lige nysgerrig, hvad er det for en type bordplade I skal have i køkkenet?

(Og sorry, hvis det er nævnt, så har jeg glemt det :genert: )
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Buffy » 5. mar 2018, 20:15

Filipai skrev:
Buffy skrev:Nok meget godt jeg ikke er arkitekt :lol:

Nå, men det er 182,5 uden garage, indvendige mål... Tror jeg nok, kunne ikke finde et sted hvor total stod. :genert:

hus.jpg


Tror ikke liiige jeg kan lure hvor et køkken kan stå. Udover det er det ret meget for stort hvis de er 182,5 i indvendige mål. Det bliver noget med 210 kvm med ydervægge, som man desværre også skal betale for :D
Men synes især børneværelsesafdelingen er nice :D
Jeg tror heller ikke helt jeg forstår garagen? Men eitherways. Huset vil aldrig gå. Det bliver alt for dyrt :( Alle de hakker, de koster 20.000 pr underlig vinkel :(


Køkken? Nu er du jo bare krævende... Ej som sagt jeg skal ikke være arkitekt :lol:
Seriøst, koster hvert hak 20.000,- det er jo vildt.
Det var mere fordi jeg syntes en baggang skal have sin egen indgang og ikke lige ved fordøren. En baggang er også lækker sammen med en garage eller carport. Desuden er det altså ikke så tosset, nemt at kunne komme på toilet eller i bad, når man er i haven og er blevet beskidt, derfor er der en dør der.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 20:19

Daine skrev:Nu blev jeg lige nysgerrig, hvad er det for en type bordplade I skal have i køkkenet?

(Og sorry, hvis det er nævnt, så har jeg glemt det :genert: )


Det er helt okay :D Det er en laminat bordplade der er lookalike beton :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 20:22

Buffy skrev:
Filipai skrev:
Buffy skrev:Nok meget godt jeg ikke er arkitekt :lol:

Nå, men det er 182,5 uden garage, indvendige mål... Tror jeg nok, kunne ikke finde et sted hvor total stod. :genert:

hus.jpg


Tror ikke liiige jeg kan lure hvor et køkken kan stå. Udover det er det ret meget for stort hvis de er 182,5 i indvendige mål. Det bliver noget med 210 kvm med ydervægge, som man desværre også skal betale for :D
Men synes især børneværelsesafdelingen er nice :D
Jeg tror heller ikke helt jeg forstår garagen? Men eitherways. Huset vil aldrig gå. Det bliver alt for dyrt :( Alle de hakker, de koster 20.000 pr underlig vinkel :(


Køkken? Nu er du jo bare krævende... Ej som sagt jeg skal ikke være arkitekt :lol:
Seriøst, koster hvert hak 20.000,- det er jo vildt.
Det var mere fordi jeg syntes en baggang skal have sin egen indgang og ikke lige ved fordøren. En baggang er også lækker sammen med en garage eller carport. Desuden er det altså ikke så tosset, nemt at kunne komme på toilet eller i bad, når man er i haven og er blevet beskidt, derfor er der en dør der.


Ja, der er virkeligt også mange ting der giver god mening, men ja, hvert enkelt hak koster 20.000, fordi der skal ændres i tagkonstruktionen. Og så er kvm prisen også lige 5000-10000 pr ekstra kvm du går over :P Heldigvis er vi jo ikke på landet, det er nok begrænsede hvor snavsede vi bliver af at skulle samle lidt salat i haven :D

Forøvrigt kan man ikke komme ind i carporten på din tegning :D Ikke uden at køre ind igennem naboens have. Vejen er nordøst på tegningen :D
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daine » 5. mar 2018, 20:28

Filipai skrev:
Daine skrev:Nu blev jeg lige nysgerrig, hvad er det for en type bordplade I skal have i køkkenet?

(Og sorry, hvis det er nævnt, så har jeg glemt det :genert: )


Det er helt okay :D Det er en laminat bordplade der er lookalike beton :)

Tak :) Det var også det billedet lignede, men det kan jo snyde :D Det ser virkelig godt ud! *misundelig*
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Buffy » 5. mar 2018, 20:31

Filipai skrev:
Ja, der er virkeligt også mange ting der giver god mening, men ja, hvert enkelt hak koster 20.000, fordi der skal ændres i tagkonstruktionen. Og så er kvm prisen også lige 5000-10000 pr ekstra kvm du går over :P Heldigvis er vi jo ikke på landet, det er nok begrænsede hvor snavsede vi bliver af at skulle samle lidt salat i haven :D

Forøvrigt kan man ikke komme ind i carporten på din tegning :D Ikke uden at køre ind igennem naboens have. Vejen er nordøst på tegningen :D


Haha, det vil nok ikke være fordrende for naboskabet :-D

Lavet liiiige et par små rettelser :-D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 5. mar 2018, 20:37

Buffy skrev:
Filipai skrev:
Ja, der er virkeligt også mange ting der giver god mening, men ja, hvert enkelt hak koster 20.000, fordi der skal ændres i tagkonstruktionen. Og så er kvm prisen også lige 5000-10000 pr ekstra kvm du går over :P Heldigvis er vi jo ikke på landet, det er nok begrænsede hvor snavsede vi bliver af at skulle samle lidt salat i haven :D

Forøvrigt kan man ikke komme ind i carporten på din tegning :D Ikke uden at køre ind igennem naboens have. Vejen er nordøst på tegningen :D


Haha, det vil nok ikke være fordrende for naboskabet :-D

Lavet liiiige et par små rettelser :-D

Jeps. Væk med en masse hakker, og så skal du ned på omkring 160 kvm i indvendige mål. Så kan vi være med :D
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 7. mar 2018, 10:41

Selvom jeg til en vis grad har evner og i hvert fald værktøjer til at tegne et hus selv, er jeg kommet frem til, at det skal jeg bare ikke, hvis det bliver aktuelt. Jeg er aaalt for vægelsindet, og jeg ville slet ikke kunne håndtere al den frihed til at bestemme alt selv, så jeg ville ende med aldrig at få taget en beslutning. :-D Så et eksisterende hus eller et decideret typehus ville nok være vejen frem for mig. Derfor er det virkelig spændende at følge med i din tråd, Filipai, og høre om alle overvejelserne og se udkastene til grundplan.

I øvrigt er jeg jo ingeniør, så man kunne godt frygte, at det ville blive en ret kedelig, firkantet kasse med små vinduer, hvis jeg selv skulle forsøge at designe noget som helst. :lol:
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Bolig"