Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 7. mar 2018, 08:22

Aima skrev:^ Jeg har været til fire bisættelser/begravelser siden juni sidste år. Ved de to af dem ringede nogens telefon højt, ved én var telefonen på lydløs men med vibration der tydeligt kunne høres af alle og så var der én bisættelse uden forstyrrelser fra mobiler.

25% score er lidt trist.


Da min far blev begravet ringede min svigerfars telefon i kirken. Han valgte at tage den og snakke lidt.

Ellers har jeg faktisk ikke oplevet det til begravelser. Heldigvis.
2
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 7. mar 2018, 08:46

Akehurst2 skrev:
Aima skrev:^ Jeg har været til fire bisættelser/begravelser siden juni sidste år. Ved de to af dem ringede nogens telefon højt, ved én var telefonen på lydløs men med vibration der tydeligt kunne høres af alle og så var der én bisættelse uden forstyrrelser fra mobiler.

25% score er lidt trist.


Da min far blev begravet ringede min svigerfars telefon i kirken. Han valgte at tage den og snakke lidt.

Ellers har jeg faktisk ikke oplevet det til begravelser. Heldigvis.


Han må være meget vigtig, din svigerfar. Sådan på hoveder-vil-rulle-og-nationer-blive-ødelagt måden.
Altså, siden opkaldet ikke kunne ignoreres.
15
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Akehurst2
Indlæg: 14181
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1265
Likede indlæg: 40704

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 7. mar 2018, 09:07

bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:
Aima skrev:^ Jeg har været til fire bisættelser/begravelser siden juni sidste år. Ved de to af dem ringede nogens telefon højt, ved én var telefonen på lydløs men med vibration der tydeligt kunne høres af alle og så var der én bisættelse uden forstyrrelser fra mobiler.

25% score er lidt trist.


Da min far blev begravet ringede min svigerfars telefon i kirken. Han valgte at tage den og snakke lidt.

Ellers har jeg faktisk ikke oplevet det til begravelser. Heldigvis.


Han må være meget vigtig, din svigerfar. Sådan på hoveder-vil-rulle-og-nationer-blive-ødelagt måden.
Altså, siden opkaldet ikke kunne ignoreres.


Ja, man skulle tro han var en kombination af hjertekirurg og Mellemøstfredsforhandler. Men han er bare en uopdragen pensionist.
12
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 7. mar 2018, 09:12

Akehurst2 skrev:
bluetof1 skrev:
Akehurst2 skrev:
Aima skrev:^ Jeg har været til fire bisættelser/begravelser siden juni sidste år. Ved de to af dem ringede nogens telefon højt, ved én var telefonen på lydløs men med vibration der tydeligt kunne høres af alle og så var der én bisættelse uden forstyrrelser fra mobiler.

25% score er lidt trist.


Da min far blev begravet ringede min svigerfars telefon i kirken. Han valgte at tage den og snakke lidt.

Ellers har jeg faktisk ikke oplevet det til begravelser. Heldigvis.


Han må være meget vigtig, din svigerfar. Sådan på hoveder-vil-rulle-og-nationer-blive-ødelagt måden.
Altså, siden opkaldet ikke kunne ignoreres.


Ja, man skulle tro han var en kombination af hjertekirurg og Mellemøstfredsforhandler. Men han er bare en uopdragen pensionist.


I visse uopdragne pensionisters verden er de to ting det samme.
9
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sukisaki » 7. mar 2018, 18:34

I morges måtte jeg undvige 4 cyklister på fortovet i løbet af en 10 minutters gåtur...
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 8. mar 2018, 14:14

Jeg har lige siddet i bus med en klasse i de mindre klasser der havde en leg der gik ud på at råbe til de andre "tjek hvem du sidder ved siden af" og så kunne svaret være "en grim gammel dame" eller "en fed mand" efterfulgt af en hysterisk latter. Det er upassende at lærerne de var i følgeskab af ikke sagde noget til det.
32
...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 9. mar 2018, 05:43

Tredje rykker for ikke at have stemt om hvordan alle i klassen skal holde deres fødselsdage næste år,der er kun 12 der har stemt efter de 2 første.. Der er 26 børn, 4 har to familier.

Der er ingen der på noget tidspunkt har spurgt om der er interesse for at man afholder en afstemning om hvordan alle skal holde deres fødselsdage.

Jeg forstår det ikke , hvorfor er det de tror at folk hvoraf de fleste stadig er komplet fremmede for mig må stemme om hvordan vi skal gøre noget i vores fritid?

De er på 3 runde legegruppe og nu holder de også forældrefest uden børn. Jeg har et par stykker jeg har talt en del med som jeg synes vældig godt om men hvorfor er det det ikke bare kan få lidt tid til at komme af sig selv hvis man skal til at omgås hinanden i fritiden, jeg kan sagtens se det kan være smart at kende hinanden og få venner blandt de andre forældre men roolig nu, de går kun i 0. og på antallet af aftaler og invitationer til aktiviteter i fritiden skulle man tro vi har meldt os ind i en eller anden fritidsforening.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7789

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 9. mar 2018, 08:04

Igår da jeg var i Ikea var der en ældre herre, der mente det var helt okay at kræve af hans omkring 12-årige datter at hun skulle få fat i en af de skide dovne medarbejder

Mand: "De står jo der og laver ikke og en skid. De skide svenskere"

Datteren: "Far stop nu"

Mand: "Skide dovne svenskersvin. De laver fandme aldrig noget, hvorfor fanden kommer de ikke og hjælper til"

Fik sagt "Hold da op hvor snakker du dog pænt, det er da en sand fornøjelse at høre på" Med den mest sarkastiske tone jeg kunne mønstre.

Han svarede noget med at han snakkede fint pænt, og mumlede så nogle ord mens han gik sin vej.

Magen til opførelse :tie: vi kom til afdelingen samtidig, og han havde stået i ca. 2 sekunder uden at finde det spejl han åbenbart ville have. Han havde ikke henvendt sig for at få hjælp, eller stået i kø. Han forventede simpelthen bare at de var tankelæsere der stod klar til kun at tjene ham. Sikke en idiot.
15
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 9. mar 2018, 08:42

Stod i kø i Fakta i går og bagved stod en ung kvinde som talte i telefon.....på medhør....med sin veninde, som fortalte om at hun havde været ved lægen med nogle væske knopper i skridtet "lige der nedenunder kilderen".



Ej men så lad da vær med det skide medhør, ikke mindst for venindens skyld.


Jeg og ham foran mig drejede os rundt og kiggede på hende på samme tid. Ved ikke om hun fattede det, men hun fik pludselig travlt med at få afsluttet samtalen; "Jeg skal lige betale så jeg ringer tilbage om lidt."



Edit: Det handler ikke om jeg er sippet og ikke gider høre om andres sygdomme. Det er udleveringen af veninden jeg synes er upassende.
28
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 9. mar 2018, 11:11

icelady skrev:Stod i kø i Fakta i går og bagved stod en ung kvinde som talte i telefon.....på medhør....med sin veninde, som fortalte om at hun havde været ved lægen med nogle væske knopper i skridtet "lige der nedenunder kilderen".



Ej men så lad da vær med det skide medhør, ikke mindst for venindens skyld.


Jeg og ham foran mig drejede os rundt og kiggede på hende på samme tid. Ved ikke om hun fattede det, men hun fik pludselig travlt med at få afsluttet samtalen; "Jeg skal lige betale så jeg ringer tilbage om lidt."



Edit: Det handler ikke om jeg er sippet og ikke gider høre om andres sygdomme. Det er udleveringen af veninden jeg synes er upassende.


Telefon med medhør er bare helt nogo i det offentlige rum. Pinlige samtaler eller ej.
24
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16245
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 9. mar 2018, 11:12

Ghattner skrev:Telefon med medhør er bare helt nogo i det offentlige rum. Pinlige samtaler eller ej.


Dét kan vi kun være enige om :D
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hewlett » 9. mar 2018, 14:13

icelady skrev:Stod i kø i Fakta i går og bagved stod en ung kvinde som talte i telefon.....på medhør....med sin veninde, som fortalte om at hun havde været ved lægen med nogle væske knopper i skridtet "lige der nedenunder kilderen".



Ej men så lad da vær med det skide medhør, ikke mindst for venindens skyld.


Jeg og ham foran mig drejede os rundt og kiggede på hende på samme tid. Ved ikke om hun fattede det, men hun fik pludselig travlt med at få afsluttet samtalen; "Jeg skal lige betale så jeg ringer tilbage om lidt."



Edit: Det handler ikke om jeg er sippet og ikke gider høre om andres sygdomme. Det er udleveringen af veninden jeg synes er upassende.


Det lyder som en sketch fra Normalerwise eller Rytteriet.

Langsomt læner du dig mod pigen som snakker i tlf, så tæt at hun træder et skridt tilbage og undrende kigger på dig. Det er her du så udbryder "Hej, Hanne her. Ja, altps. Jeg vil bare lige høre om du godt er klar over, at du er på medhør i kassekøen nede i fakta? Ej, men det er bare fordi, at HVIS du nu er, ik'? Så kender jeg en skidegod gynækolog. Hun hedder Anne Andersen, hun er lige inde ved søerne. Du kan bare google hende, hun er helt fantastisk! Det var bare lige det jeg ville sige. Hej hej."
35
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9544
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26665

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 9. mar 2018, 15:21

Min veninde er upassende. Hun er ikke en nær veninde, så der er ikke kæmpe drama.

Men altså, vi er en gruppe, som har den her loge. Aftalen var, at vi holder fire arrangementer om året, to mindre og to større.
I morgen aften holder vi tredie møde. Veninden har ikke deltaget i hverken møde 1 eller 2, fordi hun have lagt andre planer. Alle mødedatoer blev lagt fast da vi stiftede logen, og de blev valgt efter at alle kunne deltage.
Hun er medarrangør denne gang (det går på skift).
Hun bad om vi kunne flytte datoen (som hun osse bad om ved de to første møder) men det kunne heller ikke lade gøre sig denne gang, da vi er ret mange medlemmer).
Vi er to andre arrangører denne gang og vi har ordnet alt. Uden hendes deltagelse overhovedet. Hun har ikke engang spurgt til det.
Jeg er så pissesur over det, at jeg har besluttet at melde mig ud af logen. Jeg gider ikke mere, glæder mig slet ikke til møderne, for der er bøvl og mange afbud hver gang. Desuden var ideen noget om oplevelser og skægge temadage ....møde to, som skulle have været et større arrangement, endte med at blive en brunch på en cafe.
Vildt, hva?
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11577
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 913
Likede indlæg: 18636

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf PaleSeptember » 9. mar 2018, 20:39

icelady skrev:Stod i kø i Fakta i går og bagved stod en ung kvinde som talte i telefon.....på medhør....med sin veninde, som fortalte om at hun havde været ved lægen med nogle væske knopper i skridtet "lige der nedenunder kilderen".


Wow, jeg troede det udtryk døde i 80'erne!
4
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 9. mar 2018, 21:19

Zinde skrev:
PaleSeptember skrev:
icelady skrev:Stod i kø i Fakta i går og bagved stod en ung kvinde som talte i telefon.....på medhør....med sin veninde, som fortalte om at hun havde været ved lægen med nogle væske knopper i skridtet "lige der nedenunder kilderen".


Wow, jeg troede det udtryk døde i 80'erne!


Det tænkte jeg også :lol:

Det kan være det kommer retur. Ligesom Buffalo sko :D
1

Tilbage til "Generelt"