Ubådsmordet!

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2018, 13:53

Aragorn skrev:
Studsgaard skrev:
Lalana skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.


Nej hvis den "blidere" forklaring var at hun fik en meget tung låge i hovedet, fik kraniebrud og forblødte - så virker den her forklaring på ingen måde værre.
Hvor er det dog irriterende med alle hans løgne

Som jeg forstår det, så mener han blidere for ham selv, da der skulle have foregået et tilsvarende undertryk i ubåden før da den lagde ved kaj.


Er det ikke parteringen han siger, han holdt skjult, fordi det var så forfærdeligt at hendes familie ikke skulle vide det?

Sådan opfattede jeg i hvert fald noget jeg læste tidligere, men givet at jeg nærmest ikke har sovet i en uge, så smutter der noget her og der.


Måske også det.
Jeg læste lige på DR at han uddyber at han mener en låge i hovedet og dermed øjeblikkelig død var bedre end det varme og kulilte hun døde af.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf icelady » 8. mar 2018, 13:59

- Jeg synes, vi mangler noget meget vigtigt, nemlig hvordan jeg har det på det her tidspunkt. Og jeg ved godt, at du måske ikke vil høre det, siger Peter Madsen henvendt til anklageren.




:gruble: :stoned:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf icelady » 8. mar 2018, 14:06

Ej, men så lad da vær!

- På det her tidspunkt kan Peter Madsen ikke mere, siger Peter Madsen og omtaler sig selv i 3. person.
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf paint » 8. mar 2018, 14:07

Studsgaard skrev:
Aragorn skrev:
Studsgaard skrev:
Lalana skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.


Nej hvis den "blidere" forklaring var at hun fik en meget tung låge i hovedet, fik kraniebrud og forblødte - så virker den her forklaring på ingen måde værre.
Hvor er det dog irriterende med alle hans løgne

Som jeg forstår det, så mener han blidere for ham selv, da der skulle have foregået et tilsvarende undertryk i ubåden før da den lagde ved kaj.


Er det ikke parteringen han siger, han holdt skjult, fordi det var så forfærdeligt at hendes familie ikke skulle vide det?

Sådan opfattede jeg i hvert fald noget jeg læste tidligere, men givet at jeg nærmest ikke har sovet i en uge, så smutter der noget her og der.


Måske også det.
Jeg læste lige på DR at han uddyber at han mener en låge i hovedet og dermed øjeblikkelig død var bedre end det varme og kulilte hun døde af.


Han har siddet i flere måneder og skullet finde på én eller anden plausibel forklaring, på noget uforklarligt; nemlig at han ikke tog sin mobil og ringede 112, da den påståede ulykke var sket. Det han så er kommet frem til er, at det han gjorde var at tage hensyn til familiens følelser og ikke sige noget om, hvad der egentlig var sket.

Det næste bliver sikkert at da hun faldt om af kulilteforgiftningen, faldt hun lige ned over nogle spidse genstande, som gennemborede hendes underliv.

Alene dét at han tror, han kan slippe afsted med sådan en forklaring, siger en hel del om hans megalomane tanker om sig selv.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mulledit » 8. mar 2018, 14:18

Ved den her specifikke udtalelse, der råber jeg bare KONSTRUERET

" Hvis jeg havde vidst, at jeg stod i den her situation, så havde jeg jo haft et væld af instrumenter på værkstedet, som jeg kunne have taget med og brugt til at løfte en ud af ubåden, siger Peter Madsen.
- Men det vidste jeg jo ikke, og derfor må jeg bruge, hvad jeg har på ubåden - herunder de her stropper, siger Peter Madsen. "
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Aragorn » 8. mar 2018, 14:30

paint skrev:
Studsgaard skrev:
Aragorn skrev:
Studsgaard skrev:
Lalana skrev:
paint skrev:
KIM K skrev:kulilte forgiftning er normalt en blid måde at dø på, derfor den er en af de foretrukne blandt selvmordere.


Præcis. Derfor giver det heller ingen mening at familien skulle skånes for detaljer, i dén anledning. Det er jo ingenting, i forhold til hvad han selv har haft gang i.


Nej hvis den "blidere" forklaring var at hun fik en meget tung låge i hovedet, fik kraniebrud og forblødte - så virker den her forklaring på ingen måde værre.
Hvor er det dog irriterende med alle hans løgne

Som jeg forstår det, så mener han blidere for ham selv, da der skulle have foregået et tilsvarende undertryk i ubåden før da den lagde ved kaj.


Er det ikke parteringen han siger, han holdt skjult, fordi det var så forfærdeligt at hendes familie ikke skulle vide det?

Sådan opfattede jeg i hvert fald noget jeg læste tidligere, men givet at jeg nærmest ikke har sovet i en uge, så smutter der noget her og der.


Måske også det.
Jeg læste lige på DR at han uddyber at han mener en låge i hovedet og dermed øjeblikkelig død var bedre end det varme og kulilte hun døde af.


Han har siddet i flere måneder og skullet finde på én eller anden plausibel forklaring, på noget uforklarligt; nemlig at han ikke tog sin mobil og ringede 112, da den påståede ulykke var sket. Det han så er kommet frem til er, at det han gjorde var at tage hensyn til familiens følelser og ikke sige noget om, hvad der egentlig var sket.

Det næste bliver sikkert at da hun faldt om af kulilteforgiftningen, faldt hun lige ned over nogle spidse genstande, som gennemborede hendes underliv.

Alene dét at han tror, han kan slippe afsted med sådan en forklaring, siger en hel del om hans megalomane tanker om sig selv.


Det er netop det, der er Madsens problem. Han kan ikke forklare, hvorfor han ikke valgte at ringe 112. Han kan kun sige at han gik i panik, så sit livsværk smuldre, etc.

Så kommer der nye problemer derefter. Hvorfor havde han en sav? Hvorfor er der mærker efter dit og dat.

Han ved godt han sidder i saksen, det er jeg sikker på. Jeg tror ikke Madsen forventer at gå straffri. Det er dér, kæden hopper af for mig. Hvis han havde værktøj med, til at partere et lig, som ikke normalt ville være i båden, så har han planlagt drabet og metoden.

Hvorfor vælger han så opsigtsvækkende en måde at gøre det på? Han ved godt, han bliver taget. Jeg kan ikke forstå hvordan man vil smide sit eget liv væk på den måde. Selv om jeg ser bort fra at han planlægger at slå et andet menneske ihjel, så kan jeg ikke forstå hans valg af metode og placering for gerningen. Der var ingen andre ud over ham i hendes nærhed. Han kan ikke påstå at andre gjorde det, det ved han godt. Hvad fanden gik gennem hans hoved, da han gjorde sig selv til eneste mulige gerningsmand? Har du et bud på dét, Paint?

For det kan jeg ikke forstå, og af en eller anden årsag, vil jeg gerne forstå netop dét.

Jeg er med på at Madsen tænker højt om sig selv, det er også tydeligt han er godt begavet, men jeg kan ikke se, at han tænker så højt om sig selv, at han ikke kan indse at andre mennesker også er begavede.

Jeg er overbevist om, at Madsen godt ved, vi andre ved at han lyver - nu handler det for ham om, hvad der kan bevises, for så mild en straf som muligt.

Jeg ville begå selvmord i hans sko, men han er tilsyneladende for glad for sig selv til at han kan få sig til at gøre det.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Hunkat » 8. mar 2018, 14:33

Hvis mentalundersøgelsen står til troende så er der (uhyggeligt nok) desværre nok tale om en iskold kalkulation. Vil hans nydelse ved at voldtage og dræbe et andet menneske opveje 16+ år fængsel?

Svaret var åbenbart ja.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Charly » 8. mar 2018, 14:33

Jeg tror han forventede at hendes lig ikke ville blive fundet. Intet lig, intet bevis for mord.
7
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf KIM K » 8. mar 2018, 14:37

mulledit skrev:Ved den her specifikke udtalelse, der råber jeg bare KONSTRUERET

" Hvis jeg havde vidst, at jeg stod i den her situation, så havde jeg jo haft et væld af instrumenter på værkstedet, som jeg kunne have taget med og brugt til at løfte en ud af ubåden, siger Peter Madsen.
- Men det vidste jeg jo ikke, og derfor må jeg bruge, hvad jeg har på ubåden - herunder de her stropper, siger Peter Madsen. "



Den forklaring er ikke bare konstrueret, den er også meningsløs.

Hvorfor skulle han medbringe taljer og andet hejseudstyr ombord når han hele tiden har vidst han ville partere hende, han medbragte jo en fukssvans til dette helt specifikke formål.
Grunden til parteringen er heller ikke som følge af logistiske vanskeligheder ved at bringe liget over bord i hel tilstand som han hævder. Hvorfor skulle han så afsave hovedet (der vejer ganske få kg) fra torsoen, der gør jo alt andet lige kun gør processen med at hejse torsoen op meget sværere.
Grunden til parteringen er en del af hans seksuelle fantasier han ikke ville gå glip af, det er noget han har set frem til. Ellers kunne han jo bare som han selv siger have valgt at tage taljer med fra værkstedet i stedet for saven.
Senest rettet af KIM K 8. mar 2018, 14:38, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf VanillaQueen » 8. mar 2018, 14:38

- Allersidste spørgsmål. Var der noget ved parteringen, der ophidsede dig seksuelt? spørger anklageren.
- Nej, svarer Peter Madsen. Og efter en kort pause:
- Men jeg er bekymret for dig, når du spørger, siger Peter Madsen.
- Stop, siger dommeren.
- Jeg vil gerne have, at du sætter dig ned til din forsvarer.
Dagens forhør af Peter Madsen er slut.


______

WOW hvor er han arrogant!! Og flabet!! Sikke en måde at svare på ~ jeg håber ikke bare karma rammer ham men at han dør af hjertestop. Jeg er helt lammet af det svar han lige fyret af her
6
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2018, 14:38

Charly skrev:Jeg tror han forventede at hendes lig ikke ville blive fundet. Intet lig, intet bevis for mord.

Der tror jeg du har helt ret.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Ficus » 8. mar 2018, 14:42

VanillaQueen skrev:- Allersidste spørgsmål. Var der noget ved parteringen, der ophidsede dig seksuelt? spørger anklageren.
- Nej, svarer Peter Madsen. Og efter en kort pause:
- Men jeg er bekymret for dig, når du spørger, siger Peter Madsen.
- Stop, siger dommeren.
- Jeg vil gerne have, at du sætter dig ned til din forsvarer.
Dagens forhør af Peter Madsen er slut.


______

WOW hvor er han arrogant!! Og flabet!! Sikke en måde at svare på ~ jeg håber ikke bare karma rammer ham men at han dør af hjertestop. Jeg er helt lammet af det svar han lige fyret af her


Enig! Det virker som om han prøver at køre en frifindelse(eller whatever) hjem på kækhed :stoned:
For ikke så længe siden siger han noget ala, “vil du ikke sige til hvis der er noget du ikke tror på?” Til anklageren.... er næsten helt glsd for anklageren der bare køligt svarer at han ikke tror på noget PM siger
2
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf mulledit » 8. mar 2018, 14:44

Ficus skrev:
VanillaQueen skrev:- Allersidste spørgsmål. Var der noget ved parteringen, der ophidsede dig seksuelt? spørger anklageren.
- Nej, svarer Peter Madsen. Og efter en kort pause:
- Men jeg er bekymret for dig, når du spørger, siger Peter Madsen.
- Stop, siger dommeren.
- Jeg vil gerne have, at du sætter dig ned til din forsvarer.
Dagens forhør af Peter Madsen er slut.


______

WOW hvor er han arrogant!! Og flabet!! Sikke en måde at svare på ~ jeg håber ikke bare karma rammer ham men at han dør af hjertestop. Jeg er helt lammet af det svar han lige fyret af her


Enig! Det virker som om han prøver at køre en frifindelse(eller whatever) hjem på kækhed :stoned:
For ikke så længe siden siger han noget ala, “vil du ikke sige til hvis der er noget du ikke tror på?” Til anklageren.... er næsten helt glsd for anklageren der bare køligt svarer at han ikke tror på noget PM siger


Manden er så narcissistisk og blottet for empati at han ikke selv kan høre det...
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Flora » 8. mar 2018, 14:45

Aragorn skrev:Det er netop det, der er Madsens problem. Han kan ikke forklare, hvorfor han ikke valgte at ringe 112. Han kan kun sige at han gik i panik, så sit livsværk smuldre, etc.

Så kommer der nye problemer derefter. Hvorfor havde han en sav? Hvorfor er der mærker efter dit og dat.

Han ved godt han sidder i saksen, det er jeg sikker på. Jeg tror ikke Madsen forventer at gå straffri. Det er dér, kæden hopper af for mig. Hvis han havde værktøj med, til at partere et lig, som ikke normalt ville være i båden, så har han planlagt drabet og metoden.

Hvorfor vælger han så opsigtsvækkende en måde at gøre det på? Han ved godt, han bliver taget. Jeg kan ikke forstå hvordan man vil smide sit eget liv væk på den måde. Selv om jeg ser bort fra at han planlægger at slå et andet menneske ihjel, så kan jeg ikke forstå hans valg af metode og placering for gerningen. Der var ingen andre ud over ham i hendes nærhed. Han kan ikke påstå at andre gjorde det, det ved han godt. Hvad fanden gik gennem hans hoved, da han gjorde sig selv til eneste mulige gerningsmand? Har du et bud på dét, Paint?

For det kan jeg ikke forstå, og af en eller anden årsag, vil jeg gerne forstå netop dét.

Jeg er med på at Madsen tænker højt om sig selv, det er også tydeligt han er godt begavet, men jeg kan ikke se, at han tænker så højt om sig selv, at han ikke kan indse at andre mennesker også er begavede.

Jeg er overbevist om, at Madsen godt ved, vi andre ved at han lyver - nu handler det for ham om, hvad der kan bevises, for så mild en straf som muligt.

Jeg ville begå selvmord i hans sko, men han er tilsyneladende for glad for sig selv til at han kan få sig til at gøre det.


Måske ville han gerne opdages. Han er blevet verdenskendt på det her. Han sidder måske i sin celle og får et kick ud af, at hele verden taler om ham.

Det er selvfølgelig kun spekulationer, men jeg tænker det kunne være en mulig forklaring.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Ubådsmordet!

Indlægaf Slettet bruger » 8. mar 2018, 14:47

paint skrev:Han har siddet i flere måneder og skullet finde på én eller anden plausibel forklaring, på noget uforklarligt; nemlig at han ikke tog sin mobil og ringede 112, da den påståede ulykke var sket. Det han så er kommet frem til er, at det han gjorde var at tage hensyn til familiens følelser og ikke sige noget om, hvad der egentlig var sket.

Det næste bliver sikkert at da hun faldt om af kulilteforgiftningen, faldt hun lige ned over nogle spidse genstande, som gennemborede hendes underliv.

Alene dét at han tror, han kan slippe afsted med sådan en forklaring, siger en hel del om hans megalomane tanker om sig selv.


Det tror jeg ikke at han tror, men han har ikke rigtigt noget at miste ved at lyve det bedste han kan og gå efter den mikroskopiske chance for at det virker. Han får ikke en lempelig straf hvis han indrømmer at have planlagt at myrde hende på den grusomste facon, så hvis han vil let ud af det, er der kun én vej, og det er den han følger.
1

Tilbage til "Livets forhold"