I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2018, 18:29

Vores gamle Mondeo koster os + 20.000 om året i reparationer (vi er altid ultra uheldige med biler), så vi har kigget og regnet og prøvekørt forskellige mærker og modeller og i morgen køber vi så en Citroen C4 (på trods af jeg synes den er ca 10cm for kort, men alt andet spiller bare)

Er der nogen indvendinger, gode råd, tips, erfaringer, anything?

Alt modtages med kyshånd :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2018, 19:59

Gah. Man skal aldrig kigge på Trustpilot.
Puh, jeg har ikke lyst til at købe noget som helst nu :trist:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf Muuh » 9. mar 2018, 20:01

Vi har en og er super glade for den

Synes den kan have overraskende meget i bagagerummet, synes nemlig også den var "lille" da vi købte vores.
Og så elsker jeg det lille kølerum til vand, vildt dejlig om sommeren lige at kunne hive en kold vand op på en lang køre tur.
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2018, 20:05

Muuh skrev:Vi har en og er super glade for den

Synes den kan have overraskende meget i bagagerummet, synes nemlig også den var "lille" da vi købte vores.
Og så elsker jeg det lille kølerum til vand, vildt dejlig om sommeren lige at kunne hive en kold vand op på en lang køre tur.

Tak, Muuh, det er dejligt at høre godt om den, efter så trist læsning på Trustpilot :D
Vi ville elske det lille kølerum til at have blandt andet vegansk smør med på ferie (jeg kan ikke tåle mælk og det "bruger man ikke" i Østrig :lol: )
Vi bor generelt langt væk fra alting, så jeg forestiller mig at det er dødsmart at kunne have kold madpakke når man er out and about :-D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf Muuh » 9. mar 2018, 20:11

Vores to teenager drenge har også været ganske tilfreds, der er ifølge dem god plads bag i. I hvert fald meget bedre end den bil vi havde før, deres eneste klage er, at der ikke er sædevarme bagi :lol:

Vores er en diesel og den køre langt på literen, vi bor på Djursland og kommer uden problemer både frem og tilbage for at besøge familien i Kbh + køre rundt i Kbh på en fuld tank, også selvom vi køre nedenom.
1
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2018, 20:14

Muuh skrev:Vores to teenager drenge har også været ganske tilfreds, der er ifølge dem god plads bag i. I hvert fald meget bedre end den bil vi havde før, deres eneste klage er, at der ikke er sædevarme bagi :lol:

Vores er en diesel og den køre langt på literen, vi bor på Djursland og kommer uden problemer både frem og tilbage for at besøge familien i Kbh + køre rundt i Kbh på en fuld tank, også selvom vi køre nedenom.

Vi skal også have diesel.
Jeg kører 70km hver vej til arbejde, næsten udlukkende på motorvej og vi kører aldrig, og jeg mener aldrig, små ture.
Når vi handler er vi på gåben for eksempel. Hver gang.
Så selvom vi er lidt bekymrede for gensalgsværdien på en diesel, så kan det simpelthen ikke betale sig for os med benzin :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf Wizzze » 9. mar 2018, 20:27

kidkomb skrev:
Muuh skrev:Vores to teenager drenge har også været ganske tilfreds, der er ifølge dem god plads bag i. I hvert fald meget bedre end den bil vi havde før, deres eneste klage er, at der ikke er sædevarme bagi :lol:

Vores er en diesel og den køre langt på literen, vi bor på Djursland og kommer uden problemer både frem og tilbage for at besøge familien i Kbh + køre rundt i Kbh på en fuld tank, også selvom vi køre nedenom.

Vi skal også have diesel.
Jeg kører 70km hver vej til arbejde, næsten udlukkende på motorvej og vi kører aldrig, og jeg mener aldrig, små ture.
Når vi handler er vi på gåben for eksempel. Hver gang.
Så selvom vi er lidt bekymrede for gensalgsværdien på en diesel, så kan det simpelthen ikke betale sig for os med benzin :D


Har I kigget på en næsten ny? sådan 5-15.000km? så har nogen andre betalt meget af det store "ud over kantstenen" prisfald, så gør gensalgsprisen ikke helt så ondt.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf Studsgaard » 9. mar 2018, 20:33

Jeg ved ikke om jeres forhandler har det. Men da vi købte vores ceed, købte vi en demomodel. Den havde kørt ca 5000 men den så jo ud som ny, og vi fik et godt afslag i forhold til dem direkte fra fabrikken.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 9. mar 2018, 20:48

Muuh skrev:Vores to teenager drenge har også været ganske tilfreds, der er ifølge dem god plads bag i. I hvert fald meget bedre end den bil vi havde før, deres eneste klage er, at der ikke er sædevarme bagi :lol:

Vores er en diesel og den køre langt på literen, vi bor på Djursland og kommer uden problemer både frem og tilbage for at besøge familien i Kbh + køre rundt i Kbh på en fuld tank, også selvom vi køre nedenom.

Muuh, hvor langt får I ud af den pr liter?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf vibbsen » 9. mar 2018, 22:24

Studsgaard skrev:Jeg ved ikke om jeres forhandler har det. Men da vi købte vores ceed, købte vi en demomodel. Den havde kørt ca 5000 men den så jo ud som ny, og vi fik et godt afslag i forhold til dem direkte fra fabrikken.


Ceed :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2:

Vi har også en Kia Ceed (st.car) og det er seriøst den bedste bil vi nogensinde har haft.

Vi købte også en demo model. Som dog kun havde stået i udstillingen. Og fik en anseelig rabat....

E
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf Studsgaard » 10. mar 2018, 07:14

vibbsen skrev:
Studsgaard skrev:Jeg ved ikke om jeres forhandler har det. Men da vi købte vores ceed, købte vi en demomodel. Den havde kørt ca 5000 men den så jo ud som ny, og vi fik et godt afslag i forhold til dem direkte fra fabrikken.


Ceed :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2: :love2:

Vi har også en Kia Ceed (st.car) og det er seriøst den bedste bil vi nogensinde har haft.

Vi købte også en demo model. Som dog kun havde stået i udstillingen. Og fik en anseelig rabat....

E


Det er nemlig en virkelig lækker bil.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 10. mar 2018, 09:22

Vi vil lige få kigget på en Ceed også så :banan:
Tak :D
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 10. mar 2018, 10:01

Nå, men herren i huset regnede lige på det og en Kia Ceed vil tage os 17 år at "tjene ind" imod C4'erens 2½ år.
Så selvom de ekstra cm ville være virkelig rare, så er der ikke økonomisk fidus i det :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf limitededition » 10. mar 2018, 10:13

kidkomb skrev:Nå, men herren i huset regnede lige på det og en Kia Ceed vil tage os 17 år at "tjene ind" imod C4'erens 2½ år.
Så selvom de ekstra cm ville være virkelig rare, så er der ikke økonomisk fidus i det :(


Jeg ville vælge en Kia til hver en tid over en fransk bil. Men undrer mig over at der er så stor forskel på hvor længe det tager? Så stor forskel er der da ikke på nyprisen? :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: I morgen køber vi nok en C4, nogen indvendinger?

Indlægaf kidkomb » 10. mar 2018, 10:14

limitededition skrev:
kidkomb skrev:Nå, men herren i huset regnede lige på det og en Kia Ceed vil tage os 17 år at "tjene ind" imod C4'erens 2½ år.
Så selvom de ekstra cm ville være virkelig rare, så er der ikke økonomisk fidus i det :(


Jeg ville vælge en Kia til hver en tid over en fransk bil. Men undrer mig over at der er så stor forskel på hvor længe det tager? Så stor forskel er der da ikke på nyprisen? :gruble:

Jo, desværre, en Ceed koster 250.000 og en C4 fåes for 175.000 lige nu.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"