Mineral foundation og 'tør' hud?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Mineral foundation og 'tør' hud?

Indlægaf Filejs » 4. dec 2015, 08:07

Hej debatten!

Jeg har brug for et tip eller 2 her. Overskriften er nok en smule misvisende, men det beskriver der nok alligevel bedst. Here goes:

Er jeg den eneste, der døjer en del med at min mineral foundation ligger sig som støvet lag? Altså, min hud er faktisk på ingen måde tør, men ligeså snart jeg bruger min Young Blood 'Honey', så ser jeg så støvet ud. Ikke når man sådan ser ind i spejlet, men tættere på.

Synes det ser så øv ud, for jeg vil da også godt se fin ud tæt på, og ikke kun langt fra. Har ikke uren hud, og bruger det ikke til at dække over noget, mere bare sådan at udglatte lidt, da jeg har tendens til lidt rødmen og min hud er en kende sart. Derfor er det heller ikke flere lag jeg lægger, men kun ét tyndt.

Hvad gør I? :gruble:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Mineral foundation og 'tør' hud?

Indlægaf Vixen » 4. dec 2015, 09:35

Holder du øje med, hvordan det ser ud efter et kvarters tid? Jeg fik at vide, da jeg købte min, at mineralpudder lige skal "sætte sig", så det ikke ser støvet ud.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Re: Mineral foundation og 'tør' hud?

Indlægaf Filejs » 4. dec 2015, 10:08

Nej og ja, altså jeg synes det bliver bedre, men jeg savner lidt at der ser lige så fugtigt ud som med en alm. creme foundation :mellow:

Synes desværre først det er sidst på dagen, at det ser rigtig fint ud. Jeg har før hørt om folk der bruger sådan noget 'vand' på spray - er det sådan noget, man bruger til det?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Mineral foundation og 'tør' hud?

Indlægaf Fru Sunshine » 4. dec 2015, 10:19

Jeg har smidt min youngblood ud og bruger kun Lily Lolo.
Nogle gange blander jeg den med min dagcreme. Det gør den meget nem at arbejde ind i huden og så ser den ikke pulveragtig ud.

Youngblood ser enormt pudret ud, og så er den fyldt med bismuth, der nok giver god dækkeevne, men også giver det pudrede look og i værste fald fremkalder overfølsomhed. Mange har gået nærmest byldelignende bumser ved brug af produkter med bismuth.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Mineral foundation og 'tør' hud?

Indlægaf Akehurst2 » 4. dec 2015, 10:40

Jeg bruger en setting spray både, hvis jeg har brugt mineral foundation og almindelig flydende foundation + pudder.

Det gør overfladen så fin og u-makeuppet at se på, og så holder det bedre. Jeg bruger Tromborgs facial mist rose Water.
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Mineral foundation og 'tør' hud?

Indlægaf Annione » 4. dec 2015, 11:02

Jeg blander min foundation 50/50 med bb cream - så får jeg det begge af bedste verdner. Ingen støv og en passende dækkeevne :gogo:
1
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 107
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 166

Re: Mineral foundation og 'tør' hud?

Indlægaf Filejs » 4. dec 2015, 14:09

Kan høre jeg rigtig skal igang med at eksperimentere, for at finde ud af hvad der passer mig bedst :)

Har ikke hørt det med bismuth, synes generelt kun jeg har hørt rosende ord om Young Blood. Kan være den skal skiftes ud med noget andet i samme omgang.
0

Tilbage til "Skønhed"