For os i Fertilitetsbehandling

Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf oOxXxOo » 9. mar 2018, 04:32

Så kom indkaldelsen langt om længe!!! :dance:
Synes dog at ventetide fortsat er lang. Kan se at min læge har glemt en blodprøve for rubellaantistof, så skal lige have kontaktet for at få den taget.
Synes egentlig det er lidt underligt der skal tages en sådan prøve, nu Jeg er vaccineret? Men hvorom alting er, så kan jeg i næste uge ringe og forhøre mig om vi kan komme på en afbudsliste. Er dog ikke sikker på om det gør nogen forskel med strejke og lockout i vente :træt2:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 9. mar 2018, 10:19

Denlilleglademy skrev:
Denlilleglademy skrev:
Little_Woman skrev:Jeg tester positiv :lun:

Pga. mine 3 tab tidligere og min tilknytning til Enheden for Gentagne Graviditetstab har jeg kontaktet dem, selv om jeg har snydetestet og først reelt skulle teste søndag. Jeg fik taget en blodprøve i dag og så en på lørdag, for at konstatere hcg-niveau og forhåbentlig en stigning. Det er vigtigt at de kan følge med og få tal at analysere, in case der sker noget.

Jeg er vildt glad, men også MEGET bevidst om, at de to streger ikke er lig med et barn. Men ét skridt nærmere, det er jeg altså :genert:


Meget spændende. Jeg tør ikke sige tillykke, jeg kender jo den der båd du sejler i for tiden.

Hvad går den der enhed ud på? Vi blev tilbudt at blive henvist til Riget ifb med at kan kunne lave immunterapi etc etc, men der var jo lang ventetid på selve den behandling osv osv. Er det den?

Samtidig fandt man en kromosomfejl hos mig da jeg var til udredning, så det er lidt op ad bakke.


nu googlede jeg lige, det kan man jo nu til dags ;) Men ja det er samme. Kan huske hvordan det var da vi talte om at komme derhen. Vi kunne slet ikke blive en del af det fordi vi har et barn. Samtidig viste behandlingerne ikke noget entydigt når man var i immunglobulin behandling, hvor prednisolon havde lidt mere evidens. Den får jeg nemlig når vi er i forløb, af samme årsag. Plus 117 andre ting.


Jeg skal ikke have immunglobulin-beh, men Prednisolon og mega giga meget folinsyre.

For at blive tilbudt immunglobulin skal man have haft tre tab på IVF, jeg har ‘kun’ haft to. Det er en ret dyr behandling, så det sætter nogle grænser.

Jeg skal følges tæt med blodprøver og scanninger, det er en metode de bruger for at samle data og følge med i hvad der sker med graviditeten. Så det er derfor de er så OBS på at få mig ind til prøver.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 9. mar 2018, 10:28

oOxXxOo skrev:Så kom indkaldelsen langt om længe!!! :dance:
Synes dog at ventetide fortsat er lang. Kan se at min læge har glemt en blodprøve for rubellaantistof, så skal lige have kontaktet for at få den taget.
Synes egentlig det er lidt underligt der skal tages en sådan prøve, nu Jeg er vaccineret? Men hvorom alting er, så kan jeg i næste uge ringe og forhøre mig om vi kan komme på en afbudsliste. Er dog ikke sikker på om det gør nogen forskel med strejke og lockout i vente :træt2:

Man kan godt risikere ikke at have dannet antistoffer selvom man er vaccineret
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 9. mar 2018, 11:28

Og HCG er som det skal være :lun:
19
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 10. mar 2018, 07:20

Little_Woman skrev:Og HCG er som det skal være :lun:


Krydser fingre for dagens blodprøve :kryds: :kys:
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 10. mar 2018, 07:21

Mens jeg prøver at lade være med at tænke på, hvorfor det føles som om, at der er ild i mine bryster :genert:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 10. mar 2018, 08:15

LaMariposa skrev:Mens jeg prøver at lade være med at tænke på, hvorfor det føles som om, at der er ild i mine bryster :genert:


Haha, ja, det kan man da godt komme til at spekulere lidt på :lol:

Jeg har fået taget prøven så om et par timer vides mere. Men jeg er RET rolig, egentlig, mavefornemmelsen er god!
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3408
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10683

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 10. mar 2018, 10:51

HCG er fordoblet, sygeplejersken var helt tilfreds med tallene ifht hvor langt jeg er.

Ny blodprøve på fredag - men so far, er jeg altså gravid :lun:
16
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 10. mar 2018, 12:35

Jeg er i gang med udredning og har et lidt lavt AMH-tal, så gynækologen anbefalede mig ikke at vente for længe med at gå i gang.

Næste skridt er en passageundersøgelse af æggelederne. Lægen anbefalede mig at tage hjem på sofaen bagefter og slappe af, mens sygeplejersken sagtens mente at jeg kunne undervise senere samme dag. Hvordan har I oplevet den undersøgelse?

Jeg får en henvisning til offentlig fertilitetsklinik, men skal tage stilling til, om jeg vil gå i gang med inseminationer i privat regi i ventetiden og i givet fald hvor. Fordi jeg er enlig er forskellen at jeg skal betale for sæd i det private, men til gengæld kan jeg gå i gang med det samme. Hvordan vælger man det?
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mirabella » 10. mar 2018, 13:44

Lys skrev:Jeg er i gang med udredning og har et lidt lavt AMH-tal, så gynækologen anbefalede mig ikke at vente for længe med at gå i gang.

Næste skridt er en passageundersøgelse af æggelederne. Lægen anbefalede mig at tage hjem på sofaen bagefter og slappe af, mens sygeplejersken sagtens mente at jeg kunne undervise senere samme dag. Hvordan har I oplevet den undersøgelse?

Jeg får en henvisning til offentlig fertilitetsklinik, men skal tage stilling til, om jeg vil gå i gang med inseminationer i privat regi i ventetiden og i givet fald hvor. Fordi jeg er enlig er forskellen at jeg skal betale for sæd i det private, men til gengæld kan jeg gå i gang med det samme. Hvordan vælger man det?


Smerterne efter passageundersøgelsen var for mig ikke værrere end ved 1. Mens dag

Hvis jeg kunne undvære pengene ville jeg vælge det private ud fra nærhedsprincip og fleksibitet
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 10. mar 2018, 13:54

Lys skrev:Jeg er i gang med udredning og har et lidt lavt AMH-tal, så gynækologen anbefalede mig ikke at vente for længe med at gå i gang.

Næste skridt er en passageundersøgelse af æggelederne. Lægen anbefalede mig at tage hjem på sofaen bagefter og slappe af, mens sygeplejersken sagtens mente at jeg kunne undervise senere samme dag. Hvordan har I oplevet den undersøgelse?

Jeg får en henvisning til offentlig fertilitetsklinik, men skal tage stilling til, om jeg vil gå i gang med inseminationer i privat regi i ventetiden og i givet fald hvor. Fordi jeg er enlig er forskellen at jeg skal betale for sæd i det private, men til gengæld kan jeg gå i gang med det samme. Hvordan vælger man det?


Jeg har oplevet både HSG (røntgen med kontrastvæske) og HSU (gennemskylning af æggelederne). Jeg kunne godt arbejde bagefter med dem begge to (kontorjob). HSU var lidt mere smertefuldt end HSG, og det nev også lidt resten af dagen, men ikke noget, der ikke var til at holde ud.

Hvordan er ventetiden i det offentlige (jeg tjekkede på IVF, og den var på over otte måneder)? Hvis den er lang, så tror jeg, at jeg ville blive i det private, hvis det altså kan hænge sammen for dig økonomisk. Især hvis du ikke har så mange æg.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 10. mar 2018, 13:58

Har simpelthen så ondt i mine bryster :genert: Overvejer om det kan være brystbetændelse (har haft det for mange år siden, og det gjorde nas) for er kun på dag 21, så synes ikke, at jeg kan have symptomer endnu? Og det ville også være noget af et mirakel.

Prøver ikke at håbe for meget, men det er vildt svært, når ens hjerne ikke vil tænke på andet... :blush:
Senest rettet af LaMariposa 10. mar 2018, 14:01, rettet i alt 1 gang.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf LaMariposa » 10. mar 2018, 14:01

Little_Woman skrev:HCG er fordoblet, sygeplejersken var helt tilfreds med tallene ifht hvor langt jeg er.

Ny blodprøve på fredag - men so far, er jeg altså gravid :lun:


Årh... :lun: :kys: Tillykke :blomst:
1
:lun: Be brave
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 10. mar 2018, 14:07

Mirabella skrev:
Lys skrev:Jeg er i gang med udredning og har et lidt lavt AMH-tal, så gynækologen anbefalede mig ikke at vente for længe med at gå i gang.

Næste skridt er en passageundersøgelse af æggelederne. Lægen anbefalede mig at tage hjem på sofaen bagefter og slappe af, mens sygeplejersken sagtens mente at jeg kunne undervise senere samme dag. Hvordan har I oplevet den undersøgelse?

Jeg får en henvisning til offentlig fertilitetsklinik, men skal tage stilling til, om jeg vil gå i gang med inseminationer i privat regi i ventetiden og i givet fald hvor. Fordi jeg er enlig er forskellen at jeg skal betale for sæd i det private, men til gengæld kan jeg gå i gang med det samme. Hvordan vælger man det?


Smerterne efter passageundersøgelsen var for mig ikke værrere end ved 1. Mens dag

Hvis jeg kunne undvære pengene ville jeg vælge det private ud fra nærhedsprincip og fleksibitet



Tak. Jeg kan for så vidt godt undvære pengene, men tænker at de måske er mere rare at have, hvis jeg ikke bliver gravid ved insemination eller ved IVF i det offentlige?
0
Lys
Indlæg: 5851
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: For os i Fertilitetsbehandling

Indlægaf Lys » 10. mar 2018, 14:14

LaMariposa skrev:
Lys skrev:Jeg er i gang med udredning og har et lidt lavt AMH-tal, så gynækologen anbefalede mig ikke at vente for længe med at gå i gang.

Næste skridt er en passageundersøgelse af æggelederne. Lægen anbefalede mig at tage hjem på sofaen bagefter og slappe af, mens sygeplejersken sagtens mente at jeg kunne undervise senere samme dag. Hvordan har I oplevet den undersøgelse?

Jeg får en henvisning til offentlig fertilitetsklinik, men skal tage stilling til, om jeg vil gå i gang med inseminationer i privat regi i ventetiden og i givet fald hvor. Fordi jeg er enlig er forskellen at jeg skal betale for sæd i det private, men til gengæld kan jeg gå i gang med det samme. Hvordan vælger man det?


Jeg har oplevet både HSG (røntgen med kontrastvæske) og HSU (gennemskylning af æggelederne). Jeg kunne godt arbejde bagefter med dem begge to (kontorjob). HSU var lidt mere smertefuldt end HSG, og det nev også lidt resten af dagen, men ikke noget, der ikke var til at holde ud.

Hvordan er ventetiden i det offentlige (jeg tjekkede på IVF, og den var på over otte måneder)? Hvis den er lang, så tror jeg, at jeg ville blive i det private, hvis det altså kan hænge sammen for dig økonomisk. Især hvis du ikke har så mange æg.


Ifølge sundhed.dk er ventetiden 34 uger på Hillerød. Jeg kan ikke se ventetider opdelt på behandlingstyper.

Min ægbeholdning er ikke kritisk, men i den lave ende. Prisen er ca 5000 kr pr insemination så vidt jeg forstår (afhænger lidt af klinikken). Men fordi det er lidt en “fornuftsbeslutning” for mig (mere end en stærk indre trang) og en udpræget plan B, så er det ret svært at finde ud af, hvad der vægter mest for mig.
0

Tilbage til "Graviditet"