Discount alternativer til mærkevare-produkter

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. mar 2018, 16:14

Juki skrev:Et alternativ til Twix?



Min Rema har fast kopi-twix oppe ved kassen. En bar koster en femmer. Eller 4,75.
Der er også kopier af Snickers, Mars og Bounty.

Gad vide om de ikke også kan fås i pakker med flere :gruble: Det undersøger jeg lige for dig næste gang, jeg er i Rema.

Billede

I denne uge kan du så faktisk også få Twix til en femmer, så vidt jeg kan se.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 22:35

DetSorteCirkus skrev:
Juki skrev:Et alternativ til Twix?



Min Rema har fast kopi-twix oppe ved kassen. En bar koster en femmer. Eller 4,75.
Der er også kopier af Snickers, Mars og Bounty.

Gad vide om de ikke også kan fås i pakker med flere :gruble: Det undersøger jeg lige for dig næste gang, jeg er i Rema.

Billede

I denne uge kan du så faktisk også få Twix til en femmer, så vidt jeg kan se.

Nu har jeg fået prøvet dem og de kan være et ganske fint alternativ som en enkel snack.

Til gengæld har jeg bemærket at Party bars er fast sortiment i min Rema og lidt billigere end deres egne bars. Hvilket er heldigt når det er dem jeg foretrækker :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf vibbsen » 10. mar 2018, 23:18

Vores katte gnasker med største fornøjelse Netto's discount kattemad i sig. Og når man ser det der kommer ud af posen. Ja, så ligner det altså fuldstændig det som kommer ud af Kitekat posen som er væsentlig dyrere.

Min bror arbejdede på et tidspunkt et sted hvor man bl.a. pakkede fuglefrø. I ved dem som man lægger ud på fuglebrættet...Og kunne her berette at forskellen på discountfuglefrøene og de dyre "luksus" fuglefrø, var posen. Her var "SOLSIKKEFRØ" fremhævet på den dyre version og havde en % angivelse....Indholdet og sammensætningen var fuldstændig det samme... Prisen var cirka det dobbelte....Det grinede vi meget af. De havde også sådan noget meget fint "Dyrlægens hundemad" som en af de stores supermarkedskæder solgte. Side om side med "Vovse favorit" som kostede langt mindre.......Prøv og gætte forskellen ? Emballagen og så var der byttet lidt rundt på opstillingen af varedeklarationen...

Jeg bager af og til kager som jeg smører op med flødeostecreme....Her foretrækker jeg faktisk at arbejde med Lidls model til 7 kroner frem for Buko's til 15 kroner.....Det kan dog hænge sammen med at det nærmest gør fysisk ondt på mig at bruge for 60 kroner flødeost når jeg kan nøjes med at bruge 28.

Til gengæld så påstod hr.vibbsen en gang at Budget Leverpostej havde samme indhold som Stryhns.....Han fik lov til at æde hele bakken alene. Mens han gentog " Budgetleverpostej er IKKE det samme som stryhns. Budget Leverpostej er ikke de samme som stryhns"
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf paint » 10. mar 2018, 23:48

En i min familie, var i en årrække indkøber for et kendt dansk stormagasin (som går for at være lidt eksklusivt) Hun rejste til Hong Kong, Beijing, Indien og Pakastan etc. etc. og købte f.eks T-shirts og Poloshirts i partier på 5-10.000 stk. Hun var afsted fordi man gerne ville se og føle på de varer man bestilte hjem.
Hun købte f.eks en gang at parti på ca. 10.000 stk T-shirt og Poloshirts. Stykprisen afhang af, hvad der skulle stå på dem. Det halve af partiet skulle sælges som stormagasinets eget mærke (som var relativt billigt). Den anden halvdel af samme parti (med identiske varer) skulle leveres med et lille navn eller mærke broderet på brystet. Sidstnævnte havde en højere stykpris, fordi som sælgeren forklarede "I kan jo sælge dem for 5 gange så meget"

I realiteten, var der tale om en slags omvendt kopivare. Mærkevarerne var 'ægte' nok, men de var identiske med de 'billige', som bare blev solgt uden mærke. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf differentdaydifferentperson » 11. mar 2018, 01:13

paint skrev:En i min familie, var i en årrække indkøber for et kendt dansk stormagasin (som går for at være lidt eksklusivt) Hun rejste til Hong Kong, Beijing, Indien og Pakastan etc. etc. og købte f.eks T-shirts og Poloshirts i partier på 5-10.000 stk. Hun var afsted fordi man gerne ville se og føle på de varer man bestilte hjem.
Hun købte f.eks en gang at parti på ca. 10.000 stk T-shirt og Poloshirts. Stykprisen afhang af, hvad der skulle stå på dem. Det halve af partiet skulle sælges som stormagasinets eget mærke (som var relativt billigt). Den anden halvdel af samme parti (med identiske varer) skulle leveres med et lille navn eller mærke broderet på brystet. Sidstnævnte havde en højere stykpris, fordi som sælgeren forklarede "I kan jo sælge dem for 5 gange så meget"

I realiteten, var der tale om en slags omvendt kopivare. Mærkevarerne var 'ægte' nok, men de var identiske med de 'billige', som bare blev solgt uden mærke. ;)


Seriøst? Ej hvor... klamt... Men det kan jeg sagtens forestille mig. Og ja, det er sygt hvad man vil give for et lille mærkat. Var det Salling eller Magasin?
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Wizzze » 11. mar 2018, 05:15

Leverpostej:
Remas Slagtermester Andersen
Billede

Er bare en Stryhns i forklædning og til halv pris, de smager identisk
Billede

De produceres endda på samme fabrik i Roskilde

Slagtermester Andersen
Vestre Kirkevej 13-17
4000 Roskilde

Stryhns AS
Vestre Kirkevej 13-19
4000 Roskilde
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf landsbytossen » 11. mar 2018, 05:27

Wizzze skrev:Leverpostej:
Remas Slagtermester Andersen
Billede

Er bare en Stryhns i forklædning og til halv pris, de smager identisk
Billede

De produceres endda på samme fabrik i Roskilde

Slagtermester Andersen
Vestre Kirkevej 13-17
4000 Roskilde

Stryhns AS
Vestre Kirkevej 13-19
4000 Roskilde

Stryhn ejer 4/5 af selskabet bag Slagtermester Andersen
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Sangius » 11. mar 2018, 05:35

kidkomb skrev:
Filipai skrev:
kidkomb skrev:
Dittemus skrev:Denne kakao fra Lidl slår Mathilde kakao med flere længder. Tyk og fyldig og med kraftigere smag.

Den er så meget fyldigere fordi de putter mere gummarabigum i. Eller guargum eller xanthan eller hvad de nu kalder det nutildags.
Det er sådan noget man laver tyggegummi af.
Jeg synes også at Lidls kakaomælk er god, men jeg får lidt kryb af at hælde flydende tyggegummi ned i min mave :nerve:


Men det er der jo i alt kakaomælk, så du drikker slet ikke færdigblandet kakao :8: Og masser af andre produkter :D Dont worry, you will be allright :P

Jeg ved det.
Jeg styrer udenom produkter med "gummi" i så vidt muligt. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det så stramt med det faktisk :genert:


Det er ikke tilsat Cocio! Det er den bedste kakao. De der tykke, gummi kakaoer er ækle :mellow:
Senest rettet af Sangius 11. mar 2018, 07:49, rettet i alt 1 gang.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Wizzze » 11. mar 2018, 05:38

landsbytossen skrev:
Wizzze skrev:Leverpostej:
Remas Slagtermester Andersen
Billede

Er bare en Stryhns i forklædning og til halv pris, de smager identisk
Billede

De produceres endda på samme fabrik i Roskilde

Slagtermester Andersen
Vestre Kirkevej 13-17
4000 Roskilde

Stryhns AS
Vestre Kirkevej 13-19
4000 Roskilde

Stryhn ejer 4/5 af selskabet bag Slagtermester Andersen


Og er igen ejet af Norske AGRA, som har fast kontrakt med Norske Reitan, familiekoncernen bag Rema1000, jo jo det hele passer sammmen
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 07:22

Sangius skrev:
kidkomb skrev:
Filipai skrev:
kidkomb skrev:
Dittemus skrev:Denne kakao fra Lidl slår Mathilde kakao med flere længder. Tyk og fyldig og med kraftigere smag.

Den er så meget fyldigere fordi de putter mere gummarabigum i. Eller guargum eller xanthan eller hvad de nu kalder det nutildags.
Det er sådan noget man laver tyggegummi af.
Jeg synes også at Lidls kakaomælk er god, men jeg får lidt kryb af at hælde flydende tyggegummi ned i min mave :nerve:


Men det er der jo i alt kakaomælk, så du drikker slet ikke færdigblandet kakao :8: Og masser af andre produkter :D Dont worry, you will be allright :P

Jeg ved det.
Jeg styrer udenom produkter med "gummi" i så vidt muligt. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det så stramt med det faktisk :genert:


Det er ikke tilsat Cocio! Det er den bedste kakao. De der tykke gummi kakaoer er ækle :mellow:

Cocio er nemlig den ægte vare :banan:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Filipai » 11. mar 2018, 07:27

kidkomb skrev:
Sangius skrev:
kidkomb skrev:
Filipai skrev:
kidkomb skrev:
Dittemus skrev:Denne kakao fra Lidl slår Mathilde kakao med flere længder. Tyk og fyldig og med kraftigere smag.

Den er så meget fyldigere fordi de putter mere gummarabigum i. Eller guargum eller xanthan eller hvad de nu kalder det nutildags.
Det er sådan noget man laver tyggegummi af.
Jeg synes også at Lidls kakaomælk er god, men jeg får lidt kryb af at hælde flydende tyggegummi ned i min mave :nerve:


Men det er der jo i alt kakaomælk, så du drikker slet ikke færdigblandet kakao :8: Og masser af andre produkter :D Dont worry, you will be allright :P

Jeg ved det.
Jeg styrer udenom produkter med "gummi" i så vidt muligt. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det så stramt med det faktisk :genert:


Det er ikke tilsat Cocio! Det er den bedste kakao. De der tykke gummi kakaoer er ækle :mellow:

Cocio er nemlig den ægte vare :banan:


Men kan vi lige være enige om at der er sort magi i Cocio? Altså, en slurk, så har jeg tømt sådan en stor cocio.
2
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Tux » 11. mar 2018, 10:16

Filipai skrev:
kidkomb skrev:
Sangius skrev:
kidkomb skrev:
Filipai skrev:
kidkomb skrev:
Dittemus skrev:Denne kakao fra Lidl slår Mathilde kakao med flere længder. Tyk og fyldig og med kraftigere smag.

Den er så meget fyldigere fordi de putter mere gummarabigum i. Eller guargum eller xanthan eller hvad de nu kalder det nutildags.
Det er sådan noget man laver tyggegummi af.
Jeg synes også at Lidls kakaomælk er god, men jeg får lidt kryb af at hælde flydende tyggegummi ned i min mave :nerve:


Men det er der jo i alt kakaomælk, så du drikker slet ikke færdigblandet kakao :8: Og masser af andre produkter :D Dont worry, you will be allright :P

Jeg ved det.
Jeg styrer udenom produkter med "gummi" i så vidt muligt. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det så stramt med det faktisk :genert:


Det er ikke tilsat Cocio! Det er den bedste kakao. De der tykke gummi kakaoer er ækle :mellow:

Cocio er nemlig den ægte vare :banan:


Men kan vi lige være enige om at der er sort magi i Cocio? Altså, en slurk, så har jeg tømt sådan en stor cocio.

Præcis, ingen discount kan måle sig med Cocio.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 17:16

Filipai skrev:
kidkomb skrev:
Filipai skrev:
Det er ikke tilsat Cocio! Det er den bedste kakao. De der tykke gummi kakaoer er ækle :mellow:

Cocio er nemlig den ægte vare :banan:


Men kan vi lige være enige om at der er sort magi i Cocio? Altså, en slurk, så har jeg tømt sådan en stor cocio.

Nej? Eller... måske har jeg noget kontra-magi? :devil:
Al kakaomælk skal drikkes (eller rent faktisk spises, jeg tygger på det :-D ) i små bitte slurke.
Kan jeg slippe afsted med det spiser jeg det med ske. Som suppe :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Juki » 11. mar 2018, 20:29

vibbsen skrev:Vores katte gnasker med største fornøjelse Netto's discount kattemad i sig. Og når man ser det der kommer ud af posen. Ja, så ligner det altså fuldstændig det som kommer ud af Kitekat posen som er væsentlig dyrere.

Min bror arbejdede på et tidspunkt et sted hvor man bl.a. pakkede fuglefrø. I ved dem som man lægger ud på fuglebrættet...Og kunne her berette at forskellen på discountfuglefrøene og de dyre "luksus" fuglefrø, var posen. Her var "SOLSIKKEFRØ" fremhævet på den dyre version og havde en % angivelse....Indholdet og sammensætningen var fuldstændig det samme... Prisen var cirka det dobbelte....Det grinede vi meget af. De havde også sådan noget meget fint "Dyrlægens hundemad" som en af de stores supermarkedskæder solgte. Side om side med "Vovse favorit" som kostede langt mindre.......Prøv og gætte forskellen ? Emballagen og så var der byttet lidt rundt på opstillingen af varedeklarationen...

Jeg bager af og til kager som jeg smører op med flødeostecreme....Her foretrækker jeg faktisk at arbejde med Lidls model til 7 kroner frem for Buko's til 15 kroner.....Det kan dog hænge sammen med at det nærmest gør fysisk ondt på mig at bruge for 60 kroner flødeost når jeg kan nøjes med at bruge 28.

Til gengæld så påstod hr.vibbsen en gang at Budget Leverpostej havde samme indhold som Stryhns.....Han fik lov til at æde hele bakken alene. Mens han gentog " Budgetleverpostej er IKKE det samme som stryhns. Budget Leverpostej er ikke de samme som stryhns"

Jeg tror ikke det er en hemmelighed, men nu ved jeg ikke hvor mange år tilbage i tiden vi er :D

Der har været mange sager og råd om at kigge på producenten bag. Nogle gange er det "rester" der sælges billigt og blandes/fortyndes med det reelle produkt. Andre gange er det reelt set bare emballagen og navnet man betaler ekstra for.

Der var også engang noget fremme med at der kom økologisk mælk i kartonerne til det almindelige. Jeg kan ikke huske omstændighederne, men det har nok været noget med at det økologiske mælk ikke kunne sælges og derfor ville gå til spilde. Det er måske 10 år siden og dengang økologisk mælk var virkelig dyrt og ikke så efterspurgt.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Studsgaard » 11. mar 2018, 22:29

Juki skrev:
vibbsen skrev:Vores katte gnasker med største fornøjelse Netto's discount kattemad i sig. Og når man ser det der kommer ud af posen. Ja, så ligner det altså fuldstændig det som kommer ud af Kitekat posen som er væsentlig dyrere.

Min bror arbejdede på et tidspunkt et sted hvor man bl.a. pakkede fuglefrø. I ved dem som man lægger ud på fuglebrættet...Og kunne her berette at forskellen på discountfuglefrøene og de dyre "luksus" fuglefrø, var posen. Her var "SOLSIKKEFRØ" fremhævet på den dyre version og havde en % angivelse....Indholdet og sammensætningen var fuldstændig det samme... Prisen var cirka det dobbelte....Det grinede vi meget af. De havde også sådan noget meget fint "Dyrlægens hundemad" som en af de stores supermarkedskæder solgte. Side om side med "Vovse favorit" som kostede langt mindre.......Prøv og gætte forskellen ? Emballagen og så var der byttet lidt rundt på opstillingen af varedeklarationen...

Jeg bager af og til kager som jeg smører op med flødeostecreme....Her foretrækker jeg faktisk at arbejde med Lidls model til 7 kroner frem for Buko's til 15 kroner.....Det kan dog hænge sammen med at det nærmest gør fysisk ondt på mig at bruge for 60 kroner flødeost når jeg kan nøjes med at bruge 28.

Til gengæld så påstod hr.vibbsen en gang at Budget Leverpostej havde samme indhold som Stryhns.....Han fik lov til at æde hele bakken alene. Mens han gentog " Budgetleverpostej er IKKE det samme som stryhns. Budget Leverpostej er ikke de samme som stryhns"

Jeg tror ikke det er en hemmelighed, men nu ved jeg ikke hvor mange år tilbage i tiden vi er :D

Der har været mange sager og råd om at kigge på producenten bag. Nogle gange er det "rester" der sælges billigt og blandes/fortyndes med det reelle produkt. Andre gange er det reelt set bare emballagen og navnet man betaler ekstra for.

Der var også engang noget fremme med at der kom økologisk mælk i kartonerne til det almindelige. Jeg kan ikke huske omstændighederne, men det har nok været noget med at det økologiske mælk ikke kunne sælges og derfor ville gå til spilde. Det er måske 10 år siden og dengang økologisk mælk var virkelig dyrt og ikke så efterspurgt.

Det med mælken var rigtigt nok. Engang blev der nogle
steder produceret mere øko end der kunne sælges. Så det overskydende blev blande med det andet.

Men det lyder ikke til det sker mere. Mange flere handler økologisk. (Min svigerfar henter mælk ved bønderne, så han er opdateret på det område :)
2

Tilbage til "Mad og drikke"