En i min familie, var i en årrække indkøber for et kendt dansk stormagasin (som går for at være lidt eksklusivt) Hun rejste til Hong Kong, Beijing, Indien og Pakastan etc. etc. og købte f.eks T-shirts og Poloshirts i partier på 5-10.000 stk. Hun var afsted fordi man gerne ville se og føle på de varer man bestilte hjem.
Hun købte f.eks en gang at parti på ca. 10.000 stk T-shirt og Poloshirts. Stykprisen afhang af, hvad der skulle stå på dem. Det halve af partiet skulle sælges som stormagasinets eget mærke (som var relativt billigt). Den anden halvdel af samme parti (med identiske varer) skulle leveres med et lille navn eller mærke broderet på brystet. Sidstnævnte havde en højere stykpris, fordi som sælgeren forklarede "I kan jo sælge dem for 5 gange så meget"
I realiteten, var der tale om en slags omvendt kopivare. Mærkevarerne var 'ægte' nok, men de var identiske med de 'billige', som bare blev solgt uden mærke.