"Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Fillie » 4. dec 2015, 09:17

Crookshanks skrev:^

Du skal bare sige at du sprang morgenmaden over og nu spiser dem som brunch eller tidlig frokost, så lyder det pænere :-D


Med lidt god vilje er de faktisk en smule brunchagtige. :-D
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Sophaya » 4. dec 2015, 09:29

Jeg forstår ikke problemet - jeg spiser ofte aftensmadrester til morgenmad dagen efter. Indrømmet, har også engang spist chips til morgenmad. Der er ikke kategorier for mad på den måde, ikke i min verden :fløjt:
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Karkluden » 4. dec 2015, 09:31

Ballademager skrev:Øhm, at gå i kirke er en af mine guilty pleasures :blush: Særligt i adventstiden. Synes, at salmerne giver en fin ro, som jeg ikke finder så mange andre steder. Det er ikke fordi, jeg er fanatisk kristen eller går i kirke hver søndag, eller noget. Men jeg sætter pris på det, når jeg gør, fordi det giver fred, tid til eftertanke og følelsen af, at der er noget større derude :lun: Det er ikke noget, jeg er decideret flov over, men jeg skilter heller ikke ligefrem med det :genert:

Jeg bliver helt ked af, at det skal anses som en guilty pleasure at gå i kirke. Eller at man skal sige, man ikke er fanatisk. Der er da ingen, der forventer det af folk, der mediterer meget fx, og i bund og grund er det jo lidt samme årsag...
Jeg elsker også at gå i kirke, jeg beder i øvrigt også til Gud - også selvom jeg lever i "synd" og alt muligt :lol: :afro: og jeg synes ikke, man skal skamme sig. Jeg går også til yoga..
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Krølle » 4. dec 2015, 11:03

Sophaya skrev:Jeg forstår ikke problemet - jeg spiser ofte aftensmadrester til morgenmad dagen efter. Indrømmet, har også engang spist chips til morgenmad. Der er ikke kategorier for mad på den måde, ikke i min verden :fløjt:


En gang?

Amatør.

:blush:
9
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Daine » 4. dec 2015, 11:35

Krølle skrev:
Sophaya skrev:Jeg forstår ikke problemet - jeg spiser ofte aftensmadrester til morgenmad dagen efter. Indrømmet, har også engang spist chips til morgenmad. Der er ikke kategorier for mad på den måde, ikke i min verden :fløjt:


En gang?

Amatør.

:blush:


Det har jeg også prøvet mere end en gang :D

Og så er flødekartofler stærkt undervurderet som morgenmad :savl:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Akehurst2 » 4. dec 2015, 12:15

Daine skrev:Det har jeg også prøvet mere end en gang :D

Og så er flødekartofler stærkt undervurderet som morgenmad :savl:
'

Rester er i det hele taget godt som morgenmad. Især lagkagerester.
2
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Sophaya » 4. dec 2015, 13:16

Krølle skrev:
Sophaya skrev:Jeg forstår ikke problemet - jeg spiser ofte aftensmadrester til morgenmad dagen efter. Indrømmet, har også engang spist chips til morgenmad. Der er ikke kategorier for mad på den måde, ikke i min verden :fløjt:


En gang?

Amatør.

:blush:


Flere gange :fløjt:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 14:52

Akehurst2 skrev:
Daine skrev:Det har jeg også prøvet mere end en gang :D

Og så er flødekartofler stærkt undervurderet som morgenmad :savl:
'

Rester er i det hele taget godt som morgenmad. Især lagkagerester.


Jeg elsker lagkagerester til morgenmad. Dagen efter min fødselsdag i år kommenterede min mor endda på, at jeg havde glemt at spise lagkage til morgenmad. Jeg nåede det heldigvis. Godt at have en mor, der husker en på hvem man er.

Og den 25. December skal jeg altid have risalamande til morgenmad.
4
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 17:04

Karkluden skrev:
Ballademager skrev:Øhm, at gå i kirke er en af mine guilty pleasures :blush: Særligt i adventstiden. Synes, at salmerne giver en fin ro, som jeg ikke finder så mange andre steder. Det er ikke fordi, jeg er fanatisk kristen eller går i kirke hver søndag, eller noget. Men jeg sætter pris på det, når jeg gør, fordi det giver fred, tid til eftertanke og følelsen af, at der er noget større derude :lun: Det er ikke noget, jeg er decideret flov over, men jeg skilter heller ikke ligefrem med det :genert:

Jeg bliver helt ked af, at det skal anses som en guilty pleasure at gå i kirke. Eller at man skal sige, man ikke er fanatisk. Der er da ingen, der forventer det af folk, der mediterer meget fx, og i bund og grund er det jo lidt samme årsag...
Jeg elsker også at gå i kirke, jeg beder i øvrigt også til Gud - også selvom jeg lever i "synd" og alt muligt :lol: :afro: og jeg synes ikke, man skal skamme sig. Jeg går også til yoga..


Meget enig - jeg beder dog ikke. Men kirken er et dejligt sted. Og dér får man forhåbentlig netop tilgivelse, hvis man har brug for dét. "Forlad os vor skyld" beder man. Så netop denne glæde og fornøjelse er da heldigvis absolut ikke "guilty". :)
2
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Joe » 4. dec 2015, 18:38

Jeg er alene hjemme i aften, og udover aftensmad købte jeg Kims Kanonkugler, Lambrusco Rosé, og en pakke cigaretter.
Alene hjemme-aften er altid basis for en god omgang guilty pleasures. Straks større udfordring bliver det at gemme de resterende chips for kæresten i morgen, så hak ikke kan være efter mig med det.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf Undtagelsen » 4. dec 2015, 18:51

Jahon skrev:Jeg er alene hjemme i aften, og udover aftensmad købte jeg Kims Kanonkugler, Lambrusco Rosé, og en pakke cigaretter.
Alene hjemme-aften er altid basis for en god omgang guilty pleasures. Straks større udfordring bliver det at gemme de resterende chips for kæresten i morgen, så hak ikke kan være efter mig med det.


"Resterende chips"? :forvirret:
Senest rettet af Undtagelsen 4. dec 2015, 18:52, rettet i alt 1 gang.
19
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 18:51

Mayonnaise-salater :genert: Altså ikke de dér "et eller andet skummelt væltet ned i 500 gram mayonnaise" til en 10'er eller "få ærter og gulerødder til at hænge fast på din hamburgerrygmad - vi har tilsat klammo mayo-klister for at hjælpe dig"-ting :tie:
Men fx Irmas hønsesalat eller skinkesalat fra Bornholmerslagteren eller hjemmerørt laksesalat eller tunsalat eller salat med fake krabbe. Eller - jubiii - rigtig krabbe. :savl:
De bedste er tit dem dér, som er mere kød og fisk end mayonnaise, og hvor det er finthakket. Ikke noget med skinketern eller laksestykker i mayonnaise. Må godt blive lidt mousseagtigt. Mad & Vin solgte på et tidspunkt en sindssygt lækker (hold godt fast, Rytteriets snobber har ikke levet forgæves!) sø(!)laksesalat.
Og hønsesalat skal være med RIGTIGT kyllingekød. Ikke tern. Og ikke noget med store, trevlede tre år gamle måske-måske ikke altforlangtidsholdbare asparges. :badr:

Men har man fundet den rette kvalitet, så uuuuh ... Love it! :love: På groft rugbrød og med rigelig karse, gerne nogle søde, krydrede tomater, evt. hårdkogt æg til.

Dét er jeg af en eller anden grund VIRKELIG flov over, at jeg holder sådan af. For nyligt opdagede jeg så, at to veninder, jeg har har kendt i årevis, i det skjulte havde haft det på præcis samme måde: Både mht selve fornøjelsen og skammen over det. :lol: Nøøøj, der blev fræset kvali-salater på godt brød, sidst vi sås! :D
Senest rettet af ManicNinja 4. dec 2015, 18:56, rettet i alt 1 gang.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 18:54

ManicNinja skrev:
Karkluden skrev:
Ballademager skrev:Øhm, at gå i kirke er en af mine guilty pleasures :blush: Særligt i adventstiden. Synes, at salmerne giver en fin ro, som jeg ikke finder så mange andre steder. Det er ikke fordi, jeg er fanatisk kristen eller går i kirke hver søndag, eller noget. Men jeg sætter pris på det, når jeg gør, fordi det giver fred, tid til eftertanke og følelsen af, at der er noget større derude :lun: Det er ikke noget, jeg er decideret flov over, men jeg skilter heller ikke ligefrem med det :genert:

Jeg bliver helt ked af, at det skal anses som en guilty pleasure at gå i kirke. Eller at man skal sige, man ikke er fanatisk. Der er da ingen, der forventer det af folk, der mediterer meget fx, og i bund og grund er det jo lidt samme årsag...
Jeg elsker også at gå i kirke, jeg beder i øvrigt også til Gud - også selvom jeg lever i "synd" og alt muligt :lol: :afro: og jeg synes ikke, man skal skamme sig. Jeg går også til yoga..


Meget enig - jeg beder dog ikke. Men kirken er et dejligt sted. Og dér får man forhåbentlig netop tilgivelse, hvis man har brug for dét. "Forlad os vor skyld" beder man. Så netop denne glæde og fornøjelse er da heldigvis absolut ikke "guilty". :)


Fik lige et indre billede: Alle os fra tråden her henne i den lokale kirke, som sidder og beder om forladelse for alle de tequitos og mozzarellasticks, skinekesalatmadder og condis, vi har ædt siden sidste søndag (syndag) ... :stoned:
5
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 18:57

Undtagelsen skrev:
Jahon skrev:Jeg er alene hjemme i aften, og udover aftensmad købte jeg Kims Kanonkugler, Lambrusco Rosé, og en pakke cigaretter.
Alene hjemme-aften er altid basis for en god omgang guilty pleasures. Straks større udfordring bliver det at gemme de resterende chips for kæresten i morgen, så hak ikke kan være efter mig med det.


"Resterende chips"? :forvirret:


:lol: Præcis min tanke!

- Og Jahon, din kæreste æder dem vel bare? Problem solved.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: "Guilty pleasures": Tid til at bekende!

Indlægaf ManicNinja » 4. dec 2015, 19:04

Nemlig, Ballade :) Måske er det mig, der fatter hat af katolicisme og protestantisme og hvad vi nu måtte ha' af ismer inden for kristendommen. Men jeg har tit tænkt, at katolikker virkelig har fat i den lange ende dér: Lev som du vil, synd, søb, savl og syng. Bed så om syndsforladelse én gang om ugen (så det ikke bliver uoverskueligt :D ) og så forfra. I modsætning til protestanter, som traditionelt har levet i evig frygt for at komme til at nyde livet for meget. Upåagtet at mange af os i dag er kulturkristne, så sidder det dér stadig i os protestantiske B-mennesker: Vi bør skamme os, bør vi. Også selv om vi så er flittige på andre tidspunkter af dagen end om morgenen.

Nå, sidespor! Sorry!
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"