Dele eller ikke dele

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Dele eller ikke dele

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 20:00

Noget vi har praktiseret meget på denne tur er at dele retter. Dels er der en trend på mange restauranter i USA at de har fået "sharing plates" på menuen, dels at portions størrelserne herovre er ret store.

Hvad er din/jeres holdning når I spiser ude, deler I, eller skal folk holde snitterne fra DIN mad?

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 20:10

Jeg er som regel den, der spiser mest, så deciderede deletallerkener stresser mig faktisk lidt, fordi jeg føler, at jeg skal holde mig lidt tilbage. Så skal det være, fordi man køber to hele portioner med forskellige retter og "aftaler", at man hver har ret til halvdelen.

At smage hos hinanden er fint nok, hvis jeg er ude med nogen, jeg er så "intim" med, hvilket jeg ikke er med mange.

Jeg kan nok i virkeligheden bedst lide at sidde med min mad i mit tempo.
2
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Minionine » 4. dec 2015, 20:14

Jeg deler meget gerne. Min kæreste og jeg bestiller nogle gange to forskellige retter, så vi kan smage lidt af begge. Også dessert synes jeg er super hyggeligt at dele (så er det også kun halvdelen af kalorierne man indtager :D ) Også herhjemme deler vi ofte. Hvis én af os lige får lyst til et eller andet, hvor den anden gerne liiige vil have en bid.
Jeg havde en eks, som absolut ikke brød sig om at dele - det blev jeg en smule hysterisk over :genert:

Jeg deler også gerne med min mor eller veninder :)
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Delfin » 4. dec 2015, 20:20

Det er ok, at den anden lige smager et eller andet, hvis det er noget, man ikke kender på forhånd, men jeg gider ikke sidde et helt måltid igennem og lege bytte købmand på tallerkenerne. Hvis man køber en decideret deleret, får man vel også en ekstra tallerken, eller spiser man på 'afrikansk' (spiser af fad fra hver sin side)
1
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Daine » 4. dec 2015, 20:26

Daine doesn't share food!!

Snitterne væk, eller de bliver ædt :ninja:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 20:29

Delfin skrev:Det er ok, at den anden lige smager et eller andet, hvis det er noget, man ikke kender på forhånd, men jeg gider ikke sidde et helt måltid igennem og lege bytte købmand på tallerkenerne. Hvis man køber en decideret deleret, får man vel også en ekstra tallerken, eller spiser man på 'afrikansk' (spiser af fad fra hver sin side)


Typiske deleretter for os er noget som de her

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Sophaya » 4. dec 2015, 20:33

Jeg hader at dele - måske fordi jeg altid har en klar ide om hvad jeg gerne vil have. Og så synes jeg, at det skaber en unødvendig "åh nej, spiser jeg nu mere af det end jeg bør"-følelse. Det er heller ikke noget vi nogensinde har gjort os i hos min familie eller i min vennekreds. Jeg er vant til at tingene bliver delt op så man bare kan spise sin del med god samvittighed.

Sophaya doesnt share food either.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Delfin » 4. dec 2015, 20:38

Wizzze skrev:
Delfin skrev:Det er ok, at den anden lige smager et eller andet, hvis det er noget, man ikke kender på forhånd, men jeg gider ikke sidde et helt måltid igennem og lege bytte købmand på tallerkenerne. Hvis man køber en decideret deleret, får man vel også en ekstra tallerken, eller spiser man på 'afrikansk' (spiser af fad fra hver sin side)


Typiske deleretter for os er noget som de her



Sådan noget gad jeg ikke engang spise alene - sorry :lol:

Jeg ville godt kunne spise det fra fælles tallerken, men jeg ville foretrække at betragte det som fade og have en tallerken at lægge det over på.
1
14 11 14
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf avdotja » 4. dec 2015, 20:52

Jeg er nysgerrig og elsker at smage andres mad :)

Har heller ikke noget imod reelt at dele en ret, men det er nu ikke noget der er aktuelt så ofte. Når det er, er det typisk i forbindelse med en snacktallerken til forret, en ost inden desserten eller menuer der at lagt an på at hele bordet deler (som f.eks. på Bæst eller Llama). Bestiller jeg pizza sammen med en anden, bytter vi typisk også et stykke eller to.
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Garfield » 4. dec 2015, 20:56

Jeg deler også gerne. Det er en lille smule sværere, hvis der er noget af maden, jeg er rigtig glad for, men jeg deler alligevel næsten altid.

Wizzee, med de mængder mad, du viser på billederne... hvor mange kilo regner I med at have taget på til I kommer hjem igen? :-D
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 21:00

Garfield skrev:Jeg deler også gerne. Det er en lille smule sværere, hvis der er noget af maden, jeg er rigtig glad for, men jeg deler alligevel næsten altid.

Wizzee, med de mængder mad, du viser på billederne... hvor mange kilo regner I med at have taget på til I kommer hjem igen? :-D


Jeg tør simpelthen ikke svare :tie:
Men jeg kan altså godt mærke at livremmen strammer lidt :genert:

De gør det altså heller ikke let herovre :blush:

http://time.com/4105951/pizza-hut-tripl ... -holidays/

http://fastfoodgeek.com/news/subways-50 ... -50-cents/
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Pjeps » 4. dec 2015, 21:04

Jeg gider ikke dele og jeg gider ikke smage på den andens mad, slut, færdig!
2
:ninja:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59510

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 21:14

Wizzze skrev:Jeg tør simpelthen ikke svare :tie:
Men jeg kan altså godt mærke at livremmen strammer lidt :genert:

De gør det altså heller ikke let herovre :blush:

http://time.com/4105951/pizza-hut-tripl ... -holidays/

http://fastfoodgeek.com/news/subways-50 ... -50-cents/


Åh nej, den sidste reklame der giver mig smertefulde flashback til dengang i Polen, hvor "going large" kostede 50 øre :gisp:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Fru Sunshine » 4. dec 2015, 22:53

Jeg kan aldrig spise op, så jeg deler gerne ud.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dele eller ikke dele

Indlægaf Persnikedy » 4. dec 2015, 22:58

Jeg deler gerne :genert:
Jeg snakker pænt meget og bliver ofte mæt før jeg er færdig med maden fordi munden jo er optaget af andet gøremål.
Hvilket ham jeg som regel spiser sammen med elsker. Jeg får en smagsprøve af hans og han får smagsprøve + hvad end jeg ikke kan spise. Han er et rigtig madøre så det er vist et match made in heaven.

(Det hjælper heller ikke at jeg er pænt speciel om hvad jeg spiser, især teksture kan flippe mig helt ud hvis de er uventede)
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.

Tilbage til "Mad og drikke"