Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 19:47

DenBruneMunk skrev:Der er da masser af ægte luksus flydere derude,
Næste uge, Ford EcoSport :) åbent hus, så spiller du med musklerne. Den har du sikkert ikke prøvet.

Nope, for vi har haft 2 Ford. Vi har elsket dem! Begge mandagsmodeller dog, derfor er vi færdige med Ford.
Lige nu har vi en Mondeo stationcar 2,5V6, Ghia, med åndssvagt meget smæk i.
Jeg får tårer i øjnene over at skulle af med det spark der er i den. SÅ meget køresjov altså!

Vi har også haft en Audi A3 turbodiesel. Den var også sjov. Så jo, det har jeg prøvet.....
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf DenBruneMunk » 11. mar 2018, 19:50

kidkomb skrev:
DenBruneMunk skrev:Der er da masser af ægte luksus flydere derude,
Næste uge, Ford EcoSport :) åbent hus, så spiller du med musklerne. Den har du sikkert ikke prøvet.

Nope, for vi har haft 2 Ford. Vi har elsket dem! Begge mandagsmodeller dog, derfor er vi færdige med Ford.
Lige nu har vi en Mondeo stationcar, Ghia, med åndssvagt meget smæk i.
Jeg får tårer i øjnene over at skulle af med det spark der er i den. SÅ meget køresjov altså!

Med sådan et held, så er alle mærker jo i farezonen :(

Haft flere Ford og ikke nogen jeg fortrød, så det må jo afhænge af om det er nye biler eller måske brugte køb?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 19:51

DenBruneMunk skrev:
kidkomb skrev:
DenBruneMunk skrev:Der er da masser af ægte luksus flydere derude,
Næste uge, Ford EcoSport :) åbent hus, så spiller du med musklerne. Den har du sikkert ikke prøvet.

Nope, for vi har haft 2 Ford. Vi har elsket dem! Begge mandagsmodeller dog, derfor er vi færdige med Ford.
Lige nu har vi en Mondeo stationcar, Ghia, med åndssvagt meget smæk i.
Jeg får tårer i øjnene over at skulle af med det spark der er i den. SÅ meget køresjov altså!

Med sådan et held, så er alle mærker jo i farezonen :(

Haft flere Ford og ikke nogen jeg fortrød, så det må jo afhænge af om det er nye biler eller måske brugte køb?

Jeg ved simpelthen ikke hvorfor vi er så uheldige. Samtlige biler vi har ejet har kostet os for meget.
Kia, Ford, Citroen, Audi, Ford. Alle øv-biler. 4 brugte, 1 ny.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf DenBruneMunk » 11. mar 2018, 19:59

I slider dem op :) Det er vel kun positivt, så ruster de ikke op af små køre ture.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 20:01

DenBruneMunk skrev:I slider dem op :) Det er vel kun positivt, så ruster de ikke op af små køre ture.

Nah, vi købte Ford'en for 50.000. Siden har vi brugt mere end det dobbelte på mekaniker-regninger.
Det er ikke en ok stat.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Artem » 11. mar 2018, 20:10

kidkomb skrev:Vi har overvejet både Quashqai (lige lidt for dyr og for høj for mig, når jeg skal have noget i bagagerummet) og Peugeot 2008 (som min kæreste er vildt forelsket i) som også er ret høj og faktisk en anelse for kort til vores behov.

Vi kunne faktisk godt tænke os en bil vi bare beholder til den dør, men vores held med biler er SÅ ringe altså.
Alternativet er nemlig at købe ny og sælge på et velvalgt tidspunkt, hvor gensalgsværdien er optimal.
Vi havde egentlig besluttet os for en Ceed SW, men jeg kan ikke køre den (og det er primært mig der skal bruge den) for gensalgsværdien er virkelig, virkelig god på dem.

Vidste ikke at en bil kan blive for høj. Elsker selv den type, og med at man bare kan sætte sig direkte ind.

Med hensyn til Kia Ceed så kommer den jo i en ny model til efteråret. Hvorfor det jo er en lidt outdatet model man får i dag.

Hvad med Opel Astra? Den har fået rigtig meget ros, men ved godt at den nok ligger lige i toppen af jeres budget.
Men hvis i ikke skal tænke på gensalgsværdi, der får man jo meget for pengene i den Fiat Tipo, og hvis i godt kan lide den.
Hvad er det ellers i har brug for plads til?

0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 11. mar 2018, 20:14

Artem skrev:
kidkomb skrev:Vi har overvejet både Quashqai (lige lidt for dyr og for høj for mig, når jeg skal have noget i bagagerummet) og Peugeot 2008 (som min kæreste er vildt forelsket i) som også er ret høj og faktisk en anelse for kort til vores behov.

Vi kunne faktisk godt tænke os en bil vi bare beholder til den dør, men vores held med biler er SÅ ringe altså.
Alternativet er nemlig at købe ny og sælge på et velvalgt tidspunkt, hvor gensalgsværdien er optimal.
Vi havde egentlig besluttet os for en Ceed SW, men jeg kan ikke køre den (og det er primært mig der skal bruge den) for gensalgsværdien er virkelig, virkelig god på dem.

Vidste ikke at en bil kan blive for høj. Elsker selv den type, og med at man bare kan sætte sig direkte ind.

Med hensyn til Kia Ceed så kommer den jo i en ny model til efteråret. Hvorfor det jo er en lidt outdatet model man får i dag.

Hvad med Opel Astra? Den har fået rigtig meget ros, men ved godt at den nok ligger lige i toppen af jeres budget.
Men hvis i ikke skal tænke på gensalgsværdi, der får man jo meget for pengene i den Fiat Tipo, og hvis i godt kan lide den.
Hvad er det ellers i har brug for plads til?


Jo, de bliver bestemt for høje, når jeg skal kravle ind og hoppe ned :lol:
Astra var faktisk den første vi prøvekørte. Men Opel har lavet en ordentlig brain-fart og droppet funktionen med at man kan stille sikkerhedsselerne foran op og ned. Med det resultat at jeg ikke kan have selen på uden at den skærer i halsen :stoned:
Sælgeren hos Opel blev temmelig sur da han opdagede at sådan er det på stort set alle Opel-modeller i dag, undtaget Grandland og Corsa.
Vi forsøgte endda at finde ud af om det kan eftermonteres, men fik at vide at det kan man ikke lovligt fordi sikkerheden i selerne så ikke vil være den samme.
Og så var jeg faktisk lidt skuffet over Astraen. Fin lyd i anlægget, lå ok på vejen, men for klassen ikke prangende overhovedet. Fiat Tipo er helt sikkert en klasse over Astra. Det burde den jo ikke være :-D
Tak for fine forslag :kys:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
HerErJeg
Indlæg: 4184
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5012

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf HerErJeg » 12. mar 2018, 06:40

Artem skrev:Den får ikke de bedste anmeldelser, men det handler mest om at nogle anmeldere synes plastikkvaliteten inde virker billig.
Ellers er der som sådan ikke noget galt med en Fiat de er lige så driftsikrer som alle andre biler.
Det største problem handler reelt om økonomi, hvor i skal forvente et større værditab end for andre biler. Som ganske simpelt skyldes at Fiat er et overset mærke her i landet som gør at bilerne heller ikke er eftertragtede som brugte.

Har selv haft ejet flere Fiat da jeg var yngre og uden de store problemer, og synes også det har været gode køb, men jeg har så netop også haft købt dem som brugte, hvor man kan få rigtig meget ny bil for pengene i forhold til andre. På den måde vil jeg gerne anbefale folk a købe en Fiat som brugt, men ikke som ny.



Plastkvalitet er sådan en sjov størrelse, plasten bliver hele tiden bedre og bedre, men uanset hvad, så vil anmeldere til hver en tid kritisere den sønder og sammen bare der er de mindste lille kant eller "knirk". De fleste almindelige brugere vil bare aldrig opdage det.
Han nævner så noget med en gearkasse der børster tænder og en gearstang med ualmindeligt meget slør i, lidt ala ældre franske biler. Det er straks værre, og er potentielt noget man bliver idiot af, selv om bilen kun bruges fra A til B.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Artem » 12. mar 2018, 20:17

kidkomb skrev:Jo, de bliver bestemt for høje, når jeg skal kravle ind og hoppe ned :lol:
Astra var faktisk den første vi prøvekørte. Men Opel har lavet en ordentlig brain-fart og droppet funktionen med at man kan stille sikkerhedsselerne foran op og ned. Med det resultat at jeg ikke kan have selen på uden at den skærer i halsen :stoned:
Sælgeren hos Opel blev temmelig sur da han opdagede at sådan er det på stort set alle Opel-modeller i dag, undtaget Grandland og Corsa.
Vi forsøgte endda at finde ud af om det kan eftermonteres, men fik at vide at det kan man ikke lovligt fordi sikkerheden i selerne så ikke vil være den samme.
Og så var jeg faktisk lidt skuffet over Astraen. Fin lyd i anlægget, lå ok på vejen, men for klassen ikke prangende overhovedet. Fiat Tipo er helt sikkert en klasse over Astra. Det burde den jo ikke være :-D
Tak for fine forslag :kys:

Hvad skete der med den C4 i så godt som havde købt?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 12. mar 2018, 20:21

Artem skrev:
kidkomb skrev:Jo, de bliver bestemt for høje, når jeg skal kravle ind og hoppe ned :lol:
Astra var faktisk den første vi prøvekørte. Men Opel har lavet en ordentlig brain-fart og droppet funktionen med at man kan stille sikkerhedsselerne foran op og ned. Med det resultat at jeg ikke kan have selen på uden at den skærer i halsen :stoned:
Sælgeren hos Opel blev temmelig sur da han opdagede at sådan er det på stort set alle Opel-modeller i dag, undtaget Grandland og Corsa.
Vi forsøgte endda at finde ud af om det kan eftermonteres, men fik at vide at det kan man ikke lovligt fordi sikkerheden i selerne så ikke vil være den samme.
Og så var jeg faktisk lidt skuffet over Astraen. Fin lyd i anlægget, lå ok på vejen, men for klassen ikke prangende overhovedet. Fiat Tipo er helt sikkert en klasse over Astra. Det burde den jo ikke være :-D
Tak for fine forslag :kys:

Hvad skete der med den C4 i så godt som havde købt?

Den var 5cm for kort. Det har den hele tiden været, men den var bare så dejlig at køre i og prisen var rimelig.
Til gengæld kunne jeg læse en masse utilfredshed med Citroen, når det kommer til reklamationer.
Og så var vi egentlig ude for at se på Ceed'en fordi vi havde fået den anbefalet og ikke ville afskrive den uden at prøve den og så stod den der Tipo bare der.
Vi har ikke fået svar fra Fiat endnu om gummilisterne.
Men jeg tror så småt at jeg har fået overtalt den bedre halvdel til at vente med bilkøb til vi har fået det første af sommeren overstået.
Med et nyligt erhvervet sommerhus er der meget skidt og halløj der skal transporteres og det vil jeg ærlig talt hellere gøre i en bil der alligevel bare skal sælges end jeg vil gå og være påpasselig for ikke at få malerpletter og buler i en ny bil :genert:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Artem » 12. mar 2018, 20:32

HerErJeg skrev:Plastkvalitet er sådan en sjov størrelse, plasten bliver hele tiden bedre og bedre, men uanset hvad, så vil anmeldere til hver en tid kritisere den sønder og sammen bare der er de mindste lille kant eller "knirk". De fleste almindelige brugere vil bare aldrig opdage det.
Han nævner så noget med en gearkasse der børster tænder og en gearstang med ualmindeligt meget slør i, lidt ala ældre franske biler. Det er straks værre, og er potentielt noget man bliver idiot af, selv om bilen kun bruges fra A til B.

Vi er helt enige om at en dårlig gearkasse vil være træls, omvendt kan man vende sig til meget, og bare den rent faktisk fungerer.
For nogle af de ældre Fiat havde problemer med synchromesh ringede, efterhånden som de blev slidte, og det feks kunne være lidt svært at få bilen i bakgear, der kunne kræve en dobbelt udkobling hvis det var helt galt. Men det begyndte dog normalt først at være en problem ved biler der havde kørt en del km.

På den måde kan det være lidt en ulempe at købe en ny model, med at der endnu ikke er nogle erfaringer med hvad der vil være af problemer med bilen på længere sigt. Men jeg vil foretrække at se optimistisk på det.

Forøvrigt bliver gearkassen ikke nævnt som et problem i denne test.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 12. mar 2018, 20:35

Der kører en del Tipo'er rundt i Tyskland og jeg har med mit ringe tysk knoklet mig igennem en del forum-indlæg for at se om der var noget vrøvl at komme efter.
Umiddelbart er der ikke mere end ved alle mulige andre biler.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5775

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Tux » 12. mar 2018, 20:37

Vi er glade for vores Hyundai i30..

..jeg skal nok gå nu.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf Artem » 12. mar 2018, 20:44

kidkomb skrev:Den var 5cm for kort. Det har den hele tiden været, men den var bare så dejlig at køre i og prisen var rimelig.
Til gengæld kunne jeg læse en masse utilfredshed med Citroen, når det kommer til reklamationer.
Og så var vi egentlig ude for at se på Ceed'en fordi vi havde fået den anbefalet og ikke ville afskrive den uden at prøve den og så stod den der Tipo bare der.
Vi har ikke fået svar fra Fiat endnu om gummilisterne.
Men jeg tror så småt at jeg har fået overtalt den bedre halvdel til at vente med bilkøb til vi har fået det første af sommeren overstået.
Med et nyligt erhvervet sommerhus er der meget skidt og halløj der skal transporteres og det vil jeg ærlig talt hellere gøre i en bil der alligevel bare skal sælges end jeg vil gå og være påpasselig for ikke at få malerpletter og buler i en ny bil :genert:

5 cm for kort til hvad? :D

Kan godt huske at jeg har haft en bil med sådan nogle lister. Men kan ikke lige huske om det var på en Fiat, men har måske været på min Brava. Mindes dog ikke at de samlede specielt meget skidt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Og så var det vi prøvekørte en Fiat....

Indlægaf kidkomb » 12. mar 2018, 20:48

Artem skrev:
kidkomb skrev:Den var 5cm for kort. Det har den hele tiden været, men den var bare så dejlig at køre i og prisen var rimelig.
Til gengæld kunne jeg læse en masse utilfredshed med Citroen, når det kommer til reklamationer.
Og så var vi egentlig ude for at se på Ceed'en fordi vi havde fået den anbefalet og ikke ville afskrive den uden at prøve den og så stod den der Tipo bare der.
Vi har ikke fået svar fra Fiat endnu om gummilisterne.
Men jeg tror så småt at jeg har fået overtalt den bedre halvdel til at vente med bilkøb til vi har fået det første af sommeren overstået.
Med et nyligt erhvervet sommerhus er der meget skidt og halløj der skal transporteres og det vil jeg ærlig talt hellere gøre i en bil der alligevel bare skal sælges end jeg vil gå og være påpasselig for ikke at få malerpletter og buler i en ny bil :genert:

5 cm for kort til hvad? :D

Kan godt huske at jeg har haft en bil med sådan nogle lister. Men kan ikke lige huske om det var på en Fiat, men har måske været på min Brava. Mindes dog ikke at de samlede specielt meget skidt.

Til at vores ski kan ligge der ordentligt, når vi kører til Østrig. Det lyder måske mærkeligt, men vi har haft en Audi A3 hatchback og den var for kort til skiene. Det var ikke så meget skiene, men vi manglede bare de der 10 cm hele tiden i alle mulige andre situationer. Så vi har besluttet at ski-måle-testen er af yderste vigtighed :lol:
Den Tipo vi prøvekørte, der kørte jeg lige passager-vinduet ned og op og den trak seriøst en hel MOSE af mudder, mini-sten og alger op ad ruden :8:
Og den var altså forholdsvis nyvasket så det ud til. Så internettet havde ret - de filtlister må dø.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"