Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 558
Likede indlæg: 9446

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lemonella » 15. mar 2018, 16:04

Pølsemix skrev:
Lemonella skrev:
Måske der burde smides ekstra afgifter på fedt og sukker. Eller gemme det væk. Eller endnu bedre, fjerne det helt.

Lidt som man nu forsøger med tobakken.

Man kunne jo så gøre det samme med alkohol og stoffer.

Hold nu op et sundt land Danmark ville blive.

Fordi du mener at det er for svært selv at tage et ansvar?

Det er da svært. Det andet ville da være så meget nemmere.

Alle de andre nævnte ting ville også være nemmere. Et samfund, hvor der bliver taget hånd om os fra vugge til grav.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 126
Likede indlæg: 2422

Indlægaf Tux » 15. mar 2018, 16:04

dykkersild skrev:En sjælden gang overvejer jeg at opfinde en læge aftale der gør at jeg kan køre tidligt fra job. Jeg har nogle få kolleger der i den grad trækker børne-kortet. Jeg er faktisk pisse træt af jule/påske/sommer/danse/gymnastik morgenmad/eftermiddagskage/stjerneskud/fuckmigetviststed-komsammen som de skal have gratis fri til. Specielt når man ellers normalt kan stille uret efter hvornår deres arbejdsdag skal slutte.

Gratis fri ?! But why?
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14772

Indlægaf Juki » 15. mar 2018, 16:07

Sophies-mor skrev:
Juki skrev:
Kattefjæs skrev:
Mani skrev:
Delfin skrev:Der er ingen, der har bedt jer sulte i 8 timer. Smør dog en madpakke. Sådan en flok forkælede unger http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-03-1 ... l-vi-sulte

Ej, for pokker. Der har ingen madordning været på den skole vores drenge gik på til 6. og den nye skole skal man også bestille dagen før. Jeg synes det er en superfin ordning når der ikke er plads/råd til en kantine.

Jeg har godt nok aldrig været på en skole med madordning! Det var madpakke all the way, dag efter dag. Og det er da helt fint. Det er der ingen der tager skade af.

Det lyder som nogle seriøst trælse unger, ærligt talt...

Jeg ville være så flov hvis det var mit barn der mente det sultede af at gå uden mad i 8 timer, fordi det ikke kunne finde ud af at tage en madpakke med eller måske ikke havde lyst til noget mad der var bestilt dagen før :tie:

Det er jo ikke fordi de ikke har mad til rådighed eller ikke har mulighed for at få noget mad en hel skoledag. De teenagere burde virkelig skamme sig!

Jeg ville seriøst græmme mig, hvis det var mit barn :tie:

Og hvorfor først nævne overgreb 50 år senere...?
Så mange mennesker, der alle sammen kommer frem synkront med det?

Hvad mener du? :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1419

Indlægaf Pølsemix » 15. mar 2018, 16:09

Lemonella skrev:
Det er da svært. Det andet ville da være så meget nemmere.

Alle de andre nævnte ting ville også være nemmere. Et samfund, hvor der bliver taget hånd om os fra vugge til grav.

Der har jeg så lidt mere tiltro til folk. ;)
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 339
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11147

Indlægaf Hunkat » 15. mar 2018, 16:17

Pityt skrev:
Daine skrev:
Pityt skrev:
Lemonella skrev:
Daine skrev:
PerXX skrev:
Lemonella skrev:
Pølsemix skrev:Nu er over halvdelen af danskerne overvægtige, det er utroligt at så mange bare lader stå til og ikke tager ansvar for deres eget liv og fysik.

Måske der burde smides ekstra afgifter på fedt og sukker. Eller gemme det væk. Eller endnu bedre, fjerne det helt.

Generelt ville det være meget mere effektivt hvis staten lavede faste, officielle retter som alle skulle spise hver dag, så slipper de enkelte for at tænke på at tænke på hvad menuen skal være. Den sparede tid kunne passende bruges på at blive det længere på arbejdspladsen.

I samme spor kunne staten også passende vælge hvilken uddannelse der passer til den enkelte person. Så slipper vi for at mange uddanner sig til jobs hvor der alligevel ikke er jobs. Når der er mangel på f.eks sygeplejesker og skraldemænd, så vælger staten bare de ekstra borgere som skal have denne uddannelse. Meget mere effektivt!

Der er i det hele taget ikke noget bedre end når staten bestemmer hvordan den enkelte borger skal leve sit liv! ;)

Det var en god ide! Der er alt for mange valgmuligheder i livet, de giver jo bare stress. Awesome ... jeg synes dog, der er noget bekendt ved den tankegang, har du været på lurertur, Per? ;) :D

Lige netop, totalt awesome. Man kunne så, når nu det der med de alt for mange valgmuligheder, indfører uniformer. Både til børn og voksne. Ingen børn ville så blive mobbet fordi de ikke gik i det “rigtige” tøj og vi kvinder, ville aldrig føle at vi “ikke havde noget at tage på”. Mænd går jo alligevel ikke så meget op i deres påklædning... eller noget. :D
Hold nu op et perfekt samfund af mennesker, der intet havde at brokke sig over. Halleluja...

Kunne man ikke i samme ombæring indføre, at alle mente det samme om politik/religion/sexchikane/vejr/you name it? Så var der ikke noget at blive uenige om og idel lykke ville brede sig i lille Dannevang :love:

Der er jo ingen grund til selvstændige meninger, når samfundet tager sig af dig. Fra vugge til grav, ingen beslutninger, ingen meninger, du skal bare være der :love:

Pragtfuldt...hvor melder man sig til? :ivrig:

Nordkorea :D
7
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1992
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 20553

Indlægaf Daine » 15. mar 2018, 16:27

Hunkat skrev:
Pityt skrev:
Daine skrev:
Pityt skrev:
Lemonella skrev:
Daine skrev:
PerXX skrev:
Lemonella skrev:
Pølsemix skrev:Nu er over halvdelen af danskerne overvægtige, det er utroligt at så mange bare lader stå til og ikke tager ansvar for deres eget liv og fysik.

Generelt ville det være meget mere effektivt hvis staten lavede faste, officielle retter som alle skulle spise hver dag, så slipper de enkelte for at tænke på at tænke på hvad menuen skal være. Den sparede tid kunne passende bruges på at blive det længere på arbejdspladsen.

I samme spor kunne staten også passende vælge hvilken uddannelse der passer til den enkelte person. Så slipper vi for at mange uddanner sig til jobs hvor der alligevel ikke er jobs. Når der er mangel på f.eks sygeplejesker og skraldemænd, så vælger staten bare de ekstra borgere som skal have denne uddannelse. Meget mere effektivt!

Der er i det hele taget ikke noget bedre end når staten bestemmer hvordan den enkelte borger skal leve sit liv! ;)

Det var en god ide! Der er alt for mange valgmuligheder i livet, de giver jo bare stress. Awesome ... jeg synes dog, der er noget bekendt ved den tankegang, har du været på lurertur, Per? ;) :D

Lige netop, totalt awesome. Man kunne så, når nu det der med de alt for mange valgmuligheder, indfører uniformer. Både til børn og voksne. Ingen børn ville så blive mobbet fordi de ikke gik i det “rigtige” tøj og vi kvinder, ville aldrig føle at vi “ikke havde noget at tage på”. Mænd går jo alligevel ikke så meget op i deres påklædning... eller noget. :D
Hold nu op et perfekt samfund af mennesker, der intet havde at brokke sig over. Halleluja...

Kunne man ikke i samme ombæring indføre, at alle mente det samme om politik/religion/sexchikane/vejr/you name it? Så var der ikke noget at blive uenige om og idel lykke ville brede sig i lille Dannevang :love:

Der er jo ingen grund til selvstændige meninger, når samfundet tager sig af dig. Fra vugge til grav, ingen beslutninger, ingen meninger, du skal bare være der :love:

Pragtfuldt...hvor melder man sig til? :ivrig:

Nordkorea :D

Eller en kort tidsrejse tilbage til Maos Kina :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Mavis
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1063

Indlægaf Mavis » 15. mar 2018, 18:03

Jeg synes virkelig, at eksperterne i Luksus-fælden er virkelig hårde og ubehagelige. Jeg synes det er ret interessant men også virkelig hårdt at se.
3
Det gode brød. Fra Schulstad. Smager frisk. Og er. I skiver.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 203
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 3297

Indlægaf Kattefjæs » 15. mar 2018, 19:03

Tux skrev:
dykkersild skrev:En sjælden gang overvejer jeg at opfinde en læge aftale der gør at jeg kan køre tidligt fra job. Jeg har nogle få kolleger der i den grad trækker børne-kortet. Jeg er faktisk pisse træt af jule/påske/sommer/danse/gymnastik morgenmad/eftermiddagskage/stjerneskud/fuckmigetviststed-komsammen som de skal have gratis fri til. Specielt når man ellers normalt kan stille uret efter hvornår deres arbejdsdag skal slutte.

Gratis fri ?! But why?

Det har jeg godt nok oplevet mange steder at foraeldre kunne faa... :genert: Hvis det havde med boern at goere, uanset hvor travlt der var, hvor ofte det var eller hvor tidligt de skulle gaa, saa lod ledere/chefer det passere. Og det var bare forventningen at andet personalet saa traadte til og loeste de ekstra opgaver oveni deres egne, uden yderligere kompensation. Hvor personale uden boern havde svaert ved at faa lov til at flexe nogle timer for at komme til laegen/tandlaegen eller andet i den stil. Det var sgu egentlig ikke saa sjovt i laengden.

Lige pt. har jeg en kollega som har nogle problemer med sin soens skole, og jeg kan godt forstaa at det kraever opmaerksomhed. Hun var vaek hele mandag og fredag - det tog hun som ferie - men torsdag i sidste uge var hun vaek i fire timer, i gaar halvanden time, og i dag i tre timer - og det er ikke noget der bliver kraevet tilbage. Det betyder saa at jeg er ladt alene paa arbejdspladsen, og da vi har aaben kontortid betyder det at jeg er 100% paa 100% af tiden naar hun er vaek. Saa der er mange 'baggrunds'-opgaver som jeg ikke kan loese, for jeg staar hele tiden og tager mig af hvad end der lige kommer ind nu og her. Vigtige emails osv. bliver hverken laest eller besvaret i timevis. Hvis hun er vaek skal jeg ogsaa holde oeje med hendes indbakke - og jeg har allerede fire indbakker selv!

Saadan nogle dage bruger jeg togturen hjem paa at svare paa de vigtigste mails fra min private mobiltelefon. Jeg kan oprigtigt ikke naa mine opgaver i loebet af en arbejdsdag hvis jeg er alene. :gruble:

Det er ikke fordi jeg ikke kan forstaa at hun ogsaa er noedt til at tage sig af knejten, men jeg synes ikke det er fair at hun faar en masse gratis timer fri, hvor jeg saa baade skal loebe staerkere, ikke naar mine egne vigtige opgaver OG ender med at overarbejde - tid som jeg ikke kan tage tilbage.

Jeg gad godt se folks ansigter hvis jeg smuttede i x timer en tilfaeldig dag uden forvarsel, og uden at arrangere at nogen kunne daekke for mig... :stoned: Det er heldigvis et midlertidigt problem med min kollega, og noget som ikke kommer til at fortsaette i en evighed, saa derfor tager jeg det med og stoetter min kollega saa laenge det varer. Men det giver da nogle kedelige flashbacks til andre arbejdspladser hvor kulturen var anderledes og saadan noget bare fik lov til at passere og blive en permanent ordning hvor nogle systematisk slackede og andre systematisk arbejdede over. Saadan en arbejdsplads gider jeg simpelthen ikke igen.
3
Brugeravatar
Myresluger
Kort karma: 28
Likede indlæg: 1246

Indlægaf Myresluger » 15. mar 2018, 19:15

Når jeg læser indlæg - både her og andre steder på nettet - undrer jeg mig over hvor dårlig forståelse der er for andres arbejdsforhold. Jeg ved ikke meget om offentligt arbejde. Men der er i hvert fald også rigtig mange offentligt ansatte der total mangler indblik i hvordan det er at arbejde i det private - de steder jeg har været ansat (store private firmaer):
- Der er ikke betalt frokost - og man taler job i frokosten, tager sin telefon og holder sjældent den halve time man bliver trukket for.
- når man taler løn inkluderer det pension etc., der er ikke noget der hedder tillæg - en lønnen er lønnen
- der er ikke overtidsbetaling eller flex af overtid
- der er ikke nogen kompensation for rejser - heller ikke når det er henover weekenden

Det er ofte noget der overhovedet ikke tages alvorligt af de offentligt ansatte. Det går tilgengæld at jeg har meget svært ved at tage dem alvorligt, når de overhovedet ikke vil høre hvordan betingelserne er i det private. Der er måske stadig forskel på lønningerne - men hvis ikke vi sammenligner æbler med æbler giver det slet ingen mening at sammenligne.
3
1234
Kort karma: 82
Likede indlæg: 2175

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 19:22

Myresluger skrev:Når jeg læser indlæg - både her og andre steder på nettet - undrer jeg mig over hvor dårlig forståelse der er for andres arbejdsforhold. Jeg ved ikke meget om offentligt arbejde. Men der er i hvert fald også rigtig mange offentligt ansatte der total mangler indblik i hvordan det er at arbejde i det private - de steder jeg har været ansat (store private firmaer):
- Der er ikke betalt frokost - og man taler job i frokosten, tager sin telefon og holder sjældent den halve time man bliver trukket for.
- når man taler løn inkluderer det pension etc., der er ikke noget der hedder tillæg - en lønnen er lønnen
- der er ikke nogen kompensation for rejser - heller ikke når det er henover weekenden

Det er ofte noget der overhovedet ikke tages alvorligt af de offentligt ansatte. Det går tilgengæld at jeg har meget svært ved at tage dem alvorligt, når de overhovedet ikke vil høre hvordan betingelserne er i det private. Der er måske stadig forskel på lønningerne - men hvis ikke vi sammenligner æbler med æbler giver det slet ingen mening at sammenligne.

Men det private er jo heller ikke bare det private. Jeg kender folk I det private der har helt andre forhold end du nævner her.
Jeg har heller ikke set nogen sammenhæng, hvordan folk opgører deres løn om de er ansat i det private eller ej.
Det virker lidt random hvem der tager pension med eller ej. Jeg tager altid pension med og så synes folk altid min løn lyder frygtelig høj til jeg siger det er med pension.
5
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 15. mar 2018, 19:27

1234 skrev:
Myresluger skrev:Når jeg læser indlæg - både her og andre steder på nettet - undrer jeg mig over hvor dårlig forståelse der er for andres arbejdsforhold. Jeg ved ikke meget om offentligt arbejde. Men der er i hvert fald også rigtig mange offentligt ansatte der total mangler indblik i hvordan det er at arbejde i det private - de steder jeg har været ansat (store private firmaer):

Men det private er jo heller ikke bare det private. Jeg kender folk I det private der har helt andre forhold end du nævner her.
Jeg har heller ikke set nogen sammenhæng, hvordan folk opgører deres løn om de er ansat i det private eller ej.
Det virker lidt random hvem der tager pension med eller ej. Jeg tager altid pension med og så synes folk altid min løn lyder frygtelig høj til jeg siger det er med pension.

Det er jo derfor man er nødt til at have det hele med hvis man skal sammenligne.
0
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 19:29

Myresluger skrev:

Det er jo derfor man er nødt til at have det hele med hvis man skal sammenligne.[/quote]
Ja selvfølgelig, men det altså stadig ikke noget med at være offentlig eller privat ansat at gøre.
1
Brugeravatar
Myresluger

Indlægaf Myresluger » 15. mar 2018, 19:32

1234 skrev:
Myresluger skrev:

Det er jo derfor man er nødt til at have det hele med hvis man skal sammenligne.

Ja selvfølgelig, men det altså stadig ikke noget med at være offentlig eller privat ansat at gøre.[/quote]
Måske har det noget at gøre med hvilke privatansatte jeg omgås - men det er helt normalt at i hvert fald taler om om det er løn med eller uden pension man taler. Ligeledes har de privatansatte jeg omgås langt hen ad vejen har de samme betingelser som mig
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1419

Indlægaf Pølsemix » 15. mar 2018, 19:34

Jeg synes lige det bør nævnes at det du taler om her er jobløn, og det bliver den ansatte jo kompenseret for. Der er anderledes forhold for en timelønnet.
1
1234

Indlægaf 1234 » 15. mar 2018, 19:35

Myresluger skrev:Måske har det noget at gøre med hvilke privatansatte jeg omgås - men det er helt normalt at i hvert fald taler om om det er løn med eller uden pension man taler. Ligeledes har de privatansatte jeg omgås langt hen ad vejen har de samme betingelser som mig

Måske det er i hvert fald langt fra alle mine privatansatte venner, der tæller deres med pension selv ikke den revisor jeg kender gør.
0

Tilbage til "Generelt"