Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 09:16

Ado skrev:Over en af mine venner. Han er passioneret omkring politik. Og det er fint. Men han er så passioneret, at han kun kan se sit eget verdensbillede. Og samtidig nedgør han alle andre.
Jeg undrer mig over hans statusopdatering: (For den rammer tydeligvis en del på hans venneliste - kommentarerne at bedømme)

I et demokrati skal man acceptere flertallets beslutning.
Men man behøver heldigvis ikke respektere det... og jeg kan uden at skulle bekymre mig sige, at jeg bor i nation hvor middelmådighed, uvidenhed og stupiditet regerer...


Er han en fremtrædende meningsdanner? Bliver han fulgt af mange, han ikke kender personligt? Er der reelt nogen på hans Facebook-liste, som går mere op i hans politiske holdninger end i, hvordan han er som privatperson?

Man skal tale pænt, uanset hvad, men der hvor sådan noget der gør mig ekstra træt i hovedet er i de tilfælde, hvor der slet ingen kommunikativ grund er til at oprette et sådant opslag. Hvor det er ren iscenesættelse af noget, afsenderen slet ikke er.

Det er ligesom ham den pensionerede journalist, jeg har på min venneliste, og som jeg også et par gange har nævnt derinde.
Ham, der ustandseligt fører sig frem som enten Local Eyes-reporter eller politisk analytiker. Hjemme fra køkkenbordet.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 4. dec 2015, 09:41

DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Over en af mine venner. Han er passioneret omkring politik. Og det er fint. Men han er så passioneret, at han kun kan se sit eget verdensbillede. Og samtidig nedgør han alle andre.
Jeg undrer mig over hans statusopdatering: (For den rammer tydeligvis en del på hans venneliste - kommentarerne at bedømme)

I et demokrati skal man acceptere flertallets beslutning.
Men man behøver heldigvis ikke respektere det... og jeg kan uden at skulle bekymre mig sige, at jeg bor i nation hvor middelmådighed, uvidenhed og stupiditet regerer...


Er han en fremtrædende meningsdanner? Bliver han fulgt af mange, han ikke kender personligt? Er der reelt nogen på hans Facebook-liste, som går mere op i hans politiske holdninger end i, hvordan han er som privatperson?

Man skal tale pænt, uanset hvad, men der hvor sådan noget der gør mig ekstra træt i hovedet er i de tilfælde, hvor der slet ingen kommunikativ grund er til at oprette et sådant opslag. Hvor det er ren iscenesættelse af noget, afsenderen slet ikke er.

Det er ligesom ham den pensionerede journalist, jeg har på min venneliste, og som jeg også et par gange har nævnt derinde.
Ham, der ustandseligt fører sig frem som enten Local Eyes-reporter eller politisk analytiker. Hjemme fra køkkenbordet.




Jeg ved sgu ikke hvor fremtrædende han er. Han er journalist og radiovært, men ikke på et landsdækkende plan. Overhovedet. Men ingen tvivl om, at han bare gerne vil ses og høres og at han mangler det der gen, hvor man kan kæmpe for sine holdninger, men stadig have bare 20% af ørerne åbne for andres meninger.
Du kender typen; man kan aldrig vinde en diskussion med ham. Han er totalt ude af stand til at se nuanceret på tingene. Og det mest ironiske er, at han konstant langer ud efter "bøhtosserne", som han kalder DF'erne. Og det fint. Jeg bryder mig også meget lidt om racister. Men jeg ved da trods alt også, at ikke alle DF'ere er racister.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. dec 2015, 13:27

Min veninde, hendes kæreste og jeg har en lukket hyggegruppe på Facebook, hvor vi skriver om løst og fast og lige nu har en lille julekalender med tilhørende konkurrence kørende. Min venindes kæreste inviterede på et tidspunkt nogle af sine egne venner og deres kærester, som jeg også kender perifært, med pga. en speciel række opslag, og det er helt fint. De mest aktive i gruppen er os tre plus en af kærestens veninder, mens jeg tvivler på, at de andre overhovedet længere får notifikationer. Bortset lige fra venindens kæreste, som også liker og skriver en kommentar i ny og næ.

Nu hører jeg så, at de slet ikke er kærester mere og ikke har været det i et par uger, og der undrer det mig altså, at han ikke lige har meldt sig ud af gruppen, men lystigt fortsætter, som om intet er hændt. Det virker ikke, som om de to skal være venner fremover, og min veninde, hendes kæreste og mig har han jo kun haft en relation til gennem hende.

Især når gruppen er så lille, forstår jeg ham ikke, og når jeg nu får at vide af min veninde, at han håber på, at de kan finde sammen igen, bliver det altså lidt spooky, synes jeg. Jeg ved, at eksen vil sige til, hvis vi aktivt skal udelukke ham fra gruppen, det er ikke det - jeg ville bare selv gøre det, hvis jeg var ham.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 4. dec 2015, 16:12

Pityt skrev:At ordene "stå til højre, gå til venstre" på rulletrapper åbenbart er umuligt for 9 ud af 10 metropassagerer at forstå!


Jeg har forstået budskabet, og jeg gør det også, hvis jeg da ikke har en masse bagage med, men skal jeg være ærlig, synes jeg det er skørt. Hvis man har så gode ben, at man kan gå/løbe op og ned ad en rulletrappe, kan man da bare tage den almindelige trappe.
2
14 11 14
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 4. dec 2015, 16:22

Delfin skrev:
Pityt skrev:At ordene "stå til højre, gå til venstre" på rulletrapper åbenbart er umuligt for 9 ud af 10 metropassagerer at forstå!


Jeg har forstået budskabet, og jeg gør det også, hvis jeg da ikke har en masse bagage med, men skal jeg være ærlig, synes jeg det er skørt. Hvis man har så gode ben, at man kan gå/løbe op og ned ad en rulletrappe, kan man da bare tage den almindelige trappe.

Den mulighed har man ikke på alle metrostationer.
Og jeg har ikke specielt gode ben,- faktisk vil jeg vædde en lakridspibe på, at de er væsentligt mere slidte end benene på de fleste af de unge/yngre mennesker på den rulletrappe i går.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 4. dec 2015, 16:48

Pityt skrev:
Delfin skrev:
Pityt skrev:At ordene "stå til højre, gå til venstre" på rulletrapper åbenbart er umuligt for 9 ud af 10 metropassagerer at forstå!


Jeg har forstået budskabet, og jeg gør det også, hvis jeg da ikke har en masse bagage med, men skal jeg være ærlig, synes jeg det er skørt. Hvis man har så gode ben, at man kan gå/løbe op og ned ad en rulletrappe, kan man da bare tage den almindelige trappe.

Den mulighed har man ikke på alle metrostationer.
Og jeg har ikke specielt gode ben,- faktisk vil jeg vædde en lakridspibe på, at de er væsentligt mere slidte end benene på de fleste af de unge/yngre mennesker på den rulletrappe i går.


Der må da være en trappe et eller andet sted. Rulletrapper går i stykker af og til.

Ok men så stå dog stille og lad trappen gøre arbejdet. Der er max 5-6 min til næste tog og oftest kun 2.

Ps det er ikke for at skælde ud over dit indlæg, du er jo ikke den eneste i verden, der brokker dig. Det er der mange, der går, jeg fatter bare ikke, at det skal være så stort et problem.
1
14 11 14
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 4. dec 2015, 17:28

Nej...hvis rulletrappen går i stå, går man op af den som en almindelig trappe!
Det handler ikke om, at jeg nødvendigvis skal nå noget...der handler om, at jeg ikke gider bruge tid på at stå på en rulletrappe, men hellere vil gå...på samme måde, som jeg ikke gider sænke mit tempo hvis jeg kommer gående og nogen foran går langsomt. Der vælger jeg at overhale.
Det er fint nok, at du ikke forstår det...men sådan er der så meget vi ikke forstår om andre mennesker...
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 4. dec 2015, 17:33

Pityt skrev:Nej...hvis rulletrappen går i stå, går man op af den som en almindelig trappe!
Det handler ikke om, at jeg nødvendigvis skal nå noget...der handler om, at jeg ikke gider bruge tid på at stå på en rulletrappe, men hellere vil gå...på samme måde, som jeg ikke gider sænke mit tempo hvis jeg kommer gående og nogen foran går langsomt. Der vælger jeg at overhale.
Det er fint nok, at du ikke forstår det...men sådan er der så meget vi ikke forstår om andre mennesker...


Shit det ville jeg ikke være i stand til med de høje trin, så ville jeg da først blive til besvær. :nerve:

Ja heldigvis :)
0
14 11 14
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Firebird » 4. dec 2015, 18:18

Hvorfor jeg bruger min nabos mastercard mere end han selv gør.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 4. dec 2015, 19:52

Firebird skrev:Hvorfor jeg bruger min nabos mastercard mere end han selv gør.


Det lyder lettere ulovligt :devil:
Nu ikke noget ballade vel ;)
1
Do as I say! :whip:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Firebird » 4. dec 2015, 22:18

Wizzze skrev:
Firebird skrev:Hvorfor jeg bruger min nabos mastercard mere end han selv gør.


Det lyder lettere ulovligt :devil:
Nu ikke noget ballade vel ;)


Nej. Jeg køber ind for ham. Han kan ikke gå så godt. Det er bare underligt at han har et kort, og jeg bruger det. Hvad er der galt med kontanter.?
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Rapfisk » 5. dec 2015, 13:45

The awkward moment, når man bliver kaldt tåbelig og derefter unfriendet af ét af de mest øretæveindbydende mennesker, man kender. Ikke særlig trist, men lidt spøjst.

Overvejer, om det er en god ting, eller om jeg burde have fulgt mit instinkt og droppet ham på FB allerede i sidste uge, da han spammede mit nyhedsfeed med Linse Kesslers kavalergang.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Thestral » 5. dec 2015, 15:02

Min kæreste
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Firebird » 5. dec 2015, 16:47

Smiling_Goat skrev:Jeg stod op kl. 7.30 og havde en lang liste med ting, jeg skulle nå i dag. Lave tre slags chokolade, lave pebernødder, overtrække honninghjerter med chokolade, gøre rent, i fitness og til julefrokost.

Jeg har fået lagt dejen til pebernødder, lavet fyldet til to slags chokolade og færdiggjort den ene slags.. That's it.. Og jeg har haft så travlt, at jeg ikke har haft tid til frokost..

Hvordan er det overhovedet muligt?



Iiihh. Det er hel uudholdeligt som mine fingre klør nu. :devil: Sorry SM. Jeg ska nok la vær. :blush2:
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mulan » 5. dec 2015, 16:48

Rapfisk skrev:The awkward moment, når man bliver kaldt tåbelig og derefter unfriendet af ét af de mest øretæveindbydende mennesker, man kender. Ikke særlig trist, men lidt spøjst.

Overvejer, om det er en god ting, eller om jeg burde have fulgt mit instinkt og droppet ham på FB allerede i sidste uge, da han spammede mit nyhedsfeed med Linse Kesslers kavalergang.

EN ting du IKKE er, det er fandme tåbelig. Du er anti-tåbelig, utåbelig, har minus på tåbelighedskontoen. Så'det sagt! :gammel:
5
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "

Tilbage til "Generelt"