Statusopdateringer

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Whoosh » 5. dec 2015, 14:11

Fra en salgsside på fb.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Whoosh » 5. dec 2015, 14:36

Whoosh skrev:Fra en salgsside på fb.

Jeg har lyst til at skrive:

Jeg er intra! Jeg byder 20 kr! Kan det leveres? Det er for dyrt, hvis jeg skal til at køre efter det! Er guleroden økologisk? Hvad er målene på glasset? Kan jeg hente det mandag? Det er meget vigtigt det er kl 14! Nej, ikke kl 14 alligevel, kl 15.
Nej, kommer ikke alligevel, mine børn er syge.
12
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 5. dec 2015, 15:01

Ja ja, man behøver ikke kalde hinanden for fede ko, men .... bla bla bla.

Kære modelsmukke kvinde i bussen og dine lige så smukke veninder.

Undskyld, jeg er ked af jeg kom til at skubbe til dig, da jeg forsøgte at komme længere ned bagved for at gøre plads til de mennesker der kom efter mig. det var virkelig ikke meningen, og jeg fortjente sikkert også en kommentar med på vejen, men var det virkelig nødvenigt at føje "Fede Ko" til din kommentar? Fik du det i det mindste bedre med dig selv? Og var det rart at få luft, da du og dine veninder brugte de næste 10 minutter på at højlydt diskutere højtlydt hvor ulækre fede mennesker er og hvor stor en belastning de er for samfundet?

Jeg lukkede ørerne, og undskyldte første gang du svinede mig til og spurgte om jeg kunne komme til. Da jeg sad på mit sæde og lyttede til jer tre et par rækker væk, kunne jeg ikke lade være med at lytte og tænke lidt for mig selv.

Da du til din veninde brokkede dig over at det var ulækkert at man kunne blive tvunget til at sidde ved siden af fede mennesker i bussen, da tænkte jeg på om andre folk i virkeligheden har mest i mod at sidde ved siden af mig og mine 92 kg eller dig og den cigaretrøgslugt jeg bemærkede hang ved dig, da jeg kom til at skubbe til dig?

Da din veninde højlydt sagde at fede mennesker kostede samfundet så mange penge i sygdomsbehandling pga diabetes og hjertesygdomme og du gav hende ret, tænkte jeg igen på cigaret-lugten og tænkte at lige der, skulle man måske bare feje for egen dør først.

Da I blev eninge om at fede mennesker er dovne, tænkte jeg på at jeg var på vej på arbejde på plejehjemmet. Som social- og sundhedsassistent - en uddannelse jeg har kæmpet mig til på trods kronisk sygdom, der giver smerter og nedsat energiniveau, fordi jeg brænder for at hjælpe andre mennesker.
Jeg tænkte at ironisk nok, så var det måske din mor/far/bedstemor/bedstefar eller anden pårørende jeg i aften hjælper på toilletet, hjælper med at få noget at spise, holder i hånden og trøster fordi de er bange eller savner deres familie, i mens jeg selv løber rundt og ikke kommer på toilettet eller spiser før efter kl 20 i aften, fordi jeg gerne vil hjælpe alle min beboere....

Da I var stået af bussen tænkte jeg ikke at du/ I var dårlige mennesker, men jeg havde ondt af jer - fordi der må være en grund til at du/I er så hårde.

Jeg vil ikke undskylde min vægt - jeg ved godt det ikke er sundt at veje 92 kg og jeg ville også gerne tabe mig - men det er svært og jeg ELSKER mad.

Jeg vil hellere være en "fed ko" end jeg vil være kold og hård.

Kærlighed, accept, værdighed, respekt og ærlighed.... God jul
heart-humørikon
heart-humørikon
heart-humørikon

Del i øvrigt gerne - kunne være sjovt hvis det nåede frem til vedkommende
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 5. dec 2015, 20:33

Og det bliver værre. Skyld med skyld på

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 232&type=3

Kære uansvarlige forældre.
I er åbenbart ligeglade med det jeg vil betegne som det aller kæreste - jeres børn, så jeres prioritering må ligge et andet sted, måske hos redningsmandskabet - så lad os se det fra deres synspunkt.

Kl. 07.54 kaldes ambulancen, lægen, brandbilen og politibilen ud. De køre på meldingen "Færdselsuheld med fastklemte". Det er dit barn som ligger knust under en lastbil.

Mandskabet kommer frem og konstatere hurtigt, at der ikke er meget at gøre. Kraniet er knust og dele af hjernen ligger på vejen. Et genoplivningsforsøg er ikke muligt.

Efter liget af jeres barn er fjernet, og lagt i en sort pose, vil brandmændene forsøge at samle hjernen op fra vejen og putte den i en pose, og ligge den sammen med liget. Vejen spules for blod, og bilen fjernes, så trafikken igen kan glide.

Brandmændene er meget mærket efter denne episode, hvor de har set et 8 årigt barn miste livet. Det samme gælder redderne fra ambulancen.

Politiet der i mod kan ikke køre hjem. Nej nu skal de til at finde din adresse, for du skal jo informeres om, at dit åbenbart ligegyldige barn er blevet dræbt. En besked du vil modtage i din stue, der hvor du normalt slapper af, og burde hygge med din vigtige familie.

Efter beskeden er leveret til dig, vil betjentene køre tilbage til stationen og gøre deres rapport færdig.

10-12 personer fra redningsmandskabet sidder nu tilbage

Det eneste de tænker er; Hvorfor fanden har de uansvarlige forældre ikke sørget for, at der er lys på cyklen, og at det lille barn havde reflekser på? Hvorfor? Hvordan kan man være så uansvarlig.

Kære forældre, det er vinter, det er mørkt - hvor er din prioritering?

Lys på cyklen og reflekser på jakken/tasken er sgu da det mindste du kan gøre for dit barn. Tag dog ansvar for dine børn, de er ikke gamle nok, til selv at forstå konsekvensen.

Jeg håber i vil dele denne med jeres venner. Jeg har de sidste dage mødt mange mange mange børn på mørke cykler i de tidlige morgentimer .

Tak.

Historien er opdigtet og billedet er tilfældigt.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Fillie » 5. dec 2015, 20:39

^ "Historien er opdigtet og billedet er tilfældigt." :lol:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Anne Droid » 5. dec 2015, 20:43

Min bror har lige delt et opslag, I ved et af dem man skal dele hvis man har en fantastisk søn.
Jeg har spurgt ham om der er noget han vil fortælle. Han har nemlig "kun" døtre :-D
5
Klimatosse
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ado » 5. dec 2015, 20:57

Mit hjerte gør ondt for hende kvinden, der blev nedgjort i bussen.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 21:11

Whoosh skrev:Fra en salgsside på fb.


Åh gud, det skal være en smeltet snemand der i glasset :klap:

Det er et ret populært motiv denne jul. Andre får det bare fortolket med lidt mere ynde.

Billede

Billede
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 21:14

Ado skrev:Mit hjerte gør ondt for hende kvinden, der blev nedgjort i bussen.


Og så slutter hun endda af med at shame sig selv, hvilket jeg tolker, som at hun godt ved, at der selv blandt hendes Facebook-kontakter er mennesker, der inderst inde ringeagter hende for hendes udseende.

Det er trist.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Statusopdateringer

Indlægaf icelady » 5. dec 2015, 21:24

Opslag fra lokal gruppe:

Kvinde 1: Nogen som kender nogen som har en mand der kan ligge nye fliser ca 18 kvm i nyt køkken? Uddannet murere fortrækkes.... Og jer der har ondt i røven over jeg søger en sort murer
har betalt min skat mere end rigeligt!!
skriv PB



Kvinde 2: Tror nu mere det er SKAT der ikke syntes om det , smiler

Kvinde 1: I know og skat kan kysse min bare n..... ! Har betalt mere end rimeligt til dem. Og nu jeg fattig og har brug for en håndværker. Slut prut



Tilsat en hulens stak smileyer :forvirret2:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ado » 5. dec 2015, 21:26

DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Mit hjerte gør ondt for hende kvinden, der blev nedgjort i bussen.


Og så slutter hun endda af med at shame sig selv, hvilket jeg tolker, som at hun godt ved, at der selv blandt hendes Facebook-kontakter er mennesker, der inderst inde ringeagter hende for hendes udseende.

Det er trist.

Ja. :(
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Delfin » 5. dec 2015, 21:43

DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Mit hjerte gør ondt for hende kvinden, der blev nedgjort i bussen.


Og så slutter hun endda af med at shame sig selv, hvilket jeg tolker, som at hun godt ved, at der selv blandt hendes Facebook-kontakter er mennesker, der inderst inde ringeagter hende for hendes udseende.

Det er trist.


Jeg synes også det er trist for hende, det er ikke fedt at høre på den slags, men det ændrer ikke på, at hendes budskab forsvinder i bla bla bla, og hvad har hendes job som sosu med det hele at gøre?
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Statusopdateringer

Indlægaf Ado » 5. dec 2015, 21:45

Delfin skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Ado skrev:Mit hjerte gør ondt for hende kvinden, der blev nedgjort i bussen.


Og så slutter hun endda af med at shame sig selv, hvilket jeg tolker, som at hun godt ved, at der selv blandt hendes Facebook-kontakter er mennesker, der inderst inde ringeagter hende for hendes udseende.

Det er trist.


Jeg synes også det er trist for hende, det er ikke fedt at høre på den slags, men det ændrer ikke på, at hendes budskab forsvinder i bla bla bla, og hvad har hendes job som sosu med det hele at gøre?

Det er rigtigt, at delen med hendes arbejde ikke er relevant for historien. Den del er unødvendig. Men jeg kan godt forstå hendes behov for at komme ud med det. :(
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59559

Re: Statusopdateringer

Indlægaf DetSorteCirkus » 5. dec 2015, 21:48

Delfin skrev:Jeg synes også det er trist for hende, det er ikke fedt at høre på den slags, men det ændrer ikke på, at hendes budskab forsvinder i bla bla bla, og hvad har hendes job som sosu med det hele at gøre?


Intet. Men det er, tror jeg, bl.a. på den måde, at hun retfærdiggør sin kritik af pigerne. Hvilket er sørgeligt.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Statusopdateringer

Indlægaf kidkomb » 5. dec 2015, 22:04

DetSorteCirkus skrev:Så er ham den pensionerede journalist igen på banen, denne gang med some words of wisdom i anledning af julen.

"Med min julefrokosterfaring - og den er omfattende, kan jeg ikke fatte nogen overhovedet kan finde på at tage egen bil til julefrokost. Gør de det, bør de efter min mening formenes adgang til julefrokosten, for så vil de enten være kedelige eller livsfarlige."

:rulle:

Når man samtidig ved, at han selv har alkoholproblemer, tænker man (jeg) sit.

Tak skæbne det er ignorant og nedladende. Hvis man aldrig har mødt nogen, der var interessante, spændende og festlige, mens de var ædru, så, æh......
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"