Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: 10+5

Indlægaf Neenah » 19. mar 2018, 10:04

Mi55y skrev:Jeg er blevet noget så tør i... ja, i skrævet :genert:

Jeg er begyndt at sove uden trusser og er skiftet til nogle løsere og blødere af slagsen derudover. Det hjælper lidt, men jeg er stadig så tør, at jeg skaller. Jeg har aldrig brugt intimprodukter, har altid bare vasket i vand og har aldrig lidt af svamp eller andet halløj dernede, så jeg er lidt på bar bund. Nogen der kender en creme, der kan bruges dernede?


Drikker du nok vand? Det er der, jeg virkelig kan mærke forskel. Jeg tager også fiskeolie. Det synes jeg hjælper på den skallende hud.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: 10+5

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2018, 10:07

Neenah skrev:
Drikker du nok vand? Det er der, jeg virkelig kan mærke forskel. Jeg tager også fiskeolie. Det synes jeg hjælper på den skallende hud.


Jeg drikker udelukkende vand - samt et stort glas mælk hver morgen. Så det vil jeg tro. Kan være, jeg skal overveje fiskeolien.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: 10+5

Indlægaf Neenah » 19. mar 2018, 10:09

Mi55y skrev:
Neenah skrev:
Drikker du nok vand? Det er der, jeg virkelig kan mærke forskel. Jeg tager også fiskeolie. Det synes jeg hjælper på den skallende hud.


Jeg drikker udelukkende vand - samt et stort glas mælk hver morgen. Så det vil jeg tro. Kan være, jeg skal overveje fiskeolien.


Jeg kunne i hvert fald mærke det ret hurtigt da jeg glemte fiskeolien i et par uger.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: 29+0

Indlægaf billiebean » 19. mar 2018, 10:29

Aquadorable skrev:
Aquadorable skrev:Sidder i venteværelset hos jordemoderen ... Nu må vi se, hvilke spændende ting hun har på dagsordenen i dag ;)


Okay, meget mærkeligt jordemoderbesøg!



Det med fokus på parforholdet kan måske være fordi de har nogle emner de skal tage op ved hver konsultation?
Nå, men synes også, det er skidt at sende dig hjem uden at have hørt hjertelyd. Første gang jeg var til jm ville de ikke prøve at lytte efter hjertelyden, fordi de skulle sende mig videre, hvis de ikke fandt den - og risikoen var stor for det så tidligt.

I øvrigt: Er det blevet bedre med dine hænder/fingre igen? Er begyndt at vågne op med stive ømme hænder og fingre nu.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: 10+5

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2018, 10:34

Vi bor jo i Aarhus Kommune og er blevet tilbudt at deltage i Familieiværksætterne for førstegangsforældre. Ved ikke om andre kommuner har noget lignende? Det omhandler to møder før fødslen og 10 efter, hvor man mødes med andre par over forskellige emner, inspiration, vejledning, foredrag osv.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende og kan fortælle, om det er noget værd? Jeg synes, at det lyder ret tiltalende - især at det er for begge forældre, men det kræver at min kæreste går et par timer før fra arbejde, så kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 29+0

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2018, 10:37

billiebean skrev:
Aquadorable skrev:
Aquadorable skrev:Sidder i venteværelset hos jordemoderen ... Nu må vi se, hvilke spændende ting hun har på dagsordenen i dag ;)


Okay, meget mærkeligt jordemoderbesøg!



Det med fokus på parforholdet kan måske være fordi de har nogle emner de skal tage op ved hver konsultation?
Nå, men synes også, det er skidt at sende dig hjem uden at have hørt hjertelyd. Første gang jeg var til jm ville de ikke prøve at lytte efter hjertelyden, fordi de skulle sende mig videre, hvis de ikke fandt den - og risikoen var stor for det så tidligt.

I øvrigt: Er det blevet bedre med dine hænder/fingre igen? Er begyndt at vågne op med stive ømme hænder og fingre nu.


Ja, det tænker jeg også (altså, det med temaer for hver konsultation), men det virkede bare så påtaget. Det var slet ikke nogen naturlig samtale :gruble:

Jeg hørte hjertelyd, da jeg var der første gang 15+0 - men der sagde hun, at det kunne være svært at finde så tidligt. Hjertelyden kom dog med det samme. Denne gang fandt hun den aldrig :boo:

Nej, jeg har stadig problemer med sovende underarme/hænder/fingre :tie:
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: 10+5

Indlægaf Neenah » 19. mar 2018, 10:38

Mi55y skrev:Vi bor jo i Aarhus Kommune og er blevet tilbudt at deltage i Familieiværksætterne for førstegangsforældre. Ved ikke om andre kommuner har noget lignende? Det omhandler to møder før fødslen og 10 efter, hvor man mødes med andre par over forskellige emner, inspiration, vejledning, foredrag osv.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende og kan fortælle, om det er noget værd? Jeg synes, at det lyder ret tiltalende - især at det er for begge forældre, men det kræver at min kæreste går et par timer før fra arbejde, så kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer.

Jeg har en del veninder og bekendte, som har været igennem det, og som har været begejstrede. Jeg ville ønske vi havde det i min kommune.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: 29+0

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2018, 10:38

Neenah skrev:
Aquadorable skrev:
Aquadorable skrev:Sidder i venteværelset hos jordemoderen ... Nu må vi se, hvilke spændende ting hun har på dagsordenen i dag ;)


Okay, meget mærkeligt jordemoderbesøg!

For det første var det en anden jordemoder end sidste gang, men det var jeg lidt forberedt på, da hende, jeg var hos sidst, fortalte, at hun var i et vikariat. Nå, men jeg havde knapt sat mig til rette på stolen, før hun begyndte at tale meget dybt om, hvor vigtigt det var, at vi talte om forælderskabet derhjemme og gjorde hinanden klar på, at det ikke er lutter lagkage det hele. No shit, Sherlock? :gruble:

Hun var også meget undrende overfor, at min mand ikke var med. Og blev ved med at ævle om, hvor vigtigt det var, at man var fælles om tingene. Ja, nu er vi faktisk meget fælles om tingene hjemme hos os ... Bare fordi min mand ikke tager fri for at være med til jordemoder, betyder det vel ikke, at han ikke er interesseret i baby? Ej, jeg blev seriøst fornærmet.

Videre til måling af symfysemål, mærke mave osv. Fint nok. Men damen kunne ikke finde hjertelyd ... Det gjorde mig ikke nervøs, da jeg mærker hende hver eneste dag - og hun sparkede også løs, mens jeg var til jordemoder. Men det undrer mig alligevel, at hun sender mig ud ad døren uden at have hørt det? :wacko:

Og mig, der var nervøs for, om hun ville sige, at jeg havde taget for meget på; damen vejede mig ikke og var slet ikke interesseret i min vægt :forvirret: Så jeg var på alle måder totalt WTF?!, da jeg gik derfra.

Overvejer lidt, om jeg mon kan skrive til hospitalet og bede om en anden jordemoder næste gang? Jeg har svært ved at overskue tre-fire yderligere jordemodersamtaler med hende. Det var i den grad spild af min tid.


Det lyder mystisk.

At hun ikke er interesseret i vægten skal du nok ikke tage så tungt. Min jordemoder spurgte selv om jeg var interesseret i at blive vejet, og da jeg sagde at det var jeg ikke, så var hun også ligeglad.


Sidste gang havde jordemoderen bare relativt stort fokus på vægten, og hvor vigtigt det var, at jeg ikke tog for meget på. Derfor undrer det mig. Men jeg holder jo øje med vægten herhjemme, så det er ikke noget problem :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: 10+5

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2018, 10:42

Neenah skrev:
Mi55y skrev:Vi bor jo i Aarhus Kommune og er blevet tilbudt at deltage i Familieiværksætterne for førstegangsforældre. Ved ikke om andre kommuner har noget lignende? Det omhandler to møder før fødslen og 10 efter, hvor man mødes med andre par over forskellige emner, inspiration, vejledning, foredrag osv.

Er der nogen, der har prøvet noget lignende og kan fortælle, om det er noget værd? Jeg synes, at det lyder ret tiltalende - især at det er for begge forældre, men det kræver at min kæreste går et par timer før fra arbejde, så kunne godt tænke mig at høre andres erfaringer.

Jeg har en del veninder og bekendte, som har været igennem det, og som har været begejstrede. Jeg ville ønske vi havde det i min kommune.


Fedt, så er det da det, vi skal!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 19. mar 2018, 11:30

Vi var en del af familieiværksætterne med vores første barn.
Der var både gode og dårlige dage, men vi lærte helt klart nogle brugbare ting. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Moxy-lady » 19. mar 2018, 12:43

Jeg har lige testet positiv, men vil gerne gå stille med dørene med det indtil NF i hvert fald. Nu ligger landet så sådan at jeg skal til påskefrokost d. 30/3 med nogle veninder, hvor det er planen at vi skal være fulde. Det vil blive bemærket hvis jeg ikke drikker. Er der nogen der har nogle snedige ideer til hvordan jeg undlader at afsløre mig selv? Jeg er ude i helt at blive væk, men det har jeg ikke lyst til. Jeg kunne også bare sige at jeg ikke har lyst/har kvalme eller ligende, men jeg er ret sikker på at min ene veninde i hvert fald, ville gennemskue mig.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 19. mar 2018, 12:53

Moxy-lady skrev:Jeg har lige testet positiv, men vil gerne gå stille med dørene med det indtil NF i hvert fald. Nu ligger landet så sådan at jeg skal til påskefrokost d. 30/3 med nogle veninder, hvor det er planen at vi skal være fulde. Det vil blive bemærket hvis jeg ikke drikker. Er der nogen der har nogle snedige ideer til hvordan jeg undlader at afsløre mig selv? Jeg er ude i helt at blive væk, men det har jeg ikke lyst til. Jeg kunne også bare sige at jeg ikke har lyst/har kvalme eller ligende, men jeg er ret sikker på at min ene veninde i hvert fald, ville gennemskue mig.


Endnu en gang tillykke!

Hvordan skal den foregå? Er det privat eller ude i byen?

Hvis man selv blander sine drinks, kan man jo fake en gin og tonic eller rom og cola - evt. have sit "sprut" med hjemmefra og erstatte det med noget andet. Hvis det er ude i byen, kan du så selv komme til at bestille hver gang og så bestille virgin drinks?
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Neenah » 19. mar 2018, 12:58

Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har lige testet positiv, men vil gerne gå stille med dørene med det indtil NF i hvert fald. Nu ligger landet så sådan at jeg skal til påskefrokost d. 30/3 med nogle veninder, hvor det er planen at vi skal være fulde. Det vil blive bemærket hvis jeg ikke drikker. Er der nogen der har nogle snedige ideer til hvordan jeg undlader at afsløre mig selv? Jeg er ude i helt at blive væk, men det har jeg ikke lyst til. Jeg kunne også bare sige at jeg ikke har lyst/har kvalme eller ligende, men jeg er ret sikker på at min ene veninde i hvert fald, ville gennemskue mig.


Endnu en gang tillykke!

Hvordan skal den foregå? Er det privat eller ude i byen?

Hvis man selv blander sine drinks, kan man jo fake en gin og tonic eller rom og cola - evt. have sit "sprut" med hjemmefra og erstatte det med noget andet. Hvis det er ude i byen, kan du så selv komme til at bestille hver gang og så bestille virgin drinks?


Enig med Mi55y. Det er smartest bare ikke at omtale det, tror jeg.

Og tillykke :klap:
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Sangius » 19. mar 2018, 12:58

Mi55y skrev:
Moxy-lady skrev:Jeg har lige testet positiv, men vil gerne gå stille med dørene med det indtil NF i hvert fald. Nu ligger landet så sådan at jeg skal til påskefrokost d. 30/3 med nogle veninder, hvor det er planen at vi skal være fulde. Det vil blive bemærket hvis jeg ikke drikker. Er der nogen der har nogle snedige ideer til hvordan jeg undlader at afsløre mig selv? Jeg er ude i helt at blive væk, men det har jeg ikke lyst til. Jeg kunne også bare sige at jeg ikke har lyst/har kvalme eller ligende, men jeg er ret sikker på at min ene veninde i hvert fald, ville gennemskue mig.


Endnu en gang tillykke!

Hvordan skal den foregå? Er det privat eller ude i byen?

Hvis man selv blander sine drinks, kan man jo fake en gin og tonic eller rom og cola - evt. have sit "sprut" med hjemmefra og erstatte det med noget andet. Hvis det er ude i byen, kan du så selv komme til at bestille hver gang og så bestille virgin drinks?


Ja, sørg for at få nogle virgindrinks, eller bare danskvand i et glas. Hvis de andre bestiller går du bare og spytter lidt i drinken, folk lægger seriøst aldrig mærke til det anyway.

Shots kan man som regel godt takkr nej til, på grundlag af at de er mega klammo... :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Klummerlig » 19. mar 2018, 13:01

Vi skal spise med svigerforældrene på fredag. Det plejer at indebære både øl og vin så jeg ved de gennemskuer os det øjeblik jeg nøjes med sodavand.
Vi har aftalt at hvis de spørger svarer vi ærligt. De kan nemlig godt holde på hemmeligheden og samtidig kender de risikoen når man er så kort henne som jeg.

Moxy: jeg tror slet ikke folk tænker så meget over hvor meget man (ikke) drikker som man selc gør. Kan du evt bytte glas med din kæreste i løbet af aftenen? Sådan har jeg tidligere gjort og da jeg så annoncede graviditet var mine veninder overraskede for "vi var da vildt fulde sammen den der gang"
0

Tilbage til "Graviditet"