Dikus skrev:
Hvad mener du selv? Er din leder enig? Hvad kan I blive enige om?
DET burde give det rigtige svar. Ikke hvad jeg kan regne ud i et Excel-ark.
Altså min arbejdstid er bestemt ved lov, så der er jo ikke rigig andet at gøre for hverken mig eller min leder, at æde at min undervisning bare bliver dårligere, fordi jeg må møde uforberedt - fordi jeg ikke kan få flere timer og fordi jeg ikke vil arbejde gratis,
Så bliver det jo et priortieringsspørgsmål, for ja, jeg SKAL jo have eleverne på til NT, jeg SKAL jo lave underretninger, jeg SKAL jo dit og jeg SKAL jo dat.
Dikus skrev:Men når det lægges ind i en overenskomst, så får man Excel-løsningen, hvor nogen vinder og andre taber.... Hvis man da ikke går efter laveste fællesnævner...
Det er mig en gåde, at man ønsker den slgs i overenskomsten.
Da jeg i sin tid underviste, var jeg en af vinderne. Så selvfølgelig havde jeg ikke et problem med det. Jeg havde reelt en kortere arbejdsuge, end jeg modtog penge for.
Men hvis det modsatte havde været tilfældet, fordi "overenskomst"? Så havde jeg stoppet med at undervise.
Det er jo så netop det der er sket med en lovdikteret artbejdstid for lærerne - det kan aldrig blive andet end laveste fællesnævner.
Indrømmet, man er sikkert aldrig 100% tilfreds , men lærerne var da trods alt noget mere tilfredse før L409.
Dikus skrev:Mine opgaver er også planlagt til at tage x tid, præcis som i en arbejdstidsaftale. Men når det ikke holder, så laver jeg planen om med min chef.
Hvis det ikke var en mulighed, ville jeg helt silkert have samme frustration som lærerne har... Men jeg ville så ikke vælge en løsning, der er kernen til problemet
Og hvis DU ikke kan gennemføre dine opgaver, er der så andre, der fuldfører dem for dig (er det en mulighed), bliver de udskudt (får du mere tid), eller tilføres du ressourcer?
Det er ikke en mulighed lærerne har.