December-tråd

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 3. dec 2015, 07:11

Ally skrev:@Sophaya Tusind tak for grønt kort :kys: Hyggelig dag med shopping og ja, det er hyggeligt og afstressende at farvelægge i malebøger. Det gør jeg også af og til sammen med pigerne.
Ej, hvor creepy med pizzabudet. Du må finde et nyt pizzeria at bestille fra i fremtiden. Det ville jeg uden tvivl gøre.


Håber episoden er kommet lidt på afstand i dag :kys:
Ja, det er bare så afstressende! Det startede med at være noget jeg prøvede for at se om det var værd at anbefale til en ung jeg havde på mit frivillige arbejde der led af angst, og så blev jeg bare bidt af det. Jeg har heldigvis en veninde der også er vild med det, så vi nørder lidt med det :D
Ja, de er godt nok de eneste der har gratis levering uden at man skal købe for 150 kr - ikke specielt single-venligt - så der er ikke nogle gode alternativer. Jeg tror jeg dropper pizza helt i noget tid - det ville nok også være godt for mig :fløjt:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 3. dec 2015, 10:33

Jeg har en fri-formiddag for første gang længe, så jeg har været i bad, gjort mig klar, spist en tidlig frokost og nu ligger jeg under dynen med Gossip Girl - kl 13 kan jeg springe ud af sengen og ud af døren. Jeg skal ud og være nogens frivillige rådgiver - har samtale med en af de unge, der kommer fast til samtaler med mig, så det bliver godt at høre hvordan det går for personen. På vejen derhen svinger jeg lige forbi et sted jeg kan købe noget aftensmad og derefter stemmeboksen. Udfordringen i dag bliver at finde noget to-go aftensmad der ikke er for usundt :P
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 3. dec 2015, 20:35

Okay, jeg ved seriøst ikke hvad det er for en karma der bliver spredt omkring mig for tiden. Jeg kom ned at stemme og tog videre ind i byen. Da jeg stod i Deichmann og fik byttet mine vinterstøvler til en størrelse mindre fik jeg et opkald fra min veninde, at min bekendte - hendes ven - har begået selvmord. Hun var selvfølgelig rigtig ked af det. Jeg blev mest af alt chokeret - jeg kendte ham ikke rigtigt, men synes han var rigtig sympatisk, og han har flere gange været et samtaleemne mellem min veninde og jeg. Samtidig bliver jeg bekymret for min veninde, der i forvejen har mange udfordringer for tiden. Hvorom alting er, så påvirker det mig ret meget at et menneske har været så udfordret at han med "success" har endt sit eget liv. Stakkels mand. Og stakkels hans to små børn.
Jeg havde jo så en samtale med en ung som kommer hver måned til samtale med mig, og jeg syntes at jeg skyldte hende at være til stede, så jeg tog hen og holdt den samtale. Før samtalen forklarede jeg mine kollegaer hvordan landet lå, og de tilbød både at holde samtalen for mig og at jeg kunne tage hjem. Jeg valgte at holde fast i samtalen og derefter tage hjem fremfor at afslutte min vagt.
Min chef (på mit ene betalte arbejde) har skrevet til mig og en kollega, om en af os vil klare en større opgave i morgen - hun var heldigvis frisk på den, så jeg kan nøjes med at tage til et 2 timers møde jeg har i morgen. Jeg føler mig helt udmattet og vil bare gerne holde fri nu.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 4. dec 2015, 14:47

Ballademager skrev:
Puha, det lyder svært :ae: Selvmord er altid så trist :(


Ja det er - har så ondt af hans børn. :(

--
Tak for det grønne kort L_L :kys:
Nu skal jeg nok lade være med at fylde tråden med mit klynk, der ikke har med sundhed at gøre. Beklager!

Jeg skal have løbet den tur i løbet af weekenden, men jeg synes det er svært at finde motivation i det dårlige vejr. Jeg synes også jeg helt automatisk spiser "tungere" og dermed usundere når det er koldt. Er det ikke snart sommer igen?!
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: December-tråd

Indlægaf Bøtte » 4. dec 2015, 20:42

Jeg har spist rigtig meget og rigtig forkert denne uge. Jeg har endnu engang været gravid og mistet. På mindre end en uge, det er noget af en følelsesmæssig rutschebanetur. Og så spiser jeg med følelserne. Og får ikke motioneret. Og faktisk er jeg stadig gravid og med kvalme, så jeg har også spist noget, der kunne holde kvalmen væk. Graviditetsbetinget kvalme er aldrig sjov, men da slet ikke, når man ved det ikke bliver til noget.

Jeg holder pause fra tråden i december og vender så tilbage i januar.

God 'kamp' til jer alle :kys:
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 6. dec 2015, 06:50

Fra et sundhedsmæssigt syn river jeg indeværende uge ud af kalenderen og smider den direkte i glemmebogen... Jeg har trænet én gang, spist chokolade og chips, drukket en lille-bitte (!) smule rødvin og øl. Til gengæld - fra JA-hattens syn - har jeg været til julefrokost på arbejdet, hyggesnakket med kolleger, krammet med skønne kolleger, fået komplimenter (særligt af to rigtig skønne - og lækre :D - mandlige kolleger), været på julegaveshopping og købt de fleste gaver til familien og to veninder.

Men ...

Fra i morgen - og i den kommende uge - ser det anderledes ud:

- Motion (cykling, gang, svømning og cardio i fitnesscentret)
- Fredagssnolder er KUN fredag
- Ingen kage, chips m.m.
- Negleolie og håndcreme hver dag
- Huske JA-hatten
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 6. dec 2015, 08:41

Det har også været en skod-uge her, jeg har spist usundt efter hans dødsfald, og jeg er ikke kommet ud at løbe fordi det både blæser og regner meget. Jeg har bare slet ikke lyst til noget, udover at kværne chips. Jeg har bare været tyk og ked af det - ikke en rar weekend. Jeg håber jeg kan rette op på det i næste uge:

Gåture og hvis vejret tillader, en løbetur
Søvn nok
Vand nok
Vitaminer hver dag
Finde glæden frem igen
Holde fri engang imellem
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. dec 2015, 10:25

Det har da godt nok bare været - undskyld udtrykket - lorteuge for flere af os, kan jeg se.

Jeg har ikke oplevet så skelsættende og triste ting, som et par af jer, så det virker forkert at skrive om mine petitesser. Men jeg er med på at starte påny i morgen.

Jeg kan jo starte med nogle mål - fik ikke lavet nogle for den første uge (af mange årsager):

* faste 2 dage
* træne 2-3 gange
* 1½-2 L vand hver dag
* skriv lister - og få så tingene gjort!
* lav mindfulness-øvelserne - igen.

(Tjah, jeg starter nærmest helt forfra)
0
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: December-tråd

Indlægaf Phlox9 » 6. dec 2015, 10:53

Åh, jeg er stadig ikke kommet ordentlig ind i en ny træningsrytme, synes godt nok, at det nye arbejde stadig trækker tænder ud. Hvor længe tog det for jer andre at komme helt ind i og finde ro omkring et nyt job? Nu er der gået en måned og - pyha. Bare pyha.

Nå, men jeg får holdt lidt gang i mit løb, har løbet en tur på ca. 7 km de to sidste uger og denne også, plus en tur med Running Blind her til morgen, det giver ny energi :) Tirsdag eller onsdag løber jeg 10-12 km, og søndag d. 13. er der et løb på 15 km, som jeg deltager i - Broløbet, hedder det, det går over syv broer i alt, hvoraf to af dem er ret heftige.. men jeg glæder mig :)

Jeg tror ikke, jeg vil sætte mål, for jeg er bange for, jeg ikke rigtigt kan overkomme at holde dem.. men det vigtigste i den kommende uge er også løbeturene, så det vil jeg være tilfreds med. Og så har jeg meldt mig til en halv times HIIT cardio-træning i morgen aften, det SKAL jeg også afsted til. Skal skal skal.

God uge til jer alle :)
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4691
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: December-tråd

Indlægaf Ally » 7. dec 2015, 09:28

Efter en weekend med julefrokost og fødselsdagsfejring for en af niecerne, er det nødvendigt, at jeg tager skeen i den anden hånd, strammer balderne og tager tyren ved hornene. You get the picture :-p

I morges, inden jeg tog på arbejde, var jeg i fitnesscentret. Cardiotræning, en-to styrkeøvelser for armene og mave/ryg/baldeøvelser på måtte. Jeg var i hvert fald tilfreds. Sund madpakke er medbragt og jeg er fast besluttet på, at jeg IKKE skal have kage til eftermiddagens møde. Til gengæld har jeg mandler, figenstang og en clementin med som alternativ.

Hav en dejlig dag, d'damer! :wave:
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. dec 2015, 10:10

KitKat skrev: så hjalp jeg kæresten med at slæbe 2 trailerfulde træpiller (16 kg sække) ind med håndkraft fredag[/color] :genert:


Det er nemlig rætti effektivt! Jeg havde egentlig en trailerfuld (et ton) i weekenden, men jeg orkede ikke i blæsevejret, så manden har gjort det selv i morges - dumrian, han må slet ikke. Men vi skal ud og hente juletræ i eftermiddag, og så måtte det åbenbart gøres uden min hjælp.

-------------------------------------------

Jeg kom også ned at træne i går - for første gang i halvanden uge. Det er sjovt, som det så hurtigt kan mærkes, når der går for længe i mellem. Men jeg har simpelthen ikke haft hverken tid eller lyst i sidste uge. Den var virkelig rådden, den uge!

Og så faster jeg i dag. Det er ikke lysten, der driver værket, og jeg har mens, så min mave er smadret i forvejen. Men jeg skal. Min mave er vokset med et par cm, og det er bare ikke okay. Damn you, London - jeg er atter blevet forfalden til ristet toast med peanutbutter...og dadler. Jeg elsker dadler. Er I klar over, hvor kalorietung sådan en lille satan er? :cuss:
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 7. dec 2015, 19:36

Min veninde har snakket mig igennem nogle detaljer ved hans selvmord i dag - det var hende der fandt ham. Resultat: jeg har lige spist en halv pose chips med dip. Jeg burde nok bare gå i seng før jeg spiser resten.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: December-tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. dec 2015, 20:46

Jeg er suuuuuuuuulten! Eller - mit hoved er. Det er virkelig irriterende, som det altid skal føles som om, nogen presser en skruetvinge ned over pande og baghoved, uanset at jeg har drukket 2 liter vand og spist salt. Så hold da op, for pokker! :cuss: :cuss: :cuss:

Shit, hvor jeg glæder mig til toast med peanutbutter og de to småkager, jeg nappede på lærerværelset i dag. Jeg har almindelig undervisning denne uge pånær torsdag, hvor jeg holder min sidste omsorgsdag; i næste uge har vi emneuge og juleafslutning. Jeg trænger virkelig til ferie - og det gør mine elever også. Jeg holder meget af dem, men i perioder kan de virkelig trække tænder ud - i dag var én af dem. Men jeg forstår sgu godt, det er svært at holde disciplinen og koncentrationen til at analysere en roman (selvom de faktisk er ret vilde med den), når klokken nærmer sig 14 og man først har fri efter kl. 15. To af drengene faldt i søvn, da de skulle læse de sidste 33 sider... Jeg bliver bare så træt i hovedet, når de ikke indser, at jo mere, de larmer/snakker udenom, jo længere tager gennemgangen og jo mindre tid har de til det "lidt løsere" arbejde bagefter.

Nå, jeg kan så absolut heller ikke finde ud af at arbejde efter skoletid længere, så jeg er bagud med spørgsmål til et stykke tekst, de har læst til historie i 2. lektion i morgen. Fantastisk.

Jeg skal vist bare i seng! :træt:
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: December-tråd

Indlægaf Sophaya » 8. dec 2015, 08:55

Guilded_Lily og Ballademager - tak for de søde kort. Det varmer altså. :kys:

Jeg havde lige en kæmpe tudetur i går aftes. Over noget så åndssvagt som at endomondo fornyede mit abbonnement automatisk. Det er kun 200 kr, men det var bare lige dråben der fik bægeret til at flyde over :P Det er bare super stramt med økonomien for tiden - huslejen er blevet sat næsten 500 kr op, og jeg har endnu ingen udsigter til ny bolig selvom jeg leder med lys og lygte. Jeg arbejder alle de timer jeg kan, og pengene bliver bare slugt af ekstra bøger (400 kr i denne uge!), den ekstra husleje og den ynkelige indskuds-opsparing til ny lejlighed jeg prøver at stable på benene. Så de 200 kr var faktisk en vigtig del af mit madbudget denne uge, idet jeg først får løn d. 14. hver måned. Jeg kan sagtens klare mig, det er ikke det, men jeg var lige lidt skrøbelig i forvejen, så jeg måtte lige græde det ud :lol:

Jeg har det bedre i dag - min forelæsning er blevet aflyst, så jeg har fået en uventet fridag. Det er lige hvad jeg trængte til! Så vil jeg lave noget hyggeligt mad senere - andebryst og brunkartofler lavet på honning. Sundt er det ikke, men bedre end det chips-orgie jeg ellers har lyst til :)

God fastedag - jeg har den dybeste respekt for jeres selvkontrol :worship:
Jeg håber dagen går hurtigt og at den bliver dejlig for alle :kys:
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: December-tråd

Indlægaf Phlox9 » 8. dec 2015, 15:56

Jeg kom afsted til den halve times HIIT i går aftes, det var rigtig godt. Jeg spørger mig selv om, hvorfor det nogle gange er SÅ svært at komme afsted, det er jo latterligt - det tager en halv time, og jeg kan gå over til mit center på 5 minutter, og jeg får det GODT bagefter.
Underligt, at det alligevel i nogle perioder er noget, jeg virkelig skal tage mig sammen for at gøre..

I dag har jeg været til Bogklub i den danske sømandskirke, der ligger her i byen - det er en rigtig hyggelig flok af ældre damer og to ældre mænd og så en sød ung præst, og jeg er glad for, at jeg stadig kan prioritere det ind i mellem. I dag arbejdede jeg hjemmefra fra 9-13 og kunne nå at cykle over på kirken til det startede 13.30. Det var mig, der skulle holde startoplægget denne gang (vi læste 'Ulven' af Katrine Marie Guldager), og det var helt rørende, hvor begejstrede og rosende, de allesammen var :blush2:

I morgen skal jeg ud at løbe 10-12 km, og så er jeg ved at være klar til Broløbet på søndag - jeg skal bare lige i mellemtiden arbejde to dage i Amsterdam og holde dansk julefrokost for 20 hollandske venner på lørdag. Det er 3. år, vi gør det, og det er supersjovt og hyggeligt, men pyh - også meget arbejde. Glæder mig nu alligevel :)
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"