"hej - her er jeg" - tråd

Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Anne Droid » 8. dec 2015, 11:00

Jeg er midt i fyrrerne, har en søn på 18. Vi bor i Odense
Jeg har været sammen med min kæreste i et par år efterhånden og vi skal i år holde jul sammen for første gang. Vi er, trods fyldte kalendere hos begge, ikke ret gode til at planlægge hvornår vi kan være sammen. Vi tager det som det kommer. Han har to mindre børn og har dem halvdelen af tiden.

Jeg er lærer og har lige afsluttet et vikariat, så nu skal jeg finde et nyt job.
Jeg strikker en del og bliver også færdig med det meste af det.

Når muligheden byder sig, laver vi gerne bålmad og den dyreste madlavningsdims jeg har, er min bålgryde. Og den var ikke så dyr, jeg har bare ikke dyre ting i mit køkken.

Jeg er afhopper fra et andet sted. Mit første minde derfra, daterer sig tilbage i 2001 og blev fast bruger i 2003 (tror jeg)

Jeg er et rodehoved og en læsehest. Jeg sorterer mit affald så meget at familien mener jeg er tosset.

Yndlingsserie er Dr Who, brugernavnet er taget fra en dræberrobot i serien.

Foretrukne sodavand er cola zero.
3
Klimatosse
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Sophaya » 8. dec 2015, 13:48

Jeg er 22, født og opvokset på Sjælland for så at flytte til Fyn, hvor jeg læser verdens bedste fag, synes jeg selv - psykologi.

Jeg er single efter et længerevarende forhold og kan ikke rigtig finde ud af, om jeg egentlig godt gider det igen eller om jeg egentlig har det bedre alene lige nu - måske er det et meget godt tegn på at jeg skal være alene for en tid :D

Når jeg ikke er på mit studie, er jeg på arbejde. Jeg har to jobs - det ene på et veletableret sted hvor vi forsker i alt, der har med PTSD at gøre, og et hvor jeg hjælper en forsker med nogle af hans projekter. Jeg er super glad for begge dele. Desuden har jeg et frivilligt arbejde, hvor jeg får en mere praktisk vinkel i form at rådgivningssamtaler med unge.

Jeg er en af "de nye" - jeg kom på den unævnelige fra et andet debatforum, der også var kørt i sænk af opdateringer, et par måneder før den unævnelige blev det. Eftersom jeg var blevet glad for måneds-trådene fulgte jeg med, og jeg fortryder ikke :)

Jeg er afhængig af cola light og gode bøger - jeg bruger enhver anledning på at læse, og jeg har altid en bog med i tasken, når jeg skal ud.

Jeg er den underligste blanding af sygeligt organiseret ordensmenneske og rodehoved - alt i mit liv skal helst være "i kontrol" - bortset fra mit soveværelsesgulv, der sagtens kan flyde med tøj i dagevis, hvis ingen kommer og skal se min lejlighed.

Jeg elsker at lave mad og synes også jeg er god til det - det er bare sjældent, at jeg har tid til at kaste mig ud i de store kreationer med min travle hverdag.

En af mine største guilty pleasures er Royal Copenhagens megamussel og elements stel. Jeg samler på det urimeligt dyre stads, og selvom det er penge nærmest lige ud af vinduet, så elsker jeg det, og bliver så glad hver gang jeg skal spise af det eller bruge det.

Jeg er en nørd på mange områder, ikke bare i forhold til mit fag, men også på den måde at jeg har spillet meget computer dengang jeg havde mere tid - jeg har blandt andet været raider i world of warcraft og storforbruger af diablo. Nu om dage bliver det til et spil Civ5 eller sims, når jeg en sjælden gang finder tiden.

Jeg er ret påpasselig med hvad jeg skriver på debatter, fordi jeg engang har oplevet at min ekskæreste fandt mine indlæg fra en anden debat frem for systematisk at bruge dem mod mig. Den oplevelse sidder stadig i mig, og jeg kan derfor godt finde på slet ikke at poste indlægget eller slette det igen, hvis jeg føler det er blevet for personligt. Det er lidt åndssvagt, for hvis man kan finde på den slags er man ikke en jeg vil have i mit liv, men det var bare så ubehagelig en oplevelse, at den har mærket mig.

Jeg er udpræget introvert, men har mange gode, nære venner. Jeg hader fester og byture, men elsker vin i gode, mindre selskaber.

En af mine yndlingsbeskæftigelser for tiden er at male i malebøger mens jeg hører lydbøger eller podcasts. Jeg startede med at afprøve kunstterapi, fordi jeg ville se om det var værd at anbefale nogle af mine unge på mit frivillige arbejde, og så hang det bare fast. Jeg synes det er så hyggeligt og afslappende!
8
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Sophaya » 8. dec 2015, 13:49

Hold kæft, en smøre. Det må i leve med!
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf PaleSeptember » 16. dec 2015, 17:42

Hej, så fandt jeg også herind. Har været bruger på Jubii-debatten i maaaaange år, og før jeg hed PaleSeptember, havde jeg en anden bruger, der simpelthen blev smidt ud af Keller ;) Har dog ikke rigtigt været derinde de sidste 3 mdr. pga. travlhed med nyt studie og så blev jeg simpelthen træt af hastigheden - eller mangel på samme.
Jeg er 40 år, gift med en sød mand og netop for 3 mdr siden startet som lægesekretærelev. Al fritid går med opdræt af norske skovkatte, pt. har vi 9 katte - 10 på lørdag, og jeg har mest været at finde i katteforummet og også gerne i mad og drikke.

Er spændt på, hvad dette her er, og om det fungerer. Jeg er absolut ikke fan af BBforum som platform, så det er noget, jeg lige skal overvinde, men nu må vi se :)
8
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Skralde » 16. dec 2015, 18:27

PaleSeptember skrev:Hej, så fandt jeg også herind. Har været bruger på Jubii-debatten i maaaaange år, og før jeg hed PaleSeptember, havde jeg en anden bruger, der simpelthen blev smidt ud af Keller ;) Har dog ikke rigtigt været derinde de sidste 3 mdr. pga. travlhed med nyt studie og så blev jeg simpelthen træt af hastigheden - eller mangel på samme.
Jeg er 40 år, gift med en sød mand og netop for 3 mdr siden startet som lægesekretærelev. Al fritid går med opdræt af norske skovkatte, pt. har vi 9 katte - 10 på lørdag, og jeg har mest været at finde i katteforummet og også gerne i mad og drikke.

Er spændt på, hvad dette her er, og om det fungerer. Jeg er absolut ikke fan af BBforum som platform, så det er noget, jeg lige skal overvinde, men nu må vi se :)


Velkommen :gogo: :wave2: :wave:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Hønsekræmmeren » 17. dec 2015, 18:42

Lemonella skrev:Jeg er nok, indtil videre en af de ældste herinde. 62 somre har det sneget sig op på. :gammel: og det næsten uden, jeg har opdaget det.


Åwkæj, jeg medgiver at du er ææældgammel i forhold til mig - men jeg sniger mig da med derop ad.. :fløjt:

- runder gudhjælpeme' 60 til sommer! :ad!:

Men hvor kan jeg dog nikke til dit udsagn mht. ikke at fatte en flyvende fis af, hvor dælen årene liiige blev af..

Ligesom du, så lytter jeg også til meget forskelligt musik - musik som ofte får mine unger til at himle med øjnene: Volbeat, Jimi Hendrix, AC/DC, Led Zeppelin, U2, 60'er pigtråd og videre i den dur.. :banan:

Heldigvis er alle vores unger meget forstående (eller måske bare overbærende) over for os når vi stadig nogen gange finder på at opføre os som fjollede teenagere, tager på mc-træf, render til rockkoncerter i Amager Bio eller på Smuk-Festival, får lavet den samme lille 'kæreste-tatovering' eller når vi smider billeder op på hele familiens Facebook-side af undertegnede - til havnefest i nederdel, læbestift, scooterstøvler og stråhat..!

Men vi er så sandelig også begge to ganske gode til at være et par rigtigt gamle, satte hønisser.. - du ved, pusle i haven uden egentligt at snakke sammen, middagslur med avis over hovedet, spise sandkage og glo på TV Charlie samtidigt, gå på blomsterudstillinger - eller bare jamre sig højlydt i flere dage over en ligtorn - over den 'skrækkelige' ungdom - eller over briller der bare ikke rigtigt passer i styrken længere.. :nerve:

Alligevel plejer jeg at sige:

'Man holder ikke op med at lege fordi man bliver gammel - man bliver til gengæld gammel fordi man holder op med at lege!'

:gammel: :rock:
5
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf superboa » 17. dec 2015, 23:18

- 35 år, og stadig lige begejstret for at holde fødselsdag som da jeg var barn :genert:
- gift men en skøn mand
- er meget stor dyre-elsker, og trives ikke, hvis der ikke som minimum forefindes 1 dyr på matriklen. P.t. er der 4, den ene er et tigerdyr :lun:
- har arbejdet inden for min branche i snart 15 år - og elsker det!
- elsker kaffe, chokolade, bøger og at gå i teateret.
- er udpræget B-menneske.
- elsker julen :love:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf LadyFox » 29. dec 2015, 19:21

LadyFox:

- Har været på DD siden maj 2015 - kom derover grundet opdatering på Woman hvor jeg har været fra 2007 eller 2008, tror jeg nok.
- Har brugt livet på at kæmpe mig igennem alverdens dårligdomme, men jeg har det godt.
- Er opvokset på Vesterbro, og vil virkelig gerne tilbage.
- Mine største laster er kage, Pepsi Max og smøger.
- Jeg er kvart grønlænder.
- Den eneste sport der nogensinde har fanget mig er ridning, og jeg savner hesteverdenen.
- Drømmer om at skrive en bog.
- Stemte Alternativet i år, før i tiden har jeg altid stemt SF.
- Har kæreste på 4. år.
- Er bestemt ikke romantisk anlagt, og har aflyst et bryllup i år 2016.
- Min familie kommer før alt.
- ca. 90% af alt jeg ejer er genbrug.
- Kan rigtig godt lide larm.
- Det kan ødelægge en hele min dag at kommer 1-2 minutter for sent.
2
...
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf JoyNips » 29. dec 2015, 20:32

- 30 år
- statsansat jurist
- samboende kæreste
- ...som jeg også deler arbejdsplads med
- har 3 katte og 1 hest
- bruger dagligt minimum 4 timer på ovennævnte hest
- læsehest. Særligt fantasy. Jeg læste A song of ice and fire længe før det blev moderne at se Game of Thrones og jeg føler mig lidt bedre end folk, der først er begyndt at læse bøgerne efter at have set første sæson. Særligt hvis de læser dem på dansk!
- opvokset i Sydvestjylland, nu bosat i København på 10. år - måske lander jeg i Jylland igen i 2016 grundet udflytning af statslige arbejdspladser
- taler flydende schweizertysk og knap så flydende japansk
- står op før kl 8 i weekenden
- kronisk frossenpind, der altid sidder under en dyne eller et tæppe
Senest rettet af JoyNips 28. jun 2017, 16:24, rettet i alt 1 gang.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Myresluger » 29. dec 2015, 22:23

45 år, gift, mor til to teenage drenge
Farmaceut, leder i medicinal industrien
Bosiddende laangt ude på landet - 50 km fra KBH
Eelsker at synge og har mindst een sang om de fleste emner
1
Brugeravatar
Selskabsdrankeren
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2015, 15:25
Kort karma: 18
Likede indlæg: 63

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Selskabsdrankeren » 30. dec 2015, 15:28

Hej :slem:
10
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Little_Woman » 30. dec 2015, 19:58

Her er jeg - nogen kan måske huske mig fra den gamle debat, hvor jeg har været i en lille menneskealder.

Er 31 år, bor på Amager, elsker min kolonihave, solskin og kaffe med mælk. Lever en fredelig tilværelse med arbejde, veninder og familie - og alenetid - og trives med det. Prøver at lave et barn på egen hånd; det går pisse dårligt, men det er mest det mit liv handler om pt.
6
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Frk. L » 30. dec 2015, 22:14

- Fylder 33 næste gang, men er stadig typen der glæder mig til min fødselsdag
- Trænings-tosset
- Sovetryne (fungere bare bedst med 8+ timers søvn - og kan snildt sove 12 timer hvis jeg får lov)
- Elsker at hygge og være sammen med andre, men har også brug for alene-tid
- Håbløs single
- Ejer ikke stedsans
- Er meget lidt gør-det-selv-kvinde. Men ringer helt selv til min far når noget skal fixes :D
- Elsker chokolade. Og kanelstang.
- Er nok noget af det mest umusikalske det findes. Ejer ikke en tone i livet. Kan ikke hører takten i musik, og kan kun klappe i takt ved at kigge på andre og følge dem (hvis jeg så begynder at snakke imens, så går det helt galt :lol: )
- Serie-narkoman
- Har aldrig pudset vinduer! Det er livet simpelthen for kort til. Det betaler jeg mig gerne fra.
- Kaffe skal drikkes med rigeligt mælk
- Kan sagtens ligge en hel dag på stranden nede sydpå. Også gerne en hel uge i træk... - Bade, læse, bade, sove, læse, bade, kigge på mennesker, sove... Elsker det!
8
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf ExCoastal » 1. jan 2016, 08:48

Jeg er:

- 54
- På debatten siden maj 2009
- Gift med kone nr. 3. Helt sikkert den sidste
- Far til en dreng på næsten 11 (kone nr. 2)
- Papfar til en pige på 13
- Inkarneret Silicon Valley techie. Arbejder pt med optiske belægninger på glas. Min baggrund er egentlig en hel anden, jeg har en fortid hos flere store softwarefirmaer i dalen
- Bosat i USA i næsten 20 år, udelukkende i SF Bay Area. En del år i San Francisco, efterfulgt af endnu en slat år ude ved kysten nord for Half Moon Bay, og nu er jeg så endt i den sydlige del af bugten i San Jose
- Total SciFi nørd
- Dybt afhængig af visse tv serier
- Elsker at rejse, har set rigtigt meget af verden og har opbygget en voldsom kærlighed for Colombia
- Altid klar til at finde en destination for en køretur på en ellers søvnig søndag
- Elsker hunde. Vi har tre, men vores store hund er helt klart min yndling. Men jeg elsker da dem allesammen :-)
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: "hej - her er jeg" - tråd

Indlægaf Guilded_Lily » 1. jan 2016, 19:59

Hmm...

* 37 år
* gift snart 10 år, to børn (en skoledreng og en børnehavepige)
* lærer på 14.år
* født, opvokset og bosat på Als efter et kortere ophold vestpå
* var på jubii siden 2004. Først under et andet nick med knap 86.000 indløg; under dette nick siden 2012.
* anglofil
* elsker britiske film og serier. Mega Eastenders-fan. Ser ikke meget dansk tv, ser de engelske kanaler i stedet.
* gooner
* rejser til London 2 gange årligt (har familie der)
* gider ikke svenske krimier, men elsker Harry Potter og Jussi Adler-Olsen
* hører helst 90'ermusik, er glødende Blur-fan og elsker alternative/dubstep/drum n' bass
* tidligere SF'er, nu politisk indifferent
* kattemenneske, men har også hund. Har tidligere redet en del og savner det - men tiden og finanserne er ikke til det.
4

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"