Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Særhedstråden

Indlægaf Whoosh » 8. dec 2015, 13:39

"Compulsive counting is a common symptom of obsessive-compulsive disorder. People with counting compulsions may count because they feel that certain numbers have a special significance, and therefore specific actions must be performed a certain number of times. For example many people with OCD feel that the number four is especially significant, and will therefore do things in sets of fours."

Hvorfor lige fire? :gruble:
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Særhedstråden

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. dec 2015, 13:46

Jeg er vist ret usær. Men jeg synes mange tal har deres egen farve.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fillie » 8. dec 2015, 13:46

^^ Jeg aner det ikke. Jeg har tænkt en del over det gennem årene men har aldrig kunnet finde ud af hvorfor. Fire har bare altid "føltes godt". :lun:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Særhedstråden

Indlægaf kidkomb » 8. dec 2015, 13:47

Det må være noget universelt med 4.
Det og 7 er de bedste tal.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Særhedstråden

Indlægaf computermus » 8. dec 2015, 13:47

sigge skrev:Jeg har det svært med at få beskidte eller fedtede fingre/hænder. Jeg kan blive sådan helt aaarghh, hvis jeg ikke kan komme til at vaske dem rimelig hurtigt. Af samme grund spiser jeg popcorn et enkelt ad gangen, for så kan man tage dem med 2-3 fingerspidser og får ikke hele hånden smurt ind i salt, som hvis man tager en håndfuld på en gang. Og hvis jeg spiser spareribs, skal det helst være dem fra Bones, de er nemlig så møre, at man kan få alt kødet af med kniv og gaffel.
Og så kan jeg ikke lide at røre ved aviser. Papiret har sådan en mærkelig tør følelse, som suger al fugt ud af ens hænder. For slet ikke at tale om, hvis tryksværten smitter af. *gys*

På samme måde kan jeg heller ikke lidt kraftige lugte på mine hænder. En diskret sæbeduft kan lige gå an, men jeg bruger aldrig parfumeret håndcreme. I min sommerferie på Island havde alle de hoteller, vi boede på, den samme type flydende sæbe, som lugtede kraftigt af tea tree oil eller noget tilsvarende; jeg var lige ved at dø over at have den lugt på mine hænder i en hel uge. Og jeg har også problemer med appelsiner og klementiner - jeg elsker at spise dem, men jeg hader at pille dem, fordi lugten sidder så godt fast på hænderne, at den er næsten umulig at vaske af igen. Så jeg forsøger som regel at få andre til at pille dem for mig. Eller også piller jeg en bunke klementiner (og piller alle de små hvide tråde af) og vasker op lige bagefter, det tager det meste af lugten.

Jeg har lidt det samme med hensyn til at få fedtede fingre. Jeg har helt fra ganske lille haft det svært med at have beskidte fingre. Hvis jeg skal spise et kyllingelår, så tager jeg altid enten et stykke køkkenrulle eller en serviet og vikler omkring.
Det med at have fingrene i en dej er jeg heller ikke så vild med, så jeg sørger altid for at blive hurtigt færdig med at gratte med dejen, så jeg kan få vasket fingrene.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Særhedstråden

Indlægaf Sophaya » 8. dec 2015, 13:51

Min drømmemand hedder Johannes. Bogstaveligt talt - jeg har flere gange siden mine teenageår drømt, at min eneste ene er en mand ved navn Johannes. Jeg kender ikke nogen der hedder det! Hvis jeg en dag bliver inviteret på date af en Johannes, siger jeg ja med det samme.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Særhedstråden

Indlægaf Anne Droid » 8. dec 2015, 14:03

Jeg tager (næsten) ingen steder uden strikketøj. Da min kalender var analog, havde jeg den også altid med mig.

Persillesovs skal moses ned i kartoflerne.

Hvis det jeg ser på tv er kedeligt, begynder jeg at dele underteksten op. Det skal gå op i 3.

Jeg spiser bunden af flødeboller før resten af flødebollen.

Hvis der er nogen der får lov til at tage slik i min slikbøtte, skal de ikke begynde at rode rundt i den. Nej, de skal bare tage noget af det øverste. Ellers smider jeg resten ud når de ikke ser det.

Jeg kan ikke gå på stiger eller vindeltrapper. Vindeltrapper kan jeg dog godt gå ned ad, men kun hvis jeg ikke kan se gennem trinnene.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Særhedstråden

Indlægaf Joe » 8. dec 2015, 14:07

Fyrst Eberhard skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg er vist ret usær. Men jeg synes mange tal har deres egen farve.


Sådan har jeg det med ugedage.

Mandag = grå
Tirsdag = hvid
Onsdag = grøn
Torsdag = brun
Fredag = blå
Lørdag = rød
Søndag = gul


Det minder mig om en fyr jeg var på noget netværksmøde med engang, som gik rundt og spurgte folk "hvilken farve er tirsdag?"
Jeg kan dog ikke huske, hvad jeg svarede.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Særhedstråden

Indlægaf Thestral » 8. dec 2015, 15:13

Jeg kan ikke gnave af ben (kyllingelår, ribs ol.) Jeg hader, hader fedtede fingre og den fedtede følelse omkring munden når man gnaver ben. :tie:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fillie » 8. dec 2015, 15:22

Fornemmer jeg behovet for en fobitråd coming up? :slem:

Jeg bliver helt dårlig bare ved tanken om at bide i træ. Derfor er jeg altid meget forsigtig, når jeg spiser en pindis (det skal man være!). Lyden af træ, der gnider mod andet træ, kan også generelt gøre mig umanerligt skidt tilpas (denne kommentar lyder bare underligt lummer).
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Kyle
Indlæg: 170
Tilmeldt: 29. aug 2015, 18:30
Kort karma: 21
Likede indlæg: 166

Re: Særhedstråden

Indlægaf Kyle » 8. dec 2015, 17:37

Jeg tæller ikke og min volume på radio, tv og pc står bare der hvor det passe med lyden (er der tal på volumen?)

Jeg drikker aldrig af en dåse. Jeg hælder det enten op i et glas eller bruger sugerør.
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Særhedstråden

Indlægaf ina » 8. dec 2015, 18:49

Sevii skrev:Jeg elsker at sove på ryggen, men det kan jeg ikke, fordi jeg får det der kaldes "hypnagoge hallucinationer". Det er ret uhyggeligt, hvor jeg vågner om natten og ser ting, men det er bare fordi jeg stadig drømmer.
Det værste jeg har oplevet er, når edderkopper kravler ned imod mig. Der har jeg rullet mig selv ud af sengen indtil jeg indser jeg drømte. Men hvis jeg ligger på maven eller på siden sker det ikke. :nerve:


Lyder spooky! :8:

Hvis jeg sover på maven, så vågner mit hoved oftest før resten af kroppen. Det vil sige jeg er vågen, men kan ikke bevæge mig, før jeg har ligget i noget tid og har fået "overtalt" fx min ene finger eller min fod til at bevæge sig, og så følger resten af kroppen med.
Jeg sover slet ikke på maven mere, og har ikke oplevet det, siden jeg stoppede med det.

Det er klamt, skørt og ubehageligt og jeg aner ikke hvorfor det sker.
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Særhedstråden

Indlægaf Whoosh » 8. dec 2015, 19:03

ina skrev:
Sevii skrev:Jeg elsker at sove på ryggen, men det kan jeg ikke, fordi jeg får det der kaldes "hypnagoge hallucinationer". Det er ret uhyggeligt, hvor jeg vågner om natten og ser ting, men det er bare fordi jeg stadig drømmer.
Det værste jeg har oplevet er, når edderkopper kravler ned imod mig. Der har jeg rullet mig selv ud af sengen indtil jeg indser jeg drømte. Men hvis jeg ligger på maven eller på siden sker det ikke. :nerve:


Lyder spooky! :8:

Hvis jeg sover på maven, så vågner mit hoved oftest før resten af kroppen. Det vil sige jeg er vågen, men kan ikke bevæge mig, før jeg har ligget i noget tid og har fået "overtalt" fx min ene finger eller min fod til at bevæge sig, og så følger resten af kroppen med.
Jeg sover slet ikke på maven mere, og har ikke oplevet det, siden jeg stoppede med det.

Det er klamt, skørt og ubehageligt og jeg aner ikke hvorfor det sker.

Det sker også for mig fra tid til anden.
Hjernen vågner før kroppen.
Jeg kan vække mig selv ved at tage dybe indåndinger og koncentrere mig om at åbne og lukke en hånd.

https://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Særhedstråden

Indlægaf Sophaya » 8. dec 2015, 19:08

Whoosh skrev:Det sker også for mig fra tid til anden.
Hjernen vågner før kroppen.
Jeg kan vække mig selv ved at tage dybe indåndinger og koncentrere mig om at åbne og lukke en hånd.

https://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse


Det led jeg også meget af en overgang hvor jeg var virkelig stresset og ked af det. Sjovt nok har jeg ikke (7-9-13) haft det siden :gruble: Det er virkelig ubehageligt, jeg var helt panisk.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Særhedstråden

Indlægaf ina » 8. dec 2015, 19:11

Whoosh skrev:
ina skrev:
Sevii skrev:Jeg elsker at sove på ryggen, men det kan jeg ikke, fordi jeg får det der kaldes "hypnagoge hallucinationer". Det er ret uhyggeligt, hvor jeg vågner om natten og ser ting, men det er bare fordi jeg stadig drømmer.
Det værste jeg har oplevet er, når edderkopper kravler ned imod mig. Der har jeg rullet mig selv ud af sengen indtil jeg indser jeg drømte. Men hvis jeg ligger på maven eller på siden sker det ikke. :nerve:


Lyder spooky! :8:

Hvis jeg sover på maven, så vågner mit hoved oftest før resten af kroppen. Det vil sige jeg er vågen, men kan ikke bevæge mig, før jeg har ligget i noget tid og har fået "overtalt" fx min ene finger eller min fod til at bevæge sig, og så følger resten af kroppen med.
Jeg sover slet ikke på maven mere, og har ikke oplevet det, siden jeg stoppede med det.

Det er klamt, skørt og ubehageligt og jeg aner ikke hvorfor det sker.

Det sker også for mig fra tid til anden.
Hjernen vågner før kroppen.
Jeg kan vække mig selv ved at tage dybe indåndinger og koncentrere mig om at åbne og lukke en hånd.

https://da.wikipedia.org/wiki/S%C3%B8vnparalyse


Tak for link! :kys:

Jeg kan også vække mig selv ved at koncentrere mig meget omkring at bevæge en finger fx. Men det er så ubehageligt, når man ligger på maven og ikke kan bevæge sig. Får nærmest fornemmelsen af at jeg ikke kan få luft. :(
0

Tilbage til "Generelt"