Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 6. apr 2018, 06:20

Conway skrev:Jeg tror skam ikke alvorligt på at Trump vil droppe globaliseringen og skrotte samhandel, men snarere dele sol og vind lige i forhold til sine samhandelspartnere.
Bagsiden af globaliseringsmedaljen er, som vi ser det overalt i den vestlige verden, en ukontrolleret indvandring grundet de pivåbne grænser som fejlagtigt anses som en nødvendighed for samhandel blandt liberalister.
Dette problem ønsker mange lande at gøre noget ved, deriblandt USA der kæmper med illegal syd og mellemamerikansk indvandring i stor stil ved den mexicanske grænse.
Jeg tror, modsat dig, ikke på at man skal speede op, men istedet sætte farten ned så man ikke mister overblikket og det er nok præcis det samme Trump ønsker.

Fra samhandel og Kina sanktioner direkte til illegale indvandrere, der strømmer over grænsen i næste sætning. Jeg ved slet ikke hvor skal begynde med at pille det fra hinanden, så det er sgu flot gået! Mester-manipulation (ikke ironisk ment).

Men én ting: Hvordan kan der overhovedet være "illegal indvandring" hvis grænserne er "pivåbne"? Nå. Du får den uimodsagt herfra.

Conway skrev:Har siddet og studeret effekten af den dynamiske kapital der på sigt vil underminere national økonomierne og ødelægge sammenhængskraften i samfund efter samfund når befolkningerne opdager at deres folkevalgte politikere er magtesløse.
Det er en ordentlig mundfuld så det læser jeg videre på, men det er endnu en grund til at slå bremserne i :)

Ja, dét er en tankevækkende udvikling og meget mere interessant... Forhåbentlig fører det til enden på nationalstaten som sådan ;)
2
#Klimatosse
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 6. apr 2018, 08:07

dgd2007 skrev:
Conway skrev:Fandt lige denne artikel som er ret sigende og hvis du ikke bryder dig om Newspeek kan du blot bruge de indsatte link i artiklen :)
https://newspeek.info/harvard-forskere- ... diekritik/

Især kommentarsporet i bunden af artiklen er guld værd :D

Tak, men jeg er for gammel og gnavpot-agtig til sådan nogle hjemmesider, der smider 3 blokkerende beskeder i hovedet på mig, inden jeg overhovedet har kunnet se, hvad det går ud på: :fløjt:


Untitled.png


Men i øvrigt har jeg selv haft masser af kritik af medierne - længe før din ven dukkede op. Det gør bare ikke nogen forskel for bedømmelsen af præsidentens embedsførelse, om han har ret i noget af det, han sviner alle andre til med. Som jeg skrev i et tidligere indlæg: selv om man har ret i et eller andet, er det ikke nødvendigvis tegn på at man er kvalificeret til at lede et af verdens førende lande.


Det kan jeg da godt følge dgd, men da der ikke findes en facitliste over korrekt præsidentiel embedsførelse vil min mening om Trump stadig tælle lige så meget som din og når alt kommer til alt var det jo de amerikanske vælgere der bestemte at tiden var inde til forandring - og det har de fået.
Jeg tror at du og mange andre, ikke amerikanske, modstandere af Trump mest er skuffede over at han som den første præsident i nyere tid nedprioriterer USA's internationale engagement til fordel for de nationale problemer.
Præcis denne prioritering har været et chock for resten af den industrialiserede verden der drøner derudaf på det globalistiske lyntog uden at se i bakspejlet hvad det medfører af problemer.
USA har i mange år været togføreren indtil Trump besluttede at stå af dette race og det har rystet finansverdenen, men er til gengæld blevet hilst velkommen af de lande som prioriterer national sikkerhed højere end globalisme.
Det drejer sig vel i bund og grund om at Trump og mange andre med ham ønsker at få styr på de nationale problemer inden man hopper på toget igen.
Globalismens fundament er en grænseløs verden hvor succes udelukkende måles på økonomi hvilket jo betyder at de problemer som opstår grundet de grænseløse samfund blot opfattes som et nødvendigt onde man lukker øjnene for.
En sådan ny liberal verdensorden får flere og flere modstandere i takt med at problemerne og urolighederne vokser :gruble:
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 6. apr 2018, 08:32

FruitFly skrev:
Conway skrev:Jeg tror skam ikke alvorligt på at Trump vil droppe globaliseringen og skrotte samhandel, men snarere dele sol og vind lige i forhold til sine samhandelspartnere.
Bagsiden af globaliseringsmedaljen er, som vi ser det overalt i den vestlige verden, en ukontrolleret indvandring grundet de pivåbne grænser som fejlagtigt anses som en nødvendighed for samhandel blandt liberalister.
Dette problem ønsker mange lande at gøre noget ved, deriblandt USA der kæmper med illegal syd og mellemamerikansk indvandring i stor stil ved den mexicanske grænse.
Jeg tror, modsat dig, ikke på at man skal speede op, men istedet sætte farten ned så man ikke mister overblikket og det er nok præcis det samme Trump ønsker.

Fra samhandel og Kina sanktioner direkte til illegale indvandrere, der strømmer over grænsen i næste sætning. Jeg ved slet ikke hvor skal begynde med at pille det fra hinanden, så det er sgu flot gået! Mester-manipulation (ikke ironisk ment).

Men én ting: Hvordan kan der overhovedet være "illegal indvandring" hvis grænserne er "pivåbne"? Nå. Du får den uimodsagt herfra.

Conway skrev:Har siddet og studeret effekten af den dynamiske kapital der på sigt vil underminere national økonomierne og ødelægge sammenhængskraften i samfund efter samfund når befolkningerne opdager at deres folkevalgte politikere er magtesløse.
Det er en ordentlig mundfuld så det læser jeg videre på, men det er endnu en grund til at slå bremserne i :)

Ja, dét er en tankevækkende udvikling og meget mere interessant... Forhåbentlig fører det til enden på nationalstaten som sådan ;)


Den røde tråd hedder globalisering FruitFly ;)
Jeg skal ikke komme nærmere ind på hvordan fanden læser Bibelen, men med de pivåbne grænser hentydes der både til de ydre og indre grænser i EU samt resten af verdens ubevogtede landegrænser der udgør 90% af den samlede grænsestrækning.
At krydse disse ubevogtede grænser uden tilladelse betragtes som illegal adgang så der lærte du sku også lidt idag FruitFly :D
At du ligefrem ønsker nationalstaterne opløst kommer dog bag på mig og det vil jeg da gerne høre grunden til :gruble:
At pille indlæg fra hinanden er jo en del af debatten så det ser jeg frem til med oprejst pande FruitFly :D
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Conway
Permanent bortvist
Indlæg: 1128
Tilmeldt: 10. nov 2016, 19:53
Kort karma: 25
Likede indlæg: 470

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Conway » 6. apr 2018, 10:56

Som man kan se i dette link har USA en af verdens laveste import afgifter:
http://www.pewresearch.org/2018/03/22/u ... s-history/
0
Iblandt de blinde vil den enøjede altid fremstå som den velvidende
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 6. apr 2018, 11:42

Jo jo, men politik findes jo, fordi ingenting har fundet sit endelige stade. Der skal hele tiden justeres, fordi situationer og forudsætninger ændrer sig.
Men to ting:
1) Det er bestemt ikke i et lille land som DK's interesse, at internationale fora, regler, normer og aftaler bliver smidt ud med badevandet. Ja, USA er et kæmpe land, der måske nok kan bully'e sig til nogle ektstra fordele - men hvis det bliver normen, er Kina og Indien endnu større, og de skal nok tage ved lære.
2) Hvis man mener, at én person har ret i alt, og alle andre er idoter eller medlemmer af international sammensværgelse, så er det jo ikke længere politik, men mytologi. Og endda den type mytologi, som diktaturstater betjener sig af.
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf FruitFly » 6. apr 2018, 17:58

Conway skrev:Jeg skal ikke komme nærmere ind på hvordan fanden læser Bibelen, men med de pivåbne grænser hentydes der både til de ydre og indre grænser i EU samt resten af verdens ubevogtede landegrænser der udgør 90% af den samlede grænsestrækning.

Ah ok. Jeg troede det var den "bløde venstresnoede indvandringspolitik" du hentydede til og ikke den manglende grænsebevogtning/mur.
Conway skrev:At krydse disse ubevogtede grænser uden tilladelse betragtes som illegal adgang så der lærte du sku også lidt idag FruitFly :D

Jeg tager smiley'en forpålydende og vælger ikke at blive fornærmet.
Conway skrev:At du ligefrem ønsker nationalstaterne opløst kommer dog bag på mig og det vil jeg da gerne høre grunden til :gruble:

Jeg kan ikke længere se hvad pointen med nationalstaterne er. Hvorfor skal de grænser nogen krigsvindere engang i syttenhundredehvidkål slog på et kort betyde noget for hvem, der skal bestemme over mig i dag? Jeg føler ikke noget særligt stærkt tilhørsforhold til "danskere" som sådan. Hvorfor skulle jeg det? Fordi vi - og vore forfædre - til tilfældigvis blev spyttet ud på denne lille plet jord?
0
#Klimatosse
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. apr 2018, 12:57

Er det nu vi skal væbne os imod en 3. verdenskrig, som Trump får sat igang mod Rusland.

Når først Russere skyder missiler ned fra USA, så er der vel ikke langt imellem det? Ikke at glemme gengældelse for det andet angreb mod Israel for at bombe en lufthavn et sted som vist ikke er snakket meget om siden?

Skal vi danskere nu begynde at lære russisk meget hurtigt? :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. apr 2018, 13:05

Det lyder unægteligt ikke særligt beroligende:

"Hvis de amerikanske styrker begynder at affyre missiler mod Syrien, vil russerne skyde dem ned, inden de når deres mål.

Det siger Ruslands ambassadør i Libanon, Alexander Zasypkin, ifølge nyhedsbureauet Reuters til den libanesiske tv-kanal al-Manar.

- Hvis der kommer et amerikansk angreb, vil missilerne blive skudt ned - og endda også de steder, hvor de blev affyret fra, siger han."


Det skaber virkelig en 'Cubakrise agtig' situation for Trump- På den ene side, har han allerede meldt ud, at der vil komme et angreb. På den anden, vil en konfrontation med Rusland, være en hårrejsende affære.

Der er meldt ud, at flyvning med passagerfly frarådes i det østlige Middelhav (især i luftrummet over Cypern).

"Eurocontrol, der er den europæiske organisation for luftfartens sikkerhed, advarer luftfartsselskaber om at udvise særlig forsigtighed under flyvninger over den østlige del af Middelhavet.

Årsagen er et muligt luftangreb mod Syrien inden for de kommende 72 timer.

Eurocontrol oplyser, at der kan komme et missilangreb i perioden, og at det kan forstyrre flyenes navigationssystemer
."
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. apr 2018, 13:21

Donald Trump meddelte mandag, at han inden for 48 timer ville komme med "et kraftig modsvar" på angrebet i Douma.

Holder dette, så må angrebet være lige om hjørnet, nok mens vi andre er på vej i seng og det er aften i USA.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 11. apr 2018, 13:25

Plus en ekstra tweet om, at det hele er demokraternes skyld og den forfærdelige Mueller og Justitsministeriet og alle de andre korrupte demokrater. Det virker som om havelågen er røget helt af nu. :kryds:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. apr 2018, 13:31

Nyeste tweet


"Donald J. Trump
‏Verificeret konto @realDonaldTrump

Russia vows to shoot down any and all missiles fired at Syria. Get ready Russia, because they will be coming, nice and new and “smart!” You shouldn’t be partners with a Gas Killing Animal who kills his people and enjoys it!"

12.57 - 11. apr. 2018
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf catnip » 11. apr 2018, 14:33

Jeg håber virkelig det er en substansløs eskalering tænkt som afledningsmanøvre fra opmærksomheden der pludselig er blevet omkring hans advokat.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf paint » 11. apr 2018, 14:39

catnip skrev:Jeg håber virkelig det er en substansløs eskalering tænkt som afledningsmanøvre fra opmærksomheden der pludselig er blevet omkring hans advokat.


Hvis ikke det var fordi denne 'afledningsmanøvre', potentielt, kan få langt værre konsekvenser end en advokatundersøgelse, ville jeg nok håbe det samme.
Hverken Putin eller Trump, er personer der kan tåle at tabe ansigt ved at komme med tomme trusler (desværre)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4630
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21175

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf catnip » 11. apr 2018, 14:45

paint skrev:
catnip skrev:Jeg håber virkelig det er en substansløs eskalering tænkt som afledningsmanøvre fra opmærksomheden der pludselig er blevet omkring hans advokat.


Hvis ikke det var fordi denne 'afledningsmanøvre', potentielt, kan få langt værre konsekvenser end en advokatundersøgelse, ville jeg nok håbe det samme.
Hverken Putin eller Trump, er personer der kan tåle at tabe ansigt ved at komme med tomme trusler (desværre)


Nej, det er jo det. Man kan snildt mistænke Trump for ikke at tænke eventuelle tomme trusler helt igennem før han poster dem på Twitter.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 11. apr 2018, 19:22

Paul Ryan genopstiller ikke!!
Han forlader Kongressen efter valget til november :8:

Lige nu er han nummer 2 i "arvefølgen" efter Pence, nu skal republikanerne, både gå til valg uden en formand, kæmpe for et sæde de ellers anså for sikkert, og så står de foran et grimt formandsopgør, der sikkert bliver med en masse knive i ryggen, det var det sidst.

https://edition.cnn.com/2018/04/11/poli ... index.html
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"