Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 9. dec 2015, 00:57

Smiling_Goat skrev:Min nabo er lidt speciel og går nogle gange helt amok med sit anlæg. Fra fredag inkl. I dag har han så haft sine børn hjemme - hvilket han selvfølgelig skal have lov til, det er ikke det. De larmer helt afsindigt og der bliver ikke tysset på dem, overhovedet. De råber for at råbe, løber rundt i lejligheden så det hele ryster, de hopper vist også ned fra sofaen nogle gange.. Men der skal selvfølgelig være plads til dem.

Det komiske opstår så, da vi, for at få lidt ro fra børnelarmen skruer op for anlægget (hvilket helt bogstaveligt er første gang. Jeg har hele tiden forsøgt at vise hensyn ved at holde volumen nede osv. Men jeg kan jo efterhånden konstatere, at det ligesom kun går den ene vej, og så gider jeg egentligt heller ikke) og bliver overdøvet af selvsamme nabo, som vi forsøger at overdøve. Han har skruet helt op for radioen eller sådan noget. I hvert fald spiller musikken så højt, at det lyder som om, vi selv har tændt radioen - det var "living on a prayer" a Mick Jagger.

Så.. Nu hører vi deres radio i stedet. Det er udmærket musik i en glimrende kvalitet og vi slipper for børneråb (som jo startede denne lydkonkurrence)

Og det upassende er jo selvfølgelig os alle. Vi er voksne mennesker for pokker.

No no. No no no no. Bon Jovi. Både Jagger-fans og Bovi- fans bliver ikke glad for den forteelse. Sikkert heller ikke de herrer selv. Fy! :lol:
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 9. dec 2015, 07:26

Delfin skrev:At mit lægehus har afskaffet lægerne ved telefonen om morgenen til fordel for, at man kan ringe hele formiddagen og blive visiteret til, om man allernådigst kan få kontakt til en læge. Samme telefonnummer er tidsbestilling. I formiddags sad jeg i kø i 10 min for at bestille en tid.

Det synes jeg da ikke er galt. Men jeg har også oplevet læger med den tredobbelte ventetid, eller hvor man slet ikke kunne komme igennem den ene time de havde tidsbestilling...
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 9. dec 2015, 07:27

kidkomb skrev:
Smiling_Goat skrev:Min nabo er lidt speciel og går nogle gange helt amok med sit anlæg. Fra fredag inkl. I dag har han så haft sine børn hjemme - hvilket han selvfølgelig skal have lov til, det er ikke det. De larmer helt afsindigt og der bliver ikke tysset på dem, overhovedet. De råber for at råbe, løber rundt i lejligheden så det hele ryster, de hopper vist også ned fra sofaen nogle gange.. Men der skal selvfølgelig være plads til dem.

Det komiske opstår så, da vi, for at få lidt ro fra børnelarmen skruer op for anlægget (hvilket helt bogstaveligt er første gang. Jeg har hele tiden forsøgt at vise hensyn ved at holde volumen nede osv. Men jeg kan jo efterhånden konstatere, at det ligesom kun går den ene vej, og så gider jeg egentligt heller ikke) og bliver overdøvet af selvsamme nabo, som vi forsøger at overdøve. Han har skruet helt op for radioen eller sådan noget. I hvert fald spiller musikken så højt, at det lyder som om, vi selv har tændt radioen - det var "living on a prayer" a Mick Jagger.

Så.. Nu hører vi deres radio i stedet. Det er udmærket musik i en glimrende kvalitet og vi slipper for børneråb (som jo startede denne lydkonkurrence)
:lol: Jer tænkte det samme :D Og undrede mig meget over om Jagger havde lavet en sang med den titel :gruble: :devil2:

Og det upassende er jo selvfølgelig os alle. Vi er voksne mennesker for pokker.

No no. No no no no. Bon Jovi. Både Jagger-fans og Bovi- fans bliver ikke glad for den forteelse. Sikkert heller ikke de herrer selv. Fy! :lol:
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 9. dec 2015, 10:50

Arbejder på kontor, hvor vi ofte får besøg af partnere/kunder.
Disse har tit gaver med, og særligt her op til jul.

Vi sidder tre i afdelingen, og vi plejer at dele det, der kommer (evt med andre afdelinger også i en fælles slikpulje).

Dog er der en, sådan en rigtig kommandusen fra Emil fra Lønneberg-typen, som ikke gør.
Hun stabler alt på sit skrivebord og tager det med hjem. Bliver der spurgt om vi ikke skal åbne, svarer hun udenom eller rent ud nej.

I dag har hun fået to store kasser (vi er tre i afdelingen) fra en samarbejdspartner vi alle tre har kontakt med (men hun var den eneste til mødet).
Nu står de også i hendes vindue og ingen må smage.

Kæft det er usselt.

(Men hun kunne også snildt fylde den her tråd ud)
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 9. dec 2015, 10:56

Urtekussen skrev:Arbejder på kontor, hvor vi ofte får besøg af partnere/kunder.
Disse har tit gaver med, og særligt her op til jul.

Vi sidder tre i afdelingen, og vi plejer at dele det, der kommer (evt med andre afdelinger også i en fælles slikpulje).

Dog er der en, sådan en rigtig kommandusen fra Emil fra Lønneberg-typen, som ikke gør.
Hun stabler alt på sit skrivebord og tager det med hjem. Bliver der spurgt om vi ikke skal åbne, svarer hun udenom eller rent ud nej.

I dag har hun fået to store kasser (vi er tre i afdelingen) fra en samarbejdspartner vi alle tre har kontakt med (men hun var den eneste til mødet).
Nu står de også i hendes vindue og ingen må smage.

Kæft det er usselt.

(Men hun kunne også snildt fylde den her tråd ud)



Sådan nogle typer er bare :rulle: og :cuss:
Jeg håber lidt at der idag vil komme en eller anden og smide den største bunke af yndlings snolder på dit bord, bare for at hun kunne få en skræk i livet over måske ikke at få noget
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tricolette » 9. dec 2015, 13:40

Lige kommet fra bisættelse - 10 sek. inde i præstens tale lyder det "bibbibbbiiilip" og en mand forsøger febrilsk at få slukket mobilen :naughty: Og igen da de lige er begyndt på udgangen "bibbibbbiiilip" - hvorfor H...... havde han ikke slukket den første gang :tie:
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25731

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 9. dec 2015, 17:32

Marott skrev:
Delfin skrev:At mit lægehus har afskaffet lægerne ved telefonen om morgenen til fordel for, at man kan ringe hele formiddagen og blive visiteret til, om man allernådigst kan få kontakt til en læge. Samme telefonnummer er tidsbestilling. I formiddags sad jeg i kø i 10 min for at bestille en tid.



Faktisk skal man kunne komme i kontakt med sit lægehus/læge i hele deres åbningstid. Det betyder ikke, at der sidder en læge ved telefonen hele dagen, men at du skal kunne komme i tale med en.
Du bør kontakte PLO og gøre dem opmærksom på, at de har telefontid, der gør, at du ikke kan komme i kontakt med dem i hele åbningstiden. Det tager de seriøst.


Det kan jeg også, men jeg uddyber lige. Tidligere havde de en morgentid, hvor man kom direkte i kontakt med en læge uden spl. til at visitere som mellemled. Der var også ofte meget lang kø mellem 8 og 9, men det siger jo sig selv. Efter telefontiden var der så tidsbestilling og akuthenvendelser fra 9-12, og det gik ganske hurtigt, da de fleste akutte havde været igennem i morgenkonsultationen.

De har nu blandet det sammen, så der fra 8-12 er tidsbestilling + visitering til evt. kontakt med læge. Det sker på samme telefonnummer og af de samme 3-4 personer. Visitering handler om, at spl kan hjælpe med nogle ting uden lægens indblanding. Receptfornyelser fx, eller hun kan beslutte, om man skal have en akuttid eller bare bestille en tid indenfor det almindelige tidsbestilling. Det giver jo sig selv, at det så kan tage evigheder at komme igennem for at bestille en tid. Jeg bestiller alm lægetid elektronisk, men man kan ikke bestille tid til blodprøver mv.

Om eftermiddagen har de et akutnummer.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sevii » 10. dec 2015, 16:48

Dejligt upassende man betaler for at sidde i stillezonen og så kommer der to ind, der ikke engang har betalt for at sidde her, for at tale højlydt.

Jeg kan ligeså godt sige efter en lang dag, at jeg faktisk hader sådan nogle mennesker.
Øv.
Det er ikke hårdt at pendle. Det er hårdt at pendle med egoister. :rulle:
12
:banan: :banan:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7091
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13312

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Rapfisk » 11. dec 2015, 15:48

Min sidemand i bussen, der prøver at læse det skilt, som sidder på den væg, han sidder op ad, og derfor læner sig så langt ud, at han nærmest ligger i skødet på mig :wacko:
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24471

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Moxy-lady » 11. dec 2015, 16:01

jeg synes at det er afsindigt upassende at en bruger ovre på DD ikke er blevet permanent bannet efter at han har fortalt at han vil skyde kvinder, børn og diverse politikere, at kvinder er ludere og flere andre guldkorn. Jeg har anmeldt hans indlæg, har skrevet til DH og har skrevet i opdateringstråden og har tagget DH. Psykopatens (ved ikke om man må skrive det, men altså, manden har et usundt forhold til Anders Breivik) indlæg har nu stået i over et døgn. En anden bruger har kontaktet mig og fortalt at hun også har anmeldt indlæggene, og at hun har fået at vide at brugeren har fået 30 dages karantæne. Og indlæggene står der stadig.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige.

Det værste er næsten at ingen rigtig siger ham i mod - tværtimod er tråden mere eller mindre død. I gamle dage var debattører kommet fra nær og fjern for at diskutere det med ham (eller... Fra Liv&Sjæl og Børn.)
Jeg mistænker at de "normale" brugere også har givet op overfor Politik og Samfund - og brugerne der.
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sevii » 12. dec 2015, 11:22

En åndssvag telefonsælger ringer til mig i går.
Telefonsælger: hej, jeg ringer inde fra (et eller andet) og jeg vil gerne spørge om du er interesseret i (en eller anden forbrugsavis).
Mig: nej tak, det er jeg ikke interesseret i.
Telefonsælger: Ej, så vil jeg gerne tale med dig far så.

Jeg er fucking 23 år.
Så forsøgte han at få mit fars nummer fordi han simpelthen ikke troede på min far nok heller ikke var interesseret. Han snakkede til mig som om jeg var en idiot, "tror du nu du har forstand på det?" eller direkte siger "jeg sletter dig kun fra listen, så vi aldrig kontakter dig igen, hvis du giver mig hans nummer".
Der lagde jeg på.
Idiot. Er alt for venlig mod de telefonsælgere. :nej:
2
:banan: :banan:
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Venus222 » 12. dec 2015, 22:10

Ledelsen på mit job er upassende (igen) :tie:

Jeg arbejder på et plejehjem, og på min afdeling har vi en Alzheimersramt beboer som í den grad er fejlplaceret.Mine kolleger og jeg har kompetencerne til at tage vare på ham, men vi har ikke ressourserne (store afdelinger-lidt personale yadaya).

Beboeren går meget ofte ned på afdelingen i stuen, hvor han hærger og genere de andre beboere. Det synes vi alle er et stort problem, men ledelsen prøver virkelig at flytte problemet fra "Beboer er fejlplaceret, frustreret og ulykkelig" til "Personalet kan ikke takle ham, og de gider ikke samarbejde om det". :ticks: :cuss:

Ejmenforhelvede!! Det er overhovedet ikke det der er tilfældet. Men det er åbenbart nemmere at skyde skylden på personalet, frem for at tage hånd om problemet. :stoned:

Det er skidesynd for beboeren. :(
5
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 12. dec 2015, 22:26

Sevii skrev:En åndssvag telefonsælger ringer til mig i går.
Telefonsælger: hej, jeg ringer inde fra (et eller andet) og jeg vil gerne spørge om du er interesseret i (en eller anden forbrugsavis).
Mig: nej tak, det er jeg ikke interesseret i.
Telefonsælger: Ej, så vil jeg gerne tale med dig far så.

Jeg er fucking 23 år.
Så forsøgte han at få mit fars nummer fordi han simpelthen ikke troede på min far nok heller ikke var interesseret. Han snakkede til mig som om jeg var en idiot, "tror du nu du har forstand på det?" eller direkte siger "jeg sletter dig kun fra listen, så vi aldrig kontakter dig igen, hvis du giver mig hans nummer".
Der lagde jeg på.
Idiot. Er alt for venlig mod de telefonsælgere. :nej:


Det minder mig om engang en sælger ringede til mig for at sælge gul strøm. Han spurgte så ind til alt muligt om hvad jeg betalte nu osv. Så sagde jeg noget med at det havde jeg ikke lige overblik over, hvorefter han spurgte "Nåh, det er måske manden i huset der har styr på den slags?" :rulle: Jeg svarede bare "ja ja" for at slippe af med ham og så sluttede han af med at sige "nå, men så prøver jeg lige at få fat i ham". Der er så ingen mand i huset her, så held og lykke med det :lol:
7
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 13. dec 2015, 07:54

https://www.facebook.com/rudyhardhittermarkussen/?hc_location=ufi

Nogle af kommentarerne på Rudy Markussens FB.

Bla "Begå selvmord" Ej, men slap dog af.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8984

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf D.itsen » 13. dec 2015, 08:20

Sevii skrev:Dejligt upassende man betaler for at sidde i stillezonen og så kommer der to ind, der ikke engang har betalt for at sidde her, for at tale højlydt.

Jeg kan ligeså godt sige efter en lang dag, at jeg faktisk hader sådan nogle mennesker.
Øv.
Det er ikke hårdt at pendle. Det er hårdt at pendle med egoister. :rulle:

Og du gjorde dem selvfølgelig opmærksom på at de sad i en stillezone, ikke?
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Generelt"