Tag dig sammen, dit fede svin :-)

Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Tag dig sammen, dit fede svin :-)

Indlægaf Jadajada » 1. apr 2018, 13:54

2:15 i Boserup med kæresten i går og 1:30 i dag. Og ikke mindst er i dag vejedag. Morgenvægt efter 1'er men uden 2'er (som man siger): 125,1 kg og jeg vejede ind på 127,9.

Dvs. Jeg har tabt 2,8kg siden 19/3. Men det bedste er at jeg allerede kan mærke at jeg generelt har mere overskud og energi. Og så er det fedt at være sådan lidt træningsmærket i kroppen generelt og benene i særdelseshed :-)
6
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Tag dig sammen, dit fede svin :-)

Indlægaf Jadajada » 10. apr 2018, 11:46

Status herfra:

Kosten: Det går overordnet set, fint. Spiser stadig lidt i overkanten, men har faktisk ikke spist "for meget for meget" siden jeg begyndte. Vi har en megalækker kantine på jobbet - sørger dog for at fylde tallerkenen godt op på salatbuffeten inden jeg kommer til det "dyre":-)
Det holder med kaffen - 3-4 kopper om dagen og med én teskefuld sukker. Har ikke drukket te endnu. Sidste uge fik jeg sodavand både onsdag og lørdag, men har også takket nej flere gange. Ikke noget jeg gider slå mig selv i hovedet over, men det er klart noget jeg fortsat skal have fokus på. Alt-i-alt er jeg dog yderst tilfreds. Enkelte gange har jeg cravet, men som oftest er det ikke noget jeg har tænkt så meget over. I nat skal jeg dog på arbejde, og der spidser det til ved jeg af erfaring. Giv mig styrke!

Træning: Havde min datter i sidste uge, så der blev det ikke til så meget, men kom dog i skoven
2/4 16km m. kæresten
4/4 41km alene
8/8 20km m kæresten.

Og igen lige om lidt. Målet er 2 timer med god intensitet. I morgen har vi talt om en tur i skoven når jeg har sovet. Kæresten har studiedag og vejret bliver dejligt.

Jeg har taget trappen mindst 2 gange når jeg har været på job, så dér er jeg i mål. Det er stadig noget der svider i benene, men det går bedre allerede og jeg kan ikke høres flere etager væk :-)

Rygøvelserne er jeg faldet lidt af på. Der skal jeg have strammet op. Har fået lavet dem vel hver anden dag.


Billedet er fra turen d. 4. hvor jeg kørte hjemmefra og 2 omgange om Farum Sø - billedet er taget v. den røde bro over Mølleåen mellem S-banen og Hillerødmororvejen, hvis nogen skulle være stedkendte.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Tag dig sammen, dit fede svin :-)

Indlægaf Jadajada » 15. apr 2018, 18:55

Vejedag: 123,8kg (Efter cykelturen i dag sagde den endda 122,7kg med vådt cykeltøj, men det er morgenvægten, der tæller ;-)

Cyklet sidste søndag, tirsdag, onsdag og i dag.
I mål med trapperne. Det går nu mærkbart lettere og er ikke en nærdødsoplevelse hver gang ;-)
I mål med sodavand. Har haft 2 nattevagter og jeg er sgu stolt af ikke at have drukket nogen der.
Et sted mellem 1/2 og 3/4 med rygøvelserne. Der skal strammes op.
4
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Tag dig sammen, dit fede svin :-)

Indlægaf Flora » 15. apr 2018, 20:10

Det går jo forrygende! Keep up the good work :gogo: :pompom:
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Tag dig sammen, dit fede svin :-)

Indlægaf Stitch » 19. apr 2018, 07:03

Det lyder da til det går godt! Sådan :) selvfølgelíg er der plads til forbedringer, men sådan er det jo.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Tag dig sammen, dit fede svin :-)

Indlægaf Jadajada » 1. maj 2018, 12:45

Vejedag. Gjorde det godt nok i går, da jeg har besluttet at det er morgenvægten der tæller og jeg var på nattevagt i nat.

123,6kg. Målet var 122,9kg.

Dvs. ret beset har jeg ikke nået mit 1. delmål. Endnu.

Når jeg alligevel er (næsten) tilfreds, så skyldes det at jeg stort set er i mål med de øvrige "aktiviteter".
Der er kommet godt gang i træningen. Jeg kan sagtens blive mere konsekvent og også bygge en del ovenpå.
1 gang (én gang. uno!) har jeg drukket sodavand mere end én gang på en uge. Og hvad bedre er, jeg craver det ikke. Ikke ret tit ihvertfald. Den ene dag om ugen jeg så drikker sodavand, drikker jeg lidt for meget, så det skal jeg skære lidt ned på.
Jeg er i mål med trapperne og kaffen. Overvejer lidt at skære ned på kaffen på jobbet, men ser tiden lidt an.
Der er dage hvor jeg har spist for meget, men ingen hvor det er blevet alt for meget for meget.

Jeg har spist lidt slik undervejs, men er ikke gået amok nogen af dagene.

Som det kan ses på grafen i første indlæg, ligger jeg stadig på den gode side af kurven, men den hælder den forkerte vej.

Jeg har sat så meget op for sundheden at trunten fortalte at hun levere sundere når hun er hos mig end hos moderen ;-)
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"