Projekt hus fra scratch

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 9. dec 2015, 10:19

Det er december, men der er et par stædige roser til at byde velkommen. Hurra! :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Wizzze » 9. dec 2015, 12:50

Krølle skrev:Det er december, men der er et par stædige roser til at byde velkommen. Hurra! :love:


Nu vi er ved roser, skal der så ikke nogen stokroser op ad muren, så vi kan få endnu mere Morten Koch idyl til sommer? :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 9. dec 2015, 13:07

Wizzze skrev:
Krølle skrev:Det er december, men der er et par stædige roser til at byde velkommen. Hurra! :love:


Nu vi er ved roser, skal der så ikke nogen stokroser op ad muren, så vi kan få endnu mere Morten Koch idyl til sommer? :D


Nu du nævner det SKAL der faktisk nok plantes bunddækkeroser i stedet for de grønne sataner, der pt dækker en del af soklen/facaden på forsiden :D
1
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Whoosh » 9. dec 2015, 13:56

Jeg er så misundelig at jeg får lyst til at knække dine roser. :D
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 9. dec 2015, 17:16

Whoosh skrev:Jeg er så misundelig at jeg får lyst til at knække dine roser. :D


Jeg giver besked, hvis nogen af dem skal fjernes - der er seriøst gamle roser overalt! Win-win :D
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 15. dec 2015, 19:43

Nå!

Der er indkøbt maling til kælderen - begge er sådan noget diffusionsåbent helmat noget, men den til ydervæggene skulle også have en isolerende effekt. Spændende. Det allerbedste er, at man ikke skal vaske ned først. I love it! :love:

I dag er gået med at støvsuge utallige edderkopper og støv. I morgen eller torsdag er planen at påbegynde malerprojektet :D

Som det ses, er det tiltrængt - kælderen er tør og fin, men det er et noget andet udtryk end ovenpå :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Daflo » 16. dec 2015, 10:07

Fantastisk projekt :love2:
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf BlindfullyCool » 16. dec 2015, 12:48

Krølle skrev:Nå!

Der er indkøbt maling til kælderen - begge er sådan noget diffusionsåbent helmat noget, men den til ydervæggene skulle også have en isolerende effekt. Spændende. Det allerbedste er, at man ikke skal vaske ned først. I love it! :love:

I dag er gået med at støvsuge utallige edderkopper og støv. I morgen eller torsdag er planen at påbegynde malerprojektet :D

Som det ses, er det tiltrængt - kælderen er tør og fin, men det er et noget andet udtryk end ovenpå :lol:

Spændende! Hvad tænker I at gøre ved gulvene?
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 16. dec 2015, 14:46

BlindfullyCool skrev:
Spændende! Hvad tænker I at gøre ved gulvene?


I første omgang bliver de nok "bare" malet lyse. På sigt ville det være fedt at få gravet ud og lagt betongulv, men det er et noget større projekt :tie:
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Wizzze » 16. dec 2015, 15:08

Krølle skrev:Nå!

Der er indkøbt maling til kælderen - begge er sådan noget diffusionsåbent helmat noget, men den til ydervæggene skulle også have en isolerende effekt. Spændende. Det allerbedste er, at man ikke skal vaske ned først. I love it! :love:

I dag er gået med at støvsuge utallige edderkopper og støv. I morgen eller torsdag er planen at påbegynde malerprojektet :D

Som det ses, er det tiltrængt - kælderen er tør og fin, men det er et noget andet udtryk end ovenpå :lol:


S/M Dungeon ??

Den er da klar til det :lol:
0
Do as I say! :whip:
GoGetter
Indlæg: 93
Tilmeldt: 19. sep 2015, 12:32
Kort karma: 25
Likede indlæg: 171

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf GoGetter » 16. dec 2015, 19:24

Wizzze skrev:
Krølle skrev:Nå!

Der er indkøbt maling til kælderen - begge er sådan noget diffusionsåbent helmat noget, men den til ydervæggene skulle også have en isolerende effekt. Spændende. Det allerbedste er, at man ikke skal vaske ned først. I love it! :love:

I dag er gået med at støvsuge utallige edderkopper og støv. I morgen eller torsdag er planen at påbegynde malerprojektet :D

Som det ses, er det tiltrængt - kælderen er tør og fin, men det er et noget andet udtryk end ovenpå :lol:


S/M Dungeon ??

Den er da klar til det :lol:


Come on Wizzze. Vær nu lige seriøs. :evil:

Du kan sgu da se med det blotte øje, at der ikke er loftshøjde til lædergynge med ekstra kædetræk.
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 16. dec 2015, 20:29

GoGetter skrev:
Wizzze skrev:
Krølle skrev:Nå!

Der er indkøbt maling til kælderen - begge er sådan noget diffusionsåbent helmat noget, men den til ydervæggene skulle også have en isolerende effekt. Spændende. Det allerbedste er, at man ikke skal vaske ned først. I love it! :love:

I dag er gået med at støvsuge utallige edderkopper og støv. I morgen eller torsdag er planen at påbegynde malerprojektet :D

Som det ses, er det tiltrængt - kælderen er tør og fin, men det er et noget andet udtryk end ovenpå :lol:


S/M Dungeon ??

Den er da klar til det :lol:


Come on Wizzze. Vær nu lige seriøs. :evil:

Du kan sgu da se med det blotte øje, at der ikke er loftshøjde til lædergynge med ekstra kædetræk.


Hvorfor tror du, der skal udgraves? Det er jo ikke stiklingerne til køkkenhaven, der kræver ekstra lofthøjde...
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 21. dec 2015, 19:36

Åååh, jeg er simpelthen så SPÆNDT på at se, hvad der dukker op i haven i løbet af forår og sommer. Der er så mange fine og spøjse ting i vildnisset, som jeg ikke aner, hvad er, og der gemmer sig tilsyneladende også en del løg i jorden.

Her i december troede jeg ikke, der ville komme de store overraskelser, men.... Det gjorde der. Der er simpelthen dukket den fineste terasse af smukke sten op under en trillebørfuld græstørv og mos :love: Mine hænder er ømme og neglene sorte, men jeg er en glad krølle! :banan: :banan: :banan:

Billeder følger, men det er hele omådet fra hus/terrasse til æbletræet og et tilsvarende areal på den anden side af æbletræet. Selve træet har vist sig at stå i et bed, der vel ca. er 1x3 meter og perfekt til solelskende krydderurter, så det bliver der plantet til foråret. De urter, der trives væk fra solen får hjørnet op mod hegnet (øst men skygge pga. hegn og træer), som nok også skal have en form for blomstrende klatreplante, hvis jeg kan finde en, der trives - klematis går næppe an?

Der er et fint bed langs huset (sydvendt), hvor der pt er et blommetræ (på billedet skjult af æbletræet, da de "står på linje") og lavendler, der nærmest er buskagtige. Ðe skal klippes en del tilbage for at blive tættere og komme "tilbge på plads" - pt ligger de nærmest udover første række af sten på terrassen. I den del, der er tættest på trappen op til huset/verandaen, forsøger jeg at få vores store rosmarin fra altanen til at overleve vinteren. Der er læ, lys og lidt varme fra huset, så jeg satser på, at det går. Alternativt bliver der plantet et figentræ til foråret :love:

På selve plænen har der tidligere stået et træ (på billedet på første side i tråden er der et fuglehus). Der skal der plantes en form or blomster-/frugttræ - pt vakler jeg mellem magnolie eller kirsebær, men jeg afventer lige at få afklaret, om der måske allerede er et kirsebærtræ. Jeg har spottet noget, der godt kunne være, men jeg er langtfra sikker :genert:

For øvrigt: min lokale Bygma har ophørsudsalg med 35% på noget nær ALT incl haveredskaber. Hvor tjekket og timet er det lige? :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Krølle 21. dec 2015, 20:07, rettet i alt 2 gange.
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 21. dec 2015, 19:54

Sweet Jesus. Jeg tror måske, et af de store træer nede bagerst er en enorm sommerfuglebusk?! :shock:

Hvis det er, falder jeg om. Den må i givet fald være tudsegammel, for det er seeriøst stort. Ikke noget med en pjevset busk, det er et freaking TRÆ. Kan de overhovedet vokse sig så store? Teoretisk KAN det godt være original beplantning fra 1925, eftersom haven grundlæggende ikke er ændret siden opførelsen, men jeg har svært ved at tro, at de kan blive så enorme - eller gamle for den sags skyld. Vi taler jo 90 år :ad!: Jeg må gang med at Google og sammenligne!

....og mig der elsker gamle haver. Det her er simpelthen en perfekt lille skattekiste af en tidslomme, fordi det (de sidste tre år undtaget) altid har været i samme families eje. Oh my! :dåne: :dåne:
3
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Fillie » 21. dec 2015, 20:06

Det lyder bare intet mindre end himmelsk, Krølle! Og jeg krydser fingre for, at I har en antik sommerfuglebusk. :love:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Bolig"