Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daphne » 9. dec 2015, 17:42

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRGGGGGHHHH!!!!!!!!!!! :cuss: :cuss: :cuss: :cuss: :cuss: :cuss:
(jeg er hidsig på bureaukratiet og åndssvage politikere, der tager lorte-beslutninger, og jeg bor i lejlighed, hvor jeg hverken kan tillade mig at råbe højt eller stampe i gulvet, for at få min arrigskab ud...)
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2015, 07:10

englishchannel skrev:Jeg foretrækker popmusik over alle andre genrer, men jeg kan simpelthen ikke med Rasmus Seebach. Jeg kan overhovedet ikke tage det seriøst, at en voksen mand synger om at skændes "hver gang vi er i byen", og at han er "ude med drengene" og "der er gang i byen". Rasmus, du er ikke 15, du er 35. Grow the fuck up.

Og ja, jeg ved godt, at der findes folk, der opfører og som formulerer sig sådan selvom de er 30+, men det finder jeg altså personligt en smule patetisk, når man er (meget) tættere på 40 end på 20.


Men hans kæreste er jo 20 :tie: :tie: ....Ej, den var under lavmålet
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2015, 07:16

Der er juleklip i børnehaven i eftermiddag....Hold da kæft hvor jeg ikke gider sidde sammen med de andre forældre, og lave julepynt mens vi snakker om banaliteter, og spiser købeæbleskiver og de tørre pebernødder som ungerne møjsommeligt har bagt....
6
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21765

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 10. dec 2015, 08:30

englishchannel skrev:Jeg foretrækker popmusik over alle andre genrer, men jeg kan simpelthen ikke med Rasmus Seebach. Jeg kan overhovedet ikke tage det seriøst, at en voksen mand synger om at skændes "hver gang vi er i byen", og at han er "ude med drengene" og "der er gang i byen". Rasmus, du er ikke 15, du er 35. Grow the fuck up.

Og ja, jeg ved godt, at der findes folk, der opfører og som formulerer sig sådan selvom de er 30+, men det finder jeg altså personligt en smule patetisk, når man er (meget) tættere på 40 end på 20.


Enig og jeg har det samme på samme vis med Medina. Hendes tekster er godt nok også præget af teenage-stupiditet. "Uuuh vi hader på hinanden og skændes hver dag, men vi to hører saaaaaaaaaammen" - det var da i hvert fald den tankegang jeg havde da jeg var 15, ikke som 30-årig.

:tie:
4
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 10. dec 2015, 08:39

Pandesteg skrev:
englishchannel skrev:Jeg foretrækker popmusik over alle andre genrer, men jeg kan simpelthen ikke med Rasmus Seebach. Jeg kan overhovedet ikke tage det seriøst, at en voksen mand synger om at skændes "hver gang vi er i byen", og at han er "ude med drengene" og "der er gang i byen". Rasmus, du er ikke 15, du er 35. Grow the fuck up.

Og ja, jeg ved godt, at der findes folk, der opfører og som formulerer sig sådan selvom de er 30+, men det finder jeg altså personligt en smule patetisk, når man er (meget) tættere på 40 end på 20.


Enig og jeg har det samme på samme vis med Medina. Hendes tekster er godt nok også præget af teenage-stupiditet. "Uuuh vi hader på hinanden og skændes hver dag, men vi to hører saaaaaaaaaammen" - det var da i hvert fald den tankegang jeg havde da jeg var 15, ikke som 30-årig.

:tie:


Og Jokerens 'julesang'. Jeg synes den er så plat og decideret ubehagelig at høre på. Jeg har en del fordomme om mænd der synes at den er toppen af poppen. Den er sådan lidt surmulende på samme måde som når kvinder ikke vil sige hvorfor de er sure. Altså, i stedet for at sige til kæresten "det er sgu gået ned af bakke med sexlivet på det sidste" så skrive en ønskeliste til julemand om et blowjob... helt ærligt. Grow up.

Og mænd som kalder deres kæreste 'mutti'... :puke: jeg ved godt det rimer på fut i men det er SÅ kikset i mine øjne.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 10. dec 2015, 08:53

Musikere som Medina, Christopher, Seebach mm. tilpasser deres lyrik til den målgruppe, de gerne vil ramme. Teksterne omforfattes ofte og gøres endnu mere banale, mere 'folkelige' og med flere gentagelser og catch-frases end de havde i udgangspunktet. Det er sådan kommerciel populærmusik spiller, det er skabt for at lave penge, mere end det er skabt for budskaber eller whatever.


Mange af musikerne bruger ghostwriters, enten til at levere den fulde tekst eller til at tilpasse originalteksten, ikke nødvendigvis fordi de ikke kan skrive en dyb tekst fuld af integritet og halløj, men fordi det er en langt større udfordring at gøre teksten præcis så overbanal at den rammer på de væsentlige parametre ift. at blive en radiobasker.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13011
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21765

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 10. dec 2015, 09:06

Aima skrev:Musikere som Medina, Christopher, Seebach mm. tilpasser deres lyrik til den målgruppe, de gerne vil ramme. Teksterne omforfattes ofte og gøres endnu mere banale, mere 'folkelige' og med flere gentagelser og catch-frases end de havde i udgangspunktet. Det er sådan kommerciel populærmusik spiller, det er skabt for at lave penge, mere end det er skabt for budskaber eller whatever.


Mange af musikerne bruger ghostwriters, enten til at levere den fulde tekst eller til at tilpasse originalteksten, ikke nødvendigvis fordi de ikke kan skrive en dyb tekst fuld af integritet og halløj, men fordi det er en langt større udfordring at gøre teksten præcis så overbanal at den rammer på de væsentlige parametre ift. at blive en radiobasker.


Det fritager dem vel ikke for at stå på mål for deres sange? Selvfølgelig er der et element af kransekagefigur, men total ansvarsfralæggelse og synsforladelse synes jeg ikke man skal give dem. Det gør det i øvrigt ikke mindre stupidt at teksterne er så hjernedøde. Unge mennesker skal man da netop ikke indoktrinere med, at man skal blive i et forhold selvom man skændes og slås hver eneste dag. :nej:
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Undtagelsen » 10. dec 2015, 09:07

Hunkat skrev:
Pandesteg skrev:
englishchannel skrev:Jeg foretrækker popmusik over alle andre genrer, men jeg kan simpelthen ikke med Rasmus Seebach. Jeg kan overhovedet ikke tage det seriøst, at en voksen mand synger om at skændes "hver gang vi er i byen", og at han er "ude med drengene" og "der er gang i byen". Rasmus, du er ikke 15, du er 35. Grow the fuck up.

Og ja, jeg ved godt, at der findes folk, der opfører og som formulerer sig sådan selvom de er 30+, men det finder jeg altså personligt en smule patetisk, når man er (meget) tættere på 40 end på 20.


Enig og jeg har det samme på samme vis med Medina. Hendes tekster er godt nok også præget af teenage-stupiditet. "Uuuh vi hader på hinanden og skændes hver dag, men vi to hører saaaaaaaaaammen" - det var da i hvert fald den tankegang jeg havde da jeg var 15, ikke som 30-årig.

:tie:


Og Jokerens 'julesang'. Jeg synes den er så plat og decideret ubehagelig at høre på. Jeg har en del fordomme om mænd der synes at den er toppen af poppen. Den er sådan lidt surmulende på samme måde som når kvinder ikke vil sige hvorfor de er sure. Altså, i stedet for at sige til kæresten "det er sgu gået ned af bakke med sexlivet på det sidste" så skrive en ønskeliste til julemand om et blowjob... helt ærligt. Grow up.

Og mænd som kalder deres kæreste 'mutti'... :puke: jeg ved godt det rimer på fut i men det er SÅ kikset i mine øjne.


Men det er jo ikke Jokerens julesang.
Det er Monkey Business på P3, som lavede den i tidernes morgen og Jokeren er blot en af flere, der medvirker derpå.
Det er forholdsvis begrænset hvor seriøst man skal tage en tekst, der udgår fra Monkey Business :lol:

Derudover så elsker jeg den sang :deer:
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 10. dec 2015, 09:45

Pandesteg skrev:
Aima skrev:Musikere som Medina, Christopher, Seebach mm. tilpasser deres lyrik til den målgruppe, de gerne vil ramme. Teksterne omforfattes ofte og gøres endnu mere banale, mere 'folkelige' og med flere gentagelser og catch-frases end de havde i udgangspunktet. Det er sådan kommerciel populærmusik spiller, det er skabt for at lave penge, mere end det er skabt for budskaber eller whatever.


Mange af musikerne bruger ghostwriters, enten til at levere den fulde tekst eller til at tilpasse originalteksten, ikke nødvendigvis fordi de ikke kan skrive en dyb tekst fuld af integritet og halløj, men fordi det er en langt større udfordring at gøre teksten præcis så overbanal at den rammer på de væsentlige parametre ift. at blive en radiobasker.


Det fritager dem vel ikke for at stå på mål for deres sange? Selvfølgelig er der et element af kransekagefigur, men total ansvarsfralæggelse og synsforladelse synes jeg ikke man skal give dem. Det gør det i øvrigt ikke mindre stupidt at teksterne er så hjernedøde. Unge mennesker skal man da netop ikke indoktrinere med, at man skal blive i et forhold selvom man skændes og slås hver eneste dag. :nej:


De har aldrig nogensinde været pålagt at stå på mål for en skid, de skal holde sig indenfor lovens rammer lissom du og jeg, derudover kan de skrive, synge og publicere nøjagtigt, hvad de vil med de muligheder der bliver dem givet. At du personligt finder, de har et art samfundsansvar er fint nok, det er heller ikke fordi jeg ikke kan se, hvad du mener. Jeg er bare ikke enig.

Der findes TV-tilrettelæggere der laver Paradise Hotel, selvom de med statsgaranti kunne udnytte eget potentiale anderledes, der findes Se&Hør-journalister der forfatter artikler til dét blad selvom de sikkert kunne skrive et eller andet klogt og horisontudvidende for Weekendavisen og der findes kunstnere som Medina og Seebach der laver den musik, der, antager jeg, giver mest mening for dem. Min holdning er, at de mennesker skal stå til ansvar og på mål for én eneste; sig selv.

Og frygter man, at ens barn ligefrem bliver indoktrineret af medier og kommerciel popmusik, jamen så må man jo gøre sig lidt ekstra umage og være sit forælderansvar bevidst og lære sine børn at sondre mellem hvad der er virkelighed og hvad der er kunstnerisk frihed, synes jeg.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. dec 2015, 09:54

Jodle Birge var faktisk ret sød.
Min dengang et-årige søn tilbragte lang tid på skødet af ham til en firmaudstilling i tidernes morgen med tyrolerhatten ned over øjnene. Og min søn var altså ikke sådan en dreng, der kravlede op til hvem som helst.
Men det må man vist godt sige.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 10. dec 2015, 10:08

I ånden fra Seebach og Medina, har jeg skrevet et stykke smukt lyrik som jeg gerne vil dele med jer:

Tre sider om bærmen af dansk pop?
Ej nu må det stop'!
Men Hey, jeg har her et råd:
Lav en ny tråd!
9
Closure, closure, closure closure closure
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 10. dec 2015, 10:19

Kommodedyret skrev:I ånden fra Seebach og Medina, har jeg skrevet et stykke smukt lyrik som jeg gerne vil dele med jer:

Tre sider om bærmen af dansk pop?
Ej nu må det stop'!
Men Hey, jeg har her et råd:
Lav en ny tråd!


Du glemte "Uh uh uh" :fløjt:
6
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 10. dec 2015, 10:33

Medina og Rasmus S
Dårlige forhold
De må have hinanden

Haikupoesi :slem:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. dec 2015, 10:35

Den værste er ham der Xander:
"Alt står på denne mur mellem du og jeg"

NEJNEJNEJ... det hedder altså "dig og mig" i den sammenhæng, NÅ!
8
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 10. dec 2015, 10:39

Jeg bliver sjældent overrasket over menneskelig dumhed længere, men alligevel kom det bag på mig, hvor mange kommentarer jeg har set til Time Magazines kåring af Merkel som "Person of the Year", med lederen af IS på andenpladsen. Der er uhyggeligt mange, der i ramme alvor tror, at "Årets Menneske" er en hædersbevisning og at Time Magazine åbenlyst hylder Islamisk Stat :wacko:

Og hvad værre er, at nogle tager den endnu videre og er overbeviste om, at den store konspiration mellem IS, Merkel, Obama og de venstreorienterede endelig er blevet afdækket via den kåring (ja, for Time Magazine ville jo være så dumme at annoncere det på forsiden af deres blad, hvis de virkelig var med i en konspiration om at lade IS indtage hele den vestlige verden med Merkels godkendelse).

Det ville næsten være sjovt, hvis ikke det var så skræmmende, at nogle mennesker reelt er overbeviste om, at de - den lille mand - er i krig med alle andre (IS, Merkel, flygtninge, politikere og venstreorienterede på én gang). Det er den slags angst, der virkelig giver grobund for ekstremisme.
Senest rettet af englishchannel 11. dec 2015, 00:34, rettet i alt 1 gang.
3

Tilbage til "Generelt"