Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Singletråden

Indlægaf Skralde » 10. dec 2015, 08:44

Én af de ting der dog er knapt så fedt ved at være single, er de dersens børn. Det stresser mig virkelig meget, at der er en udløbsdato på de der forbandede æg - men mest af alt, at jeg ikke ved hvornår den udløber. Jeg har godt nok allerede en datter, men har altid forestillet mig at jeg skulle have mere end ét barn, men i og med jeg fylder 31 lige om lidt og lysten til at date er ikke eksisterende - virker det der med at få flere børn, som det rene utopi.
Så derfor tog jeg et stort skridt i går og fik bestilt en tid til fertilitetsundersøgelse på Riget. Jeg er meget spændt på resultatet! Jeg håber at det kan give mig noget ro, hvis svaret er positivt og hvis det skulle være negativt, så må jeg jo beslutte mig om hvad jeg skal stille op derfra. Om end ikke andet, så kan jeg da i det mindste begynde så småt at begynde at acceptere at jeg kun vil få ét barn :)

Fylder det med børn også hos jer?
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 10. dec 2015, 08:50

Jeg er ikke single, men fordi jeg kender min fertilitet, er min deadline 31-32 år ved første barn. Jeg prøver ikke at tænke på det. Min kæreste er indforstået.. Går vi fra hinanden, ville det nok betyde at jeg blev alene-mor.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6593

Re: Singletråden

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 08:53

Jeg er også single, men en del af "stressen" er taget af eftersom jeg er ret ung -22- og hverken er fysisk i stand til eller særlig interesseret i at få børn. Jeg tror ikke, jeg skal have dem. Hvis jeg en dag skal have er barn bliver det højst sandsynligt adoption, hvilket under alle omstændigheder er langt ude i fremtiden fordi det vidst kræver en meget stabil økonomi at få lov at adoptere - jeg har hørt at det ikke ligefrem er nemt.

Anyway - single studerende med kat melder sig under fanerne :lol:
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Singletråden

Indlægaf Garfield » 10. dec 2015, 09:13

Skralde skrev:Én af de ting der dog er knapt så fedt ved at være single, er de dersens børn. Det stresser mig virkelig meget, at der er en udløbsdato på de der forbandede æg - men mest af alt, at jeg ikke ved hvornår den udløber. Jeg har godt nok allerede en datter, men har altid forestillet mig at jeg skulle have mere end ét barn, men i og med jeg fylder 31 lige om lidt og lysten til at date er ikke eksisterende - virker det der med at få flere børn, som det rene utopi.
Så derfor tog jeg et stort skridt i går og fik bestilt en tid til fertilitetsundersøgelse på Riget. Jeg er meget spændt på resultatet! Jeg håber at det kan give mig noget ro, hvis svaret er positivt og hvis det skulle være negativt, så må jeg jo beslutte mig om hvad jeg skal stille op derfra. Om end ikke andet, så kan jeg da i det mindste begynde så småt at begynde at acceptere at jeg kun vil få ét barn :)

Fylder det med børn også hos jer?


Ja og nej. Jeg var i fertilitetsbehandling i to år med min eks uden held (og hvis I læser min tråd, hvor jeg skriver, hvorfor forholdet sluttede, så var det måske meget godt). Jeg ville meget, meget, meget gerne have et barn dengang og troede derfor også at det ville fylde en del, hvis jeg stod i den situation, jeg står i nu: 42 år gammel, uden barn og single. Det gør det bare ikke og jeg forstår ikke helt hvorfor. Måske fordi jeg ved, at med dét, jeg har været igennem det sidste år, så har jeg brug for at have fokus på mig selv? Hvis jeg pludselig tænker at NU skal jeg give det et forsøg mere, så ville jeg kigge på donorsæd med åben donor.

Er det fertilitetsrådgivningen på Riget? For den undersøgelse fik jeg også lavet for snart tre år siden og det var en god oplevelse.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 10. dec 2015, 09:16

Jeg bliver 25 om et halvt år, og jeg er også begyndt at få lidt stress over det med børn. Ikke fordi jeg har lyst til børn lige nu, men ideelt set har jeg ikke lyst til at være meget mere end 30år, når jeg får mit første barn. Og jeg vil jo samtidig gerne kende ham jeg skal have børn med i et godt stykke tid, inden vi får børn. Men ham skal jeg jo først lige finde - og så er der pludselig ikke så lang tid igen. :panik:

Jeg har så min egen grænse om, at har jeg ikke fundet ham jeg skal have børn med når jeg er 32år, så bliver jeg alenemor. For børn, det skal jeg have!
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Singletråden

Indlægaf 2SHY » 10. dec 2015, 09:28

Jeg er i øvrigt noget iffy omkring det at få børn. Nogle dage er jeg lykkelig for ikke at have nogen og andre dage tænker jeg "mjo måske skulle man revurdere holdningen om aldrig at skulle have nogen". Jeg er nok mest nysgerrig på at opleve en graviditet og fødsel på godt og ondt og så enkelte perioder af et barns udvikling. Men det er trods alt ikke lige til kun at gå halvt in.

Når det så er sagt så synes jeg ikke at jeg på nuværende tidspunkt har noget at tilbyde et barn og jeg har heller ikke nogen at få et med. Jeg aner ikke hvordan min fertilitet status har det men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg ville kunne få lov til at blive insimineret pga en psykisk lidelse selvom den er under kontrol og har været det de sidste 6 år. Der er så mange ting hvor man får nej hvis man har sådan noget i sin journal desværre
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Singletråden

Indlægaf Firebird » 10. dec 2015, 10:09

Nej. Ikke mere. Da jeg var yngere, fyldte det en del. Jeg ville godt være far til to, men min ex kone var minus skruk. Så blev vi skildt, og jeg fandt aldrig den livmoder der skulle gøre mig til far. Idag fylder det ingenting. Jeg har det lidt sådan at man jo ikke kan savne hvad man aldrig har haft.
1
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Singletråden

Indlægaf Daine » 10. dec 2015, 11:24

Jeg har aldrig haft lyst til at få børn, jeg er 35 og savner det virkelig ikke. Jeg savner derimod en mand, det er noget der indenfor de sidste par år er kommet til ar fylde mere og mere. Før det var jeg glad og tilfreds med singletilværelsen, nu not so much.
Men jeg er
1. Virkelig dårlig til at flirte
2. Socialt akavet, specielt blandt fremmede
3. Kræsen :rulle: Jeg vil have en lækker, intelligent og supersød fyr, og skulle der helt mirakuløst gå sådan en rundt der er single, så er jeg ikke førstevalget ;)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 10. dec 2015, 13:22

Garfield skrev:
Æske skrev:Jeg havde simpelthen sådan lyst til at gå ud og lave noget ballade i aften efter arbejde, men kumme ikke finde nogen der ville med. Så drak jeg rødvin hjemme i stedet og nu er jeg ved at være klar til at gå i seng.

Dog er det lidt nederen at skulle gå i seng alene for tiden :rulle:


Det er også noget af dét, jeg kæmper lidt med: når man har lyst til at lave noget sammen med nogen og ikke kan finde nogen, der vil med.

På den anden side: da jeg var i forhold lavede vi næsten aldrig noget sammen. Ironisk nok er mit sociale liv blomstret samtidig med at jeg indimellem er ensom...


Den der rammer du bare SÅ meget plet med... ;)
I år har jeg også været til flere koncerter og foredrag f.eks., end jeg har været de sidste 20 år.
Men lidt svært at finde nogen, der vil med til alle de skøre ting, jeg gerne vil, når næsten alle veninderne er godt gift.

I 2016 vil jeg skide højt og flot på det, og tage meget mere afsted alene. I forvejen har jeg været god til at rejse alene, - og nyder det.


Alligevel savner jeg tosomheden. Nærværd, kærtegn og god sex med fast partner... :blush:
3
Mocca
Indlæg: 831
Tilmeldt: 23. sep 2015, 08:37
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1320

Re: Singletråden

Indlægaf Mocca » 10. dec 2015, 13:25

Æske skrev:
Garfield skrev:
Æske skrev:Jeg havde simpelthen sådan lyst til at gå ud og lave noget ballade i aften efter arbejde, men kumme ikke finde nogen der ville med. Så drak jeg rødvin hjemme i stedet og nu er jeg ved at være klar til at gå i seng.

Dog er det lidt nederen at skulle gå i seng alene for tiden :rulle:


Det er også noget af dét, jeg kæmper lidt med: når man har lyst til at lave noget sammen med nogen og ikke kan finde nogen, der vil med.

På den anden side: da jeg var i forhold lavede vi næsten aldrig noget sammen. Ironisk nok er mit sociale liv blomstret samtidig med at jeg indimellem er ensom...


Jeg er nu egentlig aldrig ensom, men ind i mellem kan jeg godt blive træt helt ind i knoglerne af at nogle af mine veninder aldrig kan noget som helst - slet ikke spontant - fordi de har små børn eller skal være sammen med kæresten.
Især hvis de bor sammen med ham og jeg tænker "du ser ham hver dag og jeg har ikke set dig i en måned-ish". Så får jeg simpelthen så lange patter :genert:


Og når du/I bliver 15-20 år ældre, er det stadig sådan... :sur:
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Singletråden

Indlægaf Æske » 10. dec 2015, 20:31

Mocca skrev:
Æske skrev:
Garfield skrev:
Æske skrev:Jeg havde simpelthen sådan lyst til at gå ud og lave noget ballade i aften efter arbejde, men kumme ikke finde nogen der ville med. Så drak jeg rødvin hjemme i stedet og nu er jeg ved at være klar til at gå i seng.

Dog er det lidt nederen at skulle gå i seng alene for tiden :rulle:


Det er også noget af dét, jeg kæmper lidt med: når man har lyst til at lave noget sammen med nogen og ikke kan finde nogen, der vil med.

På den anden side: da jeg var i forhold lavede vi næsten aldrig noget sammen. Ironisk nok er mit sociale liv blomstret samtidig med at jeg indimellem er ensom...


Jeg er nu egentlig aldrig ensom, men ind i mellem kan jeg godt blive træt helt ind i knoglerne af at nogle af mine veninder aldrig kan noget som helst - slet ikke spontant - fordi de har små børn eller skal være sammen med kæresten.
Især hvis de bor sammen med ham og jeg tænker "du ser ham hver dag og jeg har ikke set dig i en måned-ish". Så får jeg simpelthen så lange patter :genert:


Og når du/I bliver 15-20 år ældre, er det stadig sådan... :sur:


Det er en virkelig dårlig aftale :-D
2
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Singletråden

Indlægaf Code71 » 10. dec 2015, 20:56

Nå jeg må hellere melde mig ind her hehe

Jeg har været single i et par uger nu
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Singletråden

Indlægaf Daine » 10. dec 2015, 21:03

Nå, mon ikke jeg kan trisse i seng nu og høre noget julemusik. Fik et alarmopkald fra den vagtcentral butikken hører under for ca 3 kvarter siden, men har ikke hørt noget siden. Der plejer ikke at være noget, men man ved jo aldrig.

Dét er noget jeg ikke kommer til at savne, når min chef kommer retur fra barsel. Så er det nemlig hende der tager over igen som 1. kald og jeg ryger helt ud af listen igen :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Singletråden

Indlægaf Daine » 11. dec 2015, 07:12

Hvordan kan det være, at det altid er om morgenen at sengen er allerbedst? Jeg har lige tilbragt en skøn time på snooze, sådan halvt i fantasiland. Oh joy, jeg sætter tit pris på min veludviklede fantasi :lun: ... :slem:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Singletråden

Indlægaf Skralde » 11. dec 2015, 08:44

Garfield skrev:
Skralde skrev:Én af de ting der dog er knapt så fedt ved at være single, er de dersens børn. Det stresser mig virkelig meget, at der er en udløbsdato på de der forbandede æg - men mest af alt, at jeg ikke ved hvornår den udløber. Jeg har godt nok allerede en datter, men har altid forestillet mig at jeg skulle have mere end ét barn, men i og med jeg fylder 31 lige om lidt og lysten til at date er ikke eksisterende - virker det der med at få flere børn, som det rene utopi.
Så derfor tog jeg et stort skridt i går og fik bestilt en tid til fertilitetsundersøgelse på Riget. Jeg er meget spændt på resultatet! Jeg håber at det kan give mig noget ro, hvis svaret er positivt og hvis det skulle være negativt, så må jeg jo beslutte mig om hvad jeg skal stille op derfra. Om end ikke andet, så kan jeg da i det mindste begynde så småt at begynde at acceptere at jeg kun vil få ét barn :)

Fylder det med børn også hos jer?


Ja og nej. Jeg var i fertilitetsbehandling i to år med min eks uden held (og hvis I læser min tråd, hvor jeg skriver, hvorfor forholdet sluttede, så var det måske meget godt). Jeg ville meget, meget, meget gerne have et barn dengang og troede derfor også at det ville fylde en del, hvis jeg stod i den situation, jeg står i nu: 42 år gammel, uden barn og single. Det gør det bare ikke og jeg forstår ikke helt hvorfor. Måske fordi jeg ved, at med dét, jeg har været igennem det sidste år, så har jeg brug for at have fokus på mig selv? Hvis jeg pludselig tænker at NU skal jeg give det et forsøg mere, så ville jeg kigge på donorsæd med åben donor.

Er det fertilitetsrådgivningen på Riget? For den undersøgelse fik jeg også lavet for snart tre år siden og det var en god oplevelse.


Jeg kender alt til din "historie" :ae: Men hvor er det dog dejligt at det ikke fylder hos dig!
Det er netop på Riget jeg skal have foretaget den, så det er dejligt at høre, at det var en god oplevelse for dig :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde

Tilbage til "Forhold og sex"