Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 13. apr 2018, 19:10

Eeew den lyder klam kidkomb! Den skal vi ikke byde gæsterne med mælkeallergi til vores bryllup :lol:

Jeg købte den omtalte nøddeis, den er markant bedre og har ikke den klamme eftersmag som tidligere, dog kan jeg stadig bedre lide flødeis. Men vil klart overveje at serverer den for mine veganske veninder og dem i min familie med mælkeallergi :)
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf HappyHippo » 14. apr 2018, 09:50

Alkaia skrev:
godtnavn skrev:Eeew den lyder klam kidkomb! Den skal vi ikke byde gæsterne med mælkeallergi til vores bryllup :lol:

Jeg købte den omtalte nøddeis, den er markant bedre og har ikke den klamme eftersmag som tidligere, dog kan jeg stadig bedre lide flødeis. Men vil klart overveje at serverer den for mine veganske veninder og dem i min familie med mælkeallergi :)


Ben & Jerrys har også vegansk is. Jeg har dog ikke smagt det, da jeg synes 70 kroner bøtten er lige grisk nok.


Og de er aldrig på tilbud, selvom de normale er :(

Fik smagt naturli med hasselnød og den er ok. Jeg plejer at lave min is selv ved at blende frosne bananer med fx peanutputter og chokolade. Eller oreos :fløjt:
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 14. apr 2018, 10:01

Alkaia skrev:
godtnavn skrev:Eeew den lyder klam kidkomb! Den skal vi ikke byde gæsterne med mælkeallergi til vores bryllup :lol:

Jeg købte den omtalte nøddeis, den er markant bedre og har ikke den klamme eftersmag som tidligere, dog kan jeg stadig bedre lide flødeis. Men vil klart overveje at serverer den for mine veganske veninder og dem i min familie med mælkeallergi :)


Ben & Jerrys har også vegansk is. Jeg har dog ikke smagt det, da jeg synes 70 kroner bøtten er lige grisk nok.


Det kommer jeg heller ikke til at give! Men jeg er ikke selv veganer, og bliver det aldrig, men er meget godt at have fundet en god til gæster :)
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf LaScrooge » 14. apr 2018, 16:59

Dette veganske hakkeprodukt synes jeg er rigtig lækkert. Meget bedre end Naturli' (hedder det det?) Som både er sejt, svært at stege ordentligt fordi det klumper i store klumper og fik min mave til at spile op. Det her har en god konsistens og næsten smag som kød. Men det er vist ret dyrt, 50 kr pakken, tror jeg.
Eller, det er jo egentlig ikke så dyrt. Øko hakket oksekød koster det samme.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
And we both know: I will be delicious
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf zembra1986 » 14. apr 2018, 17:15

Jeg bliver aldrig fuldt veganer eller vegetar men vil gerne reducere mit kødindtag og prøver derfor kræfter med veganske retter og dette er min nye favorit: En rødbede kornotto. Kombinationen af rødbede, æble, citron, hasselnødder og persille er SÅ lækker :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Viskelæder » 14. apr 2018, 17:16

zembra1986 skrev:Jeg bliver aldrig fuldt veganer eller vegetar men vil gerne reducere mit kødindtag og prøver derfor kræfter med veganske retter og dette er min nye favorit: En rødbede kornotto. Kombinationen af rødbede, æble, citron, hasselnødder og persille er SÅ lækker :love:


Åh, det ser lækkert ud.
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Tiger » 14. apr 2018, 17:25

zembra1986 skrev:Jeg bliver aldrig fuldt veganer eller vegetar men vil gerne reducere mit kødindtag og prøver derfor kræfter med veganske retter og dette er min nye favorit: En rødbede kornotto. Kombinationen af rødbede, æble, citron, hasselnødder og persille er SÅ lækker :love:


Mums :savl: Har du en opskrift?
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf zembra1986 » 14. apr 2018, 17:36

LaScrooge skrev:Dette veganske hakkeprodukt synes jeg er rigtig lækkert. Meget bedre end Naturli' (hedder det det?) Som både er sejt, svært at stege ordentligt fordi det klumper i store klumper og fik min mave til at spile op. Det her har en god konsistens og næsten smag som kød. Men det er vist ret dyrt, 50 kr pakken, tror jeg.
Eller, det er jo egentlig ikke så dyrt. Øko hakket oksekød koster det samme.


Er det et nyt produkt fra det mærke? Synes også 50 kr. er noget pebret men måske det er på tilbud en gang imellem :) Hvor mange gr. er der i?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Annione » 15. apr 2018, 10:06

Min niece er vegetar, så selvom jeg er kødspiser, så lavede jeg vegetar mad til hende. Det smagte simpelthen så lækkert.

Rød linsesuppe med chili og en masse krydderier (selvom hun ikke kan lide spidskommen og rosmarin røg det ned med velbehag) øst over sprød-stegte svampe og løg fra panden.
4
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Annione » 21. apr 2018, 17:59

Disse muffins :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 16:42

Jeg kan melde at Naturli's veganske "Kærgården" egner sig fortrinligt til persille/hvidløgsmør :banan:
Jeg var bange for at det ville blive mærkeligt i konsistensen af at blive lunkent og rørt og derefter kommet i fryseren. Men det er bare så godt!!
Nu står det fast i fryseren og er lige til at tage ud 10min før brug og tilbage i fryseren igen (bruger separat kniv til det og er i forvejen halvsippet med hygiejnen, så det har jeg ingen skrupler ved) :ivrig:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Pawnee_Waffle » 22. apr 2018, 16:51

Vi var i IKEA i dag, og afsluttede turen med et besøg i deres kantine. Jeg spiser helst ikke kød, så valget faldt på deres grøntsagsboller med ragout og hvedekerner. Nørj jeg blev skuffet :( Grøntsagsbollerne smagte af slatten tomat og.... ingenting? Jeg tror ikke at de havde set skyggen af bare lidt krydderi. Æv!
1
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
Brugeravatar
Sue-Ellen
Indlæg: 562
Tilmeldt: 28. dec 2015, 14:00
Kort karma: 22
Likede indlæg: 696

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Sue-Ellen » 22. apr 2018, 19:40

Dmitra skrev:Jeg fik afprøvet en opskrift jeg fik fra en debattør. Selvom jeg var overbevist om det ville smage godt, blev jeg bare endnu mere positivt overrasket over hvor godt det var. Det er i hvert fald ikke sidste gang jeg skal have rødbedekornotto med rå æble/rødbedesalat :savl:.


Kunne man lokke en opskrift ud af dig? Det ser spændende ud og jeg elsker rødbeder :D
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf kidkomb » 22. apr 2018, 21:41

Pawnee_Waffle skrev:Vi var i IKEA i dag, og afsluttede turen med et besøg i deres kantine. Jeg spiser helst ikke kød, så valget faldt på deres grøntsagsboller med ragout og hvedekerner. Nørj jeg blev skuffet :( Grøntsagsbollerne smagte af slatten tomat og.... ingenting? Jeg tror ikke at de havde set skyggen af bare lidt krydderi. Æv!

Jeg kender flere der er vilde med de grøntsagsboller og jeg forstår ingenting. Jeg vil virkelig nærmest hellere sulte...
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Pawnee_Waffle » 23. apr 2018, 04:20

kidkomb skrev:
Pawnee_Waffle skrev:Vi var i IKEA i dag, og afsluttede turen med et besøg i deres kantine. Jeg spiser helst ikke kød, så valget faldt på deres grøntsagsboller med ragout og hvedekerner. Nørj jeg blev skuffet :( Grøntsagsbollerne smagte af slatten tomat og.... ingenting? Jeg tror ikke at de havde set skyggen af bare lidt krydderi. Æv!

Jeg kender flere der er vilde med de grøntsagsboller og jeg forstår ingenting. Jeg vil virkelig nærmest hellere sulte...

Jeg vil hellere spise deres kødboller end at røre deres grøntsagsboller igen :lol:

Jeg blev ellers lige så glad for at de endelig havde noget der lignede et lækkert alternativ. Men der er plads til forbedring :D
2
One person's annoying is another's inspiring and heroic.

Tilbage til "Mad og drikke"