Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 10. dec 2015, 10:44

englishchannel skrev:Jeg bliver sjældent overrasket over menneskelig dumhed længere, men alligevel kom det bag på mig, hvor mange kommentarer jeg har set til The Times' kåring af Merkel som "Person of the Year", med lederen af IS på andenpladsen. Der er uhyggeligt mange, der i ramme alvor tror, at "Årets Menneske" er en hædersbevisning og at The Times åbenlyst hylder Islamisk Stat :wacko:

Og hvad værre er, at nogle tager den endnu videre og er overbeviste om, at den store konspiration mellem IS, Merkel, Obama og de venstreorienterede endelig er blevet afdækket via den Times-kåring (ja, for The Times ville jo være så dumme at annoncere det på forsiden af deres blad, hvis de virkelig var med i en konspiration om at lade IS indtage hele den vestlige verden med Merkels godkendelse).

Det ville næsten være sjovt, hvis ikke det var så skræmmende, at nogle mennesker reelt er overbeviste om, at de - den lille mand - er i krig med alle andre (IS, Merkel, flygtninge, politikere og venstreorienterede på én gang). Det er den slags angst, der virkelig giver grobund for ekstremisme.


Den slags personer kan passende google Årets Person 2006 og så se om de stadig tænker sådan.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2015, 10:53

Eller man of the year 1938!
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 10. dec 2015, 10:54

Hunkat skrev:
englishchannel skrev:Jeg bliver sjældent overrasket over menneskelig dumhed længere, men alligevel kom det bag på mig, hvor mange kommentarer jeg har set til The Times' kåring af Merkel som "Person of the Year", med lederen af IS på andenpladsen. Der er uhyggeligt mange, der i ramme alvor tror, at "Årets Menneske" er en hædersbevisning og at The Times åbenlyst hylder Islamisk Stat :wacko:

Og hvad værre er, at nogle tager den endnu videre og er overbeviste om, at den store konspiration mellem IS, Merkel, Obama og de venstreorienterede endelig er blevet afdækket via den Times-kåring (ja, for The Times ville jo være så dumme at annoncere det på forsiden af deres blad, hvis de virkelig var med i en konspiration om at lade IS indtage hele den vestlige verden med Merkels godkendelse).

Det ville næsten være sjovt, hvis ikke det var så skræmmende, at nogle mennesker reelt er overbeviste om, at de - den lille mand - er i krig med alle andre (IS, Merkel, flygtninge, politikere og venstreorienterede på én gang). Det er den slags angst, der virkelig giver grobund for ekstremisme.


Den slags personer kan passende google Årets Person 2006 og så se om de stadig tænker sådan.


Og 1938. Men det er jo problemet - de ser det jo ikke som, at de selv er uforstående, men som, at Times bare er ubegavede, når de igen og igen "hylder" diktatorer... :fløjt:
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2015, 11:25

Skumfidusen skrev:Jeg er bimlende ligeglad med kunstneren bag en sang. John Lennon var efter alt at dømme et dumt svin, der tævede kvinder og generelt bare var gennemført ubehagelig. Det forhindrer mig ikke i at synes Imagine var fremragende. Og jeg er sikker på at Jodle Birge var en sød og god og rar mand, men jeg kan stadig ikke udstå hans musik. Mange af mine favoritkunstnere er jeg overbevist om er og har været enormt anstrengende bekendtskaber. Hykleriske, selvhøjtidelige, griske og ubehagelige. Men når musikken spiller er jeg ligeglad. Phil Spector er morder, Mark Wahlberg har tævet folk for sjov, CV Jørgensen vil ikke dele æren for de sange han har skrevet i samarbejde med andre; kunstnere kan være smålige og pubertære alt det de lyster for min skyld; bare musikken virker (eller filmen eller bogen eller hvad de nu laver).


Præcis....Det kan godt være at John Travolta er en Scientologi freak....Jeg synes stadig han er helt genial i Pulp Fiction og der er stadig ikke nogen film jeg har så mange gange som jeg har set Top Gun....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 10. dec 2015, 12:03

Jeg kan ikke lade være med at dømme dem der synes at Fifty Shades bøgerne er velskrevet litteratur. Ikke folk der godt kan lide bøgerne, for det kan jeg da sagtens sætte mig ind i. Men dem der helt seriøst mener at bøgerne er veludviklet, og fantastisk skrevet, der kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, og tænke at folk så burde læse lidt flere bøger.
11
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 10. dec 2015, 12:45

Animi skrev:Jeg kan ikke lade være med at dømme dem der synes at Fifty Shades bøgerne er velskrevet litteratur. Ikke folk der godt kan lide bøgerne, for det kan jeg da sagtens sætte mig ind i. Men dem der helt seriøst mener at bøgerne er veludviklet, og fantastisk skrevet, der kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, og tænke at folk så burde læse lidt flere bøger.


Amen to that - jeg har skrevet det før herinde. Jeg måtte altså kyle den bog fra mig i afsky efter ca. 30 sider.
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2015, 13:48

dykkersild skrev:
Animi skrev:Jeg kan ikke lade være med at dømme dem der synes at Fifty Shades bøgerne er velskrevet litteratur. Ikke folk der godt kan lide bøgerne, for det kan jeg da sagtens sætte mig ind i. Men dem der helt seriøst mener at bøgerne er veludviklet, og fantastisk skrevet, der kan jeg ikke lade være med at ryste lidt på hovedet, og tænke at folk så burde læse lidt flere bøger.


Amen to that - jeg har skrevet det før herinde. Jeg måtte altså kyle den bog fra mig i afsky efter ca. 30 sider.


Jeg gik i gang med lydbogs versionen....Men da Mr.Grey havde brugt det meste af en 12 kilometers cykeltur på at handle ind i byggemarkedet så var jeg simpelthen nød til at stoppe igen. Det var simpelthen for latterligt.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kasper » 10. dec 2015, 13:51

Aima skrev:De har aldrig nogensinde været pålagt at stå på mål for en skid, de skal holde sig indenfor lovens rammer lissom du og jeg, derudover kan de skrive, synge og publicere nøjagtigt, hvad de vil med de muligheder der bliver dem givet. At du personligt finder, de har et art samfundsansvar er fint nok, det er heller ikke fordi jeg ikke kan se, hvad du mener. Jeg er bare ikke enig.

Der findes TV-tilrettelæggere der laver Paradise Hotel, selvom de med statsgaranti kunne udnytte eget potentiale anderledes, der findes Se&Hør-journalister der forfatter artikler til dét blad selvom de sikkert kunne skrive et eller andet klogt og horisontudvidende for Weekendavisen og der findes kunstnere som Medina og Seebach der laver den musik, der, antager jeg, giver mest mening for dem. Min holdning er, at de mennesker skal stå til ansvar og på mål for én eneste; sig selv.

Og frygter man, at ens barn ligefrem bliver indoktrineret af medier og kommerciel popmusik, jamen så må man jo gøre sig lidt ekstra umage og være sit forælderansvar bevidst og lære sine børn at sondre mellem hvad der er virkelighed og hvad der er kunstnerisk frihed, synes jeg.


Selvfølgelig skal man da stå på mål for det, man laver - især hvis man er en synlig del af medie og kulturverdenen. Men det er selvfølgelig fint, hvis man sagtens kan stå på mål for det, selvom man laver banale og overfladiske ting.

Det minder mig om Reality Awards, hvor tilrettelæggerne og producerne bag programmerne med Oddset Janni og Karsten Ree vandt en pris, og på arrogant vis fra scenen udtalte noget i retning af, at de da slet ikke var klar over, at de lavede reality. Gu' er I da så. Så stå på mål for det, I laver, eller luk røven og lav noget andet :)
8
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 10. dec 2015, 14:04

Kasper skrev:
Aima skrev:De har aldrig nogensinde været pålagt at stå på mål for en skid, de skal holde sig indenfor lovens rammer lissom du og jeg, derudover kan de skrive, synge og publicere nøjagtigt, hvad de vil med de muligheder der bliver dem givet. At du personligt finder, de har et art samfundsansvar er fint nok, det er heller ikke fordi jeg ikke kan se, hvad du mener. Jeg er bare ikke enig.

Der findes TV-tilrettelæggere der laver Paradise Hotel, selvom de med statsgaranti kunne udnytte eget potentiale anderledes, der findes Se&Hør-journalister der forfatter artikler til dét blad selvom de sikkert kunne skrive et eller andet klogt og horisontudvidende for Weekendavisen og der findes kunstnere som Medina og Seebach der laver den musik, der, antager jeg, giver mest mening for dem. Min holdning er, at de mennesker skal stå til ansvar og på mål for én eneste; sig selv.

Og frygter man, at ens barn ligefrem bliver indoktrineret af medier og kommerciel popmusik, jamen så må man jo gøre sig lidt ekstra umage og være sit forælderansvar bevidst og lære sine børn at sondre mellem hvad der er virkelighed og hvad der er kunstnerisk frihed, synes jeg.


Selvfølgelig skal man da stå på mål for det, man laver - især hvis man er en synlig del af medie og kulturverdenen. Men det er selvfølgelig fint, hvis man sagtens kan stå på mål for det, selvom man laver banale og overfladiske ting.

Det minder mig om Reality Awards, hvor tilrettelæggerne og producerne bag programmerne med Oddset Janni og Karsten Ree vandt en pris, og på arrogant vis fra scenen udtalte noget i retning af, at de da slet ikke var klar over, at de lavede reality. Gu' er I da så. Så stå på mål for det, I laver, eller luk røven og lav noget andet :)


Ja, og som sagt; for eget vedkommende. Jeg er ret overbevist om, både Medina, Seebach m.fl. fint kan se sig selv i øjnene, måske er de ligefrem lidt stolte? Det ville jeg være.
Men at stå på mål for sine poptekster, fordi de ikke matcher et politisk korrekt kønsideal eksempelvis? Ej, det tror jeg ikke lige jeg synes, nogen behøver.

Jeg har booket Gustav et par gange, og en del andre reality-typer i øvrigt, og jeg har haft 20 bikiniklædte, numserystende M!-babes i huset. Jeg kan snildt stå på mål, jeg driver ikke min butik for at ændre verden, jeg driver den for at tjene penge. Det er mål-dækning nok for mig, og det tænker jeg det også er for Medina.
Eller måske er hun bare ligeglad :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 10. dec 2015, 14:47

Aima skrev:Eller måske er hun bare ligeglad :)


Det tror jeg faktisk hun afslører i en af sine sange :-D
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. dec 2015, 15:02

Jeg holder af og interesserer mig for mine veninders børn, synes, at det er sjovt at være sammen med dem og nyder at finde på julegaver til dem.
Og det gør jeg fuldstændig uden at føle et tvetydigt stik af nogen art.

Forinden havde jeg ellers af udenforstående fået tudet ørerne fulde af, hvor svært og slemt og fremmedgjort det hele nu ville blive, og det kan jeg også godt forstå, hvorfor det desværre sommetider bliver for andre, fx. hvis veninden, der er blevet mor, for al fremtid kun kan tale om og beskæftige sig med børn, eller hvis veninden uden børn opfører sig bittert, men at det skulle være en naturlov eller meget svært at undgå, den køber jeg simpelthen ikke.
1
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissHelenaVon » 10. dec 2015, 15:19

Jeg kan ikke lide børn! Som i slet ikke - BUM :ninja:
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 10. dec 2015, 16:08

Dirtylittledevil skrev:
Aima skrev:Eller måske er hun bare ligeglad :)


Det tror jeg faktisk hun afslører i en af sine sange :-D


:P
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 10. dec 2015, 16:15

MissHelenaVon skrev:Jeg kan ikke lide børn! Som i slet ikke - BUM :ninja:

Sådan af princip?
Børn er jo lige så forskellige som voksne, så jeg er ret nysgerrig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19599

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 10. dec 2015, 16:26

Fru Sunshine skrev:
MissHelenaVon skrev:Jeg kan ikke lide børn! Som i slet ikke - BUM :ninja:

Sådan af princip?
Børn er jo lige så forskellige som voksne, så jeg er ret nysgerrig.


Det er jeg også nysgerrig over - og ja, det er ret kontroversielt at sige at man ikke kan lide børn, men det er nok fordi det jo er lidt i samme boldgade som hvis man sagde "Jeg kan ikke lide negere" - det giver jo ikke rigtig mening at skære en hel befolkningsgruppe over en kam :P

(Men okay, nogen børn er altså også forfærdelige, så hvis man fx har arbejdet som skolevikar, er jeg måske lidt forståelig overfor det :ninja: )
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"