Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 10. dec 2015, 18:09

Fru Sunshine skrev:Jeg kender f.eks. også nogle DF'er, jeg godt kan lide.

Det gør jeg også. Og også Venstre og LA-vælgere. :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 10. dec 2015, 18:09

Fru Sunshine skrev:Jeg kender f.eks. også nogle DF'er, jeg godt kan lide.

Det gør jeg også. Og også Venstre og LA-vælgere. :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 10. dec 2015, 18:11

Jeg tror ikke en dyt på folk der siger, at de ikke har råd til at købe ordentlige æg. Der er sgu ingen husstande der spiser så mange æg, at det kan smadre økonomien at købe frilands- og øko-æg.
7
Donna Martin Graduates!
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissHelenaVon » 10. dec 2015, 18:33

Jahon skrev:
MissHelenaVon skrev:Jeg kan ikke lide børn! Som i slet ikke - BUM :ninja:


Jeg bryder mig virkelig lidt om folk med den holdning.


Det kan jeg godt leve med :D
2
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf vibbsen » 10. dec 2015, 19:01

Ado skrev:Jeg tror ikke en dyt på folk der siger, at de ikke har råd til at købe ordentlige æg. Der er sgu ingen husstande der spiser så mange æg, at det kan smadre økonomien at købe frilands- og øko-æg.


Nej, men hvis man siger at man vil skide på om hønen har haft det godt eller ej, så bliver man jo fandme nærmest lynchet.....

Jeg køber de billigste æg. Fordi jeg er en nærigrøv uden synderlig meget samvittighed. There I said it.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 19:01

Jeg gider ikke bruge penge i mit SU budget på økologi og dyrevelfærd. Jeg vil hellere bruge dem på at have råd til småting, jeg godt kan lide. Ja, så egoistisk er jeg.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 10. dec 2015, 19:02

vibbsen skrev:
Ado skrev:Jeg tror ikke en dyt på folk der siger, at de ikke har råd til at købe ordentlige æg. Der er sgu ingen husstande der spiser så mange æg, at det kan smadre økonomien at købe frilands- og øko-æg.


Nej, men hvis man siger at man vil skide på om hønen har haft det godt eller ej, så bliver man jo fandme nærmest lynchet.....

Jeg køber de billigste æg. Fordi jeg er en nærigrøv uden synderlig meget samvittighed. There I said it.


Haha - vi tænker ens :)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 10. dec 2015, 19:32

vibbsen skrev:
Ado skrev:Jeg tror ikke en dyt på folk der siger, at de ikke har råd til at købe ordentlige æg. Der er sgu ingen husstande der spiser så mange æg, at det kan smadre økonomien at købe frilands- og øko-æg.


Nej, men hvis man siger at man vil skide på om hønen har haft det godt eller ej, så bliver man jo fandme nærmest lynchet.....

Jeg køber de billigste æg. Fordi jeg er en nærigrøv uden synderlig meget samvittighed. There I said it.

Det er fair nok. Jeg lærer bare aldrig at forstå, at man hellere vil støtte burhøns i stedet for at give fem kroner mere.
15
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2015, 21:15

Ado skrev:
kidkomb skrev:
Ado skrev:MissHelena har selvfølgelig skrevet indlægget i den rigtige tråd. Kan man konstatere. :D
Men jeg begriber virkelig ikke folk, som bare pr. automatik ikke kan lide børn. Det er trods alt ret mange forskellige personligheder at skære over med én kam.
Kan faktisk slet ikke forstå hvad det er ved børn, som er så grusomt? Og jeg higer efter at få et svar, hver gang nogen udtaler at de ikke kan lide dem.

Nu er det jo bare et bud, men jeg tænker at det blandt andet kan være at de er uhæmmede, ingen føling med personal space og de lugter.
Det kan vel godt få en til at føle sig ubehageligt til mode?

Men er de alle det?

Og lugter? Seriøst? :D

Haha, nej selvfølgelig ikke :lol: Jeg er meget følsom med lugte og langt de fleste lugter af indelukket institution. En lugt jeg slet ikke kan have.
Men nu var det jo ikke mig, der sagde at jeg ikke kan lide børn :deer:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 10. dec 2015, 21:40

ÅÅÅååårrrrrhhhh hvor har jeg lyst til at pande Knud Romer en!

Kæft hvor han irriterer mig :evil:

Ved godt vold ikke er en løsning, og man ikke må sige/skrive onde ting på nettet, men jeg ville få en stor personlig tilfredsstillelse :devil:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 10. dec 2015, 21:48

Jeg synes at mange af de storstemmede sangerinder råber helt vildt når de synger. Beyoncé, Celine Dion...især Celine Dion. Altså, slap dog lige lidt af, dame!

...jeg kan faktisk slet ikke lide hendes stemme. Jeg synes den er helt vildt irriterende...ergo er hun irriterende. Per definition :-D
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 10. dec 2015, 21:54

kidkomb skrev:Børn minder meget om mennesker, ja, men det de mest minder om er fulde mennesker.
Og nogle mennesker kan ikke lide fulde mennesker.
Jeg synes det er stigmatiserende at dømme "børnehadere" som dårlige mennesker. Det er faktisk lidt ensidigt og ureflekteret.
Jeg forstår det ikke.
Hvis nogen behandlede børn dårligt eller lod det skinne igennem at de fandt dem afskyvækkende, så er det max fjong at synes de er nogle klaphatte.
Det svarer altså lidt til at pege fingre og blive kollektivt enige om at folk der ikke kan lide katte, DF'ere, hundehvalpe osv er nogle røvhuller også selvom de behandler katte, DF'ere og hundehvalpe pænt og respektfuldt.
Hav nu en smule forståelse for andre mennesker, det behøver man altså ikke miste, bare fordi det er børn det handler om.
-Kid, der før i tiden havde det virkelig stramt med børn, men nu faktisk godt kan lide dem.




I en tid hvor der blandt civiliserede mennesker ee konsensus omkring at man ikke dømmer folk for køn,hudfarve,alder sålænge det er voksen,seksualitet og alt muligt andet,selv religion hører under det fordi de fleste kulturelt får det ind med modermælken,selvom det rent faktisk er noget m.an kan væ.lge fra hører det ingen steder hjemme at forsøge at fritage børn fra det,og det giver kun ening ud fra en betragtning af at børn ikke er rigtige mennesker eller at det er ligegyldigt om de har ret til de mest basale hensyn fra andre,som ikke at blive dømt udelukkende på ikke at have haft tid til at blive voksen endnu.

Men holdninger er noget man som voksen og myndig vælger selv og så må leve med at blive taget til indtægt for,og alle ved også at det bliver man hvis man skriver man ikke bryder sig on homoer,sorte,muslimer osv.

Jeg kan ikke se det rimelige i at man som voksen og ansvarlig dømmer børn for at være børn og så håber på den mindste smule overbærenhed for den holdning man selv har valgt.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 10. dec 2015, 21:58

Måske lige bortset fra i en "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel"-tråd :deer:
11
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. dec 2015, 22:15

Selvom jeg i den grad er pro-økologi og spanker mig selv til at blive endnu bedre til at bruge pengene på det, fandt jeg det faktisk befriende, at min gourmet-veninde i dag smækkede en Budget-mælkekarton på kaffebordet og lidt senere serverede en uøkologisk grødblanding for sine børn.

Hun har tidligere gået ret meget op i, hvad man bør gøre, og hvad andre mon tænker, så det glæder mig at se, at hun er blevet lidt mere loose.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 11. dec 2015, 00:15

englishchannel skrev:Jeg bliver sjældent overrasket over menneskelig dumhed længere, men alligevel kom det bag på mig, hvor mange kommentarer jeg har set til The Times' kåring af Merkel som "Person of the Year", med lederen af IS på andenpladsen. Der er uhyggeligt mange, der i ramme alvor tror, at "Årets Menneske" er en hædersbevisning og at The Times åbenlyst hylder Islamisk Stat :wacko: [...]

Det er nu det amerikanske Time Magazine, ikke The Times :)
2

Tilbage til "Generelt"