Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 00:26

ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Måske lige bortset fra i en "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel"-tråd :deer:


Jeg flejner ikke. Men når nogle udtaler sig om børn på den måde, kommer jeg altid til at tænke på "hey du var sgu selv barn engang" og de børn der omtales, de bliver også voksne engang og så kan man måske godt lide dem.

Bare lidt tankemylder :-D.

Hey, jeg sagde ingenting om at flejne.
Folk kan altså godt være nogle idioter og derpå forandre sig og blive mennesker jeg kan lide. Og dermed siger jeg ikke, at børn er idioter!
Sophaya siger jo netop at det er børn hun ikke kan lide. Børn bliver jo voksne og så kan hun måske godt lide dem. Det er netop hele præmissen så vidt jeg har forstået :D

EDIT: Det var så overhovedet ikke Sophaya, der sagde det. Undskyld Sophaya :blush2:
Senest rettet af kidkomb 11. dec 2015, 13:55, rettet i alt 1 gang.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25709

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 11. dec 2015, 03:03

Der bliver skrevet meget om de HPV piger, som hævdes at være blevet syge af vaccinen.
Det skal såmænd nok passe, at der er tale om bivirkninger for nogle af dem, men jeg synes, det er tankevækkende, at antallet af tilfælde er eksploderet, efter der er kommet fokus på det - og ikke mindst oprettet støttegrupper på fb. Den slags grupper kan være den rene gift at deltage i, hvis man ikke har begge ben på jorden, da der opbygges en kultur, hvor man sidder og overgår hinanden med symptomer. Jeg har set den tendens i flere andre støttegrupper.

Selvfølgelig kan noget af årsagen til det øgede antal tilfælde ligge i, at der pludselig går et lys op for dem, når de læser om det og opdager, at det kan være forklaringen på, hvordan de har det. Det har vi nok alle prøvet, men jeg er overbevist om, at der for andre er tale om en noceboeffekt.
Nogle lægestuderende fejler også alt det, der står i lærebøgerne :lol:
6
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 11. dec 2015, 06:00

catnip skrev:Jeg synes at mange af de storstemmede sangerinder råber helt vildt når de synger. Beyoncé, Celine Dion...især Celine Dion. Altså, slap dog lige lidt af, dame!

...jeg kan faktisk slet ikke lide hendes stemme. Jeg synes den er helt vildt irriterende...ergo er hun irriterende. Per definition :-D

Tænker præcis det samme om Katy Perry! Hun kan. Jo ikke synge uden at råbe mega anstrengt :tie:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 11. dec 2015, 06:37

Ado skrev:MissHelena har selvfølgelig skrevet indlægget i den rigtige tråd. Kan man konstatere. :D
Men jeg begriber virkelig ikke folk, som bare pr. automatik ikke kan lide børn. Det er trods alt ret mange forskellige personligheder at skære over med én kam.
Kan faktisk slet ikke forstå hvad det er ved børn, som er så grusomt? Og jeg higer efter at få et svar, hver gang nogen udtaler at de ikke kan lide dem.

Altså jeg kan, som oftest, godt lide børn, hvor jeg kender forældrene.
Men jeg kan ikke lide fremmede børn. Børn er enormt uforudsigelige (det er jo deres natur), og hvis jeg ingenting kender til dem, kan jeg ikke forholde mig til det, fordi jeg ikke har NOGEN som helst idé om hvor uforudsigeligheden ender henne. Hvis man kender et barn, ved man tit godt, om de er typerne, der laver bøllestreger, om de er typen, der pludseligt danser nøgne rundt eller dasker en i måsen eller hvad..
Derudover så har børn som oftest nogle interesser jeg slet ikke finder interessante, og jeg medgiver, at når man har sine egne børn, så er det sikkert noget andet (for jeg kan da også mærke, at min snor er meget længere ved børn jeg kender godt, så når det er ens egne er den sikkert km-lang), men jeg kan vitterligt ikke se, hvorfor jeg skulle gide høre om pokemon eller Violetta. Med voksne mennesker kan man ofte få en reflekteret diskussion ud af forskellige interesser, mens jeg møder få børn, der kan det. De gider i øvrigt heller aldrig høre om mine interesser, og den slags envejs-kommunikation foretrækker jeg, hvis jeg A) får penge for det eller B) elsker det barn MEGET højt, og selv der forsøger jeg at lære barnet også at høre til andre - alderssvarende selvfølgelig.

Og endelig så synes jeg helt ærligt, at virkelig mange børn er ekstremt forvænte og får sat alt for lidt grænser. Det er på ingen måde børnenes skyld, men det gør dem svære at være sammen med.

Jeg elsker som sagt venner og families børn (de fleste af dem), og har et godt og nært forhold til dem, hvor jeg også passer dem for hyggens skyld osv, men jeg synes, at fremmede børn er.. afskrækkende, og jeg synes, at en børnehave eller SFO må være den mest rædselsfulde arbejdsplads i hele verden.

EDIT: jeg kunne i øvrigt heller ikke lide børn, da jeg var et barn. Faktisk kan jeg væsentligt bedre lide børn nu, end da jeg var et barn selv.

Og en disclaimer: Jeg behandler alle børn ordentligt, og jeg siger aldrig til eller i nærheden af børn, at jeg ikke bryder mig synderligt om fremmede børn. Hvis jeg skal interagere med dem, opfører jeg mig pænt og ordentligt ligesom jeg gør hvis jeg skal interagere med voksne, jeg ikke bryder mig så meget om. Det kan man jo sagtens.
Men jeg opsøger ikke børn frivilligt, medmindre jeg kender dem, og jeg holder fast i min ret til at sige fra på en pæn måde, hvis børn overtræder mine grænser (ligesom jeg gør med voksne), selvom mange forældre åbenbart synes, det er meget forfærdeligt.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 11. dec 2015, 07:00

Børn er jo oftest indsmurt i snot.

Der er lige en hyggelig periode mellem de er 8-12 ca, hvor de har lært at tørre deres næser selv og endnu ikke er blevet teenagere :D

Ej de er sgu søde nok, men de er sødest når de er rene og ikke larmer. :lun:
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 11. dec 2015, 07:18

Jeg forstår ikke folk der bliver fortørnet, når andre siger de ikke kan lide børn. Det er jo ikke noget der påvirker en som person, at et andet menneske har den holdning. Medmindre h*n tydeligvis viser foragt overfor ens børn.. men ellers ikke.
Jeg synes faktisk det er lidt snerpet :genert:
14
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 11. dec 2015, 07:51

Pixie88 skrev:Jeg forstår ikke folk der bliver fortørnet, når andre siger de ikke kan lide børn. Det er jo ikke noget der påvirker en som person, at et andet menneske har den holdning. Medmindre h*n tydeligvis viser foragt overfor ens børn.. men ellers ikke.
Jeg synes faktisk det er lidt snerpet :genert:

Jeg forstår det egentlig heller ikke, selvom jeg omgås børn meget. Altså snerpetheden.
Jeg kan heller ikke lide politikere. Eller dvs jeg har endnu til gode at møde en jeg kan lide. Så derfor er min konklusion indtil videre, at jeg ikke kan lide politikere, ligesom min konklusion er, at fremmede børn ikke lige er mig. Indtil jeg møder det modsatte.

Så længe man opfører sig pænt og ordentligt overfor alle de mennesker, man møder, så kan jeg ikke se problemet i, at ens oplevelse med en gruppe mennesker primært er negativ.
Jeg har også kun negative oplevelser med Jehovas Vidner (og ja, jeg har faktisk talt med dem), derfor ønsker jeg ikke videre interaktion med dem, og jeg afviser dem bare pænt, når de dukker op.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 08:16

Jeg bryder mig ikke om at være sammen med børn, og her mener jeg små børn. Større børn, som kan opføre sig nogenlunde som voksne, har jeg det fint med. Det skyldes to ting: For det første er jeg ikke vant til at omgås små børn som i SLET ikke, så jeg aner ikke, hvordan jeg skal forholde mig til dem, og det gør mig meget usikker, hvilket ikke er rart. For det andet bliver jeg lyn hurtigt stresset af støj (navnlig høje lyde men også vedvarende støj), og når der i det hele taget er meget uro omkring mig, hvilket heller ikke er rart. De to ting tilsammen gør det til en negativ oplevelse for mig at være sammen med små børn. Jeg har det i øvrigt på samme måde med meget energiske, uopdragne hunde.

Jeg har virkelig svært ved at forstå, at nogen kan sammenligne ovenstående med racisme; det gør mig faktisk vred. Uanset den kultur folk kommer fra, kan man bede dem dæmpe sig, hvis man af en eller anden årsag skal være fælles om noget, og deres støj- og aktivitetsniveau gør en utilpas, men det kan små børn selvfølgelig ikke forstå og efterkomme. Jeg kunne naturligvis aldrig drømme om at opføre mig dårligt over for et barn, ligesom det ligger mig meget fjernt at være en idiot over for voksne, hvis adfærd utilsigtet har en negativ indflydelse på mit umiddelbare velbefindende. Men jeg fravælger at være sammen med små børn, fordi det ikke er rart for mig, ligesom jeg fravælger andre ting, der får mig til at føle mig usikker og stresset.

Jeg forstår helt ærligt ikke, at nogen synes, jeg er et dårligt menneske (endda en slags racist) pga. dette. Et lidt socialt udfordret menneske, ja bestemt - men da ikke et dårligt.

Og ja, det er "Det må man ikke sige"-tråden, så jeg synes, mit "børnehaderindlæg" passer her, når nu jeg alligevel ikke har lyst til at starte en diskussion i en ny tråd.

EDIT: Jeg mener ikke, at nogen her i tråden har trukket "racistkortet" mod folk, der helst undgår børn; jeg nævnte det, fordi jeg har læst og hørt den holdning en del gange.
7
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 08:45

Pixie88 skrev:Jeg forstår ikke folk der bliver fortørnet, når andre siger de ikke kan lide børn. Det er jo ikke noget der påvirker en som person, at et andet menneske har den holdning. Medmindre h*n tydeligvis viser foragt overfor ens børn.. men ellers ikke.
Jeg synes faktisk det er lidt snerpet :genert:

Men det er jo ikke anderledes, end hvis man siger, at man ikke kan lide japanere, fede mennesker eller folk med blå øjne, bortset fra at DET i hvert fald er noget, man godt må blive fortørnet over.

Ej, jeg forstår det bare ikke, men nu har jeg heller ikke mødt ret mange børn, der var ens. Tværtimod.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 08:50

Jeg tror bare, at det jeg ikke forstår er, at man erklærer, at man ikke kan lide samtlige af en gruppering, bare fordi de hører til der uden yderligere begrundelse.

Jeg har oplevet mange fulde og voldelige grønlændere, men derfor er alle grønlændere jo ikke pr. definition fulde voldsmænd.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 11. dec 2015, 08:59

Jeg vil da gerne være den første til at indrømme at jeg godt kan blive lidt fortørnet over sådanne udtalelser. Og snerpet må man da gerne synes jeg er.

Men hvis nu man i denne diskussion skiftede børn ud med "homoseksuelle" eller "muslimer", så udtalelserne blev "muslimer," "homoseksuelle har ingen hæmninger" osv, ville det så stadigvæk være mærkeligt at jeg blev fortørnet?
Jeg forstår bare ikke hvorfor det normalt ikke er helt okay at komme med sådanne udtalelser når det omhandler andre menneskegrupper, men det er helt fjong når det er børn.

Og ja, denne her tråd er beregnet til at skrive sådanne ting - jeg synes bare ikke at man kan forvente at folk ikke har en reaktion til kontroversielle udtalelser :)
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 09:05

Fru Sunshine skrev:Jeg tror bare, at det jeg ikke forstår er, at man erklærer, at man ikke kan lide samtlige af en gruppering, bare fordi de hører til der uden yderligere begrundelse.

Jeg har oplevet mange fulde og voldelige grønlændere, men derfor er alle grønlændere jo ikke pr. definition fulde voldsmænd.


Det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Men jeg tror, at mange som ytrer, at "de ikke kan lide børn", har det som jeg; at de bliver meget utilpasse i det høje støj- og aktivitetsniveau blandt små børn, og at de samtidig mangler erfaring i at omgås børn i det hele taget. Det er i hvert fald den forklaring, jeg oftest har fået, når jeg har spurgt ind til denne holdning, jeg som udgangspunkt også finder fjendsk. Jeg ville i øvrigt aldrig selv bare sige, at jeg ikke kan lide børn, for jeg kender dem jo ikke, og de er bare små og uerfarne mennesker, men jeg konstaterer blot, at jeg ikke bryder mig om at være i selskab med små børn, fordi deres adfærd gør mig usikker og stresset. Jeg synes i øvrigt, at man - og dermed jeg selv - er lidt socialt udfordret, når man har det sådan, men det er jo bare sådan, det er. ;)
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Badesandalen » 11. dec 2015, 09:10

Animi skrev:Jeg vil da gerne være den første til at indrømme at jeg godt kan blive lidt fortørnet over sådanne udtalelser. Og snerpet må man da gerne synes jeg er.

Men hvis nu man i denne diskussion skiftede børn ud med "homoseksuelle" eller "muslimer", så udtalelserne blev "muslimer," "homoseksuelle har ingen hæmninger" osv, ville det så stadigvæk være mærkeligt at jeg blev fortørnet?
Jeg forstår bare ikke hvorfor det normalt ikke er helt okay at komme med sådanne udtalelser når det omhandler andre menneskegrupper, men det er helt fjong når det er børn.

Og ja, denne her tråd er beregnet til at skrive sådanne ting - jeg synes bare ikke at man kan forvente at folk ikke har en reaktion til kontroversielle udtalelser :)


Wow. Det er da overhovedet ikke det samme! Børn har ingen hæmninger fordi de er nye og de skal lære at begå sig i samfundet, det er det opdragelsen går ud på. Du kan da ikke drage paralleller mellem seksualitet og uvidenhed.
8
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6616

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 11. dec 2015, 09:10

kidkomb skrev:
ShuruQ skrev:
kidkomb skrev:Måske lige bortset fra i en "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel"-tråd :deer:


Jeg flejner ikke. Men når nogle udtaler sig om børn på den måde, kommer jeg altid til at tænke på "hey du var sgu selv barn engang" og de børn der omtales, de bliver også voksne engang og så kan man måske godt lide dem.

Bare lidt tankemylder :-D.

Hey, jeg sagde ingenting om at flejne.
Folk kan altså godt være nogle idioter og derpå forandre sig og blive mennesker jeg kan lide. Og dermed siger jeg ikke, at børn er idioter!
Sophaya siger jo netop at det er børn hun ikke kan lide. Børn bliver jo voksne og så kan hun måske godt lide dem. Det er netop hele præmissen så vidt jeg har forstået :D


Det var altså ikke mig der sagde jeg ikke kunne lide dem - bare lige for at alt er på det rene :P jeg kommenterede på at hende, der meldte ud at hun ikke kunne, blev angrebet på den måde. Jeg sagde bare jeg godt kan forstå det, fordi jeg selv finder meget "børne-opførsel" irriterende.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7487
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 11. dec 2015, 09:13

Badesandalen skrev:
Animi skrev:Jeg vil da gerne være den første til at indrømme at jeg godt kan blive lidt fortørnet over sådanne udtalelser. Og snerpet må man da gerne synes jeg er.

Men hvis nu man i denne diskussion skiftede børn ud med "homoseksuelle" eller "muslimer", så udtalelserne blev "muslimer," "homoseksuelle har ingen hæmninger" osv, ville det så stadigvæk være mærkeligt at jeg blev fortørnet?
Jeg forstår bare ikke hvorfor det normalt ikke er helt okay at komme med sådanne udtalelser når det omhandler andre menneskegrupper, men det er helt fjong når det er børn.

Og ja, denne her tråd er beregnet til at skrive sådanne ting - jeg synes bare ikke at man kan forvente at folk ikke har en reaktion til kontroversielle udtalelser :)


Wow. Det er da overhovedet ikke det samme! Børn har ingen hæmninger fordi de er nye og de skal lære at begå sig i samfundet, det er det opdragelsen går ud på. Du kan da ikke drage paralleller mellem seksualitet og uvidenhed.


Jeg kender nu mange børn der når de var blandt fremmede mennesker ikke har opført sig uhæmmet. Alle børn er forskellige.
Og nej, jeg kan stadigvæk ikke se forskellen på at komme med sådanne udtalelser, om det så er om børn, kvinder, rødhåret, homoseksuelle osv. Alle mennesker er forskellige, så at skære alle over en kam pga det de er, synes jeg personligt ikke er okay.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"