Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf girl_beat » 28. apr 2018, 15:37

Har du set tråden her om næsten samme emne? :)

viewtopic.php?f=28&t=10667
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Klummerlig
Indlæg: 291
Tilmeldt: 2. apr 2017, 16:19
Kort karma: 97
Likede indlæg: 581

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Klummerlig » 28. apr 2018, 15:45

Hvad med air bnb? Det bruger vi meget.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 15:47

girl_beat skrev:Har du set tråden her om næsten samme emne? :)

http://www.debatten.net/forum/viewtopic ... 28&t=10667


Ja,jeg har gjort set den, og da jeg læste den, blev jeg mere forvirret :genert:

Jeg tror dog, at jeg er nået til, at jeg må finde et hotel og fly i en samlet pakke og dermed risikere at komme til at betale lidt mere. Ellers kommer vi dæleme aldrig af sted :D
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf sigge » 28. apr 2018, 15:51

Jeg ved ikke lige, hvor det står politisk med Ryanair, men ift. udførelsen af selve flyvningerne har jeg ikke oplevet problemer, de 4 gange, jeg har fløjet med dem. En af gangene var fra Billund til London (dog sommeren 2016). Ja, man skal være opmærksom på, at alt koster ekstra, men sådan er det jo med alle lavprisselskaber efterhånden. I øvrigt siger flere af mine kolleger, at den bedste måde at opnå god service, er at rejse med børn. :-D

Edit: Og så ville jeg ikke gå ret meget op i lufthavnens beliggenhed ift. hotel. Man kan tage tog eller bus ind til centrum fra alle lufthavnene, og derfra kan man tage tube eller evt. en taxi - det kan også være en del af den autentiske Londonoplevelse. :)

Hvis bare du finder et hotel tæt på en undergrundsstation og ikke alt for langt fra centrum, så kommer man nemt rundt. Efter et par dage, bliver du en pro til at finde ud af systemet.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 16:00

Klummerlig skrev:Hvad med air bnb? Det bruger vi meget.


Det tør jeg ikke :ninja: Jeg ved godt, at grunden til, at jeg ikke tør, er fordi, jeg ikke har prøvet det før, og at det ikke er spor rationelt.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 16:06

Med hjælp fra tråden, som girl_beat nævnte, fandt jeg faktisk et tilbud, som jeg synes, lyder meget rimeligt.

4 overnatninger fra 26/7 til 30/7.
Flyve fra Aarhus midt på dagen direkte til Stansted
Hotel 1 time fra Stansted - hotellet ligger 5 minutters gang fra Russel Square Station
Gratis morgenmad
Billetter til Tower of London
Flyve hjem igen midt på dagen
Inkl 20 kg baggage (372 kr - jeg går ud fra, det er begge veje?) og bookinggebyr.
5700 kr.

Lyder det ikke ok?
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf LadyFox » 28. apr 2018, 16:12

Da vi var i London brugte vi udelukkende The Tube og tog, og selvom det er noget større end hvad jeg er vandt til synes jeg at det var super overskueligt, altså man ender med at gå ret langt under jorden og sådan, og det er ikke særlig festligt i myldretiden, men at finde ud af hvilke linjer man skal med, hvor man skal skifte og den slags synes jeg ikke var besværligt, selvom det ved første øjekast ser uoverskueligt ud, men finder lynhurtigt ud af det.

Hvis Ryan air er billigst, så ville jeg tage dem - altså, ja, det koster ekstra at have intjekket bagage med, og de tager også en smule for hvis man vil være sikker på at side sammen, men jeg har ikke oplevet at at skulle betale nogle skjulte gebyrer. Det er måske i de mest luksuriøse fly, men det synes jeg heller ikke er så vigtigt igen på en flyvetur på lidt over en time.

Alt efter hvad i har af forventninger så tror jeg godt det kan gøres for omkring de 10.000 kroner, det er klart at i så ikke kommer til at bo på det lækreste hotel i centrum, køre rundt i taxa og spise på de fineste restauranter. Men altså, take away-agtig mad er i hvert fald rigtig billigt i London, vi havde lejet hus med køkken fordi vi regnede med at spare penge på at lave mad selv, men det viste sig at det nærmest lige så godt kunne betale sig at spise på nogle af de omkring liggende etniske spisesteder. Så vi endte med kun at bruge køkkenet til morgenmad.
0
...
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 16:37

sigge skrev:Jeg ved ikke lige, hvor det står politisk med Ryanair, men ift. udførelsen af selve flyvningerne har jeg ikke oplevet problemer, de 4 gange, jeg har fløjet med dem. En af gangene var fra Billund til London (dog sommeren 2016). Ja, man skal være opmærksom på, at alt koster ekstra, men sådan er det jo med alle lavprisselskaber efterhånden. I øvrigt siger flere af mine kolleger, at den bedste måde at opnå god service, er at rejse med børn. :-D

Edit: Og så ville jeg ikke gå ret meget op i lufthavnens beliggenhed ift. hotel. Man kan tage tog eller bus ind til centrum fra alle lufthavnene, og derfra kan man tage tube eller evt. en taxi - det kan også være en del af den autentiske Londonoplevelse. :)

Hvis bare du finder et hotel tæt på en undergrundsstation og ikke alt for langt fra centrum, så kommer man nemt rundt. Efter et par dage, bliver du en pro til at finde ud af systemet.


Jeg tror, jeg læste, at flyene ikke er så komfortable, men jeg tænker også, at jeg er ligeglad, når det drejer sig om 1 ½ times flyvetur. Så længe det ikke er en rustbunke, der skal transportere mig, så gør det mig ikke så meget. Jeg synes, det - indvil videre - har været tydeligt, at bagage og garanterede pladser ved siden af hinanden koster ekstra, hvilket er ok, men det vil genere mig med skjulte gebyrer.
Tak for tippet :) I det hele taget ser det ud til, at det er tæt på ligegyldigt hvilken lufthavn, jeg ender i, det er ca samme transporttid.
Min søn elsker heldigvis offentlig transport, så det bliver en fin oplevelse oveni rejsen :-D
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Vil I hjælpe mig med at nå til London?

Indlægaf Flora » 28. apr 2018, 16:49

Nu ved jeg ikke, hvilke datoer du har søgt på, men hvis I f.eks. rejser d. 9-12 juli, kan I komme fra Århus til London-Stansted og retur for knap 1700 kr. + eventuel indchecket bagage og faste pladser. https://www.momondo.dk/flybilletter/soeg/aarhus/london/2018-7-9/2018-7-12?tc=eco&na=false&ac=1&dp=true&currency=DKK&route_referrer=price-calendar&ca=6&a=0.8996810948570875

Du kan eventuelt prøve at søge på forskellige datoer i den periode I har tid. Der kan være store prisforskelle på forskellige datoer :)
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 16:50

LadyFox skrev:Da vi var i London brugte vi udelukkende The Tube og tog, og selvom det er noget større end hvad jeg er vandt til synes jeg at det var super overskueligt, altså man ender med at gå ret langt under jorden og sådan, og det er ikke særlig festligt i myldretiden, men at finde ud af hvilke linjer man skal med, hvor man skal skifte og den slags synes jeg ikke var besværligt, selvom det ved første øjekast ser uoverskueligt ud, men finder lynhurtigt ud af det.

Hvis Ryan air er billigst, så ville jeg tage dem - altså, ja, det koster ekstra at have intjekket bagage med, og de tager også en smule for hvis man vil være sikker på at side sammen, men jeg har ikke oplevet at at skulle betale nogle skjulte gebyrer. Det er måske i de mest luksuriøse fly, men det synes jeg heller ikke er så vigtigt igen på en flyvetur på lidt over en time.

Alt efter hvad i har af forventninger så tror jeg godt det kan gøres for omkring de 10.000 kroner, det er klart at i så ikke kommer til at bo på det lækreste hotel i centrum, køre rundt i taxa og spise på de fineste restauranter. Men altså, take away-agtig mad er i hvert fald rigtig billigt i London, vi havde lejet hus med køkken fordi vi regnede med at spare penge på at lave mad selv, men det viste sig at det nærmest lige så godt kunne betale sig at spise på nogle af de omkring liggende etniske spisesteder. Så vi endte med kun at bruge køkkenet til morgenmad.


Det er jeg glad for at høre! Jeg regner også med, at de er vant til at have turister :-D Og ellers kan jeg måske bilde min søn ind, at dagens program var at køre i tog.
Vi har ingen intentioner om at bo lækkert, spise fint eller køre i taxa :) Jeg ville elske at have et køleskab på værelset til at kunne have kolde drikkevarer og en pakke leverpostej, men vi klarer os uden, især hvis der er morgenmad på hotellet. Ellers bliver en 5-årig nok ikke sur over, at han skal spise Nutella på toastbrød til morgenmad, inden vi spiser rigtigt :lol2:
Jeg gider ikke at lave mad selv, så jeg har også planlagt at vi spiser frokost og aftensmad ude. Seværdigheder og oplevelser gør vi os heller ikke så meget i; at se Big Ben, komme på Paddington Station og køre i en rød londonbus er topprioriteterne.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 16:54

Marott skrev:De gange jeg har rejst med Ryan air og haft børn med, så er vi kommet foran til at gå ombord på flyet ligesom vores bagage ikke er røget i lasten på et “door tag” som når jeg rejser alene og der er for megen håndbagage med.


Jeg forstår ikke det med door tag :genert: Undskyld.

Jeg har en forventning om, at min søn vil være ved at skide grønne grise, når han skal ind i flyet, og når det letter og lander. Han har allerede spurgt mig, om vi ikke bare kan tage bussen (...Nej! :-D). Så det er dejligt at høre fra flere, at de er gode til at tage hensyn til børnene.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf sigge » 28. apr 2018, 17:09

Pyjamas skrev:
Marott skrev:De gange jeg har rejst med Ryan air og haft børn med, så er vi kommet foran til at gå ombord på flyet ligesom vores bagage ikke er røget i lasten på et “door tag” som når jeg rejser alene og der er for megen håndbagage med.


Jeg forstår ikke det med door tag :genert: Undskyld.

Jeg har en forventning om, at min søn vil være ved at skide grønne grise, når han skal ind i flyet, og når det letter og lander. Han har allerede spurgt mig, om vi ikke bare kan tage bussen (...Nej! :-D). Så det er dejligt at høre fra flere, at de er gode til at tage hensyn til børnene.


Bagagehylderne i flyene er ikke store nok til, at alle kan have en kabinekuffert med. Men fordi indchecket bagage koster ekstra, har langt de fleste jo netop det. Derfor tager Ryanair altid nogle kabinekufferter fra ude ved gaten og lægger dem i lastrummet uden betaling. Det kan jo være fint nok, hvis man ikke har noget imod at vente på, at den kommer ud på bagagebåndet ved ankomst, og hvis man ikke har noget i, man skal bruge ombord på flyet.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Pyjamas » 28. apr 2018, 17:31

Nu må I ikke grine, vel :genert: Men det slog mig, at jeg jo nok er nødt til at få lavet min søns pas, før jeg booker rejse. Jeg hører tit noget med, at navnet på passet og billetten skal være fuldstændig ens, og jeg tør ikke satse på, at jeg ved, om de forkorter et af hans fire navne og i så fald hvilke.
Jeg har selv ændret navn, men det er korrekt forstået, at jeg stadig skal skrive mit tidligere efternavn, fordi det står i passet, ikke?

Nu må planen være, at jeg får lavet det pas snarest muligt. Når jeg har det i hånden, bestiller jeg en rejse.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf girl_beat » 28. apr 2018, 18:51

Pyjamas skrev:Nu må I ikke grine, vel :genert: Men det slog mig, at jeg jo nok er nødt til at få lavet min søns pas, før jeg booker rejse. Jeg hører tit noget med, at navnet på passet og billetten skal være fuldstændig ens, og jeg tør ikke satse på, at jeg ved, om de forkorter et af hans fire navne og i så fald hvilke.
Jeg har selv ændret navn, men det er korrekt forstået, at jeg stadig skal skrive mit tidligere efternavn, fordi det står i passet, ikke?

Nu må planen være, at jeg får lavet det pas snarest muligt. Når jeg har det i hånden, bestiller jeg en rejse.

Helt korrekt :gogo: Du skal opgive dit navn, som det står i passet, også selvom du har lavet ændringer i navnet siden. Fx er jeg blevet gift og hedder noget andet til efternavn, men når jeg rejser, er det stadig med mit gamle navn på billetten :)

Og i øvrigt en rigtig god idé at få lavet din søns pas nu, inden feriesæsonen for alvor starter, og der kommer længere ventetid på at få lavet pas.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Vil I hjælpe min søn og mig med at nå til London?

Indlægaf Shmartiesh » 28. apr 2018, 19:51

Man kan komme på kanalrundtfart på themsen, ligesom man kan i kbh. Det synes jeg var god underholdning. Selvom han ikke kan engelsk så ser man mange ting og du kan evt. Oversætte lidt. “Offentligt transport” :D
De har sightseeing busser hvor man igen får set meget uden at bevæge sig helt vildt. Hop on, hop off. Igen “Offentlig transport” :D
London eye - hvis han kan lide højder.
Når man kører med tube/metro mindes jeg at de har dagsbilletter så man ikke skal købe hver gang man skal af sted. Omkring. 130 kr. Per prs. Per dag.

https://www.danicachloe.dk/2016/01/london-guide/

Jeg googlede mig frem til denne blog. De rejste selv med et lille barn, måske de kunne give inspiration :)
0

Tilbage til "Rejser"