Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 11. dec 2015, 09:24

Jeg har altid godt kunnet lide børn, men samtidig kræver børn også nogle helt specielle hensyn fra andre, der tit får mig til at foretrække rent voksenselskab. F.eks. gider jeg ikke at holde nytår sammen med børn, for så bliver det ikke en fest i den forstand som jeg foretrækker. Jeg har heller ikke lyst til at have små børn med til mit bryllup, når den tid kommer. Og jeg blev ærlig talt noget stram i masken, da vi inviterede til cocktail party-indflytterfest, og et af parrene tog som en selvfølge, at deres børn da skulle med. De kunne bare sidde i stuen og se tegnefilm, og senere sove inde i vores soveværelse. Jeg blev også irritabel, da vi var i teatret og der sad en mor med to små børn, der hele tiden spurgte om ting i handlingen eller skulle ud at tisse, ved siden af os.

Så længe, jeg ikke selv har børn, gider jeg ikke at indrette mine fester, mit bryllup eller min fødselsdag efter at det skal være børnevenligt, når jeg selv har markant andre præferencer. Det må man ikke sige i min omgangskreds.
11
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Badesandalen » 11. dec 2015, 09:25

Animi skrev:
Badesandalen skrev:
Animi skrev:Jeg vil da gerne være den første til at indrømme at jeg godt kan blive lidt fortørnet over sådanne udtalelser. Og snerpet må man da gerne synes jeg er.

Men hvis nu man i denne diskussion skiftede børn ud med "homoseksuelle" eller "muslimer", så udtalelserne blev "muslimer," "homoseksuelle har ingen hæmninger" osv, ville det så stadigvæk være mærkeligt at jeg blev fortørnet?
Jeg forstår bare ikke hvorfor det normalt ikke er helt okay at komme med sådanne udtalelser når det omhandler andre menneskegrupper, men det er helt fjong når det er børn.

Og ja, denne her tråd er beregnet til at skrive sådanne ting - jeg synes bare ikke at man kan forvente at folk ikke har en reaktion til kontroversielle udtalelser :)


Wow. Det er da overhovedet ikke det samme! Børn har ingen hæmninger fordi de er nye og de skal lære at begå sig i samfundet, det er det opdragelsen går ud på. Du kan da ikke drage paralleller mellem seksualitet og uvidenhed.


Jeg kender nu mange børn der når de var blandt fremmede mennesker ikke har opført sig uhæmmet. Alle børn er forskellige.
Og nej, jeg kan stadigvæk ikke se forskellen på at komme med sådanne udtalelser, om det så er om børn, kvinder, rødhåret, homoseksuelle osv. Alle mennesker er forskellige, så at skære alle over en kam pga det de er, synes jeg personligt ikke er okay.


Jeg er fuldstændigt enig med dig i at børn er forskellige, og du har 100% ret når du siger at nogle børn godt kan opføre sig mere voksent, eller hvad vi nu skal kalde det, men det er jo blandt andet fordi de er blevet opdraget godt. Deres forældre har været opmærksomme og til stede, og rettet på deres opførsel. De har lært at andre mennesker har grænser og personligt rum man ikke overtræder, at man ikke bare afbryder når folk er i gang med en samtale og at man ikke bare råber og skriger når der er noget man gerne vil, men har fået et nej.
Når et voksent menneske opfører sig uhæmmet, er det som regel fordi de har taget et valg om deres egen opførsel, og det er trods alt nemmere at tage afstand fra end et barn der ikke har lært at nej betyder nej.
1
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 11. dec 2015, 09:31

Jeg kan ikke lide mongoler.
De er uhæmmede, har ingen føling med personlig space og de er alt for uforudsigelige.
Nogle af dem lugter sikkert også
6
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 11. dec 2015, 09:32

Badesandalen skrev:
Animi skrev:
Badesandalen skrev:
Animi skrev:Jeg vil da gerne være den første til at indrømme at jeg godt kan blive lidt fortørnet over sådanne udtalelser. Og snerpet må man da gerne synes jeg er.

Men hvis nu man i denne diskussion skiftede børn ud med "homoseksuelle" eller "muslimer", så udtalelserne blev "muslimer," "homoseksuelle har ingen hæmninger" osv, ville det så stadigvæk være mærkeligt at jeg blev fortørnet?
Jeg forstår bare ikke hvorfor det normalt ikke er helt okay at komme med sådanne udtalelser når det omhandler andre menneskegrupper, men det er helt fjong når det er børn.

Og ja, denne her tråd er beregnet til at skrive sådanne ting - jeg synes bare ikke at man kan forvente at folk ikke har en reaktion til kontroversielle udtalelser :)


Wow. Det er da overhovedet ikke det samme! Børn har ingen hæmninger fordi de er nye og de skal lære at begå sig i samfundet, det er det opdragelsen går ud på. Du kan da ikke drage paralleller mellem seksualitet og uvidenhed.


Jeg kender nu mange børn der når de var blandt fremmede mennesker ikke har opført sig uhæmmet. Alle børn er forskellige.
Og nej, jeg kan stadigvæk ikke se forskellen på at komme med sådanne udtalelser, om det så er om børn, kvinder, rødhåret, homoseksuelle osv. Alle mennesker er forskellige, så at skære alle over en kam pga det de er, synes jeg personligt ikke er okay.


Jeg er fuldstændigt enig med dig i at børn er forskellige, og du har 100% ret når du siger at nogle børn godt kan opføre sig mere voksent, eller hvad vi nu skal kalde det, men det er jo blandt andet fordi de er blevet opdraget godt. Deres forældre har været opmærksomme og til stede, og rettet på deres opførsel. De har lært at andre mennesker har grænser og personligt rum man ikke overtræder, at man ikke bare afbryder når folk er i gang med en samtale og at man ikke bare råber og skriger når der er noget man gerne vil, men har fået et nej.
Når et voksent menneske opfører sig uhæmmet, er det som regel fordi de har taget et valg om deres egen opførsel, og det er trods alt nemmere at tage afstand fra end et barn der ikke har lært at nej betyder nej.


Jeg kan bare ikke se hvorfor det er et argument for at det er okay at sige "Jeg kan ikke lide børn fordi børn er det og det og det", men det er ikke okay med alle andre slags gruppe mennesker.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 09:38

Helt ærligt: Fordi folk - børn såvel som voksne - ikke kan gøre for, hvordan de opfører sig, kan de da stadigvæk være pisse irriterende at være sammen med, og man kan foretrække ikke at være i deres selskab. Jeg synes altså ikke, det gør en til et dårligt menneske. Men det ved jeg ikke, om man må sige. :-D
7
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 11. dec 2015, 09:43

Jeg vil da kraftigt overveje hvad jeg poster i denne tråd fremover - det er tydeligvis ikke længere stedet hvor man må sige de ting man ikke må sige. Jeg føler en dårlig stemning - og jeg har ikke engang sagt, at jeg ikke kan lide børn! :D

Jeg synes faktisk det er ærgerligt, at den her tråds formål bliver trampet på fordi folk er forargede over en person der ikke kan lide børn. Jeg er vild med, når debatter kommer på et sidespor og der bliver diskuteret nogle ting der ellers ikke ville, men det her er jo bare at skælde ud på folk der ikke er vilde med børn. Så synes jeg sgu, man skulle lave en tråd hvor man diskuterer det separat. Men det må man nok heller ikke sige.
22
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 11. dec 2015, 09:48

Jeg kan slet ikke se hvorfor der er så meget hurlumhej omkring det med børn.

Hvis man inviteres til en sammenkomst, hvor der er børn, eller er et sted hvor der er børn, lægger de fleste vel fordommene på hylden og opfører sig fornuftigt overfor ungerne.
Man leger jo nok næppe den grumme heks fra pandekagehuset og kyler dem ud over altanen eller låser dem inde.


Edit: Fik kort om at sidste sætning var selvmodsigende, så har rettet det til det, jeg egentligville skrive til at begynde med :)

Tak, Shuruq :gogo:
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 10:00

Fillie skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg tror bare, at det jeg ikke forstår er, at man erklærer, at man ikke kan lide samtlige af en gruppering, bare fordi de hører til der uden yderligere begrundelse.

Jeg har oplevet mange fulde og voldelige grønlændere, men derfor er alle grønlændere jo ikke pr. definition fulde voldsmænd.


Det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Men jeg tror, at mange som ytrer, at "de ikke kan lide børn", har det som jeg; at de bliver meget utilpasse i det høje støj- og aktivitetsniveau blandt små børn, og at de samtidig mangler erfaring i at omgås børn i det hele taget. Det er i hvert fald den forklaring, jeg oftest har fået, når jeg har spurgt ind til denne holdning, jeg som udgangspunkt også finder fjendsk. Jeg ville i øvrigt aldrig selv bare sige, at jeg ikke kan lide børn, for jeg kender dem jo ikke, og de er bare små og uerfarne mennesker, men jeg konstaterer blot, at jeg ikke bryder mig om at være i selskab med små børn, fordi deres adfærd gør mig usikker og stresset. Jeg synes i øvrigt, at man - og dermed jeg selv - er lidt socialt udfordret, når man har det sådan, men det er jo bare sådan, det er. ;)

Jeg synes jo også, at du har en begrundelse. Du har svært ved at tackle støj ig du bliver usikker. Det er helt fair.

Det er mere "jeg kan ikke lide børn, SLUT FÆRDIG!", jeg ikke forstår.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 10:05

Sophaya skrev:Jeg vil da kraftigt overveje hvad jeg poster i denne tråd fremover - det er tydeligvis ikke længere stedet hvor man må sige de ting man ikke må sige. Jeg føler en dårlig stemning - og jeg har ikke engang sagt, at jeg ikke kan lide børn! :D

Jeg synes faktisk det er ærgerligt, at den her tråds formål bliver trampet på fordi folk er forargede over en person der ikke kan lide børn. Jeg er vild med, når debatter kommer på et sidespor og der bliver diskuteret nogle ting der ellers ikke ville, men det her er jo bare at skælde ud på folk der ikke er vilde med børn. Så synes jeg sgu, man skulle lave en tråd hvor man diskuterer det separat. Men det må man nok heller ikke sige.

Hvor bliver der skældt ud? Der argumenteres og holdes en ordentlig tone som jeg ser det, så jeg kan ikke selv få øje på udskældningen.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 10:18

Fru Sunshine skrev:
Fillie skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg tror bare, at det jeg ikke forstår er, at man erklærer, at man ikke kan lide samtlige af en gruppering, bare fordi de hører til der uden yderligere begrundelse.

Jeg har oplevet mange fulde og voldelige grønlændere, men derfor er alle grønlændere jo ikke pr. definition fulde voldsmænd.


Det kan jeg sagtens sætte mig ind i. Men jeg tror, at mange som ytrer, at "de ikke kan lide børn", har det som jeg; at de bliver meget utilpasse i det høje støj- og aktivitetsniveau blandt små børn, og at de samtidig mangler erfaring i at omgås børn i det hele taget. Det er i hvert fald den forklaring, jeg oftest har fået, når jeg har spurgt ind til denne holdning, jeg som udgangspunkt også finder fjendsk. Jeg ville i øvrigt aldrig selv bare sige, at jeg ikke kan lide børn, for jeg kender dem jo ikke, og de er bare små og uerfarne mennesker, men jeg konstaterer blot, at jeg ikke bryder mig om at være i selskab med små børn, fordi deres adfærd gør mig usikker og stresset. Jeg synes i øvrigt, at man - og dermed jeg selv - er lidt socialt udfordret, når man har det sådan, men det er jo bare sådan, det er. ;)

Jeg synes jo også, at du har en begrundelse. Du har svært ved at tackle støj ig du bliver usikker. Det er helt fair.

Det er mere "jeg kan ikke lide børn, SLUT FÆRDIG!", jeg ikke forstår.


Jeg synes i det hele taget, at aggressive statements er ubehagelige, og i dette tilfælde giver det slet ikke mening for mig, eftersom børn er mennesker, og jeg ikke kender alle børn. Men som sagt tror jeg, at det ofte er stress og usikkerhed/manglende erfaring, der ligger til grund, når folk ytrer sig så bombastisk, og måske er nogle også trætte af at skulle forsvare deres fravalg af børn over for familie og venner, der slet ikke kan forestille sig tilværelsen uden. Det er super ubehageligt at blive mistænkt for at være et ringere menneske, fordi der er noget, som er naturligt og dejligt for mange, man har svært ved, og som gør en utilpas. Men igen: Man må gerne mene, at jeg "mangler" en eller anden social egenskab, eftersom små børn stresser mig og gør mig nervøs, for det synes jeg jo selv. Jeg bliver bare ked af det ved tanken om, at nogen ser ned på mig som menneske pga. det, og jeg bliver vred, når jeg har oplevet at blive sammenlignet med en racist. Det skal dog retfærdigvis nævnes, at det ikke er noget, som er sket særlig ofte; typisk kan folk nemlig - som du - sagtens forstå mit udgangspunkt og endda finde det ligeværdigt med deres. Og så er vi jo tilbage ved de bombastiske statements, som denne tråd til dels baserer sig på - negative såvel som positive.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fuck.exe » 11. dec 2015, 10:22

Urtekussen skrev:Jeg kan ikke lide mongoler.
De er uhæmmede, har ingen føling med personlig space og de er alt for uforudsigelige.
Nogle af dem lugter sikkert også

:lol:
0
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 11. dec 2015, 10:23

Fru Sunshine skrev:
Sophaya skrev:Jeg vil da kraftigt overveje hvad jeg poster i denne tråd fremover - det er tydeligvis ikke længere stedet hvor man må sige de ting man ikke må sige. Jeg føler en dårlig stemning - og jeg har ikke engang sagt, at jeg ikke kan lide børn! :D

Jeg synes faktisk det er ærgerligt, at den her tråds formål bliver trampet på fordi folk er forargede over en person der ikke kan lide børn. Jeg er vild med, når debatter kommer på et sidespor og der bliver diskuteret nogle ting der ellers ikke ville, men det her er jo bare at skælde ud på folk der ikke er vilde med børn. Så synes jeg sgu, man skulle lave en tråd hvor man diskuterer det separat. Men det må man nok heller ikke sige.

Hvor bliver der skældt ud? Der argumenteres og holdes en ordentlig tone som jeg ser det, så jeg kan ikke selv få øje på udskældningen.


Personligt synes jeg bare det er lidt voldsomt når der kommer så mange ind i en tråd og går efter en person, der har lavet sådan et indlæg - især når det egentlig er det, tråden her er til. Ja, der bliver holdt en pæn tone, men hvis jeg var hende der havde lavet det indlæg der startede det hele ville jeg føle mig ret overvældet og ja - skældt ud.

Det var egentlig også derfor jeg tog hende i "forsvar" - for selvom det er en stærk udmelding og måske ikke så reflekteret som den ville have været i en debat om emnet, så er det vel det den her tråd er her for?
Senest rettet af Sophaya 11. dec 2015, 10:25, rettet i alt 1 gang.
7
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 10:24

Fru Sunshine skrev:
Sophaya skrev:Jeg vil da kraftigt overveje hvad jeg poster i denne tråd fremover - det er tydeligvis ikke længere stedet hvor man må sige de ting man ikke må sige. Jeg føler en dårlig stemning - og jeg har ikke engang sagt, at jeg ikke kan lide børn! :D

Jeg synes faktisk det er ærgerligt, at den her tråds formål bliver trampet på fordi folk er forargede over en person der ikke kan lide børn. Jeg er vild med, når debatter kommer på et sidespor og der bliver diskuteret nogle ting der ellers ikke ville, men det her er jo bare at skælde ud på folk der ikke er vilde med børn. Så synes jeg sgu, man skulle lave en tråd hvor man diskuterer det separat. Men det må man nok heller ikke sige.

Hvor bliver der skældt ud? Der argumenteres og holdes en ordentlig tone som jeg ser det, så jeg kan ikke selv få øje på udskældningen.


Jeg vil gætte på, at Sophaya tænker på en kommentar som Johans, som måske har fået nogen til at tænke sig om en ekstra gang, om de har lyst til at tilkendegive, at de heller ikke er vilde med børn. Det spøjse er jo bare, at både Helenas og Johans indlæg passer fint i tråden her.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 10:29

I øvrigt føler jeg mig heller ikke særlig godt tilpas i selskab med udviklingshæmmede, hvis adfærd svarer til små børns i støj- og aktivitetsniveau. Uregerlig adfærd ER bare ikke min stærke side. :lol:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 11. dec 2015, 10:29

Det er med en vis ro jeg tager til firmajulefrokost i dag. Der er kraftigt undertal af mænd i virksomheden, så det er begrænset hvor meget skade jeg kan lave denne gang, når alkoholen ryger ind og kærlighedsbarometeret ryger op.

Det synes jeg faktisk ikke lyder ret modent at skrive. Men ikke desto mindre er det rigtigt. Jeg er i et alvorligt underskud af at blive nusset, holdt om og kysset. Men det sker så ikke i aften. Så jeg slipper for moralske tømmermænd.

Mvh. Ado - 16 år.
3
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"