Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 11. dec 2015, 03:35

Jeg kunne ikke lige finde ud af, hvor den hører hjemme, men jeg undrer mig over, at man kan tillægge den her baby så mange bevidste tanker. :stoned:


Utroligt men sandt tir D. 24. nov 15 kl. 18:08
Dagens mest nuttede video: Baby lader som om den sover – men opdager at det ikke er nemt

http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/dag ... ager-at-de
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 11. dec 2015, 08:47

Hvorfor folk ikke læser korrektur på noget,før de smider det på FB eller som i dette tilfælde laver en underskriftsindsamling.


http://www.skrivunder.net/hvidsten_kro_-_kongelig_priviligeret

Hvidsten Kro - kongelig priviligeret

Jeg har startet den her undskrift indsamling

Da vi ikke mener de bare kan komme efter så mange år, og sige de ikke må bruge den kongelig priviligeret krone mere,

Kroen er trods alt kendt over det hele, efter de lavede den film der hed Hvidstem Gruppen.

Hvidsten gruppen er da et stykke danmarks historie, og noget man altid vil huske.

Lad dog kronerne være de steder hvor de altid har været, og lade den nye lov komme på tale

når andre nye steder skal have en krone.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 11. dec 2015, 11:53

Pernille skrev:Hvordan underteksterne på Netflix har oversat

"How to get away with murder"
til
"Hvordan du slipper afsted med hvad som helst".

Det burde ellers været ret nemt at oversætte.

Jeg kender jo ikke sammenhængen, men i mange situationer kan det godt være den mest præcise oversættelse - "get away with murder" er jo sådan et fast udtryk på engelsk, men ikke på dansk.
Hvis det er en udsendelse om, hvordan man helt konkret slipper af sted med mord, så er det selvfølgelig forkert.
0
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 11. dec 2015, 12:35

kidkomb skrev:Min familie.
Jeg havde inviteret min far til koncert i dag, så han kunne høre os, og han glædede sig til, at komme sagde han og jeg glædede mig til, at vise hvad jeg sådan går og laver.

For nogle år siden, i starten af min "musikkarriere" tog jeg min mor, min svigermor og min svigermormor med. Og jeg synes selv at det var et brag af en koncert. Og jeg er ellers ret kritisk om det jeg selv laver.
Min mor kommentar var "Det var da meget godt...." sagt i et monotomt stemmeleje. Min svigermormor så lidt utilfreds ud og sagde "jeg troede det var dig der skulle dirigere". Kun min svigermor sagde at hun syntes det havde været rigtig godt.
What the fuck "Det var da meget godt" ? Ej, det siger man sgu da ikke, når man første gang hører sin datter synge.

Nå, men min far, han hørte og så os så sagde han guddødemig "Det var jo meget godt" Sådan lidt på samme måde som min mor. Altså han sagde også andre ting, men jeg kan ikke helt finde ud af, om han sagde det for at være flink.
"De andre var teknisk bedre" (Der var 2 andre optrædende også) Og NEJ det var de på ingen måde. Der var andre ting ved dem, som var bedre, helt klart, men vi var helt sikkert teknisk overlegne. Nuvel, han ved ikke så meget om musik, men hvorfor dog fremhæve det?
Da vi havde kørt ham hjem sagde han "Det var jo fint at høre dig. Det er nok ikke noget jeg gider at gå til koncert med"

Ej, men hahahah, jeg er ikke engang ked af det. Det er simpelthen så tragikomisk :stoned:

Min kæreste elsker det til gengæld (og det gør han, han lades ikke bare som om for at være sød) og min søster (af alle mennesker, det tilføjer en dimension mere til det tragikomiske) har dog kun hørt os een gang, men var meget entusiastisk og støttende) Haha, det er jo helt væk :lol: :lol:

Det undrer mig godt nok.


Kan det være, det er fordi de ikke er til den type af musik?

Der er visse typer af jazz, jeg ikke bryder mig om og uanset hvor god en person er til det, så vil jeg have det svært med at være rigtig begejstret. Hvis jeg lavede heavy eller pop musik, ville min mor også have meget svært ved at være begejstret.

Kunne det være sådan noget, der lå bag?
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 11. dec 2015, 12:39

http://underholdning.tv2.dk/viralt/2015-12-10-kan-du-knaekke-koden-paa-britisk-spiontjenestes-julekort


Jeg fatter NADA :lol: Jeg kan vitterlig ikke se nogen form for logik, ej heller finde en logisk måde at løse det på.

Så dum er jeg nemlig. :dance:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 12:40

Garfield skrev:
kidkomb skrev:Min familie.
Jeg havde inviteret min far til koncert i dag, så han kunne høre os, og han glædede sig til, at komme sagde han og jeg glædede mig til, at vise hvad jeg sådan går og laver.

For nogle år siden, i starten af min "musikkarriere" tog jeg min mor, min svigermor og min svigermormor med. Og jeg synes selv at det var et brag af en koncert. Og jeg er ellers ret kritisk om det jeg selv laver.
Min mor kommentar var "Det var da meget godt...." sagt i et monotomt stemmeleje. Min svigermormor så lidt utilfreds ud og sagde "jeg troede det var dig der skulle dirigere". Kun min svigermor sagde at hun syntes det havde været rigtig godt.
What the fuck "Det var da meget godt" ? Ej, det siger man sgu da ikke, når man første gang hører sin datter synge.

Nå, men min far, han hørte og så os så sagde han guddødemig "Det var jo meget godt" Sådan lidt på samme måde som min mor. Altså han sagde også andre ting, men jeg kan ikke helt finde ud af, om han sagde det for at være flink.
"De andre var teknisk bedre" (Der var 2 andre optrædende også) Og NEJ det var de på ingen måde. Der var andre ting ved dem, som var bedre, helt klart, men vi var helt sikkert teknisk overlegne. Nuvel, han ved ikke så meget om musik, men hvorfor dog fremhæve det?
Da vi havde kørt ham hjem sagde han "Det var jo fint at høre dig. Det er nok ikke noget jeg gider at gå til koncert med"

Ej, men hahahah, jeg er ikke engang ked af det. Det er simpelthen så tragikomisk :stoned:

Min kæreste elsker det til gengæld (og det gør han, han lades ikke bare som om for at være sød) og min søster (af alle mennesker, det tilføjer en dimension mere til det tragikomiske) har dog kun hørt os een gang, men var meget entusiastisk og støttende) Haha, det er jo helt væk :lol: :lol:

Det undrer mig godt nok.


Kan det være, det er fordi de ikke er til den type af musik?

Der er visse typer af jazz, jeg ikke bryder mig om og uanset hvor god en person er til det, så vil jeg have det svært med at være rigtig begejstret. Hvis jeg lavede heavy eller pop musik, ville min mor også have meget svært ved at være begejstret.

Kunne det være sådan noget, der lå bag?

Ja det kan det sagtens. Men jeg er egentlig ligeglad, hvad der ligger bag. Det er røv tarveligt og det ville være bedre at holde sin kæft eller stikke en hvid løgn. Jeg ved ikke. Som sagt er jeg jo ikke engang særlig ked af det. Fordi jeg har oplevet så meget shit fra dem i mit liv, så det er jo bare som det plejer at være.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 11. dec 2015, 12:56

At jeg ikke kan åbne gjp, png og jpeg på min computer? Wtf?! :forvirret: "Elementet blev ikke fundet" - ehm, jo, det ligger da lige der :(
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 11. dec 2015, 13:03

Nu siger den "ugyldig værdi for registreringsdatabasen". Jeg fatter nada.
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 13:11

At min computer i perioder ikke vil vise videoer rigtigt. På facebook feks, når man enten scroller over en video, der starter, eller man selv trykker play, så foregår de første 10-30 sekunder i mørke. Man kan se enkelte skygger, men ikke hvad der foregår. Inden den begynder at vise dem rigtigt, er der nogle øjeblikke, hvor det er delvist mørke og delvis billede - frames.
Jeg bliver edderspændt rasende! Jeg kan ikke forstå hvorfor det sker, min kæreste kan ikke forstå hvorfor det sker, jeg har aldrig set det andre steder eller på andre computere før, så jeg har ikke en kinamands chance for, at få det til at gå væk :sur:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 15:13

ShuruQ skrev:At man vælger at deltage i et pakkespil hvis man kan blive så gal over det at man stormer ud.

Haha, pakkespil er bare ikke for alle! Jeg er revnende ligeglad med at tabe, men jeg har nogle gange sagt nej til, at være med på baggrund af en eller flere af de deltagenes manglende evne til at tilgå begivenheden med bare en smule værdighed :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 15:41

Folk der liker deres eget facebook-opslag :gruble:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Whoosh » 11. dec 2015, 15:47

kidkomb skrev:Folk der liker deres eget facebook-opslag :gruble:

Ja, selvfølgelig er du enig/kan lide det/læst det.
Du har jo selv lige skrevet det! :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissHelenaVon » 11. dec 2015, 16:41

kidkomb skrev:Folk der liker deres eget facebook-opslag :gruble:



Det er lidt lige som, at give sig selv en HIGH5 :stoned:
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 11. dec 2015, 18:58

Vedr Camilla Plum i "Det må man ikke sige...":
Er det ikke hende der har skrevet en kogebog med mormor-mad? Har hun behårede ben og hård hud på fødderne? Har hun opfordret andre til også at have det? Laver hun mad med fødderne? Eller med benhår og fodhud? :forvirret:
0
MissHelenaVon
Indlæg: 244
Tilmeldt: 9. nov 2015, 00:07
Kort karma: 25
Likede indlæg: 338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissHelenaVon » 12. dec 2015, 10:41

ShuruQ skrev:Et billede jeg delte for en 10 dage siden. Jeg undrede mig dengang og nu igen da det fik et like.

Den høje, hvem det er han er :gruble:.



Er det ikke udenrigsminister Kristian Jensen? Det ligner det i hvert fald :gogo:
1

Tilbage til "Generelt"