Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 15:02

Karkluden skrev:En anden ting jeg opdagede i går, man ikke må sige:
Jeg synes, at offentlige frierier (både de helt store, men også bare dem på en restaurant eller til en fest) er MEGAkiksede. Det måtte man åbenbart ikke sige. Det troede jeg ellers, der var ret stor konsensus om, var virkelig kikset. But no.

Man kan næppe danne konsensus om kiksethed :D
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 15:06

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:En anden ting jeg opdagede i går, man ikke må sige:
Jeg synes, at offentlige frierier (både de helt store, men også bare dem på en restaurant eller til en fest) er MEGAkiksede. Det måtte man åbenbart ikke sige. Det troede jeg ellers, der var ret stor konsensus om, var virkelig kikset. But no.

Man kan næppe danne konsensus om kiksethed :D


Jo:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 15:08

Fillie skrev:
Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:En anden ting jeg opdagede i går, man ikke må sige:
Jeg synes, at offentlige frierier (både de helt store, men også bare dem på en restaurant eller til en fest) er MEGAkiksede. Det måtte man åbenbart ikke sige. Det troede jeg ellers, der var ret stor konsensus om, var virkelig kikset. But no.

Man kan næppe danne konsensus om kiksethed :D


Jo:

Flere steder i punk/ska-miljøet er det (eller var jeg er ikke sikker) det absolut ikke kikset. Tværtimod.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 11. dec 2015, 15:12

^ NOOO! :lol:

Men den kultur handlede (handler?) jo også til dels om at vende normer på hovedet, så det giver fin mening.
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 15:52

Fillie skrev:
Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:En anden ting jeg opdagede i går, man ikke må sige:
Jeg synes, at offentlige frierier (både de helt store, men også bare dem på en restaurant eller til en fest) er MEGAkiksede. Det måtte man åbenbart ikke sige. Det troede jeg ellers, der var ret stor konsensus om, var virkelig kikset. But no.

Man kan næppe danne konsensus om kiksethed :D


Jo:

:lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 15:55

Karkluden skrev:
Log_Lady skrev:Det er spøjst, fordi trådens titel "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!" peger, som jeg ser det, ikke entydigt i retning af, at alle udsagn skal have lov til at stå uimodsagt og at det er et slags "helle" for politisk ukorrekte holdninger. I så fald skulle den måske have heddet "det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel, og ingen må sætte spørgsmålstegn ved mine udsagn!".

Titlen siger sådan set bare, at her er en tråd, hvor man kan vove pelsen, selvom man godt ved, at ens udtalelser kan opfattes som odiøse. Så jeg forstår faktisk ikke, hvorfra folk får alt det dér med, at andre ikke må kommentere/argumentere imod/etc. indlæg, som de bliver berørt af.

Det generer mig ikke, at folk siger mig imod, men det generer mig sgu lidt, at folk sætter mig i bås med racister og homofober, fordi jeg siger, at ikke bryder mig om børn jeg ikke kender - og endda sætte årsager op, der også ville gælde voksne der opførte sig sådan. Jeg bryder mig heller ikke om voksne, der kan kun tale om egne interesser fx. Jeg oplever det som om, at det bliver taget meget sort/hvidt - enten elsker man børn eller også går man, og hakker hovedet af dem.
For mig er det sådan, at børn jeg kender, dem interagerer jeg med, og nyder det. Børn jeg ikke kender, forholder jeg mig til om nødvendigt, og ellers har vi bare ingen interaktion med hinanden.
Jeg bryder mig fx heller ikke om mennesker, der tydeligvis er meget påvirket af alkohol eller stoffer ude på gaden, fordi de gør mig utrygge. Men der bruger jeg da samme strategi - behandler dem venligt og ordentligt, og afslutter det hurtigt, hvis vi SKAL interagere, og ellers undlader jeg bare at interagere med dem.
Det kan jeg ikke se, er så slemt. Jeg har HELT bevidst valgt ikke at arbejde med børn, fordi jeg ved, at jeg ikke ville kunne have det kærlige forhold til børn som gruppe - men udmærket kan have det til børn, jeg er tæt på, og holder af. Ligesom jeg fx fravælger at blive gadesygeplejerske (medmindre jeg får min utryghed under kontrol), fordi det vil spænde ben for mig.

Og jeg synes i øvrigt heller ikke, der er noget galt i ikke at bryde sig om at være i nærheden af udviklingshæmmede (som en gav som eksempel i tråden) eller demente fx. Jeg kan sagtens se, hvorfor nogen finder det ubehageligt eller utrygt, og så længe de behandler personen med respekt, hvis de bliver nødsaget til at være i kontakt med personen, så kan jeg ikke se problemet i, at man ikke opsøger handicappede, børn, demente, påvirkede personer eller hvad det nu er for en gruppe, man ikke føler det rart at være sammen med.

EDIT: Jeg bryder mig i øvrigt heller ikke om hunde, jeg ikke kender RIGTIG godt. Fælles for både hunde, mindre børn og påvirkede mennesker er, at deres adfærd er svær at regne ud, medmindre man kender dem godt, og det bliver jeg utryg af, og derfor har jeg det bedste med hunde og børn, jeg kender godt, og andre hunde og børn undlader jeg bare at komme i kontakt med, og hvis det er nødvendigt, behandler jeg dem pænt og ordentligt. Misbrugere støder jeg sjældent ind i i mit privatliv, så der har jeg kun "gadeerfaringen". Og arbejdserfaringen. Men det er intet problem for mig at behandle og interagere med misbrugere eller børn der er pårørende i mit arbejde.
Det er som privatperson, jeg er utryg ved at skulle være sammen med ukendte hunde, børn eller misbrugere, og derfor undgår jeg det.

Men karklud, du siger jo ikke, at du ikke kan lide børn FÆRDIG BUM BASTA, bare fordi de er børn.
Du har det bare bedst med mennesker du kender, uanset størrelse, som jeg læser det.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 11. dec 2015, 16:22

Garfield skrev:
dgd2007 skrev:Jeg synes, kvnder bliver mindre tiltrækkende af at sidde med barberskraber og fodfil.
Og de bliver decideret frastødende, hvis de omtaler disse aktiviteter offentligt.
Det værste eksempel var en gravid kollega, der nævnte, at maven gjorde det besværligt at barbere ben! :gisp:


Er det kun aktiviteten eller også resultatet? Altså, er det okay og måske lækkert at benene er barberede, bare du ikke skal høre om det eller se det? Eller ville du foretrække at det slet ikke blev gjort? Og hvordan med at læse om det på skrift?
Orv.... :mellow: Jeg kan sgu da finde på at barbere min partners ben og file fødder. For hyggen og for evt. frynsegoder :-D Men, OK. Jeg er registreret mærkelig :klovn:
Gad vide hvor på klamhedsbarometeret det sætter mig? :gruble:

Troede aldrig at jeg skulle ønske mig at være under Camilla Plum :tie:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pixie88 » 11. dec 2015, 16:54

Fru Sunshine skrev:
Pixie88 skrev:Jeg forstår ikke folk der bliver fortørnet, når andre siger de ikke kan lide børn. Det er jo ikke noget der påvirker en som person, at et andet menneske har den holdning. Medmindre h*n tydeligvis viser foragt overfor ens børn.. men ellers ikke.
Jeg synes faktisk det er lidt snerpet :genert:

Men det er jo ikke anderledes, end hvis man siger, at man ikke kan lide japanere, fede mennesker eller folk med blå øjne, bortset fra at DET i hvert fald er noget, man godt må blive fortørnet over.

Ej, jeg forstår det bare ikke, men nu har jeg heller ikke mødt ret mange børn, der var ens. Tværtimod.

Jeg kan godt følge dig, men jeg synes så heller ikke der er noget i vejen med ikke at kunne lide de grupper du nævner, så længe man stadig opfører sig ordenligt overfor dem og behandler alle lige.
Hvis man ligefrem hader børn, japanere eller noget helt tredje & behandler dem anderledes og respektløst, så ville jeg blive fortørnet.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 16:56

Pixie88 skrev:
Fru Sunshine skrev:
Pixie88 skrev:Jeg forstår ikke folk der bliver fortørnet, når andre siger de ikke kan lide børn. Det er jo ikke noget der påvirker en som person, at et andet menneske har den holdning. Medmindre h*n tydeligvis viser foragt overfor ens børn.. men ellers ikke.
Jeg synes faktisk det er lidt snerpet :genert:

Men det er jo ikke anderledes, end hvis man siger, at man ikke kan lide japanere, fede mennesker eller folk med blå øjne, bortset fra at DET i hvert fald er noget, man godt må blive fortørnet over.

Ej, jeg forstår det bare ikke, men nu har jeg heller ikke mødt ret mange børn, der var ens. Tværtimod.

Jeg kan godt følge dig, men jeg synes så heller ikke der er noget i vejen med ikke at kunne lide de grupper du nævner, så længe man stadig opfører sig ordenligt overfor dem og behandler alle lige.
Hvis man ligefrem hader børn, japanere eller noget helt tredje & behandler dem anderledes og respektløst, så ville jeg blive fortørnet.

Jeg forstår det bare ikke. Men jeg prøver.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 11. dec 2015, 17:09

Altså, man behøves vel heller ikke forstå det? Man kan jo bare respektere andre menneskers følelser (det skal SLET ikke læse så surt, som det kan lyde, jeg kunne ikke lige formulere det bedre)
Følelser er følelser og man kan sagtens lede og analysere og finde grundene til følelserne og man kan arbejde med dem eller man kan favne dem og lade fare. Man kan, som indehaver af disse følelser, vælge at lade dem have en indflydelse på ens opførsel eller man kan lade være.

Here goes again. Jeg er bange for afrikanere. Ja, jeg er bange for sorte mennesker. Jeg siger bange, fordi "ikke kan lide" ikke er betegnende. Jeg føler bange. Jeg føler ikke afsky eller noget i den retning. Men de to følelser udspringer som regel samme sted fra.

Ja, det lyder bombastisk, men "Jeg kan meget lidt lide mennesker som dig" er bare ikke called for, hvis du spørger mig. Det er der ingen verdens grund til og det er helt i samme boldgade som "Jeg kan ikke lide børn". Pegen fingre ER bare ikke charmerende. Eller fordrende for en debat, som gerne skulle bringe begge sider tættere på en forståelse af hinanden.
Og jeg siger det gerne igen. At man ikke kan lide japanere, børn, mongoler, afrikanere, DF'ere, curligngspillere osv indikerer på ingen måde, hvordan man møder disse mennesker, hvordan man interagerer med dem, hvordan man opfører sig overfor dem.
Sandsynligheden for det er nok større, men ikke meget, vel?
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 11. dec 2015, 21:06

Allmost_Famous skrev:Jeg køber kun økologisk hvis det er på dato, tilbud eller generelt har samme pris. En af mine medstuderende blev meget forfærdet da han så mig købe konventionel gær, for "den økologiske gær koster kun fem kroner". Jojo, men den konventionelle koster 95 ører, og jeg giver altså ikke så mange procent mere for en vare, på grund af økologi.

Lige med gær er der nu faktisk stor forskel på smagen pga fremstillingsmetoden.
0
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 11. dec 2015, 21:18

HappyPaww skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg køber kun økologisk hvis det er på dato, tilbud eller generelt har samme pris. En af mine medstuderende blev meget forfærdet da han så mig købe konventionel gær, for "den økologiske gær koster kun fem kroner". Jojo, men den konventionelle koster 95 ører, og jeg giver altså ikke så mange procent mere for en vare, på grund af økologi.

Lige med gær er der nu faktisk stor forskel på smagen pga fremstillingsmetoden.

Det bliver du simpelthen nødt til at uddybe
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 11. dec 2015, 21:36

D.itsen skrev:
HappyPaww skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg køber kun økologisk hvis det er på dato, tilbud eller generelt har samme pris. En af mine medstuderende blev meget forfærdet da han så mig købe konventionel gær, for "den økologiske gær koster kun fem kroner". Jojo, men den konventionelle koster 95 ører, og jeg giver altså ikke så mange procent mere for en vare, på grund af økologi.

Lige med gær er der nu faktisk stor forskel på smagen pga fremstillingsmetoden.

Det bliver du simpelthen nødt til at uddybe


Man kan læse om det mange steder - bl.a. her:
http://www.madforlivet.com/viden-og-for ... gisk-gaer/

Almindeligt gær er fremstillet af gærceller, som har været anvendt i produktionen af for eksempel snaps eller korn, hvor der typsik anvendes sprøjtemidler og anden kemi. Affaldsproduktet herfra blandes med sukkersaft og kemikalier eksemplevis fosfor, flydende kvælstof. amoniak, ammoniumsalte, svovlsyre, syntetiske vitaminer og et syntetisk antiskumme-middel. Det vand, der anvendes i produktionen af konventionelt gær betegnes som svært nedbrydeligt, så forurenet er det. Det færdige gærprodukt er derimod let at presse og det opformerer sig effektivt. En pakke konventionel gær koster cirka kr. 1,25.

Økologisk gær er baseret på økologiske gærceller, der er tilsat mælkesyrebakterier, som disse gærceller får tid til at formere sig på sammen med økologiske korn. Gærcellerne skal bruge fosfor for at videreformere sig, og de økologiske gærceller bruger det fosfor, der findes i kornets skaldele.Der anvendes økologisk solsikkeolie som antiskummemiddel og ingen syntetiske eller kemiske stoffer. Vandet, der bruges i produktionen kan genanvendes.

En pakke økologisk gær koster ca. kr. 6,50.
1
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 11. dec 2015, 21:47

HappyPaww skrev:
D.itsen skrev:
HappyPaww skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg køber kun økologisk hvis det er på dato, tilbud eller generelt har samme pris. En af mine medstuderende blev meget forfærdet da han så mig købe konventionel gær, for "den økologiske gær koster kun fem kroner". Jojo, men den konventionelle koster 95 ører, og jeg giver altså ikke så mange procent mere for en vare, på grund af økologi.

Lige med gær er der nu faktisk stor forskel på smagen pga fremstillingsmetoden.

Det bliver du simpelthen nødt til at uddybe


Man kan læse om det mange steder - bl.a. her:
http://www.madforlivet.com/viden-og-for ... gisk-gaer/

Almindeligt gær er fremstillet af gærceller, som har været anvendt i produktionen af for eksempel snaps eller korn, hvor der typsik anvendes sprøjtemidler og anden kemi. Affaldsproduktet herfra blandes med sukkersaft og kemikalier eksemplevis fosfor, flydende kvælstof. amoniak, ammoniumsalte, svovlsyre, syntetiske vitaminer og et syntetisk antiskumme-middel. Det vand, der anvendes i produktionen af konventionelt gær betegnes som svært nedbrydeligt, så forurenet er det. Det færdige gærprodukt er derimod let at presse og det opformerer sig effektivt. En pakke konventionel gær koster cirka kr. 1,25.

Økologisk gær er baseret på økologiske gærceller, der er tilsat mælkesyrebakterier, som disse gærceller får tid til at formere sig på sammen med økologiske korn. Gærcellerne skal bruge fosfor for at videreformere sig, og de økologiske gærceller bruger det fosfor, der findes i kornets skaldele.Der anvendes økologisk solsikkeolie som antiskummemiddel og ingen syntetiske eller kemiske stoffer. Vandet, der bruges i produktionen kan genanvendes.

En pakke økologisk gær koster ca. kr. 6,50.

Men hvad har det med smagen at gøre? (og så mister alle artikler der bruger ordet kemi, som noget negativt, en god del af troværdigheden. Det giver jo ingen mening. Økologi og naturligt (hvad det så end dækker over...) er også kemi)
5
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2015, 23:38

Tom Cruise er en klam flødebolle og TopGun er en virkelig dårlig film.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"