Særhedstråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Særhedstråden

Indlægaf Whoosh » 10. dec 2015, 18:39

:D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Phlox9
Indlæg: 528
Tilmeldt: 23. okt 2015, 11:39
Kort karma: 120
Likede indlæg: 2560

Re: Særhedstråden

Indlægaf Phlox9 » 10. dec 2015, 19:09

"Min" synæstesi er ligesom hos flere af jer også en kobling af tal og farver og bogstaver og farver. Alle tal og bogstaver har en farve, som hører ligeså meget til tallet/bogstavet som dets form eller udtale gør. Måneder og ugedage har også farver.

Jeg bliver vildt søvnig af at se billeder af folk, der sover eller læse om folk, der sover. Jeg har sådan et helt lille katalog af 'søvn-scener', som jeg kan tænke på, hvis jeg ikke kan sove. En af dem, der virkelig får mig til at gabe, er en passage fra "Niels Holgersens Forunderlige Rejse Gennem Sverige", hvor han sover sammen med vildgæssene ude på en isflage. Jeg læste en gammel Jumbo-bog for nyligt, da jeg ikke kunne sove, og det virker virkelig godt med Anders And og Mickey Mouse etc. også - så nu er jeg begyndt at bladre Jumbo-bøger igennem for at finde gode sove-øjeblikke, der kan gøre mig søvnig, haha - det lyder næsten helt dirty, det er det altså ikke :lol:

Hm, særhed nok for nu..
2
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fræksak » 10. dec 2015, 21:39

Filipai skrev:Jeg elsker duften af skumgummi.. Især de der skumvaskeklude..


Samme her!

Lige siden børnehavealderen har jeg haft en forfærdelig lyst til at bide i dem, når jeg støder på dem. Jeg har en afsindig trang til at spise dem :ninja:
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fræksak » 10. dec 2015, 21:45

Jeg "skriver" tit de ord med fingrene, som folk siger, eller hvis en film/serie er tekstet. Så skriver jeg det, der står i teksterne. Altså med 10-fingersystemet, ik. Det er lidt ligesom at spille klaver, og jeg elsker at gøre det. Af samme grund elsker jeg at transskribere - noget, de fleste der har prøvet det, finder meget mærkeligt :lol:.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Særhedstråden

Indlægaf Filipai » 11. dec 2015, 07:18

Fræksak skrev:
Filipai skrev:Jeg elsker duften af skumgummi.. Især de der skumvaskeklude..


Samme her!

Lige siden børnehavealderen har jeg haft en forfærdelig lyst til at bide i dem, når jeg støder på dem. Jeg har en afsindig trang til at spise dem :ninja:


Som barn rendte jeg ofte rundt og suttede på en våd skumgummiklud i varmen. Jeg har stadig lyst til det, men tænker at jeg hellere må dy mig. Det er bare ikke ligeså nuttet at se en voksen med en klud i gabet :D
4
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Særhedstråden

Indlægaf Dime » 11. dec 2015, 07:30

Jeg kan ikke klare at tørre en hånd i et håndklæde. Jeg bliver nødt til at gøre den anden våd også, før jeg tørrer dem begge.

Det med farver... Jeg oplever smerter i farver... Jeg aner ikke om der er noget system i det inde i mit hoved, og jeg kan ikke forklare hvordan det virker derinde, men det står klokkeklart for mig hvad en blå smerte er og hvad en rød smerte er osv...
3
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Særhedstråden

Indlægaf Fræksak » 11. dec 2015, 19:06

Filipai skrev:
Fræksak skrev:
Filipai skrev:Jeg elsker duften af skumgummi.. Især de der skumvaskeklude..


Samme her!

Lige siden børnehavealderen har jeg haft en forfærdelig lyst til at bide i dem, når jeg støder på dem. Jeg har en afsindig trang til at spise dem :ninja:


Som barn rendte jeg ofte rundt og suttede på en våd skumgummiklud i varmen. Jeg har stadig lyst til det, men tænker at jeg hellere må dy mig. Det er bare ikke ligeså nuttet at se en voksen med en klud i gabet :D


Hvad mener du dog med det :afro:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Særhedstråden

Indlægaf Pandesteg » 11. dec 2015, 20:32

Brød/rundstykker som er varmt fra ovn eller brødrister må under ingen omstændigheder røre min tallerken. Det skal ligge på en serviet eller køle af i brødkurven før det får lov at komme på tallerken. Og jeg spiser det ikke før det er så koldt, at smørret ikke smelter, når jeg smører det på. Kan blive helt dårlig ved tanken om smeltet smør der er sivet ned i et rundstykke :puke:

Jeg synes hunde- og kattetørfoder dufter vildt godt. Kan stå og snuse til det og blive helt salig. Har også spist en hundetørfoder for er par år siden for at finde ud af om det smagte lige så godt som det dufter. Det gør det ikke :genert:

Alle døre til alle rum skal være lukkede i min lejlighed. Uden undtagelse og hele tiden. Kan blive helt irriteret hvis jeg kommer hjem og opdager at en dør har stået åben, mens jeg var på arbejde. Jeg render tit og lukker døre efter min mand, hvis han lige er gået ind i et andet værelse for at hente noget og kommer ud igen øjeblikket efter. Ufatteligt han ikke bliver (mere) irriteret på mig.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Særhedstråden

Indlægaf Joe » 11. dec 2015, 21:04

Jeg skal have mine hænder beskæftiget, når jeg tænker.
Ofte er det en kuglepen, som jeg sidder og trykker igen og igen på, eller sågar sidder og skiller ad og samler igen. Samtidig er jeg rimeligt klodset, så den kuglepen ender ofte på gulvet. Gerne midt i et møde.
Sidder jeg ved mit skrivebord, kan det også ofte være min post-it-blok, der får en kærlig behandling.

Jeg tænker ofte ikke over at jeg gør det, indtil jeg pludselig taber kuglepennen på gulvet, til et møde hvor jeg vel og mærke slet ikke har skrevet noget ned.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Særhedstråden

Indlægaf Tibbler » 11. dec 2015, 21:22

Jahon skrev:Jeg skal have mine hænder beskæftiget, når jeg tænker.
Ofte er det en kuglepen, som jeg sidder og trykker igen og igen på, eller sågar sidder og skiller ad og samler igen. Samtidig er jeg rimeligt klodset, så den kuglepen ender ofte på gulvet. Gerne midt i et møde.
Sidder jeg ved mit skrivebord, kan det også ofte være min post-it-blok, der får en kærlig behandling.

Jeg tænker ofte ikke over at jeg gør det, indtil jeg pludselig taber kuglepennen på gulvet, til et møde hvor jeg vel og mærke slet ikke har skrevet noget ned.


Jeg kan simpelthen ikke klare, når andre sidder og klikker på en kuglepen.

Tog engang kuglepennen ud af hånden på en ansøger til en samtale, og lagde den på bordet foran vedkommende, fordi han/hun hele tiden sad og klikkede med den. Jeg har sikkert hylet den i forvejen nervøse ansøger lidt ud af den, men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om, hvad vedkommende sagde, når der hele tiden var den klik-lyd.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Særhedstråden

Indlægaf Joe » 11. dec 2015, 21:44

Jeg kan simpelthen ikke klare, når andre sidder og klikker på en kuglepen.

Tog engang kuglepennen ud af hånden på en ansøger til en samtale, og lagde den på bordet foran vedkommende, fordi han/hun hele tiden sad og klikkede med den. Jeg har sikkert hylet den i forvejen nervøse ansøger lidt ud af den, men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om, hvad vedkommende sagde, når der hele tiden var den klik-lyd.


Jeg har masser af forståelse for, at det kan være hamrende irriterende. Men jeg tænker seriøst ikke over det, når jeg gør det. Og jeg var også blevet hylet fuldstændig ud af den, hvis du havde gjort det ved mig.
Jeg forsøger dog ikke at have noget i nærheden, jeg kan pille ved, når jeg er i sådan nogle situationer.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Særhedstråden

Indlægaf Tibbler » 11. dec 2015, 21:54

Jahon skrev:
Jeg kan simpelthen ikke klare, når andre sidder og klikker på en kuglepen.

Tog engang kuglepennen ud af hånden på en ansøger til en samtale, og lagde den på bordet foran vedkommende, fordi han/hun hele tiden sad og klikkede med den. Jeg har sikkert hylet den i forvejen nervøse ansøger lidt ud af den, men jeg kunne simpelthen ikke koncentrere mig om, hvad vedkommende sagde, når der hele tiden var den klik-lyd.


Jeg har masser af forståelse for, at det kan være hamrende irriterende. Men jeg tænker seriøst ikke over det, når jeg gør det. Og jeg var også blevet hylet fuldstændig ud af den, hvis du havde gjort det ved mig.
Jeg forsøger dog ikke at have noget i nærheden, jeg kan pille ved, når jeg er i sådan nogle situationer.


Det var garanteret også hamrende upassende, at jeg satte vedkommende i den situation - Men jeg vurderede i situationen, at det var bedre, at jeg rent faktisk hørte, hvad ansøgeren sagde :genert:

Så skal du altid have en af de der små stressbolde på dig - De larmer trods alt ikke :D
0
Nurse
Indlæg: 53
Tilmeldt: 14. aug 2015, 17:37
Kort karma: 2
Likede indlæg: 48

Re: Særhedstråden

Indlægaf Nurse » 11. dec 2015, 22:06

Når jeg spiser slik, chips, kiks eller lignende, skal jeg helst spise er lige antal. Og jeg skal helst tygge med maden i begge sider af munden lige mange gange :lol2:

Jeg elsker at vaske tøj. Jeg bliver fyldt med en sær tilfredsstillelse, når jeg især sætter en kogevask over. Det føles bare så godt :ticks:
Og ingen hænger mit vasketøj til tørre, udover mig. Det skal nemlig hænge på en helt bestemt måde, så der ikke kommer klemmemærker på tøjet, og så det ikke bliver strakt skævt ud!
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Særhedstråden

Indlægaf Firebird » 12. dec 2015, 06:16

Jeg har en sær mani med at skulle vade frem og tilbage, når jeg taler i telefon. Ved ikke hvorfor jeg ikke bare kan sætte mig ned, og koncentrere mig om samtalen, men det kan jeg ikke. :blush2:
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Særhedstråden

Indlægaf BlueBunny » 12. dec 2015, 08:14

Når jeg drømmer kigger jeg ofte rundt i drømmen og ved at det er en drøm. Så kan jeg gøre ting jeg måske normalt ikke ville.

Jeg møder min mor, moster, mormor (alle døde) i mine drømme. Så taler vi sammen om vind og vejr. Så kan de høre hvordan det går med mine drenge osv. I drømmen ved vi godt at de er døde, og at det derfor kun er i drømme vi kan mødes. Men det er vores måde. Og det er superhyggeligt. De er alle friske og glade.
11
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"