Actifry-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Actifry-tråden

Indlægaf Tiger » 12. dec 2015, 17:14

Jeg savner en Actifry-tråd som på den gamle debat og ved at flere herinde har en Tefal Actifry :)

Tråden kan bruges til råd, inspiration, billeder og opskrifter.

Kom hid smukke mennesker :pompom:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tiger » 12. dec 2015, 17:15

Jeg overvejer (igen) en Actifry og tænker det enten skal være 2in1 eller family-udgaven. Hvad kan I anbefale?

Pt er det vist kun den normale, der er på bud.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Fillie » 12. dec 2015, 17:16

Jeg har Airfryeren fra Philips, og det er jo på mange måder den samme maskine. Den laver simpelthen verdens bedste pommes frites! :love:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Karkluden » 12. dec 2015, 17:17

Jeg har en actifry essential.
Jeg har allerede lavet mange ting i den, og når man kun er to, så erstatter den altså en ovn til virkelig mange ting.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tiger » 12. dec 2015, 18:50

Hvad laver I af retter? Og hvor ofte anvender I den?
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Karkluden » 12. dec 2015, 19:22

Tiger skrev:Hvad laver I af retter? Og hvor ofte anvender I den?

Vi er som nævnt to, og nu har vi godt lige haft nogle rimelig crazy uger med sammenflytning, Noro-virus, pendleri og what-not, så vi har faktisk ikke rigtigt spist varmt mad :lol: Men normalt og fremadrettet:

- Alle afarter af ovnbagte kartofler - uagtet om du laver "junkfoodkartofler" fra frost eller laver dine egne pomfritter, bliver de supergode! Hvis man spiser ovnbagte rodfrugter, har jeg også hørt, at de bliver gode. Den slags spiser jeg bare ikke så gerne.
- Medister, andre pølser, frikadeller af alle slags kød, kødboller til tomatsauce.
- Varmer boller - vi spiser sådan noget rundstykkenoget meget sjældent, men den er god til det, når det er.
- Steger bacon
- Bønner/asparges med parmaskinke omkring

Derudover har jeg set, at andre bager kage, boller, pølsehorn, calzonepizza, pizzasnegle, laver omelet, wokretter, gryderetter, pølsemix, brune kartofler etc etc.

Jeg er godt med på, at alt det nævnte kan laves i ovn/komfur, men dels oplever jeg, at mange ting går hurtigere, dels talte jeg (i anden sammenhæng) med mit el-selskab forleden, og så spurgte jeg bare til, om de vidste, hvordan det var med sådan en og strøm kontra et komfur, og hun fortalte, at den brugte væsentligt mindre strøm, så det kunne sagtens svare sig - og når man kun er to, og sagtens kan lave en stor del af aftensmaden deri, er det da en god motivation :gogo:
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tiger » 12. dec 2015, 19:34

Karkluden skrev:
Tiger skrev:Hvad laver I af retter? Og hvor ofte anvender I den?

Vi er som nævnt to, og nu har vi godt lige haft nogle rimelig crazy uger med sammenflytning, Noro-virus, pendleri og what-not, så vi har faktisk ikke rigtigt spist varmt mad :lol: Men normalt og fremadrettet:

- Alle afarter af ovnbagte kartofler - uagtet om du laver "junkfoodkartofler" fra frost eller laver dine egne pomfritter, bliver de supergode! Hvis man spiser ovnbagte rodfrugter, har jeg også hørt, at de bliver gode. Den slags spiser jeg bare ikke så gerne.
- Medister, andre pølser, frikadeller af alle slags kød, kødboller til tomatsauce.
- Varmer boller - vi spiser sådan noget rundstykkenoget meget sjældent, men den er god til det, når det er.
- Steger bacon
- Bønner/asparges med parmaskinke omkring

Derudover har jeg set, at andre bager kage, boller, pølsehorn, calzonepizza, pizzasnegle, laver omelet, wokretter, gryderetter, pølsemix, brune kartofler etc etc.

Jeg er godt med på, at alt det nævnte kan laves i ovn/komfur, men dels oplever jeg, at mange ting går hurtigere, dels talte jeg (i anden sammenhæng) med mit el-selskab forleden, og så spurgte jeg bare til, om de vidste, hvordan det var med sådan en og strøm kontra et komfur, og hun fortalte, at den brugte væsentligt mindre strøm, så det kunne sagtens svare sig - og når man kun er to, og sagtens kan lave en stor del af aftensmaden deri, er det da en god motivation :gogo:


Du sælger den godt :-D
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tiger » 12. dec 2015, 20:45

Allmost_Famous skrev:Min har samlet støv længe :genert:

Man laver vildt god mad i den, men på grund af travlhed har jeg bare lavet større portioner (til rester og fryseren), og så er den jo ikke så anvendelig. Og så har jeg nok bare glemt den lidt.


Ja du virkede til at være power-user tidligere :D
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Flora » 12. dec 2015, 22:58

Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Fillie » 12. dec 2015, 23:01

Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D


Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Flora » 12. dec 2015, 23:08

Fillie skrev:
Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D


Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)


Jeg har faktisk kigget på den. Den er jo billigere end de andre, så hvis den fungerer lige så godt kan man jo lige så godt købe den :).

Kan man lave chips i den egentlig? Har altid ledt efter en metode til at lave sunde chips der rent faktisk smager ordentligt. Er dette mon svaret på mine bønner? :kryds:
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Fillie » 12. dec 2015, 23:20

Flora skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D


Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)


Jeg har faktisk kigget på den. Den er jo billigere end de andre, så hvis den fungerer lige så godt kan man jo lige så godt købe den :).

Kan man lave chips i den egentlig? Har altid ledt efter en metode til at lave sunde chips der rent faktisk smager ordentligt. Er dette mon svaret på mine bønner? :kryds:


Ja - og med succes! :ivrig:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Flora » 12. dec 2015, 23:25

Fillie skrev:
Flora skrev:
Fillie skrev:
Flora skrev:Ej, nu fik I mig til at google. Det ligner en maskine man næsten ikke kan leve uden. MIG VIL HA! :D


Airfryeren fra Philips føler sig udenfor. :sur:

Ej, jeg synes, den er ligeså god, så tag den endelig med i dine overvejelser. :)


Jeg har faktisk kigget på den. Den er jo billigere end de andre, så hvis den fungerer lige så godt kan man jo lige så godt købe den :).

Kan man lave chips i den egentlig? Har altid ledt efter en metode til at lave sunde chips der rent faktisk smager ordentligt. Er dette mon svaret på mine bønner? :kryds:


Ja - og med succes! :ivrig:


Fantastisk! :pompom: :banan: Jeg skal SÅ meget have anskaffet mig sådan en! :love:
1
Brugeravatar
Mholle
Indlæg: 154
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:44
Kort karma: 18
Likede indlæg: 94

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Mholle » 13. dec 2015, 08:18

Dikus skrev:Hvad bør man maks give for 2i1?


Jeg gav 1299, har dog ikke holdt øje efterfølgende :)
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tiger » 13. dec 2015, 08:41

Mholle skrev:
Dikus skrev:Hvad bør man maks give for 2i1?


Jeg gav 1299, har dog ikke holdt øje efterfølgende :)


Det er vist også det billigste, jeg har set den til.
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Mad og drikke"